Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia OPC - vrchol nové řady

Výkonná verze evropského Automobilu roku 2009 – Opel Insignia OPC, se představí začátkem května na autosalonu v Barceloně. Symbolicky se tak stane právě deset let po představení vůbec prvního modelu Opel OPC (Opel Performance Center).

Srdcem je přeplňovaný zážehový motor 2.8 V6 Turbo, odvozený ze šestiválce o výkonu 191 kW/260 k, který pohání vrcholnou verzi řady Insignia, disponuje výkonem 239 kW/325 k. Na nárůstu výkonu má velký podíl speciálně upravený výfukový systém s výrazně nižším protitlakem. A protože i správný zvuk má velký vliv na přijetí výkonného motoru u zákazníků, vzali si šestiválec do práce i odborníci na akustiku, kteří se s podporou nově řešeného středového a koncového tlumiče postarali o patřičný „sound“ silného agregátu.
Motor je propojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Točivý moment až 400 Nm je k dispozici už ve velmi nízkých otáčkách, takže vůz dokáže zrychlit u 0 na 100 km/h během pouhých 6 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Také vynikající podvozek byl pro použití v modelu Insignia OPC upraven – světlá výška byla v porovnání s modelem Insignia Sport s pohonem všech kol Adaptive 4x4 snížena o 10 mm. Nový mechatronický podvozek dostal také novou přední nápravu. Vpředu jsou stále kombinované vzpěry McPherson, ovšem specialisté centra Opel Performance Center připravili evoluční konstrukci nazvanou „HiPerStrut“ (zkratka High Performance Strut). Výhodou je lepší odezva řízení a redukovaný přenos silových momentů od kol do volantu.
Nová Insignia OPC má také adaptivní podvozek FlexRide, který se dokáže přizpůsobovat nejenom aktuální jízdní situaci, ale i jízdnímu stylu řidiče. Zatímco u „běžných“ modelů Insignia nabízí podvozek FlexRide vedle standardního naladění také komfortní a sportovní volbu, podvozek Insignie OPC jednoznačně upřednostňuje vyznavače sportovní dynamické jízdy. Řidiči si mohou zvolit ze třech různých sportovních režimů: Vedle standardního komfortního naladění je k dispozici režim Sport a ultimativní režim OPC, který umožní optimální využití vysokého výkonového potenciálu.
Vůbec poprvé se u řady OPC objevuje standardně pohon všech kol Adaptive 4x4 s elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností eLSD. Řídicí jednotka pohonu všech kol Adaptive 4x4 prošla rekalibrací, tak, aby přenos výkonu a točivého momentu k jednotlivým kolům odpovídal sportovní filozofii OPC. Vzhledem k vysokým výkonům byl adekvátně posílen i brzdový systém – vpředu jsou kotoučové brzdy Brembo s ventilovanými disky o průměru 355 mm.
Nejvýkonnější představitel řady Insignia má osobitou tvář s dvojicí výrazných vertikálních otvorů pro přívod vzduchu k motoru a brzdám, originální je zadní nárazník s dvojicí integrovaných výfukových koncovek. Standardem jsou litá kola 19“ s pneumatikami rozměru 245/40, na přání se dodávají kovaná kola 20“ s pneumatikami rozměru 255/35.
Dynamický image Insignie OPC rozvíjí i styling jejího interiéru. Dominantním prvkem jsou sportovní sedadla Recaro, dole zkosený sportovní volant nebo specifická hlavice řadicí páky. Zcela originální je i grafika palubních přístrojů.



JL, 17.4.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar