Opel Astra v novém vydání
Před časem jsme přinesli první základní informace o nové modernizované Astře, nyní přinášíme další detaily o novince, která se na silnicích objeví v příštím roce s hospodárnými motory, osvěženým designem a řadou pokrokových technologií.
Výrazné inovace se dotknou celé modelové řady - pětidveřové hatchbacky, prostorná kombi Caravan, sportovně laděné třídveřové verze GTC i kupé-kabrioletů Astra TwinTop. V nabídce motorů se objevují nové agregáty – dva zážehové čtyřválce 1.6 a dva moderní turbodiesely 1.7 CDTI, které již plní emisní limity připravovaných ekologických norem.
Zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k nabízí v porovnání s předchozí verzí lepší jízdní dynamiku díky zvýšenému výkonu o 10 k a točivému momentu o 5 N.m. Tato pohonná jednotka se sníženou hmotností využívá proměnné časování ventilů „cam-phase“, která mění časování ventilů změnou nastavení vačkových hřídelů podle aktuálních jízdních podmínek prostřednictvím hydraulických ovladačů.
Podobnou rovnováhou mezi výkonem a hospodárností se chlubí motor 1.6 Turbo (132 kW/180 k), nahrazující 2.0 Turbo (125 kW/170 k). Škála pohonných jednotek začíná u čtyřválce 1.4 TWINPORT ECOTEC (66 kW/90 k) s technologii proměnného sání. Vrcholem výkonového spektra je přeplňovaný čtyřválec 2.0 Turbo (177 kW/240 k, 320 Nm), vyhrazený pro sportovní modely OPC. V závislosti na zvoleném motoru je pro Astry se zážehovými motory k dispozici pěti nebo šestistupňová manuální převodovka, pětistupňová automatizovaná převodovka Easytronic nebo čtyřstupňová automatická převodovka.
Do pestré škály vznětových motorů řibyla k turbodieselu 1.7 CDTI (74 kW/100 k) další výkonová verze 81 kW/110 k. Motory 1.7 CDTI používají systém přímého vstřikování common-rail a čtyřventilovou technologii rozvodu se systémem řízeného rozvíření směsi. V závislosti na motoru si lze vybírat mezi sportovně odstupňovanou manuální převodovkou, automatizovanou manuální převodovkou Easytronic a klasickým „automatem“.
Benzinové motory
Dieselové motory
(Všechny údaje jsou předběžné. Údaje o výkonech a spotřebě platí pro 5-dveřovou verzi se standardní výbavou a manuální převodovkou
2.0 Turbo ECOTEC 177 kW/240 k je k dispozici pouze pro model Astra OPC
Některé údaje zatím výrobce neudává)
Nastupující modernizovaná Astra od konkurentů odlišuje sportovnějším výrazem, který do tohoto segmentu automobilového trhu přináší nové stylistické prvky, jako např. výrazné „obočí“ nad imitací nasávacích otvorů vzduchu, udávají směr i pro budoucí modely Opel. Nárazník svým tvarováním navazuje na tradiční V-prolis v masce a kapotě motoru.
Dynamičnost pětidveřových modelů a kombi umocňuje širší příčná chromovaná lišta s logem a sportovní image podporuje chromovaný rámeček masky chladiče.
Modely Astra Sport a všechny verze se xenonovými nebo adaptivními natáčecími světlomety jsou charakteristické tmavou vnitřní strukturou reflektoru.
Interiér profituje z kvalitně působící středové konzole, chromovaných lemů ovladačů autorádia a klimatizace a nového povrchu palubní desky a výplní dveří. K dispozici je audiosystém CD 30 MP3 s dálkovým ovládáním na volantu a přípojkou pro propojení externích zařízení, jako je např. iPod.
Typickým příkladem výbavy, díky kterému nemá Astra ve třídě konkurenci, je panoramatické čelní okno o velikosti 1,8 m2 a bez příčníku, který by omezoval výhled. Posádka si může vychutnávat nerušený výhled, který evokuje pocity z kabiny sportovního letadla.
Standardní výbavu lze rozšířit např. o např. sportovní podvozek IDS (Astru Sport), palubní informační displej BID (Astra Sport, Cosmo a OPC), nově designovaná litá kola 16“ , sluneční clony zadního a zadních bočních oken až po mobilní DVD přehrávač se 7“ obrazovkou. V nabídce je střešní box (480 l) ze skelných vláken nebo dětská sedačka (9–18 kg). Sada OPC 1 (Astra GTC) obsahuje přední spoiler, kryty bočních prahů, zadní spoiler, dolní lem zadního nárazníku a řadu různých litých kol.
Už u první generace patřil podvozek k nejlepším v této třídě. Přesto jej konstruktéři dále vylepšili např. o novou generaci systému stabilizace přívěsu TSA. V porovnaní s předchozí generací TSA pracuje nyní přesněji a rychleji, což pomáhá redukovat případnou nestabilitu tažné soupravy. Systém TSA, který spolupracuje se stabilizačním systémem ESPPlus, rozpoznává momenty, kdy se přívěs začíná nebezpečně rozkývávat, na což reaguje přibržděním. Vyspělá elektronika TSA dokáže vždy najít správnou odpověď, v první fázi TSA eliminuje kývání přibrzděním některého z předních kol, teprve poté dojde k řízené aktivaci brzd u všech kol a snížení výkonu motoru. Základem výborných vlastností je podvozek IDS s přední nápravou McPherson a patentovanou zadní nápravou s torzní příčkou. O bezpečnost se stará ještě stabilizační systém ESPPlus, protiprokluzové zařízení TCPlus, přední a zadní kotoučové brzdy s ABS a systémem modulovaného brždění v zatáčkách CBC, brzdový asistent nebo elektro-hydraulický posilovač řízení.
Výjimečný jízdní komfort a aktivní bezpečnost přináší na přání dodávaný adaptivní interaktivní podvozek IDSPlus s elektronicky řízenými tlumiči pérování CDC. Tento integrovaný systém ovládání podvozku, ve kterém jsou systémy ESPPlus, ABS a CDC propojeny citlivými senzory do jedné sítě, se poprvé představil v modelech Opel Astra. Po aktivací sportovního režimu se adekvátně změní charakteristiky řízení, motoru, pedál plynu je citlivější.
Astra je standardně vybavena bezpečnostním systémem SAFETEC, obsahující celou škálu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti - čelní, boční a průběžné hlavové airbagy (hlavové airbagy kryjí celou délku interiéru). Obě dvě zadní krajní sedadla jsou standardně vybavena kotevními body systému ISOFIX pro spolehlivé a jednoznačné uchycení dětských sedaček.
AH, 12.12.2006
Zážehový čtyřválec 1.6 ECOTEC o výkonu 85 kW/115 k nabízí v porovnání s předchozí verzí lepší jízdní dynamiku díky zvýšenému výkonu o 10 k a točivému momentu o 5 N.m. Tato pohonná jednotka se sníženou hmotností využívá proměnné časování ventilů „cam-phase“, která mění časování ventilů změnou nastavení vačkových hřídelů podle aktuálních jízdních podmínek prostřednictvím hydraulických ovladačů.
Podobnou rovnováhou mezi výkonem a hospodárností se chlubí motor 1.6 Turbo (132 kW/180 k), nahrazující 2.0 Turbo (125 kW/170 k). Škála pohonných jednotek začíná u čtyřválce 1.4 TWINPORT ECOTEC (66 kW/90 k) s technologii proměnného sání. Vrcholem výkonového spektra je přeplňovaný čtyřválec 2.0 Turbo (177 kW/240 k, 320 Nm), vyhrazený pro sportovní modely OPC. V závislosti na zvoleném motoru je pro Astry se zážehovými motory k dispozici pěti nebo šestistupňová manuální převodovka, pětistupňová automatizovaná převodovka Easytronic nebo čtyřstupňová automatická převodovka.
Do pestré škály vznětových motorů řibyla k turbodieselu 1.7 CDTI (74 kW/100 k) další výkonová verze 81 kW/110 k. Motory 1.7 CDTI používají systém přímého vstřikování common-rail a čtyřventilovou technologii rozvodu se systémem řízeného rozvíření směsi. V závislosti na motoru si lze vybírat mezi sportovně odstupňovanou manuální převodovkou, automatizovanou manuální převodovkou Easytronic a klasickým „automatem“.
Benzinové motory
Typ | 1.4 | 1.6 | 1.6 T | 1.8 | 2.0 T |
Objem (cm³) | 1364 | 1598 | 1598 | 1796 | 1998 |
Výkon kW(k)/min | 66(90)/5600 | 85(115)/6000 | 132(180)/5500 | 103(140)/6300 | 177(240)/5600 |
Toč.moment (N.m/min) | 125/4000 | 155/4000 | 230/1980-5500 | 175/3800 | 320/2400-5000 |
Rychlost (km/h) | 178 | 191 | 221 | 208 | 244 |
Zrychlení 0-100 km/h(s) | 13,7 | 11,7 | 8,3 | 10,2 | 6,4 |
Kom.spot.(l/100 km) | 6,1 | 6,5 | 7,7 | 7,3 | 9,2 |
Dieselové motory
Typ | 1.3 | 1.7 | 1.7 | 1.9 | 1.9 |
Objem (cm³) | 1248 | 1686 | 1686 | 1910 | 1910 |
Výkon kW(k)/min | 66(90)/4000 | 74(100)/4400 | 81(110)/3800 | 88(120)/3500 | 110(150)/4000 |
Toč.mom. (N.m/min) | 200/1750-2500 | 240/2300 | 260/2300 | 280/2000-2750 | 320/2000-2750 |
Rychlost (km/h) | 172 | 180 | - | 194 | 208 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 13,7 | - | - | 10,5 | 8,9 |
Kom.spotr. (l/100 km) | 4,8 | 5,1 | - | 5,8 | 5,8 |
(Všechny údaje jsou předběžné. Údaje o výkonech a spotřebě platí pro 5-dveřovou verzi se standardní výbavou a manuální převodovkou
2.0 Turbo ECOTEC 177 kW/240 k je k dispozici pouze pro model Astra OPC
Některé údaje zatím výrobce neudává)
Nastupující modernizovaná Astra od konkurentů odlišuje sportovnějším výrazem, který do tohoto segmentu automobilového trhu přináší nové stylistické prvky, jako např. výrazné „obočí“ nad imitací nasávacích otvorů vzduchu, udávají směr i pro budoucí modely Opel. Nárazník svým tvarováním navazuje na tradiční V-prolis v masce a kapotě motoru.
Dynamičnost pětidveřových modelů a kombi umocňuje širší příčná chromovaná lišta s logem a sportovní image podporuje chromovaný rámeček masky chladiče.
Modely Astra Sport a všechny verze se xenonovými nebo adaptivními natáčecími světlomety jsou charakteristické tmavou vnitřní strukturou reflektoru.
Interiér profituje z kvalitně působící středové konzole, chromovaných lemů ovladačů autorádia a klimatizace a nového povrchu palubní desky a výplní dveří. K dispozici je audiosystém CD 30 MP3 s dálkovým ovládáním na volantu a přípojkou pro propojení externích zařízení, jako je např. iPod.
Typickým příkladem výbavy, díky kterému nemá Astra ve třídě konkurenci, je panoramatické čelní okno o velikosti 1,8 m2 a bez příčníku, který by omezoval výhled. Posádka si může vychutnávat nerušený výhled, který evokuje pocity z kabiny sportovního letadla.
Standardní výbavu lze rozšířit např. o např. sportovní podvozek IDS (Astru Sport), palubní informační displej BID (Astra Sport, Cosmo a OPC), nově designovaná litá kola 16“ , sluneční clony zadního a zadních bočních oken až po mobilní DVD přehrávač se 7“ obrazovkou. V nabídce je střešní box (480 l) ze skelných vláken nebo dětská sedačka (9–18 kg). Sada OPC 1 (Astra GTC) obsahuje přední spoiler, kryty bočních prahů, zadní spoiler, dolní lem zadního nárazníku a řadu různých litých kol.
Už u první generace patřil podvozek k nejlepším v této třídě. Přesto jej konstruktéři dále vylepšili např. o novou generaci systému stabilizace přívěsu TSA. V porovnaní s předchozí generací TSA pracuje nyní přesněji a rychleji, což pomáhá redukovat případnou nestabilitu tažné soupravy. Systém TSA, který spolupracuje se stabilizačním systémem ESPPlus, rozpoznává momenty, kdy se přívěs začíná nebezpečně rozkývávat, na což reaguje přibržděním. Vyspělá elektronika TSA dokáže vždy najít správnou odpověď, v první fázi TSA eliminuje kývání přibrzděním některého z předních kol, teprve poté dojde k řízené aktivaci brzd u všech kol a snížení výkonu motoru. Základem výborných vlastností je podvozek IDS s přední nápravou McPherson a patentovanou zadní nápravou s torzní příčkou. O bezpečnost se stará ještě stabilizační systém ESPPlus, protiprokluzové zařízení TCPlus, přední a zadní kotoučové brzdy s ABS a systémem modulovaného brždění v zatáčkách CBC, brzdový asistent nebo elektro-hydraulický posilovač řízení.
Výjimečný jízdní komfort a aktivní bezpečnost přináší na přání dodávaný adaptivní interaktivní podvozek IDSPlus s elektronicky řízenými tlumiči pérování CDC. Tento integrovaný systém ovládání podvozku, ve kterém jsou systémy ESPPlus, ABS a CDC propojeny citlivými senzory do jedné sítě, se poprvé představil v modelech Opel Astra. Po aktivací sportovního režimu se adekvátně změní charakteristiky řízení, motoru, pedál plynu je citlivější.
Astra je standardně vybavena bezpečnostním systémem SAFETEC, obsahující celou škálu prvků pasivní i aktivní bezpečnosti - čelní, boční a průběžné hlavové airbagy (hlavové airbagy kryjí celou délku interiéru). Obě dvě zadní krajní sedadla jsou standardně vybavena kotevními body systému ISOFIX pro spolehlivé a jednoznačné uchycení dětských sedaček.
AH, 12.12.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout