Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Planai Classic - zimní dobrodružství v horách

Tradiční první letošní veteránskou akcí je od roku 1993 rakouská zimní Planai Classic, která letos přilákala na start 57 posádek ze sedmi zemí včetně české dvojice Petr a Tomáš Fialové s Fordem Capri.

Nejstarší vozy mezi sedmnácti značkami byly Austin Seven Ulster Special (1932) Jonase a Guntera Lachových a Healey Silverstone (1950) Johanna a Gabi Koflerových. Naopak nejmladším Ferrari Dino z roku 1976.


Soutěž je rozdělena do tří dnů. První část prezentuje známá večerní zkouška pravidelnosti pod Dachsteinem, druhý den je na programu etapa v okolí lyžařského střediska Schladming. Součástí je repríza zkoušky „dachstein“ ovšem za světla. Jestli si ale řidiči a spolujezdci mysleli, že průjezd bude hračkou, tak opak byl pravdou. Téměř nepřetržitě zasněžené silnice a husté sněžení vytvořily ty nejlepší zimní podmínky, které nejen že byly výzvou pro navigátory s jejich analogovou časomírou, ale také vyžadovaly plnou koncentraci pilotů. Nechyběly ani závěje a výlety mimo trať se obešly bez následků. Všechna vozidla a všichni účastníci dorazili večer bezpečně do cíle, zakončený noční zkouškou na klusácké dráze v Gröbmingu.


Důsledky obtížných podmínek se projevily také v průběžné klasifikaci po páteční etapě. Vedoucí z prvního dne, Wolfgang Gersin a Thomas Voglar na Fordu Cortina, se propadli na 21.příčku, zatímco na vedoucí pozici se dostala ze sedmé příčky dvojice Claude a Andrea Schwegler ze Švýcarska na Volvu 123 GT (1969). Georg Geyer a Jan Souček s VW Beetle Type 11 (1960) se posunuli o tři místa na druhé místo, průběžně druzí Fritz Jirowsky a Gerhard Soukal na VW 1303 S (1972) se propadli na třetí místo.



Soutěž tradičně vrcholí nejdříve sobotní zkouškou na letišti a zlatým hřebem je výjezd po horské silnici na Planai. Letos si posádky užily snad všechny druhy počasí, takže dobrodružství se vším všudy.



Teprve poslední den se Fritz Jirowsky a Gerhard Soukal se svým VW Beetle dokázali ujmout vedení, přestože nevyhráli ani jednu etapu. K vítězství jim pomohly stabilní dobré průměry v poslední den rally (senzační: pouze 9 trestných bodů v první jízdě na letišti!). A to i s vozem s poškozenou spojkou po více než 330 kilometrech. Jízda na Planai si žádala hodně citu s plynem.





Ale i tak si dojeli pro první místo s náskokem 101 bodů před druhými Georgem Geyerem a Janem Součkem, rovněž ve VW Brouci (Typ 11 z roku 1960), kteří po všechny tři dny předváděli solidní výkon. Na třetím místě skončili obhájci titulu z posledních dvou soutěží Hansi Mlčoch a Martin Laaha na Volvu 121 Amazon. Petr a Tomáš Fialové skončili na 17.místě.






JL 13.1.2025
Foto archiv pořadatele

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar