Peugeot 807 - facelift s 2.2 HDI Bi-Turbo (I)
Modernizovaný Peugeot 807 chce zaujmout zákazníky nejen vzhledem, ale také zvýšeným potěšením. K tomu mají přispět mj. stylové úpravy exteriéru, kvalitnější provedení interiéru, dodatečná výbavy a nový výkonný motor 2.2 HDI FAP 125 kW (170 k).
Návrháři vycházeli z původního nadčasového designu, který zmodernizovali. Změnou prošla mj. mřížka přední masky zdobená horizontálními chromovanými lištami. Znak lva je větší a výraznější a celý vůz obepíná chromovaný lem, který zvýrazňuje boční ochranné lišty v barvě karoserie. V souladu s chromovanými prvky jsou ve stejném stylu provedeny i vnější kliky bočních posuvných dveří.
Bezpečnost na vysoké úrovni zajišťuje pevná struktura karoserie včetně účinných zádržných prostředků (5 hvězdiček v EuroNCAP v ochraně dospělých osob).
Přístup do vozu, zvláště na zadní sedadla ulehčuje pár bočních posuvných dveří, které mohou být elektricky ovládané. S variabilním sedmimístným prostorem (s doplňkem lavice ve třetí řadě až osmimístný), četnými odkládacími prostory, palubní deskou s propracovanou ergonomií, obyvatelností a velkorysou přepravní kapacitou se stává všestranným velkoprostorovým vozem.
Plasty použité k výrobě palubní desky a čalounění dveří jsou v černé barvě Mistral, a rovněž většina viditelných částí je laděna do jemného barevného odstínu. Chromované vnitřní kliky dveří, hlavice řadicí páky a ovladače výstupů vzduchu přispívají k luxusnímu vzhledu.
Novým přírůstkem v modelové řadě 807 je motor 2.2 HDI FAP 125 kW (170 k), špička nabídky dieselových jednotek HDI pohonů. Bi-turbo motor, který se nedávno objevil u modelu 407 a následně 607, je výjimečný svou špičkovou technologickou výbavou. Nabízí dynamiku a komfort řízení na úrovni obvyklé u motorů s vyšším objemem válců, přičemž spotřeba a emise CO2 zůstávají na nízké úrovni.
Vznětové motory
Zážehové motory
Podvozkové části byly přizpůsobeny dynamice pohonného celku. Lichoběžníková přední náprava typu pseudo McPherson a zadní náprava s deformovatelnou příčkou zajišťují vozu výborné vedení stopy, stabilitu a přesné řízení.
Model 807 je vybaven speciálními zadními tlumiči a zkrutným stabilizátorem, zatímco tuhost kloubů předních závěsů se zvýšila. Tím se dosáhlo ideálního kompromisu mezi stabilitou a aktivní bezpečností na straně jedné a komfortem a jízdním potěšením na straně druhé.
Peugeot 807 je vybaven hliníkovými 16“ koly, dodávanými se snímači detekce poklesu tlaku, a pneumatikami 215/69R16H.
Chlazené brzdové kotouče vpředu o rozměru 310x32 mm s dvoupístkovými třmeny odpovídají svojí účinností dynamice vozu. Zaručují razantní, vytrvalou a přesně dávkovanou brzdnou reakci. Součástí brzdové soustavy je systém ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku na každé kolo zvlášť REF a systém podpory brzdění v kritických situacích EVA.
Systém kontroly stability ESP poslední generace s velmi citlivou řídící jednotkou koriguje u všech verzí 807 počínající přetáčivé nebo nedotáčivé tendence vozu.
Vývojové změny najdeme rovněž u prvků výbavy a technologie zaměřené na bezpečnost a pohodlí řidiče i ostatních cestujících ve voze. Může být vybaven například hands-free sadou Bluetooth™, nebo multimediálním systémem na zadních sedadlech. Výklopná a nastavitelná obrazovka 16/9 je zabudovaná ve stropu u vnitřního zpětného zrcátka spojená s DVD přehrávačem.
Na přání lze dodat také parkovací asistent vpředu, který je automaticky spojen se zadním parkovacím asistentem. Vzdálenost od předmětu je graficky znázorňována na multifunkční obrazovce na palubní desce. Systém se skládá ze 4 ultrazvukových snímačů v předním i zadním nárazníku.
V nabídce výbavy figuruje také nový telematický systém RT4 s barevnou 3D obrazovkou. Spojuje funkce audio, GSM, GPS a tísňové volání Peugeot Urgence (služba zatím není v ČR k dispozici).
(Pokračování zítra)
Jindřich Lasík, 15.1.2008
Bezpečnost na vysoké úrovni zajišťuje pevná struktura karoserie včetně účinných zádržných prostředků (5 hvězdiček v EuroNCAP v ochraně dospělých osob).
Přístup do vozu, zvláště na zadní sedadla ulehčuje pár bočních posuvných dveří, které mohou být elektricky ovládané. S variabilním sedmimístným prostorem (s doplňkem lavice ve třetí řadě až osmimístný), četnými odkládacími prostory, palubní deskou s propracovanou ergonomií, obyvatelností a velkorysou přepravní kapacitou se stává všestranným velkoprostorovým vozem.
Plasty použité k výrobě palubní desky a čalounění dveří jsou v černé barvě Mistral, a rovněž většina viditelných částí je laděna do jemného barevného odstínu. Chromované vnitřní kliky dveří, hlavice řadicí páky a ovladače výstupů vzduchu přispívají k luxusnímu vzhledu.
Novým přírůstkem v modelové řadě 807 je motor 2.2 HDI FAP 125 kW (170 k), špička nabídky dieselových jednotek HDI pohonů. Bi-turbo motor, který se nedávno objevil u modelu 407 a následně 607, je výjimečný svou špičkovou technologickou výbavou. Nabízí dynamiku a komfort řízení na úrovni obvyklé u motorů s vyšším objemem válců, přičemž spotřeba a emise CO2 zůstávají na nízké úrovni.
Vznětové motory
2.0 16V HDI FAP | 88kW (120 k) | 300 Nm | man.6 převodovka |
2.0 16V HDI FAP | 100kW (136 k) | 320-340 Nm | man.6 převodovka |
2.2 16V HDI FAP | 125 kW (170 k) | 370 Nm | man.6 převodovka |
2.2 16V HDI FAP | 125 kW (170 k) | 400 Nm | aut. 6 převodovka (jaro 2008) |
Zážehové motory
2.0 16V | 103 kW (141 k) | 200 Nm | man. 5 převodovka |
2.0 16V | 103 kW (141 k) | 200 Nm | aut. 4 převodovka |
Podvozkové části byly přizpůsobeny dynamice pohonného celku. Lichoběžníková přední náprava typu pseudo McPherson a zadní náprava s deformovatelnou příčkou zajišťují vozu výborné vedení stopy, stabilitu a přesné řízení.
Model 807 je vybaven speciálními zadními tlumiči a zkrutným stabilizátorem, zatímco tuhost kloubů předních závěsů se zvýšila. Tím se dosáhlo ideálního kompromisu mezi stabilitou a aktivní bezpečností na straně jedné a komfortem a jízdním potěšením na straně druhé.
Peugeot 807 je vybaven hliníkovými 16“ koly, dodávanými se snímači detekce poklesu tlaku, a pneumatikami 215/69R16H.
Chlazené brzdové kotouče vpředu o rozměru 310x32 mm s dvoupístkovými třmeny odpovídají svojí účinností dynamice vozu. Zaručují razantní, vytrvalou a přesně dávkovanou brzdnou reakci. Součástí brzdové soustavy je systém ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku na každé kolo zvlášť REF a systém podpory brzdění v kritických situacích EVA.
Systém kontroly stability ESP poslední generace s velmi citlivou řídící jednotkou koriguje u všech verzí 807 počínající přetáčivé nebo nedotáčivé tendence vozu.
Vývojové změny najdeme rovněž u prvků výbavy a technologie zaměřené na bezpečnost a pohodlí řidiče i ostatních cestujících ve voze. Může být vybaven například hands-free sadou Bluetooth™, nebo multimediálním systémem na zadních sedadlech. Výklopná a nastavitelná obrazovka 16/9 je zabudovaná ve stropu u vnitřního zpětného zrcátka spojená s DVD přehrávačem.
Na přání lze dodat také parkovací asistent vpředu, který je automaticky spojen se zadním parkovacím asistentem. Vzdálenost od předmětu je graficky znázorňována na multifunkční obrazovce na palubní desce. Systém se skládá ze 4 ultrazvukových snímačů v předním i zadním nárazníku.
V nabídce výbavy figuruje také nový telematický systém RT4 s barevnou 3D obrazovkou. Spojuje funkce audio, GSM, GPS a tísňové volání Peugeot Urgence (služba zatím není v ČR k dispozici).
(Pokračování zítra)
Jindřich Lasík, 15.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout