Peugeot 308 CC - kabrio za 20 sekund
Průkopník vozů se sklápěcí střechou, značka Peugeot, zastoupených elegantními modely 401, 601 a 402 Eclipse ze třicátých let 20. století, nikdy neopustil myšlenku, dát řidičům možnost volby mezi variantou kupé nebo kabriolet.
Základem je pevná zatahovací střecha, která se skládá do zavazadlového prostoru. Od představení tohoto inovativního technického řešení na Autosalonu v Ženevě v roce 1998 v podobě konceptu 20♥ vozů uplynulo již deset let. Toto řešení se uplatnilo u modelů 206 CC a 307 CC, kterým se podařilo zpopularizovat koncepci, jež byla do té doby dostupná pouze pro elitní skupinu zákazníků. Úspěšná první generace má své pokračovatele – Peugeot 207 CC a brzy také 308 CC.
Kabriolety se skládací pevnou střechou se staly oblíbenější než vozy s „pružnou střechou”, které jsou náchylnější k poškození Peugeot 308 CC se čtyřmi sedadly je modelem vycházejícím z genetického základu modelu 308 a navazujícím na tradici 307 CC a technologickou vyspělost verzí kupé kabriolet značky Peugeot.
Model 308 CC vybočuje z řady svými harmonicky vyváženými liniemi, ať jako kupé či kabriolet. Vnitřní prostor vozu má svou nepopiratelnou osobitost odlišnou od verze hatchback. Vynikne zejména ve verzi kabriolet a připomíná svět vozů „Grand tourisme”.
Anatomicky tvarovaná přední sedadla s opěrkami hlavy mají zabudované větrací otvory, kterými proudí vzduch kolem krku cestujícího. Rovněž zadní sedadla přebírají tento osobitý design a na kabriolet jsou překvapivě pohodlná a prostorná. Sportovní volant, speciální provedení sdruženého přístroje a černě lakovaný středový panel tento vzhled výborně doplňují.
Automatická zatahovací střecha během 20 sekund promění vůz na kupé nebo kabriolet a průběh lze sledovat na barevném displeji. V porovnání s 307 CC má model 308 CC výhodu širších rozchodů kol a karoserie, i speciální konstrukci předních sedadel, která cestujícím na zadních sedadlech poskytuje velkorysý prostor pro nohy.
Dva dynamické motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, event. automatickou. Jedná se o benzinový motor 1.6 THP 110 kW (150 k) s turbokompresorem a přímým vstřikováním paliva a vznětový motor 2.0 HDI FAP Euro 5 103 kW (140 k).
Rozšířený rozchod kol, snížený profil a výkonné nápravové prvky, vyvinuté speciálně pro tento typ karoserie, propůjčují vynikající jízdní předpoklady s opravdovým pocitem bezpečí pro řidiče. Velké kotoučové brzdy o rozměrech 302 x 26 mm jsou dimenzovány na výkon motoru, nechybí ani ESP.
Nízká vnitřní hladina hluku v interiéru modelu 308 CC ve variantě kupé zásadně ovlivňuje úroveň komfortu cestujících.
Peugeot 308 CC je navržen tak, aby cestujícím dodával skutečný pocit jistoty. Jeho konstrukce je masivní a navržena tak, aby odolala a absorbovala energii předního i bočního nárazu. Navíc je doplněna o inteligentní bezpečnostní mechanismy, které vyžaduje kabriolet. Mezi ně patří boční airbag hrudník/pánev zabudovaný do předních sedadel a světová novinka - boční airbag chránící hlavu.
V případě detekce rizika převrácení vozu se během několika milisekund pyrotechnicky aktivují výsuvné zadní bezpečnostní oblouky, které společně s vyztuženými sloupky čelního skla vytvoří kolem cestujících bezpečnou ochrannou schránku.
Konfigurace kabriolet si můžete užívat dokonce i za chladného počasí, díky speciální ochranné architektuře, inteligentní klimatizaci (která svůj provoz přizpůsobí tvaru karoserie kabrioletu), vyhřívaným sedadlům, síti Windstop - ochrana proti proudění vzduchu a pozoruhodnému systému Airwave zabudovanému do předních opěrek hlavy. Teplý vzduch, u kterého lze nastavit jeho teplotu, směr i intenzitu proudění, ovine cestující na předních sedadlech jako šála.
Nesmíme zapomenout ani na dobře využitelný zavazadlový prostor s dodatečnými odkládacími prostory (včetně schránky pod podlahou určenou pro uložení sítě Windstop). Jeho objem v konfiguraci kupé je 403 l a 226 l pod kryt u kabrioletu (metodou měření objemu tekutin je to 465 a 266 litrů).
JL, 4.11.2008
Kabriolety se skládací pevnou střechou se staly oblíbenější než vozy s „pružnou střechou”, které jsou náchylnější k poškození Peugeot 308 CC se čtyřmi sedadly je modelem vycházejícím z genetického základu modelu 308 a navazujícím na tradici 307 CC a technologickou vyspělost verzí kupé kabriolet značky Peugeot.
Model 308 CC vybočuje z řady svými harmonicky vyváženými liniemi, ať jako kupé či kabriolet. Vnitřní prostor vozu má svou nepopiratelnou osobitost odlišnou od verze hatchback. Vynikne zejména ve verzi kabriolet a připomíná svět vozů „Grand tourisme”.
Anatomicky tvarovaná přední sedadla s opěrkami hlavy mají zabudované větrací otvory, kterými proudí vzduch kolem krku cestujícího. Rovněž zadní sedadla přebírají tento osobitý design a na kabriolet jsou překvapivě pohodlná a prostorná. Sportovní volant, speciální provedení sdruženého přístroje a černě lakovaný středový panel tento vzhled výborně doplňují.
Automatická zatahovací střecha během 20 sekund promění vůz na kupé nebo kabriolet a průběh lze sledovat na barevném displeji. V porovnání s 307 CC má model 308 CC výhodu širších rozchodů kol a karoserie, i speciální konstrukci předních sedadel, která cestujícím na zadních sedadlech poskytuje velkorysý prostor pro nohy.
Dva dynamické motory jsou spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou, event. automatickou. Jedná se o benzinový motor 1.6 THP 110 kW (150 k) s turbokompresorem a přímým vstřikováním paliva a vznětový motor 2.0 HDI FAP Euro 5 103 kW (140 k).
Rozšířený rozchod kol, snížený profil a výkonné nápravové prvky, vyvinuté speciálně pro tento typ karoserie, propůjčují vynikající jízdní předpoklady s opravdovým pocitem bezpečí pro řidiče. Velké kotoučové brzdy o rozměrech 302 x 26 mm jsou dimenzovány na výkon motoru, nechybí ani ESP.
Nízká vnitřní hladina hluku v interiéru modelu 308 CC ve variantě kupé zásadně ovlivňuje úroveň komfortu cestujících.
Peugeot 308 CC je navržen tak, aby cestujícím dodával skutečný pocit jistoty. Jeho konstrukce je masivní a navržena tak, aby odolala a absorbovala energii předního i bočního nárazu. Navíc je doplněna o inteligentní bezpečnostní mechanismy, které vyžaduje kabriolet. Mezi ně patří boční airbag hrudník/pánev zabudovaný do předních sedadel a světová novinka - boční airbag chránící hlavu.
V případě detekce rizika převrácení vozu se během několika milisekund pyrotechnicky aktivují výsuvné zadní bezpečnostní oblouky, které společně s vyztuženými sloupky čelního skla vytvoří kolem cestujících bezpečnou ochrannou schránku.
Konfigurace kabriolet si můžete užívat dokonce i za chladného počasí, díky speciální ochranné architektuře, inteligentní klimatizaci (která svůj provoz přizpůsobí tvaru karoserie kabrioletu), vyhřívaným sedadlům, síti Windstop - ochrana proti proudění vzduchu a pozoruhodnému systému Airwave zabudovanému do předních opěrek hlavy. Teplý vzduch, u kterého lze nastavit jeho teplotu, směr i intenzitu proudění, ovine cestující na předních sedadlech jako šála.
Nesmíme zapomenout ani na dobře využitelný zavazadlový prostor s dodatečnými odkládacími prostory (včetně schránky pod podlahou určenou pro uložení sítě Windstop). Jeho objem v konfiguraci kupé je 403 l a 226 l pod kryt u kabrioletu (metodou měření objemu tekutin je to 465 a 266 litrů).
JL, 4.11.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout