Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Kangoo Express potěší profesionály

Užitkový model Renault Kangoo Express si od roku 1997 zakoupilo již 1 300 000 zákazníků, převážně podnikatelů. Nyní přichází nový model, který je praktičtější a pohodlnější. Vyzrálá koncepce se snoubí s propracovaným designem, komfortem, ergonomií a odpovídá požadavkům profesionálů.

Nové Kangoo Express se pyšní krátkým víkem motorového prostoru a robustní přední částí s masivním nárazníkem. Průhledné světlomety ve tvaru kapky vody umocňují atraktivní vzhled a mohutné blatníky vyvolávají dojem robustnosti. S délkou 4,21 m má rozvor 2,70 m a krátké přesahy karosérie.
Zadní křídlové dveře jsou z každé strany orámovány sloupky se směrovými a brzdovými světly. Při jejich návrhu byl kladen důraz na možnost naložení co nejširšího nákladu.
Vůz je dodáván ve dvou úrovních výbavy (Générique a Confort), přičemž pro všechny výbavy je horní část přístrojové desky v tmavém odstínu uhlíku a spodní část v tropické šedi.
Verze Générique je určena zákazníkům, hledající robustnost a praktičnost. Vozidlo je vybaveno systémem ABS, airbagem řidiče, kotoučovými brzdami na všech kolech, výškově nastavitelným volantem, ochranou řidiče proti posunutí nákladu (tyče nebo přepážka podle legislativních předpisů nebo verze) a asymetrickými zadními křídlovými dveřmi. Užitečné zatížení vozidla je od 650 kg do 800 kg (podle verze).
Pro intenzivnější užívání je určena verze Confort, která má navíc boční posuvné dveře, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, otáčkoměr, stropní poličku a uzavíratelnou odkládací schránku v palubní desce atd.
Kangoo Express bylo navrženo tak, aby se stalo dokonalým pracovním nástrojem uživatelů z profesionální oblasti. Ergonomie místa řidiče zajišťuje optimální komfort, srovnatelný s vozy MPV. Kompletně přepracovaná palubní deska přináší moderní vzhled a funkčnost. Řadicí páka umístěná na palubní desce uvolňuje prostor mezi předními sedadly.
Sedadla byla přepracována, aby se dosáhlo co nejlepšího vedení těla. Parkovací brzda s originálním designem připomínajícím páku letadla je inspirována pákou modelu Megane.
Objem nákladového prostoru dosahuje 3000 až 3500 l (podle verze). Početné úložné prostory lze přetransformovat v pojízdnou kancelář. Svými rozměry (délka: 4,21 m; šířka: 1,83 m; výška: od 1,81 do 1,84 m podle verze) nabízí velkorysý nákladový prostor 3000 l (dříve 2750 l) s délkou 1,73 m (+ 6 cm) a šířkou mezi podběhy 1,21 m, což umožňuje naložit europaletu. Zadní robustní křídlové dveře se otevírají v úhlu 90° a jsou blokovány aretačním systémem, páčka na vnitřní straně umožňuje jejich odblokování a otevření v úhlu 180°. V závislosti na jednotlivých verzích je kabina od nákladového prostoru oddělena dvěmi ochrannými tyčemi, posuvnou mříží nebo přepážkou. Maximální užitečné zatížení je zvýšeno na 800 kg (podle verze).
Pro zajištění větší modularity a zvýšení objemu nákladového prostoru má sklopné sedadlo spolujezdce (volitelná výbava), čímž se objem zvýší na 3500 l a délka na 2,50 m. Posuvné boční dveře po otevření poskytnou vstup do vozidla široký 635 mm (+ 16 mm).
Velkorysý objem nákladového prostoru je pro usnadnění každodenního života doplněn početnými úložnými prostory v kabině vozidla. Přihrádka formátu A4 umístěná na palubní desce umožňuje uložení dokumentů. Velká uzavíratelná přihrádka v palubní desce (15 litrů) zase uložení dvou přenosných počítačů a dalších předmětů. zvědavců. Stropní polička (13 l) je vhodná pro uložení atlasů, dokumentů nebo tašek.
Řešení vnitřního uspořádání byla navržena s ohledem na potřeby nejrůznějších profesí. Praktické obložení nákladového prostoru, dřevěná nebo plastová krytina podlahy se podílí na větší robustnosti vozidla Jako první v tomto segmentu je uzpůsobené také pro přestavbu, čímž se usnadňuje práce karosářským firmám a dosahuje vyšší úrovně kvality:


Vznětové motory
Typ1.5 dCi /70 1.5 dCi/85
Objem14611461
Výkon70(53)/400063(85)/3750
Toč.moment160/1500200/1750
Rychlost146158
Zrychlení20,316,0
Spotřeba5,9/5,0/5,35,8/4,9/5,2



Benzínové motory
Typ1.6 8V/901.6 16V
Objem15981598
Výkon66(90)/550078(105)/5750
Toč.moment128/3000148/3750
Rychlost170-
Zrychlení13,0-
Spotřeba10,4/6,1/7,7



Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km


Všechny verze jsou dodávány s manuální pětistupňovou převodovkou, později bude verze 1.6 16V též k dispozici s automatickou proaktivní čtyřstupňovou převodovkou.
Podvozek je odvozen ze Scénicu známého svými dynamickými jízdními vlastnostmi, a byly na něm provedeny nezbytné úpravy související s použitím na užitkovém vozidle. V porovnání s předchozí generací je rozchod vpředu i vzadu rozšířen na 1,52 m (+ 12 cm), resp. na 1,54 m (+ 12 cm). Rozvor se prodloužil z 2,60 m na 2,70 m. Přední náprava McPherson je spojena s trojúhelníkovým ramenem, čímž zajišťuje dobrou tuhost řízení a schopnost tlumení vibrací. Tuhost předních a zadních tlumičů byla upravena s ohledem na optimalizaci poměru pohodlí/jízdní vlastnosti a zatížení vozidla. Zadní náprava s vlečenými rameny je spojená s vinutými pružinami a je vybavena zkrutnou tyčí o průměru 15,1 mm.
Průměr zatáčení mezi obrubníky 10,7 m zaručuje snadné manévrování, 15“ kola v základní výbavě zajišťují ideální držení jízdní stopy. Čtyři kotoučové brzdy (280 mm vpředu, 274 mm vzadu) poskytují účinné a ostré brzdění. Byly navrhnuty tak, aby vozidlo zastavily do 40 m během deseti opakovaných brzdných cyklů ze 100 na 0 km/h.
Prvky aktivní a pasivní bezpečnosti jsou na úrovni sedanu. Všechny verze jsou vybaveny systémem ABS s rozdělovačem brzdného účinku (EBV) a asistenčním systémem při prudkém brzdění (AFU) s automatickým rozsvícením výstražných světel. Podle úrovně výbavy a motoru lze Kangoo Express vybavit regulátorem a omezovačem rychlosti. Sériová výbava zahrnuje mj. airbag řidiče a airbag spolujezdce za příplatek.
Nové Kangoo Express, určené pro zákazníky, kterým velmi záleží na výši nákladů, bylo zkonstruováno tak, aby bylo dosaženo vysoké spolehlivosti a životnosti. Nízká spotřeba je kombinovaná s dlouhými intervaly servisních prohlídek s výměnou oleje každých 30 000 kilometrů (nebo každý rok) pro zážehové motory. U motorů 1.5 dCi 70 k a 85 k je výměna prováděna každých 20 000 kilometrů. Vzduchový filtr se mění v intervalu 60 000 km (nebo každé 4 roky) u vznětových motorů a každých 90 000 km (nebo každé 4 roky) u zážehových motorů. Výměna naftového filtru se provádí každých 40 000 km u vznětových motorů Rozvodový řemen se mění každých 6 let nebo:
- každých 90 000 km (1.6 8V), 120 000 km (1.6 16V)
- každých 160 000 km (1.5 dCi).
Vnější plechové díly jsou galvanizovány a v dutinách je nanesen ochranný vosk, na vozidlo se vztahuje 12letá antikorozní záruka. Přední blatníky z deformovatelného kompozitního materiálu jsou schopny bez poškození absorbovat drobné nárazy běžné v městském provozu, a redukují tak náklady na opravy. Snadno demontovatelná přední část vozidla umožňuje zkrácení časů potřebných na opravy.
Za verzi 1.6 16V Confort zaplatí zákazník 364 900 Kč, resp. 262 312 Kč při financování Renault leasing. Slabší vznětové provedení 1.5 dCi/70 k Générique přijde na 354 900 Kč.

Na trhu je ještě dvoudveřové provedení Storio s plechovými zadními dveřmi, omezenou výbavou a s motory 1.2 16V za 279 900 Kč (od 196 312 Kč při fin.Renault leasing) a s 1.5 dCi/68 za 319 900 Kč.


Renault Exress Storio

Typ1.2 16V1.5 dCi/70
Objem11491461
Výkon55(75)/550050(68)/4000
Toč.moment105/3500160/1500
Rychlost154148
Zrychlení14,216,0
Spotřeba9,0/5,9/7,06,0/5,2/5,5

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar