Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Qashqai - facelift na českém trhu

Díky novému, sofistikovanému vzhledu, vyššímu komfortu a rozsáhlejší standardní výbavě má nyní Nissan Qashqai všechny předpoklady k tomu, aby dále posílil svou pozici na špičce segmentu crossoverů.

Od uvedení na trh v březnu 2007 předefinoval Nissan Qashqai evropský trh středně velkých hatchbacků. Qashqai – původní crossover navržený a vyrobený v Evropě, vnesl vítr do tradičního tržního sektoru a přinesl přinesl Nissanu výrazný úspěch. Za tři roky přesáhl prodej vozu Qashqai a jeho sedmimístné verze Qashqai+2 půl milionu kusů. I v současné době poptávka stále převyšuje nabídku. Proto byla ve výrobním závodě v britském Sunderlandu znovu zavedena třetí směna. S příchodem nové verze prodeje určitě neklesnou. Základní hodnoty tohoto modelu zůstávají beze změn a vylepšení jeho přitažlivost jen posílí.


Exteriér a aerodynamika
Nejvýraznější vizuální změna se dotkla přední části s novou kapotou, čelním nárazníkem, bočními partiemi, mřížkou a světlomety. Tvar zadních svítilen zůstal beze změn, ale je použit čistší design skel. Brzdové světlo využívá 12 LED diod pro dosažení maximální jasnosti. Další změnou je střešní spoiler, jehož profil byl u obou modelů upraven pro snížení aerodynamického odporu.
Nový tvar získala také spodní část nárazníku, která optimalizuje proudění vzduchu k chladiči a lamelová mřížka byla nahrazena voštinovou. K lepšímu proudění vzduchu a zlepšení aerodynamiky přispěly i další změny v konstrukci spodku vozu. Karoserie se dočkala dvou nových barev: červené Warm a šedé Style. Nově jsou v nabídce také pětipaprskové 16“ a 17“ ráfky z lehkých slitin.


Vylepšený interiér
Jednodušší design přístrojů je teď také přehlednější a čitelnější. Mezi nimi se nachází nový palubní počítač. Volitelnou součástí výbavy je satelitní navigační systém Nissan Connect s dotykovou obrazovkou, integrovaný do středového sloupku.


Vyladěné zavěšení
Pro precizní ovládání a stabilitu ve vysokých rychlostech byla použita víceprvková zadní náprava s hliníkovým horním ramenem je odlehčená o 4 kg a k podvozku připevněna pomocí tuhé zadní nápravnice. Změny byly provedeny také u tlumičů, přičemž přední i zadní byly vyladěny s cílem lepšího vedení karoserie, zvýšení jízdního komfortu a stability. Byl zvýšen i zdvih zadních tlumičů, přičemž nová pouzdra tlumičů zvyšují jejich trvanlivost a odhlučnění.Vůz je vybaven systémem EPS, CBC (řízení brzd v zatáčkách) a EUC (systém zvýšené regulace nedotáčivosti), který aplikuje brzdný moment nezávisle na všechna čtyři kola pro snížení rychlosti vozidla a využívá se v situacích, kdy by běžné omezení nedotáčivosti přibrzděním vnitřního zadního kola nebylo účinné.


Motorizace
Oba modely jsou k dispozici s pohonem přední nápravy nebo všech kol Nissan All-Mode (pro dvoulitrové motory), dále se zážehovými čtyřválci 1.6/105 k nebo 2.0/ 140 k, resp. se vznětovým motorem 1.5/106 k nebo 2.0 dCi/150 k.
V závislosti na konkrétním modelu jsou nabízeny pěti- a šestistupňovou manuální a šestistupňovou automatickou převodovkou. Se zážehovým motorem 2.0 je kombinována také bezestupňová převodovka CVT.


Ceny
Pohon 4x4 All Mode je k dispozici pro dvoulitrové motory za příplatek 50 000 Kč. Ceny tak začínají na 559 900 Kč (2.0 Visia), resp. od 649 900 Kč (2.0 dCi Visia). U provedení +2 pak od 623 000 Kč, resp. od 673 000 Kč.


JL, 5.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar