Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Captur - benzin, LPG i full hybrid

Od roku 1953 vyrobila společnost Renault ve Valladolidu (Španělsko) již více než 8 milionů vozidel.Od uvedení první generace na trh v roce 2013 zde bylo vyrobeno celkem 2,2 milionu vozů Captur. Dnes ze závodu vyjíždí nový Captur.

Právě s poslední novinkou Renaultu jsme se mohli v minulých dnech seznámit během tiskové konference a krátké testovací jízdy. Captur prošel výrazným faceliftem, ani ne tak designovým, jako technickým a dnes se řadí do tzv. segmentu B-SUV, který neustále roste. Jestli sem v roce 2013 patřily dva výrobci, tak dnes tři dečsítky.


V horní části masky chladiče si různě tvarované prolisy v kombinaci s kontrastem mezi leskle černým pozadím a průhledností spodních částí hrají se světlem.
Pro chlazení motoru je přední část vybavena horizontálním přívodem vzduchu nad aerodynamickou lištou a dalším v nárazníku. Dva průduchy na obou krajích přední části vedle světel pro denní svícení plní aerodynamickou roli a chladí přední brzdy.


Nová přední světla jsou standardně vybavena technologií LED pro všechny výbavy. Stejně jako u modelu Clio je vertikální tvar polovičního kosočtverce LED světel pro denní svícení volně inspirován logem značky

Luxusní atmosféra exteriéru se odráží i uvnitř. Integrace multimediálního systému OpenR Link a nové obrazovky přístrojového štítu (až 10,25 palce) modernizují interiér Interiér je nyní vybaven multimediálním systémem OpenR Link s integrovanými službami Google (v závislosti na stupni výbavy). To nejlepší z technologií je na palubě díky systému Android Automotive 12. Pro vozidlo segmentu B je to světová premiéra.

Uprostřed středové konzoly se nachází nový vertikální dotykový displej s úhlopříčkou 10,4 palce, který umožňuje plně využívat exkluzivní interaktivní obsah a řadu služeb.
Prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech je stále nejlepší na trhu - 221 mm. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky zadní lavici, která je posuvná v rozsahu 16 cm. Díky tomu si můžete vybrat, jaký prostor chcete mít pro náklad nebo pro cestující vzadu.

Objem zavazadlového prostoru je na vrcholu segmentu, s maximálním objemem 616 litrů (536 dm3 podle VDA) při posunu zadní lavice co nejvíce dopředu (úspora 132 litrů / 114 dm3 podle VDA).Zavazadlový prostor je variabilní díky zadní lavici posuvné v rozsahu 16 cm a vyjímatelné podlaze, která umožňuje vytvořit rovnou podlahu.Po sklopení zadních sedadel (dělení 2/3-1/3)dosahuje délka zavazadlového prostoru 1,57 m.


Přizpůsobitelné prostředí interiéru

Nastavení MULTI-SENSE je dostupné prostřednictvím centrálního dotykového displeje a tlačítka na volantu. Můžete si vybrat ze čtyř zobrazení digitálního přístrojového panelu, pěti widgetů (interaktivních aplikací nebo miniatur), osmi barev osvětlení displeje rychloměru a 48 barev pro LED ambientní osvětlení ve výplních dveří, které vytvářejí atmosféru "Living Lights".


Pod kapotou jsou k dispozici 4 typy pohonů a 5 motorů :

Benzín:

1.0 TCe (90 k) - točivý moment 160 Nm, tříválcový motor v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba paliva : 5,8 - 5,9 l/100 km.

1.3 mild-hybrid (140 k) - točivý moment 260 Nm, čtyřválcový motor kombinovaný se šestistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba paliva : 5,8 - 5,9 l/100 km.
1.3 mild hybrid (160 k) - točivý moment 270 Nm, čtyřválcový motor s automatickou převodovkou EDC. Spotřeba paliva : 5,8 - 5,9 l/100 km.



LPG :

1.0 TCe (100 k) - točivý moment 160 Nm (170 Nm na LPG), tříválcový dvoupalivový benzinový motor - LPG v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Spotřeba paliva : 6,0 - 6,1 l/100 km na bezolovnatý benzín a 7,7 - 7,9 l/100 km na LPG.


E-Tech full hybrid :

1,6l čtyřválcový motor s výkonem 145 k - točivým momentem 205 Nm v kombinaci s inteligentní automatickou převodovkou se zubovými spojkami. Spotřeba paliva: 4,7 - 4,9 l/100 km


Podrobně o hybridním motoru E-Tech 145

Nový Captur E-Tech full hybrid 145 využívá "full hybridní" architekturu motoru známou jako "sériově-paralelní". Dva elektromotory (e-motor o výkonu 36 kW a HSG - vysokonapěťový startovací generátor o výkonu 18 kW) jsou kombinovány se zážehovým čtyřválcem 1,6 l o výkonu 69 kW (94 k) a baterií o kapacitě 1,2 kWh.

Inteligentní multimódová převodovka se zubovými spojkami nemá žádnou spojku. Má 4 převodové stupně pro benzinový motor a 2 převodové stupně pro hlavní elektromotor. Optimální spotřebu paliva zajišťuje 14 provozních kombinací mezi spalovacím motorem a elektromotorem.

Všechny rozjezdy se provádějí elektricky a ve městě je možné jezdit až 80 % času plně na elektřinu. V městském cyklu je spotřeba paliva až o 40 % nižší než u konvenčního benzinového motoru.
Nová funkce E-SAVE, aktivovaná tlačítkem na levé straně volantu, udržuje nabití baterie na minimální úrovni 40 %. Tato úroveň zajišťuje optimální výkon, když se například připravujete na stoupání do kopce.


Vylepšený podvozek a nové pneumatiky

Renault Captur je vybaven zavěšením přední nápravy typu McPherson a zadní nápravou s vlečenými rameny a torzní příčkou. Pro zajištění dynamičtějšího zážitku z řízení bylo upraveno nastavení síly a rychlosti tlumičů a geometrie náprav stejně jako kalibrace posilovače řízení.
U mild-hybridních motorů TCe o objemu 1,3 l a výkonu 160 k a E-Tech hybridních motorů 145 k jsou tlumiče zcela nové.

Několik jízdních režimů a Extended Grip

Nastavení MULTI-SENSE, dostupné přes centrální displej, umožňuje přístup ke čtyřem jízdním režimům : ECO, SPORT, COMFORT a PERSONAL. V závislosti na zvoleném režimu se mění pocity z řízení (tuhost řízení, odezva motoru a agilita podvozku), barva osvětlení kabiny a grafika displeje na přístrojové desce.
Na multimediální obrazovce v záložce "jízdní režimy" nabízí funkce Extended Grip (volitelná výbava) dva specifické režimy : Snow a All-terrain. Tato volba umožňuje optimalizovat trakci podle jízdních podmínek, zejména úpravou parametrů ESP.Režim Extended Grip je k dispozici s hybridním motorem E-Tech o výkonu 145 k v kombinaci výhradně s 18palcovými pneumatikami.


BEZPEČNOST A JÍZDNÍ ASISTENTI

Nový Renault Captur je vybaven 28 asistenčními systémy nejnovější generace (ADAS), rozdělenými do tří kategorií : bezpečnost, řízení a parkování. Safety Coach poskytuje individuální doporučení pro zodpovědnější řízení.


Safety Score a Safety Coach

Predictive Eco Driving Advice pomáhá řidičům snížit spotřebu paliva a jezdit bezpečně. Doporučení v reálném čase a hodnocení jízdy (na stupnici od 0 do 100) nabádají řidiče k dodržování správné rychlosti, jízdní stopy a rozestupu a k větší ostražitosti a pozornosti. Shrnutí každé jízdy a každého měsíce je k dispozici ve formě histogramu s podrobnými údaji o spotřebě a vzdálenosti ujeté ve 100% elektrickém režimu.


Active Driver Assist

Active Driver Assist je k dispozici s navigací a paketem Advance Driving od výbavových stupňů Techno a Esprit Alpine. Díky němu se původní Easy Pilot - asistent pro jízdu po dálnici a v kolonách - rozšíří o kontextuální funkce. Tím se rozšíří jeho použití i mimo rychlostní silnice. Umožňuje řidiči poradit si s vlivy, které se vyskytují na jakémkoli typu silnice. Jedná se o schopnost autonomní jízdy 2. úrovně, která kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, geolokační údaje a specifickou mapu umožňující vozidlu přizpůsobit se charakteru vozovky.

Inteligentní přizpůsobení rychlosti

Systém rozpoznávání dopravních značek s upozorněním na překročení rychlosti (OSP), integrovaný do Active Driver Assist, lze používat i samostatně. Tato funkce zobrazuje maximální povolenou rychlost na přístrojové desce a na obrazovce navigace. Pokud rychlost vozidla překročí povolenou rychlost, zobrazí se vizuální upozornění. Tlačítkem na volantu lze aktivovat omezovač rychlosti, tempomat nebo inteligentní adaptivní tempomat, který se automaticky přizpůsobí povolené rychlosti nebo rychlosti přizpůsobené vozidlu před vámi.


Prediktivní hybridní jízda

Tato funkce je k dispozici na přání, maximalizuje využití elektrické energie během jízdy. Propojené mapové podklady, jako je topografie silnice v nejbližších sedmi kilometrech (nejpravděpodobnější trasa, pokud není zaznamenán žádný cíl), poskytují systému řízení baterie předběžné informace, aby byla elektrická energie pohonu využívána co nejefektivněji.


Další jízdní asistenční systémy

aktivní systém nouzového brzdění (AEBS) / varování před slepým úhlem (BSW) / asistent pro jízdu v jízdním pruhu (LKA) / varování před opuštěním jízdního pruhu (LDW) / upozornění na pozornost řidiče (DAA).

Tempomat a omezovač rychlosti / Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (ACC) / Upozornění na vzdálenost (DW) / Asistent rozjezdu do kopce (HSA).

360° kamerový systém (díky 4 kamerám), přední, zadní a boční parkovací senzory, Rear Cross Traffic Alert (RCTA) / Occupant Safe Exit Alert (OSE).

Volitelný balíček "řízení a bezpečnost" zahrnuje varování před mrtvým úhlem (BSW), asistent pro couvání (RCTA), varování před bezpečným opuštěním vozidla (OSE) a Active Driver Assist (ADAS k dispozici pouze ve spojení s automatickou převodovkou).

Přizpůsobení asistenčních systémů jednoduchým krokem

Nové tlačítko My Safety Switch, umístěné vlevo od volantu, umožňuje řidiči jednoduchým gestem aktivovat nebo deaktivovat preferovaná nastavení nejméně pěti systémů ADAS najednou, přičemž si může zvolit například jejich aktivaci, úroveň zásahu, přítomnost zvukových výstrah atd. Tyto personalizační volby se provádějí prostřednictvím nastavení vozidla na multimediální obrazovce.




Příklady cen


EQUILIBRE

TCe 90 465 000 Kč
TCe 100 LPG 485 000 Kč

TECHNO

TCe 90 523 000 Kč
mild hybrid 140 Kč 578 000 Kč
mild hybrid 140 EDC Kč 628 000 Kč
E-Tech full hybrid 145 668 000 Kč


E-Tech Engineered

E-Tech full hybrid 145 741 000 Kč


Renault 1.7.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar