Nový Opel Grandland vyjíždí na český trh
Nový Opel Grandland, který se ve světové premiéře představil vloni v německém Eisenachu, vstupuje na český trh. Impozantní SUV bude k dispozici v několika verzích pohonu: Jako elektromobil Grandland Electric, Plug-In hybrid i 48 V hybrid se spalovacím motorem 1.2 Turbo – a právě tato se objevuje jako první.
Grandland se 48 V hybridní technologií kombinuje přeplňovaný benzinový tříválec 1.2 Turbo 100 kW/136 k s elektromotorem o výkonu 21kW/28 k. Synchronní 6-fázový elektromotor, napájený vodou chlazenou Li-Ion baterii o kapacitě 0,9 kWh, je vestavěný do nové elektrifikované šestistupňové dvouspojkové převodovky eDCT6.
Srcem je vylepšený zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 Turbo řady Puretech s rozvodovým řetězem. Motor pracuje v tzv. Millerově cyklu, tedy s menším kompresním a delším expanzním/pracovním zdvihem. Díky podpoře elektromotoru má hybridní Grandland nižší spotřebu i emise: Podle metodiky WLTP si řekne jen o 5,5 l/100 km a jeho emise činí jen 124 g CO2 na 100 km. Na plnou nádrž benzinu o objemu 55 l tedy hybridní ujede dle WLTP cca 1000 km.
Z 0 na 100 km/h zrychluje vůz za 10,2 s, maximální rychlost činí 202 km/h.
Malá trakční baterie o kapacitě 898 Wh nemá vnější dobíjení, dobíjí se totiž výhradně za jízdy: Buď při „plachtění“ na volnoběh, kdy se spalovací motor zastavuje a odpojuje a o napájení se stará setrvačností od kol roztáčený trakční elektromotor v režimu generátoru, nebo za jízdy s běžícím spalovacím motorem. Na baterii poskytuje Opel záruku 8 let/160 000 km. Trakční elektromotor zabudovaný do dvouspojkové převodovky se stará také o první „studený“ start spalovacího motoru, za jízdy pak restarty spalovacího motoru provádí samostatný řemenový spouštěč.
Edition 769 990 Kč
GS 819 990 Kč
Šestistupňová dvouspojková automatická převodovka s elektro-hydraulickým řazením eDCT6 vyniká hladkým chodem a kompaktními rozměry. Hlavním kouzlem hybridní 48 V technologie je co nejvyšší využívání setrvačné jízdy, kdy se spalovací motor co nejčastěji odpojuje a vypíná. Při rozjezdech a zrychlování, což jsou pro spalovací motor nejnepříznivější režimy, přidává svoji sílu vestavěný elektromotor. Ten se až do rychlosti 135 km/h snaží co nejčastěji se zapojovat do hry. Při pomalé jízdě v husté městské zástavbě dokáže elektromobil sám pohánět vůz (spalovací motor stojí), podle testů automobilky Opel v takových podmínkách až 50 % jízdního času spalovací motor nepracuje.
Hybridní Grandland dokáže v porovnání se srovnatelným spalovacím pohonem snížit spotřebu paliva a emise CO2 a zároveň zvýší jízdní komfort. Při jízdách po městě i na venkovských silnicích pracují zážehový motor a elektromotor společně nebo samostatně, vše v závislosti na okamžité situaciElektromotor podporuje zážehový motor při rozjezdech a akceleraci. V nízkých rychlostech dokáže ujet až cca 1 km v kuse, v praxi pak v městském provozu jede až 50 procent času v čistě elektrickém režimu.
Když Grandland Hybrid zpomaluje, zážehový motor se vypne a elektromotor funguje jako generátor, který dobíjí 48 V baterie hybridního systému. Řidič si může v závislosti na svých preferencích zvolit jeden ze třech jízdních režimů: Eco (efektivní provoz), Normal a Sport (preferující dynamiku jízdy).
Špičkový podvozek
Nový Grandland skvěle kombinuje dynamické a pohodlné potěšení z jízdy. To garantuje nová platforma STLA Medium, která má rozvor 2784 mm. Dlouhý rozvor je základem pro velký prostor pro nohy cestujících zejména na zadních sedadlech a zároveň zvyšuje jízdní stabilitu. Tuhost pružin, stabilizátorů a naladění řízení a systému ESP garantují maximální jízdní stabilitu.
Základní dlouhodobá akční cena Grandlandu s hybridním 48 V pohonem ve verzi Edition začíná na 769 990 Kč (včetně DPH). Ještě lépe vybavená verze GS začíná na 819 990 Kč (vč. DPH).
Grandland Electric, který se v ČR objeví na jaře 2025, bude nejprve k dispozici s elektromotorem o výkonu 157 kW/213 k s točivým momentem 345 Nm a baterií o kapacitě 73 kWh, která umožní dojezd až 523 km (WLTP), nebo 82 kWh s dojezdem až 582 km bez lokálních emisí (WLTP).
Koncem léta vyjede verze s motorem 170 kW/230 k a baterií 97 kWh se kterou velké SUV ujede až téměř 700 km (WLTP). Na veřejné DC nabíječce je možné verzi s baterií 74 kWh nabíjet výkonem až 160 kW, verzi s baterií 82 kWh až 150 kW. V obou případech trvá nabití na 80 procent kapacity baterie na veřejné DC rychlonabíjecí stanici méně než 30 minut. Později se objeví i verze s elektromotorem u obou náprav – a tedy s pohonem 4x4. Systémový výkon tohoto modelu činí 320 k.
Na podzim 2025 vyjede Grandland Plug-In Hybrid s pohonnou jednotkou systémového výkonu 143 kW/195 k a točivým moment 350 NM, která kombinuje přeplňovaný čtyřválec 1.6 Turbo 110 kW/150 k s elektromotorem 92 kW/125 k.
Edition 969 990 Kč
GS 1 019 990 Kč
Velké SUV s mnoha praktickými řešeními
Grandland nové generace má délku 4,65 m, šířku 1,93 m a výšku 1,66 m, je tedy o výrazných 173 mm delší, o 36 mm vyšší a o 49 mm širší než předchůdce. Z tohoto zvětšení profituje prostor pro cestující i jejich zavazadla. Rozvor délky 2795 mm a prudce se svažující záď vozu jsou základem prostorného interiéru Zadní sedadla lze sklopit v poměru 40:20:40 a vytvořit tak prostor pro náklad o objemu až 1645 l.
V kokpitu zaujme směrem k řidiči lehce nakloněný 10“ nebo 16“ centrální displej. Další informace řidiči poskytuje plně digitální sdružený panel před volantem. Také díky head-up displeji Intelli-HUD řidič nemusí spouštět oči z vozovky. Zejména noční jízdy zpříjemní možnost aktivovat tzv. Pure Mode režim, ve kterém se výrazně redukuje obsah informačního sdruženého panelu řidiče, head-up displeje i centrálního displeje. Jak je u Opelu tradicí, často používaná nastavení (např. ovládání klimatizace) lze ovládat intuitivně pomocí několika mechanických tlačítek.
O dokonalé pohodlí se starají ergonomická sedadla s AGR certifikátem s individuálně nastavitelnými bočními polštáři. Patentovaná technologie předních sedadel Intelli-Seat, která snižuje tlak na kostrč, je standardem ve všech verzích.
Zajímavým prvkem interiéru je praktická a inovativní osvětlená schránka Pixel Box s průsvitným sklem, ve které je umístěna bezdrátová nabíječka telefonu. Dalším chytrým úložným prostorem jsou odkládací přihrádky, kapsy na telefony v opěradlech předních sedadel nebo úložný prostor pod středovou konzolí, ve které je také 12 V zásuvka.
Nové velké SUV automobilky Opel přichází s rozsáhlou řadou asistenčních systémů včetně automatického tempomatu s funkcí Stop & Go, rozšířeného „čtení“ dopravních značek, inteligentního systému přizpůsobování rychlosti a samočinného brzdění při nárazu. Parkování a manévrování usnadňují park-piloty vpředu i vzadu, zadní kamera s funkcí automatického čištění a 360-stupňová kamera Intelli-Vision. Bezpečnost při jízdách ve tmě zaručují špičkové neoslňující světlomety Intelli-Lux HD, které mají 2 x 25 600 LED elementů.
Nový Opel Grandland bude k dispozici ve stupních výbavy „Edition“ a „GS“. Zákazníci si mohou špičkové SUV dále individualizovat pomocí paketů „Comfort“ a „Tech“.
Opel 2.2.2025
Srcem je vylepšený zážehový přeplňovaný tříválec 1.2 Turbo řady Puretech s rozvodovým řetězem. Motor pracuje v tzv. Millerově cyklu, tedy s menším kompresním a delším expanzním/pracovním zdvihem. Díky podpoře elektromotoru má hybridní Grandland nižší spotřebu i emise: Podle metodiky WLTP si řekne jen o 5,5 l/100 km a jeho emise činí jen 124 g CO2 na 100 km. Na plnou nádrž benzinu o objemu 55 l tedy hybridní ujede dle WLTP cca 1000 km.
Z 0 na 100 km/h zrychluje vůz za 10,2 s, maximální rychlost činí 202 km/h.
Malá trakční baterie o kapacitě 898 Wh nemá vnější dobíjení, dobíjí se totiž výhradně za jízdy: Buď při „plachtění“ na volnoběh, kdy se spalovací motor zastavuje a odpojuje a o napájení se stará setrvačností od kol roztáčený trakční elektromotor v režimu generátoru, nebo za jízdy s běžícím spalovacím motorem. Na baterii poskytuje Opel záruku 8 let/160 000 km. Trakční elektromotor zabudovaný do dvouspojkové převodovky se stará také o první „studený“ start spalovacího motoru, za jízdy pak restarty spalovacího motoru provádí samostatný řemenový spouštěč.
Edition 769 990 Kč
GS 819 990 Kč
Šestistupňová dvouspojková automatická převodovka s elektro-hydraulickým řazením eDCT6 vyniká hladkým chodem a kompaktními rozměry. Hlavním kouzlem hybridní 48 V technologie je co nejvyšší využívání setrvačné jízdy, kdy se spalovací motor co nejčastěji odpojuje a vypíná. Při rozjezdech a zrychlování, což jsou pro spalovací motor nejnepříznivější režimy, přidává svoji sílu vestavěný elektromotor. Ten se až do rychlosti 135 km/h snaží co nejčastěji se zapojovat do hry. Při pomalé jízdě v husté městské zástavbě dokáže elektromobil sám pohánět vůz (spalovací motor stojí), podle testů automobilky Opel v takových podmínkách až 50 % jízdního času spalovací motor nepracuje.
Hybridní Grandland dokáže v porovnání se srovnatelným spalovacím pohonem snížit spotřebu paliva a emise CO2 a zároveň zvýší jízdní komfort. Při jízdách po městě i na venkovských silnicích pracují zážehový motor a elektromotor společně nebo samostatně, vše v závislosti na okamžité situaciElektromotor podporuje zážehový motor při rozjezdech a akceleraci. V nízkých rychlostech dokáže ujet až cca 1 km v kuse, v praxi pak v městském provozu jede až 50 procent času v čistě elektrickém režimu.
Když Grandland Hybrid zpomaluje, zážehový motor se vypne a elektromotor funguje jako generátor, který dobíjí 48 V baterie hybridního systému. Řidič si může v závislosti na svých preferencích zvolit jeden ze třech jízdních režimů: Eco (efektivní provoz), Normal a Sport (preferující dynamiku jízdy).
Špičkový podvozek
Nový Grandland skvěle kombinuje dynamické a pohodlné potěšení z jízdy. To garantuje nová platforma STLA Medium, která má rozvor 2784 mm. Dlouhý rozvor je základem pro velký prostor pro nohy cestujících zejména na zadních sedadlech a zároveň zvyšuje jízdní stabilitu. Tuhost pružin, stabilizátorů a naladění řízení a systému ESP garantují maximální jízdní stabilitu.
Základní dlouhodobá akční cena Grandlandu s hybridním 48 V pohonem ve verzi Edition začíná na 769 990 Kč (včetně DPH). Ještě lépe vybavená verze GS začíná na 819 990 Kč (vč. DPH).
Grandland Electric, který se v ČR objeví na jaře 2025, bude nejprve k dispozici s elektromotorem o výkonu 157 kW/213 k s točivým momentem 345 Nm a baterií o kapacitě 73 kWh, která umožní dojezd až 523 km (WLTP), nebo 82 kWh s dojezdem až 582 km bez lokálních emisí (WLTP).
Koncem léta vyjede verze s motorem 170 kW/230 k a baterií 97 kWh se kterou velké SUV ujede až téměř 700 km (WLTP). Na veřejné DC nabíječce je možné verzi s baterií 74 kWh nabíjet výkonem až 160 kW, verzi s baterií 82 kWh až 150 kW. V obou případech trvá nabití na 80 procent kapacity baterie na veřejné DC rychlonabíjecí stanici méně než 30 minut. Později se objeví i verze s elektromotorem u obou náprav – a tedy s pohonem 4x4. Systémový výkon tohoto modelu činí 320 k.
Edition | 73 kWh | 523 km | 1 079 990 Kč |
Edition | 82 kWh | 582 km | 1 119 990 Kč |
GS | 73 kWh | 523 km | 1 129 990 Kč |
GS | 82 kWh | 582 km | 1 169 990 Kč |
Na podzim 2025 vyjede Grandland Plug-In Hybrid s pohonnou jednotkou systémového výkonu 143 kW/195 k a točivým moment 350 NM, která kombinuje přeplňovaný čtyřválec 1.6 Turbo 110 kW/150 k s elektromotorem 92 kW/125 k.
Edition 969 990 Kč
GS 1 019 990 Kč
Velké SUV s mnoha praktickými řešeními
Grandland nové generace má délku 4,65 m, šířku 1,93 m a výšku 1,66 m, je tedy o výrazných 173 mm delší, o 36 mm vyšší a o 49 mm širší než předchůdce. Z tohoto zvětšení profituje prostor pro cestující i jejich zavazadla. Rozvor délky 2795 mm a prudce se svažující záď vozu jsou základem prostorného interiéru Zadní sedadla lze sklopit v poměru 40:20:40 a vytvořit tak prostor pro náklad o objemu až 1645 l.
V kokpitu zaujme směrem k řidiči lehce nakloněný 10“ nebo 16“ centrální displej. Další informace řidiči poskytuje plně digitální sdružený panel před volantem. Také díky head-up displeji Intelli-HUD řidič nemusí spouštět oči z vozovky. Zejména noční jízdy zpříjemní možnost aktivovat tzv. Pure Mode režim, ve kterém se výrazně redukuje obsah informačního sdruženého panelu řidiče, head-up displeje i centrálního displeje. Jak je u Opelu tradicí, často používaná nastavení (např. ovládání klimatizace) lze ovládat intuitivně pomocí několika mechanických tlačítek.
O dokonalé pohodlí se starají ergonomická sedadla s AGR certifikátem s individuálně nastavitelnými bočními polštáři. Patentovaná technologie předních sedadel Intelli-Seat, která snižuje tlak na kostrč, je standardem ve všech verzích.
Zajímavým prvkem interiéru je praktická a inovativní osvětlená schránka Pixel Box s průsvitným sklem, ve které je umístěna bezdrátová nabíječka telefonu. Dalším chytrým úložným prostorem jsou odkládací přihrádky, kapsy na telefony v opěradlech předních sedadel nebo úložný prostor pod středovou konzolí, ve které je také 12 V zásuvka.
Nové velké SUV automobilky Opel přichází s rozsáhlou řadou asistenčních systémů včetně automatického tempomatu s funkcí Stop & Go, rozšířeného „čtení“ dopravních značek, inteligentního systému přizpůsobování rychlosti a samočinného brzdění při nárazu. Parkování a manévrování usnadňují park-piloty vpředu i vzadu, zadní kamera s funkcí automatického čištění a 360-stupňová kamera Intelli-Vision. Bezpečnost při jízdách ve tmě zaručují špičkové neoslňující světlomety Intelli-Lux HD, které mají 2 x 25 600 LED elementů.
Nový Opel Grandland bude k dispozici ve stupních výbavy „Edition“ a „GS“. Zákazníci si mohou špičkové SUV dále individualizovat pomocí paketů „Comfort“ a „Tech“.
Opel 2.2.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout