Nissan představuje revoluční zážehový motor
V letošním závodě v Le Mans hodlá společnost Nissan vyvolat revoluci nejen jedinečnou elektrickou pohonnou soustavou v útrobách vozu Nissan ZEOD RC. Představí doprovodný spalovací motor, který by měl zásadně změnit standardy v oblasti výkonu a účinnosti.
Nissan ZEOD RC se stane prvním vozem, který v Le Mans zajede celé jedno kolo na okruhu Circuit de La Sarthe výhradně na elektřinu. Jedno kolo každého úseku (jeden „úsek" mezi zastávkami na dotankování paliva trvá zhruba hodinu) projede vůz na elektrický pohon, poté se o slovo přihlásí nový 1,5litrový tříválcový přeplňovaný motor Nissan DIG-T R.
Neuvěřitelně malý motor váží pouhých 40 kilogramů, je však schopen vyvinout výkon ohromujících 400 k. Základní tělo motoru měří pouhých 500 mm na výšku, 400 mm na délku a 200 mm na šířku.
Motor Nissan DIG-T R se vytáčí až na 7500/min a poskytuje točivý moment 380 Nm. S měrným výkonem 10 k/kg nabízí dokonce lepší poměr hmotnosti a výkonu než motory, které se letos budou používat v seriálu mistrovství světa vozů formule 1 FIA.
Protože mezi ústřední body celého konceptu patří malé rozměry a vysoká účinnost, požádal Nissan o pomoc s vývojem motoru nového partnera v oblasti maziv - společnost Total. Francouzský výrobce maziv s konstruktéry společnosti Nissan úzce spolupracoval na vývoji paliva a maziv posouvajících využití potenciálu motoru na maximum.
V letošním závodě 24 hodin Le Mans obsadí Nissan ZEOD RC „Garáž 56". Jde o pozici vyhrazenou klubem Automobile Club de l‘Ouest pro nové a přelomové technologie, které na klasickém francouzském vytrvalostním závodě ještě nikdy nebyly k vidění.
Poznatky z vývoje revolučního závodního vozu pomohou i při vývoji vozu, který by se podle plánů společnosti Nissan měl v roce 2015 zúčastnit mistrovství světa vytrvalostních vozů FIA ve třídě LM P1.
Po rozsáhlých dynamometrických testech vyrazil Nissan ZEOD RC poprvé na okruh s elektrickým i spalovacím motorem po kapotou. Zážehový i elektrický motor využívají stejnou pětistupňovou převodovku, která výkon přenáší na vozovku prostřednictvím pneumatik Michelin.
Neuvěřitelně malý motor váží pouhých 40 kilogramů, je však schopen vyvinout výkon ohromujících 400 k. Základní tělo motoru měří pouhých 500 mm na výšku, 400 mm na délku a 200 mm na šířku.
Motor Nissan DIG-T R se vytáčí až na 7500/min a poskytuje točivý moment 380 Nm. S měrným výkonem 10 k/kg nabízí dokonce lepší poměr hmotnosti a výkonu než motory, které se letos budou používat v seriálu mistrovství světa vozů formule 1 FIA.
Protože mezi ústřední body celého konceptu patří malé rozměry a vysoká účinnost, požádal Nissan o pomoc s vývojem motoru nového partnera v oblasti maziv - společnost Total. Francouzský výrobce maziv s konstruktéry společnosti Nissan úzce spolupracoval na vývoji paliva a maziv posouvajících využití potenciálu motoru na maximum.
V letošním závodě 24 hodin Le Mans obsadí Nissan ZEOD RC „Garáž 56". Jde o pozici vyhrazenou klubem Automobile Club de l‘Ouest pro nové a přelomové technologie, které na klasickém francouzském vytrvalostním závodě ještě nikdy nebyly k vidění.
Poznatky z vývoje revolučního závodního vozu pomohou i při vývoji vozu, který by se podle plánů společnosti Nissan měl v roce 2015 zúčastnit mistrovství světa vytrvalostních vozů FIA ve třídě LM P1.
Po rozsáhlých dynamometrických testech vyrazil Nissan ZEOD RC poprvé na okruh s elektrickým i spalovacím motorem po kapotou. Zážehový i elektrický motor využívají stejnou pětistupňovou převodovku, která výkon přenáší na vozovku prostřednictvím pneumatik Michelin.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout