Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche Cayenne Turbo S - nejsilnější sportovní SUV

Společnost Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce značky Porsche v ČR, uvede v srpnu 2008 do prodeje nový model Porsche Cayenne Turbo S. Jedná se o nejsilnější Cayenne vůbec, který uspokojí rostoucí poptávku zákazníků po exkluzivních sportovních SUV vozech.

Model s vidlicovým osmiválcem 4.8 litrů s dvojím přeplňováním přináší uživatelům výkon 550 k (404 kW), přičem zvýšení umožnilo modifikované sání
a optimalizace řídicí jednotky. Vedle výkonu vzrostl také točivý moment na 750 Nm s rozsahem otáček od 2250 do 4500/min, což je o 50 Nm více než u Cayenne Turbo. Pro zrychlení z 0 na 100 km/h potřebuje 4,8 sekundy a jeho nejvyšší rychlost činí 227 km/h. Přestože disponuje vylepšeným jízdním výkonem jeho spotřeba je stejná jako u Cayenne Turbo.
Vůz je sériově vybaven podvozkem se vzduchovým pérováním a regulací náklonu a světlé výšky vozidla včetně Porsche Active Suspension Management (PASM), který je kombinován s příčnou stabilizací Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a posilovačem Servotronic s proměnlivým účinkem.
Na pohled se Turbo S pozná podle 21“ kol Cayenne SportPlus z lehkých slitin s lakovaným rozšířením podběhů a podle sportovní koncovky výfuku ve čtyřtrubkovém provedení. Přední mřížky pro přívod vzduchu jsou lakovány v barvě vozu. Dalším znakem je barevný odstín – metalická lávová šeď, která je vyhrazená exkluzivně pro Cayenne Turbo S.
Interiér zahrnuje vpředu sportovní sedadla s balíčkem Komfort-memory, zadní lavici s vytvarováním jednotlivých sedadel, nerezové nástupní lišty s označením modelu a dvě exkluzivní kombinace barev pro koženou výbavu (černá/havana a černá/ocelová šeď) včetně kontrastních švů a dvoubarevný kožený volant.
Nejmladší generace multimediálního systému Porsche Communication Management PCM včetně navigačního modulu s pevným diskem nabízí kromě dotykového ovládání obrazovky řadu nových a jednoduše ovladatelných funkcí. Kromě toho lze stejně jako u ostatních Cayenne objednat ovládání hlasem se zadáváním slov pro cíle navigace, univerzální audio rozhraní s přípojkou MP3, zařízení Bluetooth pro napojení mobilních telefonů a TV modul pro příjem analogového a digitálního terestrického signálu. Sériový systém BOSE® Surround Sound se 14 reproduktory má zvýšený jmenovitý výkon 410 W a může nyní při přehrávání hudebních a videových DVD reprodukovat hudbu ve formátu 5.1 Discrete Surround.
Základní cena pro evropský trh bude je od 111 400 eur, cena pro český trh bude známa v průběhu července.


Základní technické údaje
Motor: zážehový přeplňovaný V8 (bi-turbo)
Objem: 4806 cm³
Vrtání x zdvih: 96 x 83 mm
Kompresní poměr: 10,5:1
Výkon: 404 kW (550 PS) při 6000/min
Točivý moment: 750 Nm od 2250 do 4500/min
Převodovka: šestistupňová automatická Tiptronic S
Přenos síly: stálý pohon všech kol PTM s redukční převodovkou
Podvozek: nezávislé zavěšení kol; vpředu dvojitá příčná ramena; vzadu náprava s prostorově uloženými rameny vzadu; vzduchové odpružení s regulací náklonu a světlé výšky vozidla PASM a PDCC
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením, průměr 380/358 mm
Kola: 10 J x 21
Pneumatiky: 295/35 R 21
Pohotovostní/celková hmotnost: 2355/3080 kg
Zrychlení: 0-100 km/h za 4,8 s
Rychlost: 280 km/h
Spotřeba: 14,9 l/100 km


JL, 25.4.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar