Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Partner Tepee pro rodiny a volný čas

V únoru představil Peugeot nový užitkový model Bipper, nyní obohacuje český trh nový Partner, a to jak v užitkové verzi, tak osobní, tradičně označovaný jako Tepee. Obě verze se nyní od sebe hodně oddělily, aby zájemci o pětimístné provedení už neviděli ve voze pouhou dodávku.

Dnes se podíváme na Partner Tepee, jenž je k dispozici ve třech stupních výbavy (Confort, Premium Outdoor), šesti pohonnými jednotkami, pětistupňovou mechanickou převodovkou, velkoryse pojatým interiérem a variabilitou. Právě těmi vlastnostmi by měl oslovit potencionální zákazníky. My jsme si vyzkoušeli Partner Teppe Outdoor s atraktivními doplňky a vznětovým čtyřválcem 1.6 HDI, jehož 90 k dodává vozu pořádnou dávku dynamiky.

Moderní a dynamický styl, který je pro Partner Tepee charakteristický, může mít podle zvolené úrovně výbavy a různým doplňkům karoserie mnoho podob. Zákazník si může vůz upravit podle svých představ.
Stylisté navrhli výraznou přední část s mohutným nárazníkem se širokým vstupním otvorem sání, typickým prvkem současných Peugeotů. Velké přední světlomety jsou elegantní a zasazení jednotlivých svítilen do tubusů vychází z estetického zpracování optických bloků.
V zadní části najdeme mírně zaoblené výklopné dveře s oknem, poskytující lepší přístup do zavazadlového prostoru. Světla jsou umístěna dostatečně vysoko, aby se uchránila před drobnými nárazy. Zadní nárazník může být ve více provedeních, u Outdooru včetně atraktivního ochranného krytu.
Partner Tepee, který vychází z platformy modelu 308, má kompaktní rozměry srovnatelné s hatchbackem střední třídy: délka 4,38 m, šířka karoserie 1,81 m a výška 1,80 m.
Jak jsme se při krátké testovací jízdě mohli přesvědčit, vše „padne do ruky“, ukazatele sdruženého přístroje jsou dobře čitelné a všechny ovladače jsou na svém místě.
Pohodlná sedadla nabízejí vpředu dobré boční vedení. Výškově a osově nastavitelný volant a podle zvolené verze i sedadlo řidiče jsou zárukou ideální pozice za volantem. Osoby každého vzrůstu se budou cítit v interiéru pohodlně. Vpředu je výška po střechu 1,02 m a šířka v úrovni loktů je 1,48 m. Cestující na zadních sedadlech sedí o 20 mm výše než vpředu, prostor pro nohy je královský.
Díky bočním posuvným dveřím je přístup na zadní sedadla maximálně pohodlný. Sériově je vybaven třímístným zadním sedadlem děleným (2/3 – 1/3), které je sklopné, výklopné do svislé polohy a vyjímatelné.
Pro zvětšení variability se dodávají tři nezávislá sedadla, vybavená sklopným opěradlem a opěrkou hlavy, v zasunuté poloze kopírující tvar opěradla. Všechna tři lze složit a vyklopit do svislé polohy nebo vyjmout.
Partner Tepee je určen k rodinnému využití nebo aktivnímu trávení volného času. Je proto vybaven úložnými prostory všude tam, kde to bylo v interiéu možné.
Nová střecha Zénith se skládá ze stropních odkládacích schránek, které využívají volný prostor pod střechou, a ze čtyř oken velkých rozměrů zakomponovaných do střechy vozu.
Zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem 675 litrů, který můžeme zvětšit až na 3000 litrů! Vůz lze vybavit důmyslnou vnitřní zahrádkou, využívající výšky zadní části vozu a prostor uprostřed stropní odkládací schránky. Je přístupná ze zavazadlového prostoru a umožňuje přepravovat předměty dlouhé 3 metry.
Přední náprava typu Pseudo Mc Pherson se skládá ze spodních trojúhelníkových ramen, šroubovitých pružin, hydraulických tlumičů a příčného zkrutného stabilizátoru. Zadní náprava je tvořena deformovatelnou příčkou, šroubovitými pružinami, hydraulickými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem. Zadní tlumiče jsou umístěny ve skloněné poloze, podběhy kol tak zasahují do zavazadlového prostoru minimálně a jeho objem je dobře využitelný.
Kotoučové brzdy na všech kolech jsou zárukou účinné brzdné reakce bez ohledu na zatížení vozu, přední s vnitřním chlazením mají rozměr 283 x 26 mm, vzadu plné kotouče 268 x 12 mm. Pro vyšší účinnost jsou všechny verze vybaveny ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil a podporou brzdění v kritických situacích. Systém ESP je k dispozici na přání pro všechny typy motorů a je kombinován s protiskluzovým systémem ASR a funkcí asistovaného rozjezdu ve svahu.
Nový Partner může být poháněn šesti moderními a výkonnými motory: dvěma benzinovými a čtyřmi dieselovými, což splní požadavky všech zákazníků.


Benzinové motory
Typ1.6 16V/901.6 16V/110
Objem15871587
Výkon66(90)/550080(110)/5800
Toč.moment132/2500147/4000
Rychlost159169
Zrychlení15,314
Spotřeba10,8/6,8/8,210,8/6,8/8,2



Vznětové motory
Typ1.6 HDI/751.6 HDI/901.6 HDI FAP/110
Objem156015601560
Výkon55(75)/400066(90)/400080(110)/4000
Toč.moment185/1750215/1750240/2000
Rychlost152161173
Zrychlení17,114,312,5
Spotřeba7,0/5,0/5,77,0/5,0/5,76,8/4,9/5,6



Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km.


Ochranu cestujících zajišťuje nejen zesílená struktura, ale také až šest airbagů (podle úrovně výbavy). Na přání se dodává omezovač a regulátor rychlosti, který se aktivuje ovladači pod volantem, manuální nebo dvouzónová automatické klimatizace. Mezi doplňkovou výbavu patří parkovací asistent, automatické stěrače a samočinná aktivace potkávacích světlometů a funkce doprovodného osvětlení Follow me home, zpětná zrcátka lze elektricky sklápět.

Název Outdoor označuje verzi určenou „do terénu“, čímž reaguje na sílící poptávku po vozech se specifickým stylem a podvozkovými částmi upravenými alespoň částečně pro jízdu po nezpevněných cestách. K tomu přispívá např. zvýšené pérování, díky němuž se světlost zvýšila o 10 mm, specifické rozměry pneumatik 215/55 R16 nebo ochranný kryt pod motorem.
O „dobrodružném“ charakteru vypovídají mj. orámování otvoru sání motoru v barvě šedá Lion, chromovaná pouzdra předních mlhovek, vyztužená spodní část karoserie nebo speciální spodní kryt zadního nárazníku v barvě šedá Lion.

Servisní interval byl stanoven u dieselových motorů na 20 000 km nebo 2 roky a u benzinových 30 000 km nebo 2 roky. Rozvodový řemen se mění u dieselových motorů při 240 000 km a u benzinových při 160 000 km

Ceny benzinových verzí začínají na 354 900 Kč (1.6), vznětových pak 384 900 Kč (1.6 HDi/75 Confort) a končí na 564 900 Kč (1.6 HDi/110 FAP).
V pátek přineseme podrobný popis užitkové verze Partner, který bude zajímat hlavně drobné podnikatele.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar