Renault Kangoo Express - tip pro řemeslníky
Při uvedení na trh v roce 1997 způsobilo výrazným designem rozruch ve světě lehkých dodávkových vozů. Díky velkorysému užitnému prostoru a víceúčelovosti se Kangoo stalo vysoce úspěšným vozem. Od uvedení na trh se ho prodalo přes 2 300 000 kusů.
Kangoo Express výrazně změnilo vnímání užitkových vozidel profesionály. Od roku 1997 se nechalo zlákat jeho kvalitami již 1 300 000 z nich. Nový Express je nyní praktičtější a pohodlnější. Vyzrálá koncepce se snoubí s propracovaným designem, komfortem, ergonomií a ochranou životního prostředí a odpovídá požadavkům profesionálů na pohodlné, úsporné a spolehlivé užitkové vozidlo.
Kangoo Express se pyšní krátkým víkem motorového prostoru a robustní přední částí s masivním nárazníkem, průhledné světlomety umocňují atraktivní vzhled. Zapuštěné vypouklé přední okno ideálně osvětluje kabinu vozidla. Mohutné blatníky vyvolávají dojem robustnosti. S délkou 4,21 m má rozvor 2,70 m a krátké přesahy karosérie. Zadní křídlové dveře jsou z každé strany orámovány sloupky se zadními, směrovými a brzdovými světly.Bude dodáváno ve dvou úrovních výbavy (Générique a Confort). Verze Générique je určena zákazníkům, hledající robustnost a praktičnost. Bohatá základní výbava zahrnuje ABS, airbag řidiče, kotoučové brzdy na všech kolech, výškově stavitelný volant, ochranou řidiče proti posunutí nákladu (tyče nebo přepážka podle legislativních předpisů nebo verze) a asymetrické zadní křídlové dveře. Užitečné zatížení vozidla je od 650 kg do 800 kg (podle verze).
Pro intenzivnější užívání vozidla je určena verze Confort, navíc vybavena bočními posuvnými dveřmi, výškově nastavitelným sedadlem řidiče, otáčkoměrem, stropní poličkou a uzavíratelnou odkládací schránkou v palubní desce, elektrickým ovládáním předních oken a zpětných zrcátek.
Nové Kangoo Express nabízí nevídanou ergonomii a komfort. Kompletně přepracovaná palubní deska přináší moderní vzhled a funkčnost. Řadicí páka na palubní desce zvyšuje ergonomii místa řidiče a uvolňuje prostor mezi předními sedadly.
Díky výškovému nastavení sedadla řidiče a opěrce nohy je řidiči poskytnuta optimální ergonomie. Poloha při řízení je shodná s MPV, sedadla přepracována pro dobré vedení těla. Parkovací brzda s originálním designem připomínajícím páku letadla je inspirována pákou z Megane.
Objem nákladového prostoru dosahuje 3 až 3,50 m3 (podle verze). Početné úložné prostory lze Nové Kangoo Express přetransformovat v opravdovou pojízdnou kancelář.
Svými rozměry (délka 4,21 m, šířka 1,83 m, výška od 1,81 do 1,84 m podle verze) nabízí Express velkorysý nákladový prostor 3 m3 s délkou 1,73 m a šířku mezi podběhy 1,21 m, což umožňuje naložit europaletu. Zadní křídlové dveře se otevírají v úhlu 90° a jsou blokovány aretačním systémem, který zabraňuje jejich zavření závanem větru. V závislosti na jednotlivých verzích je kabina od nákladového prostoru oddělena dvěmi ochrannými tyčemi, posuvnou mříží nebo přepážkou. Maximální užitečné zatížení je zvýšeno na 800 kg (podle verze).
Pro zajištění větší modularity a zvýšení objemu nákladového prostoru má sklopné sedadlo spolujezdce (volitelná výbava). V této konfiguraci se objem nákladového prostoru zvýší na 3,5 m3 a délka na 2,50 m. Posuvné boční dveře po otevření poskytnou vstup do vozidla široký 635 mm (+ 16 mm oproti předchůdci).
Velkorysý objem nákladového prostoru je pro usnadnění každodenního života doplněn početnými úložnými prostory v kabině vozidla jako je např. přihrádka formátu A4 na palubní desce, uzavíratelná přihrádka v palubní desce o objemu až 15 l, stropní polička (13 l) nebo přihrádky ve dveřích.
Pohonné jednotky
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Motor 1.5 dCi 70 k (50 kW) a 85 k (63 kW) splňují kritéria označení „Renault eco2“ , což vyjadřuje přístup Renaultu k životnímu prostředí.
Podvozek vychází ze Scénicu s úpravami související s použitím na užitkovém vozidle. V porovnání s předchozí generací je rozchod vpředu i vzadu rozšířen s cílem zajistit co nejlepší jízdní vlastnosti. Rozchod vpředu je nyní 1,52 m (+ 12 cm) a vzadu 1,54 m (+ 12 cm). Rozvor se zvýšil z 2,60 mm na 2,70 mm.
Přední náprava typu pseudo-McPherson je spojena s trojúhelníkovým ramenem a zajišťuje tak dobrou tuhost řízení a dobrou schopnost tlumení vibrací. Zadní náprava s vlečenými rameny je spojená s vinutými pružinami a vybavena zkrutnou tyčí o průměru 15,1 mm.
Průměr zatáčení mezi obrubníky 10,7 m je zárukou snadného manévrování v městských podmínkách. Kola 15“ v základní výbavě zajišťují ideální držení jízdní stopy a lepší brzdění. Rozměry čtyř kotoučových chlazených brzd (280 mm vpředu, 274 mm vzadu) poskytují účinné a ostré brzdění. Byly navrhnuty tak, aby vozidlo zastavily do 40 m během deseti opakovaných brzdných cyklů ze 100 na 0 km/h.
Všechny verze jsou vybaveny systémem ABS Bosch 8.0 s rozdělovačem brzdného účinku (EBV) a asistenčním systémem při prudkém brzdění (AFU) s automatickým rozsvícením výstražných světel. V závislosti na úrovni výbavy a motoru lze Kangoo Express vybavit regulátorem a omezovačem rychlosti.
Karosérie je složena z ocelových prvků a z materiálů, které nejlépe absorbují a rozptylují energii. Nedeformovatelná zóna kabiny zabraňuje proniknutí veškerých prvků z přední části vozidla při čelním nárazu. V sériové výbavě má airbag řidiče, zatímco pro spolujezdce je za příplatek.
Nové Kangoo Express, určené pro zákazníky, kterým velmi záleží na výši nákladů, bylo zkonstruováno tak, aby bylo dosaženo vysoké spolehlivosti a životnosti. Velmi nízká spotřeba je kombinovaná s dlouhými intervaly servisních prohlídek s výměnou oleje každých 30 000 kilometrů (nebo každý rok) pro zážehové motory.U 1.5 dCi 70 k a 85 k je výměna prováděna každých 20 000 kilometrů. Vzduchový filtr se mění v intervalu 60 000 km (nebo každé 4 roky) u vznětových motorů a každých 90 000 km (nebo každé 4 roky) u zážehových motorů. Výměna naftového filtru se provádí každých 40 000 km u vznětových motorů Rozvodový řemen se mění každých 6 let nebo každých 90 000 km u zážehových motorů (1.6 8V), 120 000 km (1.6 16V) a každých 160 000 km u vznětových motorů (1.5 dCi).
Nové Kangoo Express se přizpůsobí jakýmkoliv potřebám a způsobům použití. Tato univerzalita se projevuje zejména možností sklopení sedadla spolujezdce, čímž lze zvýšit objem nákladového prostoru na 3,50 m3 (volitelná výbava). Nové Kangoo Express je taktéž předpřipraveno pro specifické přestavby (zásahové vozidlo, chladicí vozidlo, pick-up atd.), které byly navrženy ve spolupráci s partnerskými společnostmi.
JL, 24.6.2008
Kangoo Express se pyšní krátkým víkem motorového prostoru a robustní přední částí s masivním nárazníkem, průhledné světlomety umocňují atraktivní vzhled. Zapuštěné vypouklé přední okno ideálně osvětluje kabinu vozidla. Mohutné blatníky vyvolávají dojem robustnosti. S délkou 4,21 m má rozvor 2,70 m a krátké přesahy karosérie. Zadní křídlové dveře jsou z každé strany orámovány sloupky se zadními, směrovými a brzdovými světly.Bude dodáváno ve dvou úrovních výbavy (Générique a Confort). Verze Générique je určena zákazníkům, hledající robustnost a praktičnost. Bohatá základní výbava zahrnuje ABS, airbag řidiče, kotoučové brzdy na všech kolech, výškově stavitelný volant, ochranou řidiče proti posunutí nákladu (tyče nebo přepážka podle legislativních předpisů nebo verze) a asymetrické zadní křídlové dveře. Užitečné zatížení vozidla je od 650 kg do 800 kg (podle verze).
Pro intenzivnější užívání vozidla je určena verze Confort, navíc vybavena bočními posuvnými dveřmi, výškově nastavitelným sedadlem řidiče, otáčkoměrem, stropní poličkou a uzavíratelnou odkládací schránkou v palubní desce, elektrickým ovládáním předních oken a zpětných zrcátek.
Nové Kangoo Express nabízí nevídanou ergonomii a komfort. Kompletně přepracovaná palubní deska přináší moderní vzhled a funkčnost. Řadicí páka na palubní desce zvyšuje ergonomii místa řidiče a uvolňuje prostor mezi předními sedadly.
Díky výškovému nastavení sedadla řidiče a opěrce nohy je řidiči poskytnuta optimální ergonomie. Poloha při řízení je shodná s MPV, sedadla přepracována pro dobré vedení těla. Parkovací brzda s originálním designem připomínajícím páku letadla je inspirována pákou z Megane.
Objem nákladového prostoru dosahuje 3 až 3,50 m3 (podle verze). Početné úložné prostory lze Nové Kangoo Express přetransformovat v opravdovou pojízdnou kancelář.
Svými rozměry (délka 4,21 m, šířka 1,83 m, výška od 1,81 do 1,84 m podle verze) nabízí Express velkorysý nákladový prostor 3 m3 s délkou 1,73 m a šířku mezi podběhy 1,21 m, což umožňuje naložit europaletu. Zadní křídlové dveře se otevírají v úhlu 90° a jsou blokovány aretačním systémem, který zabraňuje jejich zavření závanem větru. V závislosti na jednotlivých verzích je kabina od nákladového prostoru oddělena dvěmi ochrannými tyčemi, posuvnou mříží nebo přepážkou. Maximální užitečné zatížení je zvýšeno na 800 kg (podle verze).
Pro zajištění větší modularity a zvýšení objemu nákladového prostoru má sklopné sedadlo spolujezdce (volitelná výbava). V této konfiguraci se objem nákladového prostoru zvýší na 3,5 m3 a délka na 2,50 m. Posuvné boční dveře po otevření poskytnou vstup do vozidla široký 635 mm (+ 16 mm oproti předchůdci).
Velkorysý objem nákladového prostoru je pro usnadnění každodenního života doplněn početnými úložnými prostory v kabině vozidla jako je např. přihrádka formátu A4 na palubní desce, uzavíratelná přihrádka v palubní desce o objemu až 15 l, stropní polička (13 l) nebo přihrádky ve dveřích.
Pohonné jednotky
Typ | 1.6 16V | 1.5 dCi/70 | 1.5 dCi/85 |
Objem | 1598 | 1461 | 1461 |
Výkon | 79(105)/5750 | 5O(70)/400 | 63(85)/3750 |
Toč.moment | 148/3750 | 160/1700 | 200/1750 |
Rychlost | 170 | 146 | 158 |
Zrychlení | 13,0 | 20,3 | 16,0 |
spotřeba | 10,4/6,1/7,7 | 5,9/5,0/5,3 | 5,8/4,9/5,2 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Motor 1.5 dCi 70 k (50 kW) a 85 k (63 kW) splňují kritéria označení „Renault eco2“ , což vyjadřuje přístup Renaultu k životnímu prostředí.
Podvozek vychází ze Scénicu s úpravami související s použitím na užitkovém vozidle. V porovnání s předchozí generací je rozchod vpředu i vzadu rozšířen s cílem zajistit co nejlepší jízdní vlastnosti. Rozchod vpředu je nyní 1,52 m (+ 12 cm) a vzadu 1,54 m (+ 12 cm). Rozvor se zvýšil z 2,60 mm na 2,70 mm.
Přední náprava typu pseudo-McPherson je spojena s trojúhelníkovým ramenem a zajišťuje tak dobrou tuhost řízení a dobrou schopnost tlumení vibrací. Zadní náprava s vlečenými rameny je spojená s vinutými pružinami a vybavena zkrutnou tyčí o průměru 15,1 mm.
Průměr zatáčení mezi obrubníky 10,7 m je zárukou snadného manévrování v městských podmínkách. Kola 15“ v základní výbavě zajišťují ideální držení jízdní stopy a lepší brzdění. Rozměry čtyř kotoučových chlazených brzd (280 mm vpředu, 274 mm vzadu) poskytují účinné a ostré brzdění. Byly navrhnuty tak, aby vozidlo zastavily do 40 m během deseti opakovaných brzdných cyklů ze 100 na 0 km/h.
Všechny verze jsou vybaveny systémem ABS Bosch 8.0 s rozdělovačem brzdného účinku (EBV) a asistenčním systémem při prudkém brzdění (AFU) s automatickým rozsvícením výstražných světel. V závislosti na úrovni výbavy a motoru lze Kangoo Express vybavit regulátorem a omezovačem rychlosti.
Karosérie je složena z ocelových prvků a z materiálů, které nejlépe absorbují a rozptylují energii. Nedeformovatelná zóna kabiny zabraňuje proniknutí veškerých prvků z přední části vozidla při čelním nárazu. V sériové výbavě má airbag řidiče, zatímco pro spolujezdce je za příplatek.
Nové Kangoo Express, určené pro zákazníky, kterým velmi záleží na výši nákladů, bylo zkonstruováno tak, aby bylo dosaženo vysoké spolehlivosti a životnosti. Velmi nízká spotřeba je kombinovaná s dlouhými intervaly servisních prohlídek s výměnou oleje každých 30 000 kilometrů (nebo každý rok) pro zážehové motory.U 1.5 dCi 70 k a 85 k je výměna prováděna každých 20 000 kilometrů. Vzduchový filtr se mění v intervalu 60 000 km (nebo každé 4 roky) u vznětových motorů a každých 90 000 km (nebo každé 4 roky) u zážehových motorů. Výměna naftového filtru se provádí každých 40 000 km u vznětových motorů Rozvodový řemen se mění každých 6 let nebo každých 90 000 km u zážehových motorů (1.6 8V), 120 000 km (1.6 16V) a každých 160 000 km u vznětových motorů (1.5 dCi).
Nové Kangoo Express se přizpůsobí jakýmkoliv potřebám a způsobům použití. Tato univerzalita se projevuje zejména možností sklopení sedadla spolujezdce, čímž lze zvýšit objem nákladového prostoru na 3,50 m3 (volitelná výbava). Nové Kangoo Express je taktéž předpřipraveno pro specifické přestavby (zásahové vozidlo, chladicí vozidlo, pick-up atd.), které byly navrženy ve spolupráci s partnerskými společnostmi.
JL, 24.6.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout