Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 5008 - světová premiéra v září

S modelem 5008 představuje Peugeot novou podobu vozu typu MPV. Po crossoveru 3008 (viz Novinky), jenž se nyní začal prodávat v ČR, představuje model 5008 druhou ofenzívu značky v segmentu M1 v kategorii prostorných vozů se zvýšenou architekturou.

Při pohledu z exteriéru (délka 4,53 m, výška 1,64 m) se vyznačuje svou vyváženou a výrazně profilovanou siluetou. Jeho přední část s protáhlými předními světlomety a zkosenou kapotou, na kterou na úrovni předních kol plynule navazuje rozměrné čelní sklo, umožňuje pronikání vzduchem účinněji a s minimálním odporem. Eleganci propůjčují chromované dekory, lemující přední masku.
Velké prosklené plochy vytvářejí průběžný pás díky zadnímu pevnému okénku, které zasahuje do zadního okna. Interiér vozu je tak příjemně prosvětlený.
O vizuální identitu vozu se starají zadní světla svým specifickým tvarem a technologií světelné signalizace. Zadní část dostává robustní, stylově čistý a reprezentativní vzhled. Tvar víka vypovídá o dobře přístupném zavazadlovém prostoru.
Styl je založen na dynamickém vzhledu exteriéru, který je zdařile spojen s velkým obyvatelným vnitřním prostorem. Místo řidiče je pojato v originálním a inovativním stylu. Zvýšená pozice při řízení dodává pocit jistoty a bezpečí.
Četné inovace jsou patrné v každém detailu vozu. I náročný řidič ocení předsazenou palubní desku modelovanou v souladu s dynamickými křivkami exteriéru budící dojem prostornosti, sdružený přístroj přecházející v elegantní středový panel i propracovanou ergonomii ovladačů, které přirozeně padnou do ruky.
Na široké čelní sklo (1,70 m²) navazuje rozměrná prosklená panoramatická střecha (1,69 m²), která v modelové řadě Peugeot patří mezi největší. Prostor pro nohy i výška po střechu dosahují velkorysých rozměrů a tak mohou ve voze bez obtíží cestovat i osoby většího vzrůstu. Druhou řadu tvoří tři samostatná stejně široká sedadla, u kterých lze nastavit sklon opěradla a podélně v rozmezí 130 mm. Sedadla je možné každé zvlášť složit do podlahy a vytvořit rovnou plochu. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit, což umožňuje využít prostor až k palubní desce. Užitečná délka pro přepravu dlouhých předmětů dosahuje v této konfiguraci 2,76 m.
Díky mobilitě bočních sedadel ve druhé řadě, kdy se sedák jednoduchou manipulací zvedne a opěradlo se posune dopředu, je uvolněn pohodlný přístup na sedadla ve třetí řadě. Podobně praktická jsou také sedadla ve třetí řadě, která lze jednotlivě složit do podlahy.
Podle polohy podélně posuvných zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor objem od 758 do 823 litrů pod kryt a se složenými sedadly ve třetí řadě. Objem se zvětší na 1247 l při využití pod střechu, na 2506 l v případě složených sedadel druhé řady.
Zvláštní pozornost byla věnována třetí řadě, která rovněž poskytuje pasažérům komfort a bezpečnost, o níž se stará mj. hlavový airbag, zasahující až k sedadlům ve třetí řadě. Zvýšená poloha sedadel vůči přední řadě umožňuje skvělý výhled dopředu, což potvrzuje, že jde o plnohodnotná a nikoli jen přídavná sedadla.
Pro příjemné cestování jsou do bočních sloupků ve druhé řadě zabudovány nastavitelné výstupy vzduchu, které směřují proudění klimatizací chlazeného vzduchu do zadní části vozu.
Pro cestující v druhé řadě si lze objednat integrovaný multimediální systém, který zahrnuje dvě barevné 7“ obrazovky v předních opěrkách hlavy, propojovací konzoli, do které lze připojit veškerou přenosnou audio/video výbavu a dvoje bezdrátová sluchátka Bluetooth. Existuje možnost připojit současně dva video zdroje, každá obrazovka pak přenáší jiný obraz. Cestující na zadních sedadlech tedy mohou sledovat stejný program, ale mají i možnost věnovat se každý své vlastní zábavě.
Model 5008 zavádí v segmentu MPV novátorské technologie, kterými definuje nové reference v oblasti bezpečnosti a komfortu.

Head Up displej
Jde o zařízení používané v pilotních kabinách. Důležité informace pro řízení vozu jako je rychlost, upozornění regulátoru a omezovače rychlosti nebo údaje systému Distance Alert jsou ze zadní části krytu sdruženého přístroje promítány na průhledný panel. Řidič má v zorném poli k dispozici informace důležité pro řízení vozu.


Distance Alert
Tato funkce pomáhá řidiči dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi za sebou jedoucími vozy. Radar umístěný za předním nárazníkem měří v sekundách čas, který dělí vůz od vpředu jedoucího vozu a informaci předává na Head Up displej. Systém výstrahy lze nastavit v intervalu 0,9 s a 2,5 s a řidič je upozorněn, pokud je vzdálenost mezi vozy příliš krátká.

Snow Motion
Inteligentní protiprokluzový systém, který ke klasickému protiprokluzovému systému přidává novou funkci, díky níž se vůz rozjede i na ledu nebo sněhu. Automatické sepnutí systému ASR je samozřejmě ještě účinnější ve spojení s pneumatikami se zimním dezénem.


Peugeot 5008 je vybaven kompletní bezpečnostní výbavou, která současně zvyšuje pohodlí a potěšení při řízení – šest airbagů včetně hlavového pro všechny tři řady sedadel (aktivuje se současně s bočními), ESP, Hill holder, senzor tlaku v pneu atd.
Přední náprava typu McPherson s odděleným příčným zkrutným stabilizátorem je převzatá z modelu 308, zadní náprava s příčkou rovněž pochází z platformy 2 skupiny a byla upravena pro prostorné vozy. K přesnému seřízení nápravových částí byly vyvinuty i speciální 16“ a 17“ pneumatiky s nízkým valivým odporem, zatímco 18“ jsou vyhrazeny pro milovníky sportovní jízdy.


Pohonné jednotky


Benzinové motory

1.6 VTi 120 kMAN57,3 l/100 km
1.6 THP 156 kMAN67,1 l/100 km



Vznětové motory

1.6 HDI FAP 110 kMAN65,4 l/100 km
1.6 HDI FAP 110 kMCP5,2 l/100 km
2.0 HDI FAP 150 kAUT65,8 l/100 km
2.0 HDi FAP 163 kAUT6 Euro6,8 l/100 km



Číslice 5 v názvu 5008 poukazuje na historii značky v segmentu rodinných vozů, dvojitá nule uprostřed je určena pro vozy s zvýšenou architekturou a místem řidiče, které rozšiřují klasickou modelovou řadu Peugeot. Číslice 8 upřesňuje generaci nového modelu.

Peugeot 5008 bude ve světové premiéře představen na autosalonu ve Frankfurtu a oficiální evropské uvedení proběhne v průběhu podzimu 2009, do České republiky bude uveden začátkem roku 2010.

JL, 3.6.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar