Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Arkana po zdařilé modernizaci

Renault Arkana, model, který byl v evropské verzi představen v říjnu roku 2020, je příkladem úspěchu strategie Renaulution. Renault dosud prodal 163 000 kusů tohoto SUV kupé (celkem 240 000 kusů, včetně XM3 od Renault Korea Motors) .

Arkana v sobě spojuje francouzskou eleganci a prostornost. Kombinuje impozantní vzhled a robustní konstrukci s novou identitou značky Renault. Nové logo značky Nouvel’R je zabudováno do mřížky chladiče uprostřed tmavé lišty spojující přední světlomety. Tato plocha je zcela zapuštěná a hladká, což ji činí ještě elegantnější.

Aerodynamická přední lišta F1, která se stala poznávacím znamením verzí R.S. Line a E-Tech Engineered, je nyní součástí výbav Techno a esprit Alpine. U verze Techno je ve stejné barvě jako karoserie, u verze esprit Alpine je saténově šedá.
Chromované ozdobné prvky (mřížka chladiče, lišty atd.) byly v závislosti na verzi nahrazeny černou, šedou nebo leskle černou.


NOVÝ VÝBAVOVÝ STUPEŇ ESPRIT ALPINE

Podobně jako ostatní nové modely v nabídce Renault, i Arkana nyní zahrnuje na vrcholu nabídky sportovně elegantní výbavový stupeň esprit Alpine. Jedním z výrazných prvků exteriéru je přední nárazník s šedou F1 lištou. Dále poté znak výbavového stupně esprit Alpine, 19" disky kol, které modelu dodávají na majestátnosti stejně jako na sportovním charakteru. Aerodynamiku vozu vylepšuje nový spoiler sladěný se střechou.

Interiéru vozu dominují sedadla tvořena směsí zcela ekologických materiálů. Sedadla jsou vybavena modrým prošíváním a logem Alpine na zadní straně a bezpečnostními pásy rovněž s modrým prošíváním.
Vnitřní strana dveří a volant jsou opatřeny prošíváním v barvě francouzské trikolóry, tak aby byl ještě více podtrhnut hrdý původ značky. Palubní deska na místě spolujezdce má břidlicový vzor, což působí nenápadně a zároveň elegantně.





Ať už si vyberete jakoukoliv motorizaci, v kokpitu nového modelu Renault Arkana ve výbavovém stupni esprit Alpine najdete elektronický volič převodovky „e–shifter“ pro lepší ergonomii, a ještě dokonalejší pohodlí.


JEDNODUŠŠÍ NABÍDKA


Nabídka modelu Nová Arkana byla zeštíhlena na tři výbavové stupně: Evolution, Techno a Esprit Alpine. Evolution nyní zahrnuje navigaci jako standardní součást multimediálního systému Renault EASY LINK, který nabízí bezdrátové připojení telefonu pomocí systémů Android Auto a Apple CarPlay. Displej na palubní desce má stále úhlopříčku 7 palců, ale nyní zobrazuje informace o vozidle a jízdě na větší ploše.
Kromě aerodynamické přední F1 lišty v barvě karoserie, jsou ve Techno zachována stejná kola jako u verzí R.S. Line a E-Tech Engineered. Logo a název modelu na zadní části vozidla jsou šedé.
Tato modelová řada přichází s novou barvou karoserie Midnight Blue a se stejnou nabídkou motorizací: E-Tech full hybrid 145 k a benzínový mild-hybrid 140 k a 160 k.


MOTORIZACE E-TECH FULL HYBRID 145 K S “E-SAVE” MÓDEM

Požitek z jízdy s motorizací E-Tech full hybrid o výkonu 145 k je v elektrickém režimu stejně plynulý jako dynamický. Motorizace propojuje dva elektromotory (hlavní motor o výkonu 36 kW a vysokonapěťový startér-generátor o výkonu 18 kW) se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru a výkonu 69 kW (94 k), inteligentní multimódovou automatickou převodovku a baterii o kapacitě 1,2 kWh.
Převodovka má 4 převodové stupně u benzinového motoru a 2 převodové stupně u hlavního elektromotoru. Jinými slovy, u motorizace E-Tech full hybrid máte k dispozici až 14 možných převodových kombinací mezi motorem a elektromotorem pro optimalizaci energetické účinnosti. Vůz se vždy rozjíždí v elektrickém režimu a ve městě může až 80 % času jezdit pouze na elektřinu, což snižuje spotřebu až o 40 % ve srovnání se standardním benzinovým motorem. Emise CO2 tohoto vysoce účinného pohonného ústrojí mohou být až 105 g/km, což je v dané kategorii vynikající hodnota. Kromě toho, že si v elektrickém režimu můžete vychutnávat ticho, můžete si užívat pohodlí jízdy bez nutnosti zastavovat kvůli nabíjení baterie.

Nový Renault Arkana má plně hybridní pohonnou jednotku E-Tech full hybrid o výkonu 145 k a funkci e-save. Tuto funkci můžete zvolit na středovém displeji v nastavení vozidla nebo prostřednictvím jízdního režimu u verzí s MULTI-SENSE. Funkce e-save udržuje baterii nabitou alespoň na 40 %, takže máte další zálohu, abyste mohli v případě potřeby pokračovat v jízdě v elektrickém režimu nebo pomáhat motoru v prudkých kopcích.


PŘÍJEMNÉ ZÁŽITKY Z JÍZDY

Nová Arkana je postavena na modulární platformě CMF-B vyvinuté Aliancí. Tato platforma je oceňována pro svou efektivitu, mimořádnou všestrannost, výkonné jízdní vlastnosti a vysoký komfort.
Kromě přilnavosti vozu k vozovce se zadní kola přizpůsobují tak, aby vůz zůstal pozoruhodně stabilní při projíždění zatáček ve vysokých rychlostech. Vybočení je omezené, a to i na těch nejnáročnějších silnicích. Přesné a přímé řízení zvyšuje výkonnost podvozku a malý poloměr otáčení (11,2 m) přispívá k jeho agilitě.


TypMild hybrid 140 EDCmild hyhrid 160 EDCfull hybrid 145
Objem cm³139913991598
Výkon103(140)/4500-6000116 (158)/5500-
Kombin.výkon kW(k)/min--105(143)
Toč,moment Nm/min260/1750-3500270/1800-3750-
Rychlost km/h174174172
Zrychlení 0-100 km/h s9,89,110,8
Kombin.spotřeba l/100 km5,85,84,7
Rozměry (rozvor) mm4568 x 1821 y 1576 (2720)



Pozn: full hybrid 145

Kombin.výkon kW (k) 105(143)
Výkon spal.motor: 69(94)/5600
+ elektromotor 36(49)
+ startér-generátor 15(20)
Točivý moment
Spal.motor (Nm/min): 148/3600
+ elektromotor 205
+ startér-generátor 50


Renault 7.12.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar