Opel Insignia OPC Unlimited jede 270 km/h
Vlajková loď Opel, model Insignia OPC o výkonu 239 kW/325 k, je nyní k dispozici i ve speciální verzi „Unlimited“ bez elektronického omezovače maximální rychlosti. Nový model, standardně vybavený pohonem všech kol Adaptive 4x4, využívá potenciál svého sofistikovaného pohonného ústrojí.
Insignii OPC Unlimited lze již objednávat i v ČR, cena (dlouhodobá akční) začíná už na 1 104 900 Kč. Opel Insignia OPC Unlimited se vizuálně odlišuje modrým logem Brembo na brzdách a novým stylingem rychloměru a otáčkoměru. Výrobce kromě toho plánuje i uvedení speciální edice v matně černém laku.
Výkonný model Insignia OPC se vyrábí se šestistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou ve všech třech provedeních karoserie. Na výběr je klasická čtyřdveřová limuzína, pětidveřový liftback nebo kombi Sports Tourer OPC.
Při jeho pořízení získává zákazník automaticky i Opel OPC trénink bezpečné a afektivní jízdy, organizovaný na testovacím okruhu automobilky Opel v německém Dudenhofenu. V rámci tréninku se majitelé naučí bezpečně a zároveň plně využívat mimořádný dynamický potenciál vozu. Kurzy vedou instruktoři s bohatými zkušenostmi z automobilového sportu, dohled nad celým programem má automobilový závodník Joachim Winkelhock.
Jízdní výkony nové verze „Unlimited“ jsou – s výjimkou maximální rychlosti – shodné se základním modelem Insignia OPC. Z klidu na 100 km/h zrychluje za 6,0 až 6,6 s (podle druhu karoserie a zvolené převodovky), kombinovaná spotřeba paliva činí od 10,6 do 11,0 l/100 km.
Pro Insignii OPC (včetně verze „Unlimited“) je k dispozici nová šestistupňová automatická převodovka, výborně kombinuje požadavky na sportovní jízdu a maximální cestovní komfort. Nový automat umožňuje manuální řazení pomocí páček pod volantem. Řídicí jednotka je propojená s mechatronickým podvozkem FlexRide, který je součástí standardní výbavy. Kromě standardního režimu, který optimálně přizpůsobuje charakteristiku pohonu všech kol při běžném provozu, jsou k dispozici dva další režimy, volitelné řidičem: Režim Sport poskytuje vyšší agilitu a bezprostřednější reakci vozu, a režim OPC přináší ultimativní jízdní dynamiku při nekompromisním využíváním plného výkonového potenciálu vozu. Příplatek za automatickou převodovku činí 60 000 Kč.
Inovativní systém pohonu všech kol Adaptive 4x4 zaručuje precizní ovladatelnost, maximální jízdní stabilitu a dokonalou trakci. Pro rozdělování točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy využívá hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojku Haldex a elektronicky řízený samosvorný diferenciál zadní nápravy eLSD.
Stejně, jako ostatní modely Opel řady OPC, také Insignia OPC Unlimited profituje ze specifického testovacího programu na 10 000 kilometrů na legendární severní smyčce (Nordschleife) závodního okruhu Nürburgring. Právě tam Opel ověřuje spolehlivost extrémně namáhaných komponentů sportovních modelů. Zatížení vozu ujetím 10 000 km při testování na Nordschleife odpovídá asi 180 000 km najetých na běžných silnicích!
JL, 9.5.2011
Výkonný model Insignia OPC se vyrábí se šestistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou ve všech třech provedeních karoserie. Na výběr je klasická čtyřdveřová limuzína, pětidveřový liftback nebo kombi Sports Tourer OPC.
Při jeho pořízení získává zákazník automaticky i Opel OPC trénink bezpečné a afektivní jízdy, organizovaný na testovacím okruhu automobilky Opel v německém Dudenhofenu. V rámci tréninku se majitelé naučí bezpečně a zároveň plně využívat mimořádný dynamický potenciál vozu. Kurzy vedou instruktoři s bohatými zkušenostmi z automobilového sportu, dohled nad celým programem má automobilový závodník Joachim Winkelhock.
Jízdní výkony nové verze „Unlimited“ jsou – s výjimkou maximální rychlosti – shodné se základním modelem Insignia OPC. Z klidu na 100 km/h zrychluje za 6,0 až 6,6 s (podle druhu karoserie a zvolené převodovky), kombinovaná spotřeba paliva činí od 10,6 do 11,0 l/100 km.
Pro Insignii OPC (včetně verze „Unlimited“) je k dispozici nová šestistupňová automatická převodovka, výborně kombinuje požadavky na sportovní jízdu a maximální cestovní komfort. Nový automat umožňuje manuální řazení pomocí páček pod volantem. Řídicí jednotka je propojená s mechatronickým podvozkem FlexRide, který je součástí standardní výbavy. Kromě standardního režimu, který optimálně přizpůsobuje charakteristiku pohonu všech kol při běžném provozu, jsou k dispozici dva další režimy, volitelné řidičem: Režim Sport poskytuje vyšší agilitu a bezprostřednější reakci vozu, a režim OPC přináší ultimativní jízdní dynamiku při nekompromisním využíváním plného výkonového potenciálu vozu. Příplatek za automatickou převodovku činí 60 000 Kč.
Inovativní systém pohonu všech kol Adaptive 4x4 zaručuje precizní ovladatelnost, maximální jízdní stabilitu a dokonalou trakci. Pro rozdělování točivého momentu mezi kola přední a zadní nápravy využívá hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojku Haldex a elektronicky řízený samosvorný diferenciál zadní nápravy eLSD.
Stejně, jako ostatní modely Opel řady OPC, také Insignia OPC Unlimited profituje ze specifického testovacího programu na 10 000 kilometrů na legendární severní smyčce (Nordschleife) závodního okruhu Nürburgring. Právě tam Opel ověřuje spolehlivost extrémně namáhaných komponentů sportovních modelů. Zatížení vozu ujetím 10 000 km při testování na Nordschleife odpovídá asi 180 000 km najetých na běžných silnicích!
JL, 9.5.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout