Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 GT3 a 911 GT3 s paketem Touring

Model 911 GT3 nabízí od svého uvedení v roce 1999 dokonalou kombinaci závodních genů a každodenní použitelnosti. U příležitosti 25. výročí svého vzniku bude nový model poprvé uveden na trh současně ve dvou verzích: jako sportovní vůz zaměřený na závodní dráhu se zadním křídlem a jako nenápadnější verze s paketem Touring.

Silniční sportovní vůz debutuje ve svém jubilejním roce s rozšířenou strategií odlehčování, atmosféricky plněným motorem boxer o objemu 4,0 litru s výkonem 375 kW (510 k) a točivým momentem 450 Nm a novými možnostmi, které se výrazně zaměřují na zákazníky. Paket Weissach, který je poprvé k dispozici pro model 911 GT3, nabízí ještě více možností konfigurace na míru pro použití na závodní dráze. Kromě toho je sportovní vůz vybaven rozsáhlejší sériovou výbavou a dalšími možnostmi, které dále zdůrazňují jeho preciznost a sportovní charakter.


Nové modely mají přiostřený design přední a zadní části vozu a upravenou aerodynamiku. U obou variant zvyšuje přítlak a optimalizuje proudění vzduchu nově tvarovaný přední difuzor, vylepšený tvar lemu spoileru a upravené lamely na spodní části karoserie. Přepracované světlomety Matrix LED, které jsou k dispozici s volitelným bílým zvýrazňujícím kroužkem, spojují všechny světelné funkce modelu 911 a díky tomu nejsou v předním nárazníku potřeba žádná další světla. To umožňuje zvětšit prostor pro přívod vzduchu a získat jasně strukturovaný vzhled. V zadní části byly přepracovány části jako difuzor, vstupy vzduchu a kapota motoru. Zadní křídlo modelu 911 GT3 má nové boční kryty s úhlovým profilem.


Porsche na přední nápravě používá speciálně vyvinuté, aerodynamicky tvarované dvojité zavěšení kol s profilem slzy. Závěsy zvyšují přítlak v podbězích kol při vysokých rychlostech a zlepšují chlazení brzd. Aby byl balanc přítlaku mezi přední a zadní nápravou zachován i při brzdění z vysokých rychlostí, modifikovali konstruktéři odpružení tak, aby se příď méně ponořovala (antidiving). U nového modelu byl kvůli tomu přední kulový kloub spodního ramene ustaven níže. Tyto úpravy převzal z aktuálního modelu 911 GT3 RS. Model 911 GT3 se standardně dodává se sportovními pneumatikami 255/35 ZR 20 (vpředu) a 315/30 ZR 21 (vzadu) se zlepšenou přilnavostí na mokré vozovce, na přání jsou k dispozici i okruhové pneumatiky s homologací pro silniční provoz.
Paket Touring


Poprvé bude hned od uvedení na trh k dispozici oblíbený paket Touring. Označení „Touring Package“ má původ ve variantě výbavy modelu 911 Carrera RS 2.7 z roku 1973. Od roku 2017 je součástí programu GT3. Model 911 GT3 s paketem Touring se obejde bez pevného křídla a zachovává tak nadčasově elegantní linie modelu 911. Aerodynamickou vyváženost zajišťuje výsuvný zadní spoiler s odtrhovou hranou, proslulá Gurneyho klapka a upravená konstrukce ploutviček na spodní části karoserie.


Interiér nabízí kvalitní kožené čalounění a klasickou sportovní atmosféru. Poprvé jsou na přání k dispozici zadní sedadla. To umožňuje ještě individuálnější přizpůsobení každodenního sportovního vozu přáním zákazníka pro maximální potěšení z jízdy. „Zejména na klikatých okreskách je jasně cítit, že řízení je ještě lépe vyladěné než u předchůdce,“ říká ambasador značky Porsche Walter Röhrl. „Vzbuzuje ještě větší důvěru ve vůz, protože ze středové polohy reaguje klidněji, aniž by ztratilo cokoli ze své přímočarosti. Kratší převod dále výrazně zvyšuje potěšení z jízdy na venkovských silnicích.“


Celkově lehká konstrukce

Nízká celková hmotnost přispívá k agilnímu a přímému řízení . Nový model vsadil na lehkou konstrukci. Nové lehké hliníkové kolo stříbrné barvy snižuje neodpružené hmoty o více než 1,5 kg ve srovnání s předchůdcem. Na přání jsou k dispozici hořčíková kola s paketem Weissach nebo paketem Leichtbau (odlehčená kola). Ušetří devět kilogramů. Nová lehká lithium-iontová baterie s kapacitou 40 Ah ušetří další zhruba čtyři kilogramy. V nejlehčí konfiguraci váží nová 911 GT3 pouhých 1420 kilogramů.


Čtyřlitrový atmosférický motor byl navržen podle současných, výrazně přísnějších emisních norem a je vybaven dvěma filtry pevných částic a čtyřmi katalyzátory. I s tímto extrémně výkonným systémem regulace emisí nabízí Porsche strhující zvukovou kulisu. Výkonu šestiválcového motoru typu boxer bylo dosaženo řadou optimalizačních opatření. Hlavy válců byly přepracovány a ostřejší vačkové hřídele modelu 911 GT3 RS zajišťují ještě dynamičtější charakter v širším rozsahu otáček.


Kromě toho jsou použity separátní škrticí klapky s optimalizovaným průtokem a optimalizované chladiče oleje. Boxer má i nadále výkon 375 kW (510 k). To znamená, že každý kilowatt přepracovaného vysokootáčkového atmosféricky plněného motoru musí v nejlehčí konfiguraci vozu pohnout pouze s 3,8 kg hmoty (2,8 kg/PS). Kromě toho má jak sedmistupňová dvouspojková převodovka (PDK), tak šestistupňová manuální převodovka GT o osm procent kratší převodový poměr než předchůdce. Obě varianty převodovek jsou k dispozici jak pro model 911 GT3, tak pro model 911 GT3 s paketem Touring. Nová 911 GT3 zrychlí na 100 km/h za 3,4 s s převodovkou PDK a dosáhne maximální rychlosti 311 km/h (manuální převodovka: 3,9 s a 313 km/h).


Na přání je k dispozici nové lehké sportovní sedadlo se sklopným opěradlem a skořepinou z CFRP. Sedadlo je vybaveno integrovaným hrudním airbagem, elektrickým výškovým nastavením a manuálním podélným nastavením. Část polstrování opěrky hlavy lze vyjmout. To zlepšuje ergonomii pro většinu řidičů, kteří mají při jízdě na okruhu nasazenou přilbu

Černý dvoumístný standardní kokpit vychází z designu současných modelů 911. Na rozdíl od modelů Carrera se však 911 GT3 nestartuje tlačítkem, ale stále má tradiční otočný spínač zapalování. Na přání dodávaný vnitřní ochranný rám demonstruje blízkost k motorsportu. Digitální přístrojový panel má přehledné zobrazení a koncepci ovládání. Díky kontrastnímu barevnému schématu lze otáčkoměr a stopky přečíst během okamžiku. Režim zobrazení „Track Screen“ redukuje digitální displeje vlevo a vpravo od otáčkoměru na klíčové údaje o pneumatikách, oleji, vodě a palivu a pomocí blikání indikuje řidiči optimální dobu řazení. V případě potřeby lze displej otáčkoměru otočit tak, aby se mezní otáčky 9 000 min-1 nacházely na dvanácti hodinách.


Individuální pakety pro 911 GT3 a 911 GT3 Touring

Porsche nabízí pro nový model 911 GT3 různé výbavové pakety. S paketem Weissach, který je k dispozici poprvé, je 911 GT3 ještě individuálněji konfigurovatelná pro použití na okruzích. Z CFRP je vyroben například stabilizátor stejně jako střecha, boční panely zadního křídla, horní kryty vnějších zpětných zrcátek, úchyty zrcátek a airblady v přední části. Vzhled interiéru vylepšuje další kožené čalounění a čalounění Race-Tex. Poprvé je horní strana přístrojové desky modelu 911 GT3 odpovídajícím způsobem pokryta antireflexním materiálem Racetex. Kliky dveří a odkládací sítě z CFRP optimalizují výplně dveří v interiéru pro odlehčený design. Na přání je k dispozici ochranná klec z CFRP a hořčíková odlehčená kovaná kola.


Pro 911 GT3 s paketem Touring nabízí Porsche paket Leichtbau. V tomto případě jsou části jako střecha (lakovaná v barvě exteriéru), stabilizátor, spojovací tyče a panel na zadní nápravě vyrobeny z CFRP. Součástí paketu jsou také lehká hořčíková kovaná kola a odlehčené výplně dveří. Ve spojení se standardní šestistupňovou sportovní převodovkou GT je použita zkrácená řadicí páka z modelu 911 S/T. Před řadicí pákou je umístěna plaketa s nápisem „Leichtbau“, která označuje tento paket.


Pro model 911 GT3 se zadním křídlem je bez příplatku k dispozici paket Clubsport pro použití na okruhu. Zahrnuje vestavěnou ocelovou ochrannou klec v zadní části vozu, šestibodový bezpečnostní pás pro řidiče a ruční hasicí přístroj. Předpokladem jsou volitelná lehká sportovní skořepinová sedadla.


Porsche 12.11.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar