Peugeot Partner Tepee pro rodiny a volný čas
V únoru představil Peugeot nový užitkový model Bipper, nyní obohacuje český trh nový Partner, a to jak v užitkové verzi, tak osobní, tradičně označovaný jako Tepee. Obě verze se nyní od sebe hodně oddělily, aby zájemci o pětimístné provedení už neviděli ve voze pouhou dodávku.
Dnes se podíváme na Partner Tepee, jenž je k dispozici ve třech stupních výbavy (Confort, Premium Outdoor), šesti pohonnými jednotkami, pětistupňovou mechanickou převodovkou, velkoryse pojatým interiérem a variabilitou. Právě těmi vlastnostmi by měl oslovit potencionální zákazníky. My jsme si vyzkoušeli Partner Teppe Outdoor s atraktivními doplňky a vznětovým čtyřválcem 1.6 HDI, jehož 90 k dodává vozu pořádnou dávku dynamiky.
Moderní a dynamický styl, který je pro Partner Tepee charakteristický, může mít podle zvolené úrovně výbavy a různým doplňkům karoserie mnoho podob. Zákazník si může vůz upravit podle svých představ.
Stylisté navrhli výraznou přední část s mohutným nárazníkem se širokým vstupním otvorem sání, typickým prvkem současných Peugeotů. Velké přední světlomety jsou elegantní a zasazení jednotlivých svítilen do tubusů vychází z estetického zpracování optických bloků.
V zadní části najdeme mírně zaoblené výklopné dveře s oknem, poskytující lepší přístup do zavazadlového prostoru. Světla jsou umístěna dostatečně vysoko, aby se uchránila před drobnými nárazy. Zadní nárazník může být ve více provedeních, u Outdooru včetně atraktivního ochranného krytu.
Partner Tepee, který vychází z platformy modelu 308, má kompaktní rozměry srovnatelné s hatchbackem střední třídy: délka 4,38 m, šířka karoserie 1,81 m a výška 1,80 m.
Jak jsme se při krátké testovací jízdě mohli přesvědčit, vše „padne do ruky“, ukazatele sdruženého přístroje jsou dobře čitelné a všechny ovladače jsou na svém místě.
Pohodlná sedadla nabízejí vpředu dobré boční vedení. Výškově a osově nastavitelný volant a podle zvolené verze i sedadlo řidiče jsou zárukou ideální pozice za volantem. Osoby každého vzrůstu se budou cítit v interiéru pohodlně. Vpředu je výška po střechu 1,02 m a šířka v úrovni loktů je 1,48 m. Cestující na zadních sedadlech sedí o 20 mm výše než vpředu, prostor pro nohy je královský.
Díky bočním posuvným dveřím je přístup na zadní sedadla maximálně pohodlný. Sériově je vybaven třímístným zadním sedadlem děleným (2/3 – 1/3), které je sklopné, výklopné do svislé polohy a vyjímatelné.
Pro zvětšení variability se dodávají tři nezávislá sedadla, vybavená sklopným opěradlem a opěrkou hlavy, v zasunuté poloze kopírující tvar opěradla. Všechna tři lze složit a vyklopit do svislé polohy nebo vyjmout.
Partner Tepee je určen k rodinnému využití nebo aktivnímu trávení volného času. Je proto vybaven úložnými prostory všude tam, kde to bylo v interiéu možné.
Nová střecha Zénith se skládá ze stropních odkládacích schránek, které využívají volný prostor pod střechou, a ze čtyř oken velkých rozměrů zakomponovaných do střechy vozu.
Zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem 675 litrů, který můžeme zvětšit až na 3000 litrů! Vůz lze vybavit důmyslnou vnitřní zahrádkou, využívající výšky zadní části vozu a prostor uprostřed stropní odkládací schránky. Je přístupná ze zavazadlového prostoru a umožňuje přepravovat předměty dlouhé 3 metry.
Přední náprava typu Pseudo Mc Pherson se skládá ze spodních trojúhelníkových ramen, šroubovitých pružin, hydraulických tlumičů a příčného zkrutného stabilizátoru. Zadní náprava je tvořena deformovatelnou příčkou, šroubovitými pružinami, hydraulickými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem. Zadní tlumiče jsou umístěny ve skloněné poloze, podběhy kol tak zasahují do zavazadlového prostoru minimálně a jeho objem je dobře využitelný.
Kotoučové brzdy na všech kolech jsou zárukou účinné brzdné reakce bez ohledu na zatížení vozu, přední s vnitřním chlazením mají rozměr 283 x 26 mm, vzadu plné kotouče 268 x 12 mm. Pro vyšší účinnost jsou všechny verze vybaveny ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil a podporou brzdění v kritických situacích. Systém ESP je k dispozici na přání pro všechny typy motorů a je kombinován s protiskluzovým systémem ASR a funkcí asistovaného rozjezdu ve svahu.
Nový Partner může být poháněn šesti moderními a výkonnými motory: dvěma benzinovými a čtyřmi dieselovými, což splní požadavky všech zákazníků.
Benzinové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km.
Ochranu cestujících zajišťuje nejen zesílená struktura, ale také až šest airbagů (podle úrovně výbavy). Na přání se dodává omezovač a regulátor rychlosti, který se aktivuje ovladači pod volantem, manuální nebo dvouzónová automatické klimatizace. Mezi doplňkovou výbavu patří parkovací asistent, automatické stěrače a samočinná aktivace potkávacích světlometů a funkce doprovodného osvětlení Follow me home, zpětná zrcátka lze elektricky sklápět.
Název Outdoor označuje verzi určenou „do terénu“, čímž reaguje na sílící poptávku po vozech se specifickým stylem a podvozkovými částmi upravenými alespoň částečně pro jízdu po nezpevněných cestách. K tomu přispívá např. zvýšené pérování, díky němuž se světlost zvýšila o 10 mm, specifické rozměry pneumatik 215/55 R16 nebo ochranný kryt pod motorem.
O „dobrodružném“ charakteru vypovídají mj. orámování otvoru sání motoru v barvě šedá Lion, chromovaná pouzdra předních mlhovek, vyztužená spodní část karoserie nebo speciální spodní kryt zadního nárazníku v barvě šedá Lion.
Servisní interval byl stanoven u dieselových motorů na 20 000 km nebo 2 roky a u benzinových 30 000 km nebo 2 roky. Rozvodový řemen se mění u dieselových motorů při 240 000 km a u benzinových při 160 000 km
Ceny benzinových verzí začínají na 354 900 Kč (1.6), vznětových pak 384 900 Kč (1.6 HDi/75 Confort) a končí na 564 900 Kč (1.6 HDi/110 FAP).
V pátek přineseme podrobný popis užitkové verze Partner, který bude zajímat hlavně drobné podnikatele.
Moderní a dynamický styl, který je pro Partner Tepee charakteristický, může mít podle zvolené úrovně výbavy a různým doplňkům karoserie mnoho podob. Zákazník si může vůz upravit podle svých představ.
Stylisté navrhli výraznou přední část s mohutným nárazníkem se širokým vstupním otvorem sání, typickým prvkem současných Peugeotů. Velké přední světlomety jsou elegantní a zasazení jednotlivých svítilen do tubusů vychází z estetického zpracování optických bloků.
V zadní části najdeme mírně zaoblené výklopné dveře s oknem, poskytující lepší přístup do zavazadlového prostoru. Světla jsou umístěna dostatečně vysoko, aby se uchránila před drobnými nárazy. Zadní nárazník může být ve více provedeních, u Outdooru včetně atraktivního ochranného krytu.
Partner Tepee, který vychází z platformy modelu 308, má kompaktní rozměry srovnatelné s hatchbackem střední třídy: délka 4,38 m, šířka karoserie 1,81 m a výška 1,80 m.
Jak jsme se při krátké testovací jízdě mohli přesvědčit, vše „padne do ruky“, ukazatele sdruženého přístroje jsou dobře čitelné a všechny ovladače jsou na svém místě.
Pohodlná sedadla nabízejí vpředu dobré boční vedení. Výškově a osově nastavitelný volant a podle zvolené verze i sedadlo řidiče jsou zárukou ideální pozice za volantem. Osoby každého vzrůstu se budou cítit v interiéru pohodlně. Vpředu je výška po střechu 1,02 m a šířka v úrovni loktů je 1,48 m. Cestující na zadních sedadlech sedí o 20 mm výše než vpředu, prostor pro nohy je královský.
Díky bočním posuvným dveřím je přístup na zadní sedadla maximálně pohodlný. Sériově je vybaven třímístným zadním sedadlem děleným (2/3 – 1/3), které je sklopné, výklopné do svislé polohy a vyjímatelné.
Pro zvětšení variability se dodávají tři nezávislá sedadla, vybavená sklopným opěradlem a opěrkou hlavy, v zasunuté poloze kopírující tvar opěradla. Všechna tři lze složit a vyklopit do svislé polohy nebo vyjmout.
Partner Tepee je určen k rodinnému využití nebo aktivnímu trávení volného času. Je proto vybaven úložnými prostory všude tam, kde to bylo v interiéu možné.
Nová střecha Zénith se skládá ze stropních odkládacích schránek, které využívají volný prostor pod střechou, a ze čtyř oken velkých rozměrů zakomponovaných do střechy vozu.
Zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem 675 litrů, který můžeme zvětšit až na 3000 litrů! Vůz lze vybavit důmyslnou vnitřní zahrádkou, využívající výšky zadní části vozu a prostor uprostřed stropní odkládací schránky. Je přístupná ze zavazadlového prostoru a umožňuje přepravovat předměty dlouhé 3 metry.
Přední náprava typu Pseudo Mc Pherson se skládá ze spodních trojúhelníkových ramen, šroubovitých pružin, hydraulických tlumičů a příčného zkrutného stabilizátoru. Zadní náprava je tvořena deformovatelnou příčkou, šroubovitými pružinami, hydraulickými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem. Zadní tlumiče jsou umístěny ve skloněné poloze, podběhy kol tak zasahují do zavazadlového prostoru minimálně a jeho objem je dobře využitelný.
Kotoučové brzdy na všech kolech jsou zárukou účinné brzdné reakce bez ohledu na zatížení vozu, přední s vnitřním chlazením mají rozměr 283 x 26 mm, vzadu plné kotouče 268 x 12 mm. Pro vyšší účinnost jsou všechny verze vybaveny ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil a podporou brzdění v kritických situacích. Systém ESP je k dispozici na přání pro všechny typy motorů a je kombinován s protiskluzovým systémem ASR a funkcí asistovaného rozjezdu ve svahu.
Nový Partner může být poháněn šesti moderními a výkonnými motory: dvěma benzinovými a čtyřmi dieselovými, což splní požadavky všech zákazníků.
Benzinové motory
Typ | 1.6 16V/90 | 1.6 16V/110 |
Objem | 1587 | 1587 |
Výkon | 66(90)/5500 | 80(110)/5800 |
Toč.moment | 132/2500 | 147/4000 |
Rychlost | 159 | 169 |
Zrychlení | 15,3 | 14 |
Spotřeba | 10,8/6,8/8,2 | 10,8/6,8/8,2 |
Vznětové motory
Typ | 1.6 HDI/75 | 1.6 HDI/90 | 1.6 HDI FAP/110 |
Objem | 1560 | 1560 | 1560 |
Výkon | 55(75)/4000 | 66(90)/4000 | 80(110)/4000 |
Toč.moment | 185/1750 | 215/1750 | 240/2000 |
Rychlost | 152 | 161 | 173 |
Zrychlení | 17,1 | 14,3 | 12,5 |
Spotřeba | 7,0/5,0/5,7 | 7,0/5,0/5,7 | 6,8/4,9/5,6 |
Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km.
Ochranu cestujících zajišťuje nejen zesílená struktura, ale také až šest airbagů (podle úrovně výbavy). Na přání se dodává omezovač a regulátor rychlosti, který se aktivuje ovladači pod volantem, manuální nebo dvouzónová automatické klimatizace. Mezi doplňkovou výbavu patří parkovací asistent, automatické stěrače a samočinná aktivace potkávacích světlometů a funkce doprovodného osvětlení Follow me home, zpětná zrcátka lze elektricky sklápět.
Název Outdoor označuje verzi určenou „do terénu“, čímž reaguje na sílící poptávku po vozech se specifickým stylem a podvozkovými částmi upravenými alespoň částečně pro jízdu po nezpevněných cestách. K tomu přispívá např. zvýšené pérování, díky němuž se světlost zvýšila o 10 mm, specifické rozměry pneumatik 215/55 R16 nebo ochranný kryt pod motorem.
O „dobrodružném“ charakteru vypovídají mj. orámování otvoru sání motoru v barvě šedá Lion, chromovaná pouzdra předních mlhovek, vyztužená spodní část karoserie nebo speciální spodní kryt zadního nárazníku v barvě šedá Lion.
Servisní interval byl stanoven u dieselových motorů na 20 000 km nebo 2 roky a u benzinových 30 000 km nebo 2 roky. Rozvodový řemen se mění u dieselových motorů při 240 000 km a u benzinových při 160 000 km
Ceny benzinových verzí začínají na 354 900 Kč (1.6), vznětových pak 384 900 Kč (1.6 HDi/75 Confort) a končí na 564 900 Kč (1.6 HDi/110 FAP).
V pátek přineseme podrobný popis užitkové verze Partner, který bude zajímat hlavně drobné podnikatele.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout