Nissan NV 400 - novinka mezi dodávkami
Smělý plán společnosti Nissan, jehož cílem je do tří let zdvojnásobit podíl na evropském trhu v segmentu lehkých užitkových vozů, nyní podpořilo uvedení modelu NV400, nové těžké dodávky společnosti. Byl vyvinutý ve spolupráci s automobilkou Renault.
Charakteristickou „masku" navrhlo evropské středisko Nissan Design Europe (NDE) a zrealizovalo technické centrum Nissan Technical Centre Europe. Model NV400 má svou vlastní osobitou kapotu, přední blatníky, světlomety s funkcí automatického zapínání, mřížku chladiče a přední nárazník.
Model NV400 ale nabízí mnohem více než jen zajímavý vzhled. Tato řada těžkých dodávek je jedna z nejuniverzálnějších na trhu vozidel s celkovou hmotností od 2,8 tuny až do 4,5 tuny.
Automobilka Nissan může navíc poprvé nabídnout výběr mezi verzemi s pohonem předních nebo zadních kol. NV400 je k dispozici ve třech variantách rozvoru, ve čtyřech různých délkách, se třemi různými výškami a s objemem nákladového prostoru v rozmezí od 8 do 17 m³. Nabízí také tři možnosti výkonu a šestistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovku.
Dodávka je dostupná s řadou různých variant nástaveb, na které se vztahuje záruka společnosti Nissan. Vedle továrně vyráběných skříňových dodávek a verzí Combi je NV 400 k dispozici také dodávka s prodlouženou kabinou, se skříňovou nástavbou, jako sklápěč a valník.
Pohon předních kol znamená nižší pohotovostní hmotnost vozidla, což zlepšuje hodnoty užitečného zatížení, nižší výšku rámu a výhodnější poměr výkonu a spotřeby. Pohon zadních kol naopak nabízí obrovskou variabilitu nástaveb a díky vysoké únosnosti zadní nápravy se hodí ke středně těžkým aplikacím. Verze s pohonem zadních kol se dále dodávají s jednoduchou montáží zadních kol nebo s dvojmontáží.
Výkon zajišťuje čtyřválcový turbodiesel 2.3 se systémem přímého vstřikování o výkonu 100, 125 a 150 k. Příslušné hodnoty točivého momentu dokonce vzrostly na 285, 310 a 350 Nm. Všechny verze splňují normu Euro 5. Snížená spotřeba a prodloužené hlavní servisní intervaly na 40 000 km nebo každé dva roky navíc zaručují nízké provozní náklady.
Přední náprava využívá nezávislé zavěšení se vzpěrami MacPherson, přičemž verze s pohonem předních kol mají zadní nápravu odpruženou širokými listovými pery. Modely s pohonem zadní nápravy jsou vybavené buď dvojicí pružin (u jednoduché montáže kol) nebo trojitými listovými pružinami (u dvojmontáže).
Nová kabina je o něco delší, čímž vznikl větší prostor pro nohy. Širší a delší sedadla nabízejí více pohodlí. Bezpečnostní prvky zahrnují dva přední airbagy ve standardním vybavení a volitelně také boční airbagy. Elektronický stabilizační program je standardem u všech modelů s pohonem zadních kol a volitelný u verzí s pohonem předních kol. Součástí všech stupňů výbavy je protiblokovací systém brzd.
Úrovně standardní a volitelné výbavy jsou srovnatelné s výbavou osobních automobilů a zahrnují inteligentní klíč Nissan, automatickou klimatizaci, automatické zapínání světlometů, automatické spouštění stěračů, svícení za jízdy, parkovací senzory, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní počítač, připojení mobilního telefonu přes Bluetooth, přehrávání souborů ze zařízení USB nebo iPodu pomocí audio systému. Ve volitelné výbavě je také zadní parkovací kamera, která zajišťuje maximální bezpečnost při parkování.
Další volitelnou možností je systém Nissan Connect od společnosti TomTom.
JL, 26.10.2011
Model NV400 ale nabízí mnohem více než jen zajímavý vzhled. Tato řada těžkých dodávek je jedna z nejuniverzálnějších na trhu vozidel s celkovou hmotností od 2,8 tuny až do 4,5 tuny.
Automobilka Nissan může navíc poprvé nabídnout výběr mezi verzemi s pohonem předních nebo zadních kol. NV400 je k dispozici ve třech variantách rozvoru, ve čtyřech různých délkách, se třemi různými výškami a s objemem nákladového prostoru v rozmezí od 8 do 17 m³. Nabízí také tři možnosti výkonu a šestistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovku.
Dodávka je dostupná s řadou různých variant nástaveb, na které se vztahuje záruka společnosti Nissan. Vedle továrně vyráběných skříňových dodávek a verzí Combi je NV 400 k dispozici také dodávka s prodlouženou kabinou, se skříňovou nástavbou, jako sklápěč a valník.
Pohon předních kol znamená nižší pohotovostní hmotnost vozidla, což zlepšuje hodnoty užitečného zatížení, nižší výšku rámu a výhodnější poměr výkonu a spotřeby. Pohon zadních kol naopak nabízí obrovskou variabilitu nástaveb a díky vysoké únosnosti zadní nápravy se hodí ke středně těžkým aplikacím. Verze s pohonem zadních kol se dále dodávají s jednoduchou montáží zadních kol nebo s dvojmontáží.
Výkon zajišťuje čtyřválcový turbodiesel 2.3 se systémem přímého vstřikování o výkonu 100, 125 a 150 k. Příslušné hodnoty točivého momentu dokonce vzrostly na 285, 310 a 350 Nm. Všechny verze splňují normu Euro 5. Snížená spotřeba a prodloužené hlavní servisní intervaly na 40 000 km nebo každé dva roky navíc zaručují nízké provozní náklady.
Přední náprava využívá nezávislé zavěšení se vzpěrami MacPherson, přičemž verze s pohonem předních kol mají zadní nápravu odpruženou širokými listovými pery. Modely s pohonem zadní nápravy jsou vybavené buď dvojicí pružin (u jednoduché montáže kol) nebo trojitými listovými pružinami (u dvojmontáže).
Nová kabina je o něco delší, čímž vznikl větší prostor pro nohy. Širší a delší sedadla nabízejí více pohodlí. Bezpečnostní prvky zahrnují dva přední airbagy ve standardním vybavení a volitelně také boční airbagy. Elektronický stabilizační program je standardem u všech modelů s pohonem zadních kol a volitelný u verzí s pohonem předních kol. Součástí všech stupňů výbavy je protiblokovací systém brzd.
Úrovně standardní a volitelné výbavy jsou srovnatelné s výbavou osobních automobilů a zahrnují inteligentní klíč Nissan, automatickou klimatizaci, automatické zapínání světlometů, automatické spouštění stěračů, svícení za jízdy, parkovací senzory, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní počítač, připojení mobilního telefonu přes Bluetooth, přehrávání souborů ze zařízení USB nebo iPodu pomocí audio systému. Ve volitelné výbavě je také zadní parkovací kamera, která zajišťuje maximální bezpečnost při parkování.
Další volitelnou možností je systém Nissan Connect od společnosti TomTom.
JL, 26.10.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout