Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 Dakar - Světová premiéra na Los Angeles Auto Show

Porsche slaví na autosalonu v Los Angeles mimořádnou světovou premi-éru: nové Porsche 911 Dakar, schopné jet v terénu stejně dobře jako na dálnici. Exkluzivní model, jeho výroba je omezena na 2 500 kusů, ukazu-je, že koncept Porsche 911 nemá téměř žádné limity.

Zároveň připomíná také první celkové vítězství automobilky Porsche v Rallye Paříž-Dakar v roce 1984, které bylo zároveň zrozením pohonu všech kol ve voze Porsche 911. I proto je nový model 911 Dakar nabízen také s volitelným paketem Rally Design připomínající vítězný vůz.


Prvním výrazným detailem je světlá výška – o 50 mm vyšší než u 911 Carrera se sportovním podvozkem. A standardní systém pro zvedání podvozku dokáže světlost zvednout ještě o dalších 30 mm. Světlá výška a nájezdové úhly tak jsou srovnatelné s konvenčními SUV. „Lift system“ není určen jen vyloženě do terénu a pro pomalé překonávání překážek, nastavení „vysoké úrovně“ je k dispozici až do 170 km/h. Po překonání této rychlosti se automaticky sníží zpět na normální úroveň.


Sportovně terénní atributy vozu doplňují speciálně vyvinuté terénní pne-umatiky Pirelli Scorpion All Terrain Plus (245/45 ZR 19 vpředu a 295/40 ZR 20 vzadu). Robustní dezén má hloubku 9 mm a zesílené bočnice se-stávají ze dvou upravených vrstev. Díky tomu jsou pneumatiky Porsche 911 Dakar ideální i pro náročný terén a jsou vysoce odolné vůči defek-tům. Letní a zimní pneumatiky Pirelli P Zero jsou k dispozici jako volitelná výbava, terénní pneumatiky jsou však součástí standardní výbavy a na-bízí dynamiku sportovního vozu také na silnici.



Impozantní výkon na všech površích

Třílitrový šestiválec biturbo s výkonem 480 k (353 kW) a točivým momen-tem 570 Nm poskytuje skvělé parametry a podmanivý zvuk boxeru. Z nuly na 100 km/h vůz sprintuje během 3,4 sekundy, vzhledem k použití terénních pneumatik je maximální rychlost omezena na 240 km/h.


Motor je vybaven osmistupňovou převodovkou PDK a pohonem všech kol Porsche. Standardní výbava obsahuje také řízení zadní nápravy, ulo-žení motoru z modelu 911 GT3 a vyrovnávání náklonů PDCC. Symbióza systémů znamená to, že Porsche 911 Dakar je dynamické na písku stej-ně jako na Severní smyčce Nürburgringu. Maximální výkon v terénu za-jišťují také dva nové jízdní režimy, které lze volit pomocí otočného spína-če na volantu. Režim Rally je ideální pro nezpevněné, nerovné povrchy a pohon 4x4 zde preferuje zadní nápravu. V režimu Off-road se automatic-ky aktivuje vysoká světlá výška – tento setup je navržen pro maximální trakci v obtížném terénu a písku. Oba nové jízdní režimy jsou rovněž vy-baveny novým systémem Rally Launch Control, umožňující působivou akceleraci na nezpevněném povrchu a dovoluje zhruba 20% prokluz kol.


Volitelně se střešním nosičem či stanem

Mezi charakteristické prvky patří nově vyvinutý, pevný a lehký zadní spoi-ler z uhlíkového kompozitu CFRP a přední kapota z uhlíkového kompozi-tu CFRP s výraznými vzduchovými otvory převzatými z modelu 911 GT3. K dispozici jsou také standardní terénní detaily: červená hliníková tažná oka vpředu a vzadu, rozšířené podběhy a prahy či ochranné prvky z nerezu vpředu, vzadu a na bočních prazích. Boční otvory pro přívod vzduchu na přepracované přídi jsou chráněny proti odletujícím kamenům mřížkami z nerezové oceli.


Střecha je vybavena 12V elektrickou zásuvkou pro světlomety volitelného střešního nosiče. S nosností 42 kg může střešní „koš“ bez problémů po-jmout soutěžní vybavení jako například kanystry s vodou či benzinem, lopaty nebo trakční desky. Pro Prosche 911 Dakar se nabízí také střešní stan.


V interiéru podtrhuje své sportovní ambice standardními skořepinovými předními sedadly a absencí zadních sedadel. Lehčí skla a baterie dále snižují jeho hmotnost, která činí jen 1 605 kg – 911 Dakar je tedy o pou-hých 10 kg těžší než 911 Carrera 4 GTS s převodovkou PDK.


Charakteristickým prvkem interiéru Dakaru jsou standardní povrchy Ra-ce-Tex s dekorativním prošíváním v odstínu zelené barvy, který se exklu-zivně nabízí i jako kovová povrchová úprava exteriéru pro 911 Dakar. Sportovní paket Rally s ochranným rámem, šestibodovými bezpečnost-ními pásy a hasicím přístrojem je také volitelnou výbavou.


Paket Rally Design

Srdcem na přání dodávaného paketu Rally Design je dvoutónový meta-lický lak White/Enzian Blue Metalic. Je to vůbec poprvé, kdy Porsche za-vedlo kombinaci dvoubarevného laku a dekorativní fólie do sériové výro-by. Na boku vozidla také může být dle přání klienta startovní číslo – od 0 do 999. Kromě červených a zlatých pruhů nese 911 Dakar s designovým paketem Rally, jehož vzhled vychází z vítězného vozu Rallye Paříž-Dakar 1984, na dveřích také nápis „Roughroads“. Tento termín je regis-trovaná ochranná známka a odráží koncept modelu 911 Dakar a jeho vhodnost pro jízdu v terénu. Bíle lakované ráfky a červené zadní svítilny završují celkově výrazný vzhled odlišující model od standardních 911tek. Další výrazné prvky nese interiér: rozšířený Race-Tex, kožené obložení nebo bezpečnostní pásy v odstínu Sharkblue.



Porsche Design Chronograph


Zákazníci si mohou exkluzivně objednat Porsche Design Chronograph 1 – 911 nebo Chronograph 1 – 911 Dakar Rally Design Edition odpovídající vozidlu. Poprvé je pouzdro vyrobeno z lehkého karbidu titanu obzvláště odolného proti poškrábání.

Nové Porsche 911 Dakar lze nyní objednat za cenu 222 020 € včetně DPH. Balíček Rally Design stojí dalších 26 061 eur včetně daně.



Porsche 23.11.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar