Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 Carrera S - nejdynamičtější všech dob

Porsche uvádí na trh model 911 Carrera S. V rámci modelové řady Carrera vyplňuje mezeru mezi modelem 911 Carrera a ještě výkonnějším modelem 911 Carrera GTS T-Hybrid. Jeho pohonné ústrojí bylo výrazně modernizováno a nyní dosahuje výkonů, které byly dříve vyhrazeny modelu 911 Carrera GTS předchozí generace.

Rozšířený seznam standardní výbavy a výrazně bohatší možnosti individualizace ve srovnání s modelem 911 Carrera z něj činí nového atraktivního člena modelové řady Carrera. Sportovní vůz je k dispozici ve verzích Coupé a Cabriolet.

Ikonický šestiválec boxer 3,0 litru s dvojitým turbodmychadlem byl pro Carrera S zásadně modernizován. Výsledkem je výrazné zvýšení výkonu při současném snížení emisí. Jeho výkon 353 kW (480 k) s točivým momentem 530 Nm představuje nárůst o 22 kW (30 k) ve srovnání s předchůdcem. Pro dosažení zvýšení výkonu a účinnosti automobilka Porsche mimo jiné namontovala nová turbodmychadla a výrazně optimalizovala chlazení plnicího vzduchu. Nový sportovní vůz nyní vychází z 911 Turbo předchozí generace. Carrera S Coupé zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,3 s a dosáhne maximální rychlosti 308 km/h. Výkon na kola přenáší osmistupňová dvouspojková převodovka Porsche (PDK).


Rozsáhlý seznam standardní výbavy

Porsche vylepšilo standardní výbavu modelu Carrera S, která zahrnuje odstupňované obutí s 20/21“ koly Carrera S, sportovní výfukový systém se stříbrnými koncovkami výfuku a systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), který není k dispozici pro model Carrera.

Nový brzdový systém přináší výrazné zlepšení jízdní dynamiky. Systém, známý z modelu 911 Carrera GTS a standardně dodávaný s červenými brzdovými třmeny a kotouči o průměru 408 mm vpředu a 380 mm vzadu, zajišťuje vynikající zpomalení. K dispozici jsou další možnosti upgradu.


Na přání nabízí Porsche na závodních tratích osvědčený systém Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) a sportovní odpružení PASM, které se vyznačuje o 10 milimetrů nižší světlou výškou v kombinaci s řízením zadních kol. Hydraulika tlumičů byla ve srovnání s předchozím modelem optimalizována, což zajišťuje ještě lepší jízdní vlastnosti se zvýšenou přesností a kultivovanou odezvou. Řízení v kombinaci s natáčením kol zadní nápravy je přímější a byla upravena kinematika přední nápravy. To zajišťuje ještě agilnější a přímější řízení a zároveň výrazně zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech.


Elegantní interiér

Standardně se vůz dodává s koženým paketem v černé barvě. Sedadla, opěrky hlavy, palubní deska, výplně dveří a na přání dodávaný systém zadních sedadel v Coupé jsou čalouněny kůží s hladkou povrchovou úpravou. Stejně jako u ostatních modelů Carrera jsou bez příplatku k dispozici sklopná zadní sedadla jako alternativa ke standardnímu dvoumístnému uspořádání. Cabriolet je vybaven systémem zadních sedadel.


K dispozici je také varianta s ještě rozsáhlejším použitím kůže, která pokrývá velké plochy interiéru - včetně víka přihrádky před spolujezdcem, bočních panelů a spodní části sedadel. Na přání Porsche přidává kontrastní prošívání v barvě Crayon. Carrera S těží z vylepšené standardní výbavy celé modelové řady. Ta zahrnuje například světlomety Matrix LED nebo bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů. Volitelná výbava zahrnuje systém zdvihu přední nápravy, inovativní světlomety HD-Matrix LED a paket Sport Chrono včetně aplikace Porsche Track Precision, která je ideální pro soukromé okruhové ježdění.


Nový model 911 Carrera S je nyní možné objednat jako kupé nebo kabriolet s pohonem zadních kol. Ceny modelu 911 Carrera S začínají na 3 952 679 Kč pro verzi Coupé a 4 318 386 Kč pro Cabriolet (včetně DPH).




Porsche 8.1.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar