Peugeot 5008 - luxusní SUV pro sedm
V prostředí Volmanovy vily, kterou si továrník a mecenáš Josef Volman vysnil v rozlehlém parku nad romantickou krajinou řeky Labe v Čelákovicích, se uskutečnila tisková konference n ového Peugeotu 5008. Jednu z nejkrásnějších a nejdražších rezidencí první republiky pro něj v letech 1938-1939 navrhli mladí avantgardní architekti Karel Janů a Jiří Štursa.
Velkolepý areál vily je vynikající ukázkou moderního bydlení meziválečné doby, tím nejlepším z českého funkcionalismu a architektury i myšlenek Le Corbusiera, který byl architektům velkou inspirací a vzorem.
Peugeot se zavázal k tomu, že se stane 100% elektrickou značkou. Pokračuje tak v rozšiřování své bezemisní produktové nabídky, aby splnil potřeby všech zákazníků. Nový model E-5008 je jediným modelem ve svém segmentu, který nabízí 100% elektrickou mobilitu pro 7 cestujících a poskytuje mimořádně velkorysý a přívětivý prostor pro cestující.
Nový Peugeot 5008 se bude vyrábět výhradně v závodě ve francouzském Sochaux. Elektrické verze budou vybaveny bateriemi ACC vyráběnými v gigafactory ve francouzském Douvrinu.
Díky poměrně vysoké linii bočních oken, výrazným tvarům i velkorysým rozměrům (délka: 479 cm, šířka: 189 cm, výška: 169 cm) je vůz 5008 na silnici nepřehlédnutelný.
Model 5008 GT je standardně vybaven novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám provozu a udržuje optimální osvětlení, aniž by rušila ostatní účastníky silničního provozu.
Nový model 5008 je po vzoru modelů 408 a 3008 vybaven koly o velikosti 19" a 20" s originálním vzorem, která mu dodávají moderní styl a zlepšují jeho aerodynamické vlastnosti
V interiéru se cestující díky velkolepé 21" plovoucí panoramatické obrazovce nového systému Peugeot Panoramic i-Cockpit® ocitnou v prostředí, které je jak technicky vyspělé, tak uživatelsky přátelské.
Má velmi hladké, čisté vertikální boky, jejichž eleganci podtrhuje skrytí těsnění bočních oken ve dveřích. Počet ozdobných prvků na karoserii byl snížen a místo chromovaných dílů se využívají některé lakované díly v odstínu Šedá Meteor na předním a zadním nárazníku, Černá Orbital na krytech zrcátek a spodní linii oken.
Panoramic i-Cockpit®
Týmy Peugeotu se rozhodly spojit dva ze tří základních prvků systému i-Cockpit®, vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným 21" panelem, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem.
Na levé straně se na přístrojovém panelu zobrazují všechny informace týkající se jízdy (rychlost, měřič výkonu, asistenční systémy řízení, tok energie atd.).
Na pravé straně panoramatické obrazovky uprostřed přístrojové desky se nachází dotyková část, která je přístupná řidiči i spolujezdci. Lze ji používat k ovládání topení/klimatizace, navigace, multimediálních systémů/konektivity atd.
Ve voze 5008 ve verzi Allure je nový Peugeot i-Cockpit® standardně tvořen dvěma 10" digitálními panely umístěnými na jednom držáku, které vytvářejí stejný plovoucí efekt jako 21" panel.
Ve střední části palubní desky jsou umístěny dotykové ovladače, které lze nakonfigurovat tak, aby poskytovaly rychlý přístup k 10 oblíbeným funkcím uživatele, ať už jde o volání oblíbenému telefonnímu kontaktu, spuštění navigace do často používaného cíle, naladění rádia na oblíbenou stanici, nastavení ideální teploty klimatizace atd.
Pro usnadnění manévrování je vůz standardně vybaven zadní kamerou, která řidiči nabízí dva úhly pohledu: pohled zezadu nebo z ptačí perspektivy. Tato kamera je vybavena čisticí tryskou pro zachování dokonalého obrazu za všech podmínek.
Za příplatek může být vybaven systémem Peugeot VisioPark 360°, který díky čtyřem kamerám umístěným co nejblíže předním a zadním kolům a dvanácti senzorům rozmístěným po celém voze poskytuje 360° pohled na okolí.
Více než 40 jízdních asistenčních systémů
Systém Drive Assist Plus 2.0 u modelu 5008 pomáhá řidiči s využitím všech senzorů vozu a informací z online navigace. Asistenční systémy jsou navrženy tak, aby usnadnily řidiči jízdu na víceproudých silnicích, jako jsou dálnice nebo rychlostní silnice:
-Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu: Nastavuje řízení a rychlost tak, aby se vůz udržel v jízdním pruhu a jel rychlostí, kterou řidič nastaví.
-Poloautomatická změna jízdního pruhu: Pokud si to řidič přeje, provede za něj systém změnu jízdního pruhu. Stačí aktivovat funkci a stisknout tlačítko „OK“ na volantu. Poté systém navede vůz do nového jízdního pruhu.
-Včasné doporučení rychlosti: Systém na základě snímání dopravních značek a shromažďování informací z online navigačního systému rozpozná jakoukoli změnu rychlostního limitu a navrhne řidiči úpravu nastavení adaptivního tempomatu. Pokud je detekován déšť, systém okamžitě navrhne snížení rychlosti v souladu s rychlostními limity, například ze 130 na 110 km/h na dálnici.
Výjimečný prostor pro sedm cestujících
Nový model 5008 nabízí díky svému rozvoru štědrý prostor pro cestující ve druhé řadě i ve třetí řadě sedadel. Z tohoto hlediska nastavuje v segmentu C-SUV nové měřítko.
Druhá řada nového modelu 5008 je vybavena pohodlnými sedadly, která tvoří posuvnou lavici dělenou v poměru 60/40 s opěradly v poměru 40/20/40, což představuje dokonalou kombinaci modularity a pohodlí.
Opěradla sedadel ve druhé řadě se nezávisle sklápějí v 5 polohách, což cestujícím zajišťuje pohodlí na dlouhých cestách. Zvláštní pozornost byla věnována povrchové úpravě, kdy bylo u všech sedadel druhé řady použito vysoce kvalitní čalounění.
Přístup ke třetí řadě sedadel je bezkonkurenční díky systému Easy Access. Ten umožňuje sedadla ve druhé řadě sklopit a zároveň posunout dopředu. Tento systém, který nemá v daném segmentu obdoby, výrazně zlepšuje přístup do třetí řady.
Třetí řadu tvoří lavice se dvěma samostatnými opěradly vybavenými nastavitelnými opěrkami hlavy.
Zavazadlový prostor má v pětimístné konfiguraci objem 748 litrů, v sedmimístné konfiguraci 259 litrů a v dvoumístné konfiguraci až 1 815 litrů. Vyniká výjimečnou modularitou, kterou nabízí propracovaná architektura sedadel, jež umožňuje širokou škálu kombinací uspořádání. Při sklopení všech zadních sedadel nabízí nový model 5008 obrovskou rovnou podlahovou plochu.
Kabina
Velké panoramatické střešní okno poskytuje dostatek světla. Jeho přední část je otevíratelná, a to i elektrických verzí, u kterých bývá tato možnost poměrně vzácná. Kabina je maximálně prosvětlená až do třetí řady, která je rovněž obklopena velkými prosklenými plochami. Sedadla ve druhé řadě lze posouvat a sklápět, a nabízí tak obrovskou modularitu. Ovládací panel v zadní části středové konzoly umožňuje cestujícím ve druhé řadě nastavovat teplotu a ventilaci třízónové klimatizace a vyhřívání sedadel.
Široká nabídka elektromotorů
Nový model 5008 byl od počátku koncipován jako elektrický, nabízí proto celou řadu pohonů s nulovými emisemi a s dojezdem od 500 do 664 km, včetně čtyřkolky se dvěma elektromotory a verze s dlouhým dojezdem.
Tato řada synchronních elektromotorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a vyšší účinnost.
Verze s pohonem dvou kol mají výkon 157 kW (345 Nm) nebo 170 kW (345 Nm).
Varianta se dvěma elektromotory a pohonem všech kol poskytuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpředu a 80 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 345 Nm a zadní motor 170 Nm.
Vysokonapěťová lithium-iontová baterie 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt) je umístěna pod podlahou a napájí trakční elektromotor. Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává nadále energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče.
Tepelný management baterie využívá cirkulující chladicí kapalinu, která zajišťuje velmi rychlé nabíjení, optimalizovaný dojezd a delší životnost.
Na baterii je poskytována záruka na 8 let (nebo 160 000 km) s garancí minimální nabíjecí kapacity 70 %.
Mimořádně účinná elektrická platforma
Peugeot E-5008 využívá novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis, která je oproti platformě vozu E-3008 prodloužená.
Platforma STLA Medium „BEV-by-design“ poskytuje rekordní energii v poměru k vzdálenosti mezi koly s kapacitou až 98 kWh. Díky její výkonné koncepci, která zajišťuje i účinnou aerodynamiku (SCx 0,77), nabízí E-5008 nejlepší dojezd ve svém segmentu (až 664 km).
Pro nabíjení střídavým proudem jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešení nabíjení u zákazníků. Standardně se dodává třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW.
Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku typu Mode 4 u modelu E-5008 použít pro výkon až 160 kW, což umožňuje doplnění energie pro dojezd 100 km za pouhých 10 minut a dobití baterii z 20 % na 80 % za 30 minut.
Kompletní nabídka elektromotorů
Model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybaven systémem Peugeot Hybrid 48V, který tvoří benzínový motor nové generace o výkonu 136 k spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 % na výsledných 5,7 l/100 km. Při jízdě ve městě může nový 5008 Hybrid 136 e-DCS6 až 50 % času fungovat ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Jednoduchá a srozumitelná nabídka
Model 5008 je k dispozici ve dvou výbavových stupních: Allure a GT, přičemž obě verze poskytují až 7 míst.
Přehled výbavy
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/5008/5008-2024/Peugeot-5008-2024-cenik/?page=3
ALLURE
GT
Peugeot 24.10.2024
Peugeot se zavázal k tomu, že se stane 100% elektrickou značkou. Pokračuje tak v rozšiřování své bezemisní produktové nabídky, aby splnil potřeby všech zákazníků. Nový model E-5008 je jediným modelem ve svém segmentu, který nabízí 100% elektrickou mobilitu pro 7 cestujících a poskytuje mimořádně velkorysý a přívětivý prostor pro cestující.
Nový Peugeot 5008 se bude vyrábět výhradně v závodě ve francouzském Sochaux. Elektrické verze budou vybaveny bateriemi ACC vyráběnými v gigafactory ve francouzském Douvrinu.
Díky poměrně vysoké linii bočních oken, výrazným tvarům i velkorysým rozměrům (délka: 479 cm, šířka: 189 cm, výška: 169 cm) je vůz 5008 na silnici nepřehlédnutelný.
Model 5008 GT je standardně vybaven novou technologií Peugeot Pixel LED, která automaticky přizpůsobuje paprsek světlometů podmínkám provozu a udržuje optimální osvětlení, aniž by rušila ostatní účastníky silničního provozu.
Nový model 5008 je po vzoru modelů 408 a 3008 vybaven koly o velikosti 19" a 20" s originálním vzorem, která mu dodávají moderní styl a zlepšují jeho aerodynamické vlastnosti
V interiéru se cestující díky velkolepé 21" plovoucí panoramatické obrazovce nového systému Peugeot Panoramic i-Cockpit® ocitnou v prostředí, které je jak technicky vyspělé, tak uživatelsky přátelské.
Má velmi hladké, čisté vertikální boky, jejichž eleganci podtrhuje skrytí těsnění bočních oken ve dveřích. Počet ozdobných prvků na karoserii byl snížen a místo chromovaných dílů se využívají některé lakované díly v odstínu Šedá Meteor na předním a zadním nárazníku, Černá Orbital na krytech zrcátek a spodní linii oken.
Panoramic i-Cockpit®
Týmy Peugeotu se rozhodly spojit dva ze tří základních prvků systému i-Cockpit®, vyvýšený přístrojový panel a velký centrální dotykový displej. Ty jsou nyní zabudovány do zakřivené panoramatické obrazovky tvořené jediným 21" panelem, který sahá od levého konce palubní desky až ke středové konzole. Tato panoramatická obrazovka vypadá, jako by se vznášela nad palubní deskou. Plovoucí efekt podtrhuje speciální LED ambientní osvětlení pod displejem.
Na levé straně se na přístrojovém panelu zobrazují všechny informace týkající se jízdy (rychlost, měřič výkonu, asistenční systémy řízení, tok energie atd.).
Na pravé straně panoramatické obrazovky uprostřed přístrojové desky se nachází dotyková část, která je přístupná řidiči i spolujezdci. Lze ji používat k ovládání topení/klimatizace, navigace, multimediálních systémů/konektivity atd.
Ve voze 5008 ve verzi Allure je nový Peugeot i-Cockpit® standardně tvořen dvěma 10" digitálními panely umístěnými na jednom držáku, které vytvářejí stejný plovoucí efekt jako 21" panel.
Ve střední části palubní desky jsou umístěny dotykové ovladače, které lze nakonfigurovat tak, aby poskytovaly rychlý přístup k 10 oblíbeným funkcím uživatele, ať už jde o volání oblíbenému telefonnímu kontaktu, spuštění navigace do často používaného cíle, naladění rádia na oblíbenou stanici, nastavení ideální teploty klimatizace atd.
Pro usnadnění manévrování je vůz standardně vybaven zadní kamerou, která řidiči nabízí dva úhly pohledu: pohled zezadu nebo z ptačí perspektivy. Tato kamera je vybavena čisticí tryskou pro zachování dokonalého obrazu za všech podmínek.
Za příplatek může být vybaven systémem Peugeot VisioPark 360°, který díky čtyřem kamerám umístěným co nejblíže předním a zadním kolům a dvanácti senzorům rozmístěným po celém voze poskytuje 360° pohled na okolí.
Více než 40 jízdních asistenčních systémů
Systém Drive Assist Plus 2.0 u modelu 5008 pomáhá řidiči s využitím všech senzorů vozu a informací z online navigace. Asistenční systémy jsou navrženy tak, aby usnadnily řidiči jízdu na víceproudých silnicích, jako jsou dálnice nebo rychlostní silnice:
-Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu: Nastavuje řízení a rychlost tak, aby se vůz udržel v jízdním pruhu a jel rychlostí, kterou řidič nastaví.
-Poloautomatická změna jízdního pruhu: Pokud si to řidič přeje, provede za něj systém změnu jízdního pruhu. Stačí aktivovat funkci a stisknout tlačítko „OK“ na volantu. Poté systém navede vůz do nového jízdního pruhu.
-Včasné doporučení rychlosti: Systém na základě snímání dopravních značek a shromažďování informací z online navigačního systému rozpozná jakoukoli změnu rychlostního limitu a navrhne řidiči úpravu nastavení adaptivního tempomatu. Pokud je detekován déšť, systém okamžitě navrhne snížení rychlosti v souladu s rychlostními limity, například ze 130 na 110 km/h na dálnici.
Výjimečný prostor pro sedm cestujících
Nový model 5008 nabízí díky svému rozvoru štědrý prostor pro cestující ve druhé řadě i ve třetí řadě sedadel. Z tohoto hlediska nastavuje v segmentu C-SUV nové měřítko.
Druhá řada nového modelu 5008 je vybavena pohodlnými sedadly, která tvoří posuvnou lavici dělenou v poměru 60/40 s opěradly v poměru 40/20/40, což představuje dokonalou kombinaci modularity a pohodlí.
Opěradla sedadel ve druhé řadě se nezávisle sklápějí v 5 polohách, což cestujícím zajišťuje pohodlí na dlouhých cestách. Zvláštní pozornost byla věnována povrchové úpravě, kdy bylo u všech sedadel druhé řady použito vysoce kvalitní čalounění.
Přístup ke třetí řadě sedadel je bezkonkurenční díky systému Easy Access. Ten umožňuje sedadla ve druhé řadě sklopit a zároveň posunout dopředu. Tento systém, který nemá v daném segmentu obdoby, výrazně zlepšuje přístup do třetí řady.
Třetí řadu tvoří lavice se dvěma samostatnými opěradly vybavenými nastavitelnými opěrkami hlavy.
Zavazadlový prostor má v pětimístné konfiguraci objem 748 litrů, v sedmimístné konfiguraci 259 litrů a v dvoumístné konfiguraci až 1 815 litrů. Vyniká výjimečnou modularitou, kterou nabízí propracovaná architektura sedadel, jež umožňuje širokou škálu kombinací uspořádání. Při sklopení všech zadních sedadel nabízí nový model 5008 obrovskou rovnou podlahovou plochu.
Kabina
Velké panoramatické střešní okno poskytuje dostatek světla. Jeho přední část je otevíratelná, a to i elektrických verzí, u kterých bývá tato možnost poměrně vzácná. Kabina je maximálně prosvětlená až do třetí řady, která je rovněž obklopena velkými prosklenými plochami. Sedadla ve druhé řadě lze posouvat a sklápět, a nabízí tak obrovskou modularitu. Ovládací panel v zadní části středové konzoly umožňuje cestujícím ve druhé řadě nastavovat teplotu a ventilaci třízónové klimatizace a vyhřívání sedadel.
Široká nabídka elektromotorů
Nový model 5008 byl od počátku koncipován jako elektrický, nabízí proto celou řadu pohonů s nulovými emisemi a s dojezdem od 500 do 664 km, včetně čtyřkolky se dvěma elektromotory a verze s dlouhým dojezdem.
Tato řada synchronních elektromotorů s permanentními magnety nabízí vyšší výkon a vyšší účinnost.
Verze s pohonem dvou kol mají výkon 157 kW (345 Nm) nebo 170 kW (345 Nm).
Varianta se dvěma elektromotory a pohonem všech kol poskytuje celkový výkon 237 kW (157 kW vpředu a 80 kW vzadu). Přední motor zajišťuje točivý moment 345 Nm a zadní motor 170 Nm.
Vysokonapěťová lithium-iontová baterie 400 V s chemickým složením NMC (nikl, mangan a kobalt) je umístěna pod podlahou a napájí trakční elektromotor. Ostatním elektrickým spotřebičům (světla, infotainment atd.) dodává nadále energii 12V baterie, která je sama napájena z vysokonapěťové baterie prostřednictvím měniče.
Tepelný management baterie využívá cirkulující chladicí kapalinu, která zajišťuje velmi rychlé nabíjení, optimalizovaný dojezd a delší životnost.
Na baterii je poskytována záruka na 8 let (nebo 160 000 km) s garancí minimální nabíjecí kapacity 70 %.
Mimořádně účinná elektrická platforma
Peugeot E-5008 využívá novou platformu STLA Medium skupiny Stellantis, která je oproti platformě vozu E-3008 prodloužená.
Platforma STLA Medium „BEV-by-design“ poskytuje rekordní energii v poměru k vzdálenosti mezi koly s kapacitou až 98 kWh. Díky její výkonné koncepci, která zajišťuje i účinnou aerodynamiku (SCx 0,77), nabízí E-5008 nejlepší dojezd ve svém segmentu (až 664 km).
Pro nabíjení střídavým proudem jsou k dispozici dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešení nabíjení u zákazníků. Standardně se dodává třífázová nabíječka o výkonu 11 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 22 kW.
Při dobíjení stejnosměrným proudem prostřednictvím rychlonabíjecích stanic lze zásuvku typu Mode 4 u modelu E-5008 použít pro výkon až 160 kW, což umožňuje doplnění energie pro dojezd 100 km za pouhých 10 minut a dobití baterii z 20 % na 80 % za 30 minut.
Kompletní nabídka elektromotorů
Model 5008 Hybrid 136 e-DCS6 je vybaven systémem Peugeot Hybrid 48V, který tvoří benzínový motor nové generace o výkonu 136 k spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a snižuje spotřebu paliva až o 15 % na výsledných 5,7 l/100 km. Při jízdě ve městě může nový 5008 Hybrid 136 e-DCS6 až 50 % času fungovat ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Jednoduchá a srozumitelná nabídka
Model 5008 je k dispozici ve dvou výbavových stupních: Allure a GT, přičemž obě verze poskytují až 7 míst.
Přehled výbavy
https://peugeot.ecpaper.cz/osobni/5008/5008-2024/Peugeot-5008-2024-cenik/?page=3
ALLURE
Hybrid 136 e-DCS6 | 865 000 Kč |
Elektromotor 157 kW / 210 k (Baterie 73 kWh) | 1 215 000 Kč |
Elektromotor 170 kW / 230 k (Baterie 96,9 kWh) | 1 325 000 Kč |
GT
Hybrid 136 e-DCS6 | 965 000 Kč |
Elektromotor 157 kW / 210 k (Baterie 73 kWh) | 1 315 000 Kč |
Elektromotor 170 kW / 230 k (Baterie 96,9 kWh) | 1 435 000 Kč |
Peugeot 24.10.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout