Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 Dakar - Světová premiéra na Los Angeles Auto Show

Porsche slaví na autosalonu v Los Angeles mimořádnou světovou premi-éru: nové Porsche 911 Dakar, schopné jet v terénu stejně dobře jako na dálnici. Exkluzivní model, jeho výroba je omezena na 2 500 kusů, ukazu-je, že koncept Porsche 911 nemá téměř žádné limity.

Zároveň připomíná také první celkové vítězství automobilky Porsche v Rallye Paříž-Dakar v roce 1984, které bylo zároveň zrozením pohonu všech kol ve voze Porsche 911. I proto je nový model 911 Dakar nabízen také s volitelným paketem Rally Design připomínající vítězný vůz.


Prvním výrazným detailem je světlá výška – o 50 mm vyšší než u 911 Carrera se sportovním podvozkem. A standardní systém pro zvedání podvozku dokáže světlost zvednout ještě o dalších 30 mm. Světlá výška a nájezdové úhly tak jsou srovnatelné s konvenčními SUV. „Lift system“ není určen jen vyloženě do terénu a pro pomalé překonávání překážek, nastavení „vysoké úrovně“ je k dispozici až do 170 km/h. Po překonání této rychlosti se automaticky sníží zpět na normální úroveň.


Sportovně terénní atributy vozu doplňují speciálně vyvinuté terénní pne-umatiky Pirelli Scorpion All Terrain Plus (245/45 ZR 19 vpředu a 295/40 ZR 20 vzadu). Robustní dezén má hloubku 9 mm a zesílené bočnice se-stávají ze dvou upravených vrstev. Díky tomu jsou pneumatiky Porsche 911 Dakar ideální i pro náročný terén a jsou vysoce odolné vůči defek-tům. Letní a zimní pneumatiky Pirelli P Zero jsou k dispozici jako volitelná výbava, terénní pneumatiky jsou však součástí standardní výbavy a na-bízí dynamiku sportovního vozu také na silnici.



Impozantní výkon na všech površích

Třílitrový šestiválec biturbo s výkonem 480 k (353 kW) a točivým momen-tem 570 Nm poskytuje skvělé parametry a podmanivý zvuk boxeru. Z nuly na 100 km/h vůz sprintuje během 3,4 sekundy, vzhledem k použití terénních pneumatik je maximální rychlost omezena na 240 km/h.


Motor je vybaven osmistupňovou převodovkou PDK a pohonem všech kol Porsche. Standardní výbava obsahuje také řízení zadní nápravy, ulo-žení motoru z modelu 911 GT3 a vyrovnávání náklonů PDCC. Symbióza systémů znamená to, že Porsche 911 Dakar je dynamické na písku stej-ně jako na Severní smyčce Nürburgringu. Maximální výkon v terénu za-jišťují také dva nové jízdní režimy, které lze volit pomocí otočného spína-če na volantu. Režim Rally je ideální pro nezpevněné, nerovné povrchy a pohon 4x4 zde preferuje zadní nápravu. V režimu Off-road se automatic-ky aktivuje vysoká světlá výška – tento setup je navržen pro maximální trakci v obtížném terénu a písku. Oba nové jízdní režimy jsou rovněž vy-baveny novým systémem Rally Launch Control, umožňující působivou akceleraci na nezpevněném povrchu a dovoluje zhruba 20% prokluz kol.


Volitelně se střešním nosičem či stanem

Mezi charakteristické prvky patří nově vyvinutý, pevný a lehký zadní spoi-ler z uhlíkového kompozitu CFRP a přední kapota z uhlíkového kompozi-tu CFRP s výraznými vzduchovými otvory převzatými z modelu 911 GT3. K dispozici jsou také standardní terénní detaily: červená hliníková tažná oka vpředu a vzadu, rozšířené podběhy a prahy či ochranné prvky z nerezu vpředu, vzadu a na bočních prazích. Boční otvory pro přívod vzduchu na přepracované přídi jsou chráněny proti odletujícím kamenům mřížkami z nerezové oceli.


Střecha je vybavena 12V elektrickou zásuvkou pro světlomety volitelného střešního nosiče. S nosností 42 kg může střešní „koš“ bez problémů po-jmout soutěžní vybavení jako například kanystry s vodou či benzinem, lopaty nebo trakční desky. Pro Prosche 911 Dakar se nabízí také střešní stan.


V interiéru podtrhuje své sportovní ambice standardními skořepinovými předními sedadly a absencí zadních sedadel. Lehčí skla a baterie dále snižují jeho hmotnost, která činí jen 1 605 kg – 911 Dakar je tedy o pou-hých 10 kg těžší než 911 Carrera 4 GTS s převodovkou PDK.


Charakteristickým prvkem interiéru Dakaru jsou standardní povrchy Ra-ce-Tex s dekorativním prošíváním v odstínu zelené barvy, který se exklu-zivně nabízí i jako kovová povrchová úprava exteriéru pro 911 Dakar. Sportovní paket Rally s ochranným rámem, šestibodovými bezpečnost-ními pásy a hasicím přístrojem je také volitelnou výbavou.


Paket Rally Design

Srdcem na přání dodávaného paketu Rally Design je dvoutónový meta-lický lak White/Enzian Blue Metalic. Je to vůbec poprvé, kdy Porsche za-vedlo kombinaci dvoubarevného laku a dekorativní fólie do sériové výro-by. Na boku vozidla také může být dle přání klienta startovní číslo – od 0 do 999. Kromě červených a zlatých pruhů nese 911 Dakar s designovým paketem Rally, jehož vzhled vychází z vítězného vozu Rallye Paříž-Dakar 1984, na dveřích také nápis „Roughroads“. Tento termín je regis-trovaná ochranná známka a odráží koncept modelu 911 Dakar a jeho vhodnost pro jízdu v terénu. Bíle lakované ráfky a červené zadní svítilny završují celkově výrazný vzhled odlišující model od standardních 911tek. Další výrazné prvky nese interiér: rozšířený Race-Tex, kožené obložení nebo bezpečnostní pásy v odstínu Sharkblue.



Porsche Design Chronograph


Zákazníci si mohou exkluzivně objednat Porsche Design Chronograph 1 – 911 nebo Chronograph 1 – 911 Dakar Rally Design Edition odpovídající vozidlu. Poprvé je pouzdro vyrobeno z lehkého karbidu titanu obzvláště odolného proti poškrábání.

Nové Porsche 911 Dakar lze nyní objednat za cenu 222 020 € včetně DPH. Balíček Rally Design stojí dalších 26 061 eur včetně daně.



Porsche 23.11.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar