Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo - přeplňování dvěma turbodmychadly
Opel pokračuje ve vylepšování své velmi úspěšné vlajkové lodě Insignia. Od ledna 2012 korunuje nabídku vznětových motorů nový, dynamický a zároveň vysoce účinný agregát CDTI BiTurbo. Čtyřválec o objemu 2,0 litru dosahuje výkonu 143 kW (195 k) a točivý moment činí 400 Nm.
Technickou lahůdkou čtyřválcového vznětového motoru s přímým vstřikováním paliva do válců common rail je sekvenční dvoustupňový systém přeplňování. Tato technologie se až dosud používala jen v automobilech vyšších cenových tříd. Nový motor lze kombinovat s pohonem předních nebo všech kol (AWD). Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo je k dispozici se všemi třemi verzemi karoserie, cena výbavy Insignie Cosmo 2.0 CDTI BiTurbo začíná na 769 900 Kč.
Nový motor 2.0 CDTI BiTurbo o výkonu 143 kW (195 k) a s točivým momentem 400 Nm byl navržený tak, aby vynikal spontánními reakcemi a plynulým nárůstem výkonu při zrychlování. Z klidu na 100 km/h zrychlí během za 8,7 s a dosahuje 230 km/h. Přes tyto vlastnosti spotřebuje jen 4,9 litru nafty na 100 km. Všechny verze s manuální převodovkou jsou vybavené systémem Start/Stop.
Inovativní systém přeplňování BiTurbo využívá dvě různě velká turbodmychadla, která pracují samostatně, nebo společně. Malé turbodmychadlo se rychle roztáčí do vysokých obrátek i v oblasti nízkých otáček motoru. Tak je zaručen prudký nárůst plnicího tlaku, díky čemuž motor spontánně reaguje na změny polohy pedálu plynu bez typického opoždění. Už při otáčkách 1500/min je k dispozici točivý moment 350 Nm, což je průměrná hodnota maximálního točivého momentu výkonných modelů střední třídy se vznětovými motory.
Ve středních otáčkách pracují obě turbodmychadla společně, přičemž velké zabezpečuje první stupeň stlačení nasávaného vzduchu a malé následně zvyšuje plnicí tlak na definitivní úroveň.
Ve vysokých otáčkách (od 3000/min) proudí výfukové plyny přímo na turbínu velkého turbodmychadla, čímž je docíleno vysokého výkonu motoru v nejvyšších otáčkách.
Konstruktéři chtěli docílit především rychlého nárůstu plnicího tlaku v nízkých otáčkách a zkrácení reakčního času motoru na změny polohy pedálu plynu ve středních otáčkách. Důležitým prvkem plnicí soustavy je malý mezichladič stlačeného vzduchu, přes který proudí vzduch od malého turbodmychadla, když pracuje samostatně v oblasti nízkých otáček. Malý mezichladič voda/vzduch je součástí inovativní koncepce dvojitého chlazení stlačeného vzduchu („twin cooler system“), které Opel použil jako první automobilový výrobce. Zchlazený vzduch rychleji plní spalovací prostory motoru, čímž se zvyšuje objemová účinnost přeplňování. V oblasti středních otáček motoru se do okruhu přeplňování postupně zapojuje větší turbodmychadlo. Tehdy stlačený vzduch proudí přes větší klasický mezichladič stlačeného vzduchu (výměník vzduch/vzduch).
Opel optimalizoval účinnost motoru také inovativní technologií Cleantech, která kontroluje proces spalování směsi přes uzavřený elektronický regulační okruh. Senzory tlaku, integrované ve žhavicích svíčkách, proměřují tlak individuálně v každém spalovacím prostoru asi 130 000-krát za minutu, díky čemuž motor vždy pracuje v optimální oblasti maximálního výkonu a současně minimální spotřeby paliva a emisí CO2.
Třetí generace systému přímého vstřikování nafty do válců common rail, pracující s tlaky až 2000 barů, využívá extrémně přesné piezoelektrické vstřikovače, umožňující až 8 vstřiků během jediného pracovního cyklu.
Zavedením špičkového motoru 2.0 CDTI BiTurbo se nabídka vznětových agregátů rozšířila na čtyři turbodiesely s přímým vstřikováním paliva do válců „common rail“, které pokrývají výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 143 kW (200 k).
Další inovací verzí s pohonem všech kol je na přání dodávaný podvozek SuperSport. Tato technologie, která byla původně vyhrazena jen pro špičkový model Insignia OPC. Komplet SuperSport obsahuje mechatronický podvozek FlexRide s elektronicky regulovanými adaptivními tlumiči, vysoce výkonné brzdy Brembo a speciální přední nápravu HiPerStrut z modelu Insignia OPC o výkonu 239 kW (325 k).
Nové asistenční radarové systémy
Díky novému radarovému systému, umístěnému za maskou chladiče, se zvýšila i aktivní bezpečnost. Zájemci si mohou objednat adaptivní tempomat ACC, který udržuje automaticky navolenou rychlost při zohlednění nastaveného bezpečnostního odstupu od vozidla jdoucího vpředu. Radarový systém umožňuje i některé další funkce: FDI vizuálně informuje řidiče o vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu. Systém Forward Collision Alert (FCA) zase vizuálním a akustickým signálem upozorňuje řidiče na bezprostřední nebezpečí kolize s vpředu jedoucím vozem, funkce Collision Imminent Braking (CIB) automaticky zpomalí vůz, pokud by hrozilo riziko kolize.
JL, 7.12.2011
Nový motor 2.0 CDTI BiTurbo o výkonu 143 kW (195 k) a s točivým momentem 400 Nm byl navržený tak, aby vynikal spontánními reakcemi a plynulým nárůstem výkonu při zrychlování. Z klidu na 100 km/h zrychlí během za 8,7 s a dosahuje 230 km/h. Přes tyto vlastnosti spotřebuje jen 4,9 litru nafty na 100 km. Všechny verze s manuální převodovkou jsou vybavené systémem Start/Stop.
Inovativní systém přeplňování BiTurbo využívá dvě různě velká turbodmychadla, která pracují samostatně, nebo společně. Malé turbodmychadlo se rychle roztáčí do vysokých obrátek i v oblasti nízkých otáček motoru. Tak je zaručen prudký nárůst plnicího tlaku, díky čemuž motor spontánně reaguje na změny polohy pedálu plynu bez typického opoždění. Už při otáčkách 1500/min je k dispozici točivý moment 350 Nm, což je průměrná hodnota maximálního točivého momentu výkonných modelů střední třídy se vznětovými motory.
Ve středních otáčkách pracují obě turbodmychadla společně, přičemž velké zabezpečuje první stupeň stlačení nasávaného vzduchu a malé následně zvyšuje plnicí tlak na definitivní úroveň.
Ve vysokých otáčkách (od 3000/min) proudí výfukové plyny přímo na turbínu velkého turbodmychadla, čímž je docíleno vysokého výkonu motoru v nejvyšších otáčkách.
Konstruktéři chtěli docílit především rychlého nárůstu plnicího tlaku v nízkých otáčkách a zkrácení reakčního času motoru na změny polohy pedálu plynu ve středních otáčkách. Důležitým prvkem plnicí soustavy je malý mezichladič stlačeného vzduchu, přes který proudí vzduch od malého turbodmychadla, když pracuje samostatně v oblasti nízkých otáček. Malý mezichladič voda/vzduch je součástí inovativní koncepce dvojitého chlazení stlačeného vzduchu („twin cooler system“), které Opel použil jako první automobilový výrobce. Zchlazený vzduch rychleji plní spalovací prostory motoru, čímž se zvyšuje objemová účinnost přeplňování. V oblasti středních otáček motoru se do okruhu přeplňování postupně zapojuje větší turbodmychadlo. Tehdy stlačený vzduch proudí přes větší klasický mezichladič stlačeného vzduchu (výměník vzduch/vzduch).
Opel optimalizoval účinnost motoru také inovativní technologií Cleantech, která kontroluje proces spalování směsi přes uzavřený elektronický regulační okruh. Senzory tlaku, integrované ve žhavicích svíčkách, proměřují tlak individuálně v každém spalovacím prostoru asi 130 000-krát za minutu, díky čemuž motor vždy pracuje v optimální oblasti maximálního výkonu a současně minimální spotřeby paliva a emisí CO2.
Třetí generace systému přímého vstřikování nafty do válců common rail, pracující s tlaky až 2000 barů, využívá extrémně přesné piezoelektrické vstřikovače, umožňující až 8 vstřiků během jediného pracovního cyklu.
Zavedením špičkového motoru 2.0 CDTI BiTurbo se nabídka vznětových agregátů rozšířila na čtyři turbodiesely s přímým vstřikováním paliva do válců „common rail“, které pokrývají výkonové spektrum od 81 kW (110 k) do 143 kW (200 k).
Další inovací verzí s pohonem všech kol je na přání dodávaný podvozek SuperSport. Tato technologie, která byla původně vyhrazena jen pro špičkový model Insignia OPC. Komplet SuperSport obsahuje mechatronický podvozek FlexRide s elektronicky regulovanými adaptivními tlumiči, vysoce výkonné brzdy Brembo a speciální přední nápravu HiPerStrut z modelu Insignia OPC o výkonu 239 kW (325 k).
Nové asistenční radarové systémy
Díky novému radarovému systému, umístěnému za maskou chladiče, se zvýšila i aktivní bezpečnost. Zájemci si mohou objednat adaptivní tempomat ACC, který udržuje automaticky navolenou rychlost při zohlednění nastaveného bezpečnostního odstupu od vozidla jdoucího vpředu. Radarový systém umožňuje i některé další funkce: FDI vizuálně informuje řidiče o vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu. Systém Forward Collision Alert (FCA) zase vizuálním a akustickým signálem upozorňuje řidiče na bezprostřední nebezpečí kolize s vpředu jedoucím vozem, funkce Collision Imminent Braking (CIB) automaticky zpomalí vůz, pokud by hrozilo riziko kolize.
JL, 7.12.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout