Renault 4 E-Tech . Elektrická varianta všestrannosti
Renault 4, opravdová ikona, se zrodil v 60. letech 20. století, aby uspokojil zvyšující se potřeby mobility rychle se měnící společnosti v souvislosti s odchodem z venkova a vzestupem střední třídy. Byl navržen jako vůz pro každého, pro každý účel a jako symbol svobody ve smyslu mobility.
Renault 4 E-Tech 100% elektrický, odhalen na pařížském autosalonu v roce 2022 jako koncept 4EVER Trophy, čerpá z DNA původního vozu a přetváří se ve všestranný kompaktní vůz pro současnou dobu.
V souladu s dobou je synonymem pro technologie, ať už jde o bezpečnost díky systémům ADAS, nebo o zážitek z jízdy a život na palubě díky multimediálnímu systému openR link a Reno, oficiálnímu avataru Renault.
Celkem se za třicet let prodalo 8 135 424 kusů na pěti kontinentech a ve více než stovce zemí. To z něj činí nejprodávanější model značky Renault na světě.
Zatímco Renault 5 E-Tech 100% elektrický je zaměřen na městskou klientelu, Renault 4 E-Tech 100% elektrický má širší záběr a jeho cílem je přilákat k elektromobilům všechny skupiny veřejnosti.
Jako důkaz své všestrannosti se může pochlubit kombinací objemu zavazadlového prostoru a modularity, která nemá ve svém segmentu obdoby: 420 litrů, co nejnižší nákladová hrana, chytře řešené odkládací prostory, sklopná lavice a sedadlo spolujezdce, které lze přeměnit na stolek – poprvé u elektromobilu značky Renault!
Komfort je zaručen díky zvýšené světlé výšce a pokročilému systému kontroly trakce Extended Grip. Všechny tyto vlastnosti, stejně jako rekordní vnitřní prostor, nízké těžiště, vynikající jízdní vlastnosti, funkce „One Pedal“ a dojezd až 400 km, umožnila speciální platforma AmpR Small.
Jedním z nečekaných efektů je, že otvor zadních dveří je větší, než se zdá. Jak je to možné? Tím, že dveře zasahují do nárazníku a umožňují tak maximální otevření a nižší nakládací hranu, stejně jako u původního modelu Renault 4.
Pokud jde o komfort a bezpečnost,vůz je plný technologiemi: active driver assist poskytuje schopnost autonomní jízdy druhé úrovně, celkem až26 asistenčních systémů řidiče (ADAS) a tlačítko „My Safety“, oblíbený prvek nových modelů Renault, pro snadné nastavení činnosti pěti ADAS jediným gestem. Ještě větší bezpečnost nabízí nový dynamický brzdový systém, který integruje brzdění a ESP do stejného modulu a zkracuje tak reakční dobu na polovinu, a také systém Fireman Access, systém varování cestujících před opuštěním vozu, a Safety Score a Safety Coach.
S délkou 4,14 m je dlouhý a přitom kompaktní a nachází se mezi modely Clio (o 9 cm kratší) a Captur (o 9 cm delší).Rozvor 2,62 m vozu poskytuje dostatek místa na palubě. Jeho šířka je 1,80 m. S výškou 1,57 m je na stejné úrovni jako Captur. Hlavním rozdílem mezi nimi je však světlá výška. Se svými 18,1 cm je světlá výška o 1,2 cm vyšší než u Capturu.
Zatímco proporce vozu umožňovaly snadno zvětšit rozměry, světla musela být umístěna na karoserii tak, aby páté dveře působily rovně, jako u starého Renault 4. A přestože Renault 4 E-Tech 100% elektrický narostl do výšky, zavazadlový prostor musel být také co nejpřístupnější. Proto zadní dveře zasahují až do nárazníku a nabízejí rekordní nákladovou hranu: výška pouhých 61 cm je v průměru o 10 cm nižší než u konkurence!
Modularita je další silnou stránkou. Je tak všestranný, jak si jen můžete přát, se sklopnou zadní lavicí a možností sklopit opěradlo předního sedadla spolujezdce, které lze přeměnit na stolek. To je skutečná výhoda, protože nabízí délku ložné plochy 2,20 m
Klíčovým designovým prvkem je plátěné střešní okno, které dává modelu osobitou tvář. Proto se vozidlo v této konfiguraci nazývá Plein Sud. I to je poklona modelu R4 z 60. let, zejména jeho verzi Plein Air. K dispozici je v černé barvě ve dvou výbavových stupních Techno a Iconic. Kromě střešních lišt, které zmizí, aby se maximalizovala plocha otvoru, zde není žádná anténa, ta byla integrovaná do zadního okna.
Renault 4 E-Tech 100% nabízí pokročilý systém kontroly trakce Extended Grip (série nebo volitelný výbavový prvek, v závislosti na verzi). Ten je kombinován s celoročními pneumatikami a dvěma novými režimy přístupnými z nastavení MULTI-SENSE: "snow" a "all-terrain".
V závislosti na povětrnostních podmínkách se oba režimy nastavují podle následujících rychlostních rozsahů:
o« snow »: nižší točivý moment v rychlostním rozsahu od 0 do 50 km/h
o« all-terrain »: vyšší točivý moment v rychlostním rozsahu od 0 do 80 km/h, který umožňuje vozidlu udržet plnou trakci i v případě prokluzu jednoho z předních kol.
Deklarovaná všestrannost modelu se odráží v jeho hlavní nabídce, která kombinuje baterii o kapacitě 52 kWh s motorem o výkonu 110 kW, což umožňuje dojezd podle WLTP až 400 km.
Lithium-iontová baterie s kapacitou 52 kWh využívá chemii NMC (nikl-mangan-kobalt), která v současnosti nabízí nejlepší hustotu energie na trhu. Tato zjednodušená architektura šetří 20 kg ve srovnání s modelem ZOE. Výsledkem je, že baterie váží méně než 300 kg.
Motor o výkonu 110 kW (150 k / 245 Nm) je odvozen přímo z motoru používaného v elektrickém modelu Mégane E-Tech 100% a Scénic E-Tech 100% a je stejný jako motor, který je již k dispozici v Renaultu 5 E-Tech 100. S tímto motorem Renault 4 E-Tech 100% elektrický zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 8,5 s a z 80 na 120 km/h za méně než 7 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.
Všechny verze jsou vybaveny obousměrnou palubní nabíječkou střídavého proudu (AC) o výkonu 11 kW, která vozu poskytuje větší volnost pohybu a předurčuje ho na jízdu v jakémkoli evropském městě. V konfiguraci 110 kW/52 kWh dostal také 100kW DC nabíječku pro připojení k rychlonabíjecím stanicím
Renault je k dispozici také v konfiguraci s motorem o výkonu 90 kW (120 k / 225 Nm) a baterií o kapacitě 40 kWh. Dojezd podle WLTP přesahuje 300 km.
Renault FL4WER POWER
Elegantní a odvážný, zábavný a nekonformní vůz FL4WER POWER je vystaven na stánku Renault na Mondial de l'Auto 2024 společně se sériovou verzí elektrického vozu Renault 4 E-Tech 100% elektrický. Je vytvořen ve stylu „hippie chic“ inspirovaném 70. lety a vychází ze stylu ikonických vozů Renault 4 Safari a Savane.
Technické údaje
Rozměry: 4,14 x 1,80 x 1,75 m
Rozvor: 2,62 m
Světlá výška: 181 mm
Hmotnost: od 1410 kg
Objem zavazadlového prostoru: 420 litrů
Motory a baterie
Verze „Comfort range
Synchronní elektromotor s vinutím na rotoru o výkonu 110 kW (150 k / 245 Nm)
Lithium-iontová baterie s kapacitou 52 kWh (dojezd podle WLTP až 400 km)
Verze „Urban range
Synchronní elektromotor s vinutím na rotoru o výkonu 90 kW (120 k / 225 Nm)
40 kWh lithium-iontová baterie (dojezd podle WLTP přes 300 km)
Nabíječky :
AC 11 kW obousměrně na motorech o výkonu 90 a 110 kW o DC 80 kW u motoru o výkonu 90 kW
DC 100 kW u motoru o výkonu 110 kW
Parametry (verze s motorem o výkonu 110 kW a baterií o kapacitě 52 kWh)
0-100 km/h : < 8,5 s
80-120 km/h : < 7 s
Maximální rychlost : 150 km/h
Renault 16.10.2024
V souladu s dobou je synonymem pro technologie, ať už jde o bezpečnost díky systémům ADAS, nebo o zážitek z jízdy a život na palubě díky multimediálnímu systému openR link a Reno, oficiálnímu avataru Renault.
Celkem se za třicet let prodalo 8 135 424 kusů na pěti kontinentech a ve více než stovce zemí. To z něj činí nejprodávanější model značky Renault na světě.
Zatímco Renault 5 E-Tech 100% elektrický je zaměřen na městskou klientelu, Renault 4 E-Tech 100% elektrický má širší záběr a jeho cílem je přilákat k elektromobilům všechny skupiny veřejnosti.
Jako důkaz své všestrannosti se může pochlubit kombinací objemu zavazadlového prostoru a modularity, která nemá ve svém segmentu obdoby: 420 litrů, co nejnižší nákladová hrana, chytře řešené odkládací prostory, sklopná lavice a sedadlo spolujezdce, které lze přeměnit na stolek – poprvé u elektromobilu značky Renault!
Komfort je zaručen díky zvýšené světlé výšce a pokročilému systému kontroly trakce Extended Grip. Všechny tyto vlastnosti, stejně jako rekordní vnitřní prostor, nízké těžiště, vynikající jízdní vlastnosti, funkce „One Pedal“ a dojezd až 400 km, umožnila speciální platforma AmpR Small.
Jedním z nečekaných efektů je, že otvor zadních dveří je větší, než se zdá. Jak je to možné? Tím, že dveře zasahují do nárazníku a umožňují tak maximální otevření a nižší nakládací hranu, stejně jako u původního modelu Renault 4.
Pokud jde o komfort a bezpečnost,vůz je plný technologiemi: active driver assist poskytuje schopnost autonomní jízdy druhé úrovně, celkem až26 asistenčních systémů řidiče (ADAS) a tlačítko „My Safety“, oblíbený prvek nových modelů Renault, pro snadné nastavení činnosti pěti ADAS jediným gestem. Ještě větší bezpečnost nabízí nový dynamický brzdový systém, který integruje brzdění a ESP do stejného modulu a zkracuje tak reakční dobu na polovinu, a také systém Fireman Access, systém varování cestujících před opuštěním vozu, a Safety Score a Safety Coach.
S délkou 4,14 m je dlouhý a přitom kompaktní a nachází se mezi modely Clio (o 9 cm kratší) a Captur (o 9 cm delší).Rozvor 2,62 m vozu poskytuje dostatek místa na palubě. Jeho šířka je 1,80 m. S výškou 1,57 m je na stejné úrovni jako Captur. Hlavním rozdílem mezi nimi je však světlá výška. Se svými 18,1 cm je světlá výška o 1,2 cm vyšší než u Capturu.
Zatímco proporce vozu umožňovaly snadno zvětšit rozměry, světla musela být umístěna na karoserii tak, aby páté dveře působily rovně, jako u starého Renault 4. A přestože Renault 4 E-Tech 100% elektrický narostl do výšky, zavazadlový prostor musel být také co nejpřístupnější. Proto zadní dveře zasahují až do nárazníku a nabízejí rekordní nákladovou hranu: výška pouhých 61 cm je v průměru o 10 cm nižší než u konkurence!
Modularita je další silnou stránkou. Je tak všestranný, jak si jen můžete přát, se sklopnou zadní lavicí a možností sklopit opěradlo předního sedadla spolujezdce, které lze přeměnit na stolek. To je skutečná výhoda, protože nabízí délku ložné plochy 2,20 m
Klíčovým designovým prvkem je plátěné střešní okno, které dává modelu osobitou tvář. Proto se vozidlo v této konfiguraci nazývá Plein Sud. I to je poklona modelu R4 z 60. let, zejména jeho verzi Plein Air. K dispozici je v černé barvě ve dvou výbavových stupních Techno a Iconic. Kromě střešních lišt, které zmizí, aby se maximalizovala plocha otvoru, zde není žádná anténa, ta byla integrovaná do zadního okna.
Renault 4 E-Tech 100% nabízí pokročilý systém kontroly trakce Extended Grip (série nebo volitelný výbavový prvek, v závislosti na verzi). Ten je kombinován s celoročními pneumatikami a dvěma novými režimy přístupnými z nastavení MULTI-SENSE: "snow" a "all-terrain".
V závislosti na povětrnostních podmínkách se oba režimy nastavují podle následujících rychlostních rozsahů:
o« snow »: nižší točivý moment v rychlostním rozsahu od 0 do 50 km/h
o« all-terrain »: vyšší točivý moment v rychlostním rozsahu od 0 do 80 km/h, který umožňuje vozidlu udržet plnou trakci i v případě prokluzu jednoho z předních kol.
Deklarovaná všestrannost modelu se odráží v jeho hlavní nabídce, která kombinuje baterii o kapacitě 52 kWh s motorem o výkonu 110 kW, což umožňuje dojezd podle WLTP až 400 km.
Lithium-iontová baterie s kapacitou 52 kWh využívá chemii NMC (nikl-mangan-kobalt), která v současnosti nabízí nejlepší hustotu energie na trhu. Tato zjednodušená architektura šetří 20 kg ve srovnání s modelem ZOE. Výsledkem je, že baterie váží méně než 300 kg.
Motor o výkonu 110 kW (150 k / 245 Nm) je odvozen přímo z motoru používaného v elektrickém modelu Mégane E-Tech 100% a Scénic E-Tech 100% a je stejný jako motor, který je již k dispozici v Renaultu 5 E-Tech 100. S tímto motorem Renault 4 E-Tech 100% elektrický zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 8,5 s a z 80 na 120 km/h za méně než 7 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h.
Všechny verze jsou vybaveny obousměrnou palubní nabíječkou střídavého proudu (AC) o výkonu 11 kW, která vozu poskytuje větší volnost pohybu a předurčuje ho na jízdu v jakémkoli evropském městě. V konfiguraci 110 kW/52 kWh dostal také 100kW DC nabíječku pro připojení k rychlonabíjecím stanicím
Renault je k dispozici také v konfiguraci s motorem o výkonu 90 kW (120 k / 225 Nm) a baterií o kapacitě 40 kWh. Dojezd podle WLTP přesahuje 300 km.
Renault FL4WER POWER
Elegantní a odvážný, zábavný a nekonformní vůz FL4WER POWER je vystaven na stánku Renault na Mondial de l'Auto 2024 společně se sériovou verzí elektrického vozu Renault 4 E-Tech 100% elektrický. Je vytvořen ve stylu „hippie chic“ inspirovaném 70. lety a vychází ze stylu ikonických vozů Renault 4 Safari a Savane.
Technické údaje
Rozměry: 4,14 x 1,80 x 1,75 m
Rozvor: 2,62 m
Světlá výška: 181 mm
Hmotnost: od 1410 kg
Objem zavazadlového prostoru: 420 litrů
Motory a baterie
Verze „Comfort range
Synchronní elektromotor s vinutím na rotoru o výkonu 110 kW (150 k / 245 Nm)
Lithium-iontová baterie s kapacitou 52 kWh (dojezd podle WLTP až 400 km)
Verze „Urban range
Synchronní elektromotor s vinutím na rotoru o výkonu 90 kW (120 k / 225 Nm)
40 kWh lithium-iontová baterie (dojezd podle WLTP přes 300 km)
Nabíječky :
AC 11 kW obousměrně na motorech o výkonu 90 a 110 kW o DC 80 kW u motoru o výkonu 90 kW
DC 100 kW u motoru o výkonu 110 kW
Parametry (verze s motorem o výkonu 110 kW a baterií o kapacitě 52 kWh)
0-100 km/h : < 8,5 s
80-120 km/h : < 7 s
Maximální rychlost : 150 km/h
Renault 16.10.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout