Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Rafale E-Tech 4x4 s výbavou Atelier Alpine

Nový plug-in hybridní motor E-Tech 4x4 s výkonem 300 k byl navržen speciálně pro tento model. Vyniká jak dynamikou (z 80 na 120 km/h za 4 s), tak mimořádnou účinností, zejména díky důmyslné kombinaci čtyř motorů - jednoho spalovacího a tří elektromotorů. Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k tak nabízí celkový dojezd až 1 000 km

Renault Rafale se na první pohled vyznačuje elegantním designem exteriéru, který je převážně tvořen prolisy a ostrými hranami karoserie. Při pohledu zblízka zaujme pozornost věnovaná každému detailu. S délkou 4,71 m, šířkou 1,86 m a výškou 1,61 m a s 20" nebo 21" koly se řadí mezi sportovní SUV segmentu D. Díky dlouhému rozvoru (2,74 m) se může pochlubit dokonalou linií střechy, jejíž mírný sklon zachovává dostatečný prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech.


Interiér je vybaven osvětleným logem značky Alpine, které se nachází v horní části předních sedadel, čalouněním přihrádek ve dveřích a modrým kobercem na podlaze. Atmosféra interiéru je elegantní a sportovní zároveň.

Ve výbavovém stupni atelier Alpine se od ostatních výbav odlišuje především 21palcovými koly v designu "Chicane", které jsou doplněny pneumatikami Continental Sport Contact 7 s rozměrem 245/40/21 (u výbavového stupně esprit Alpine jsou dodávána 20palcová kola v designu "Castellet" a pneumatiky s rozměrem 245/45/20). Na přání je k dispozici exkluzivní matný lak karoserie modrá sommet satin v kombinaci s plovoucím spoilerem v černé barvě.


JEDINEČNÁ A VÝKONÁ MOTORIZACE

Nová plug-in hybridní motorizace je vrcholem technologických zkušeností značky Renault, těží z nového elektromotoru na zadní nápravě. Díky tomu nabízí tato nová motorizace vyšší výkon i trvale aktivní pohon všech kol.

Nová motorizace byla navržena na technickém základě již známé motorizace E-Tech full hybrid s výkonem 200 k. Byla však rozšířena o elektromotor, který je umístěn na zadní nápravě a o trakční baterii s kapacitou 22 kWh. Díky tomu má Rafale čistě elektrický dojezd až 105 km (kombinovaný cyklus dle WLTP ve výbavovém stupni esprit Alpine). S nádrží na 55 litrů ujede celkem tisíc kilometrů.

Kombinace spalovacího motoru, tří elektromotorů a baterie, spravovaná technologií E-Tech, nabízí neustále optimalizovanou účinnost a maximální výkon až 300 k. Díky účinnosti spalovacího motoru a vysoké kapacitě akumulátoru je poměr výkonu a účinnosti nejlepší na trhu, přičemž kombinovaná spotřeba paliva činí 0,5 l/100 km (dle WLTP pro výbavový Esprit Alpine). Při vybitém akumulátoru činí kombinovaná spotřeba 5,8 l/100 km.

Pod kapotou je tříválcový benzinový motor o objemu 1,2 litru s novým turbodmychadlem, díky němuž se jeho výkon zvýšil na 110 kW, resp. 150 k (oproti 96 kW, resp. 130 k u motorizace E-Tech full hybrid 200 k) a točivý moment na 230 Nm (oproti 205 Nm). Těmto změnám je přizpůsobena i multimódová převodovka, která byla zesílena pro vyšší točivý moment.

K tomuto spalovacímu motoru jsou připojeny tři elektromotory (2 hlavní a 1 vedlejší) s kombinovaným maximálním výkonem 300 k:

hlavní elektromotor na přední nápravě o výkonu 50 kW (70 k) a točivém momentu 205 Nm.

druhý hlavní elektromotor trvale připojený k zadní nápravě100 kW (136 k) a 195 Nm.

sekundární elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) o výkonu 25 kW

(34 k) a točivém momentu 50 Nm.


Tyto úpravy a vylepšení jsou zárukou plynulé dynamické jízdy, kdy při řazení nedochází k přerušení točivého momentu ani k "nesouladu" mezi potřebou výkonu a jeho vnímání za volantem. Při dynamické jízdě kombinace různých motorů naplno využívá svůj potenciál a nabízí následující úrovně výkonu:

z 0 na 100 km/h za 6,4 s (8,9 s u E-Tech full hybrid 200 k).

z 80 na 120 km/h za 4,0 s (5,6 s u E-Tech full hybrid 200 k).

1 000 metrů z místa za 26,9 s


Elektrický pohon zajišťují dva hlavní elektromotory motory poháněné lithium-iontovou trakční baterií s kapacitou 22 kWh/400 V. Sekundární elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) pomáhá při nastartování vozu a řídí automatickou multimódovou převodovku.


Při maximálním nabíjecím výkonu, tj. 7,4 kW (32 A), trvá úplné nabití trakčního akumulátoru:

2h10 z 0 na 80 %
2h55 z 0 až 100 %

Inteligentní volba trakce pro lepší bezpečnost a dynamiku

Díky elektromotoru umístěnému na zadní nápravě má Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k trvale aktivní pohon všech kol. Systém E-Tech automaticky řídí trakci podle jízdních podmínek a jízdního režimu zvoleného prostřednictvím režimu MULTI-SENSE. Během jízdy zobrazuje displej Dynamic Chassis na obrazovce multimediálního systému v reálném čase jízdní vlastnosti každé nápravy. Rozdělení točivého momentu se může okamžitě měnit od 100 % na předních kolech (pohon předních kol) do 100 % na zadních kolech (pohon zadních kol). Obecně platí, že do rychlosti 70 km/h je upřednostňován pohon předních kol a za touto rychlostí pohon zadních kol.


Optimální řízení spotřeby

Nastavení MULTI-SENSE, které je k dispozici prostřednictvím speciálního tlačítka na volantu nebo na obrazovce multimediální systému, umožňuje přizpůsobit jízdní vlastnosti vozu Rafale E-Tech 4x4 300 k preferencím řidiče


PODVOZEK ATELIER ALPINE

Model Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k ve výbavovém stupni atelier Alpine posouvá dynamickou a sportovní jízdu o krok dál díky spolupráci s odborníky značky Alpine. Kombinace specifického podvozku navrhnutého inženýry Alpine Cars, inteligentního aktivního odpružení, systému 4Control advanced a pohonu všech kol je na trhu jedinečná. Díky ní se Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k ve výbavovém stupni atelier Alpine chová tak, že poskytuje intenzivní potěšení z jízdy.

Kromě výbavy esprit Alpine, která je společná i pro motorizaci E-Tech full hybrid 200 k, je Rafale E-Tech 4x4 300 k nabízen v novém výbavovém stupni atelier Alpine. Tento výstižný název zdůrazňuje špičkové zkušenosti, které značce Renault přináší divize Alpine.

Na vývoji specifického podvozku se tři roky podílela desítka konstruktérů společnosti

Alpine Cars:

vývoj specifických dílů: tlumiče, pružiny, dorazy, přední a zadní stabilizátory a 21palcová kola.

technický vývoj adaptivních tlumičů (aktivní odpružení s prediktivní kamerou).

vývoj specifických režimů systému Agility Control

kalibrace řídicích jednotek ovládajících brzdění, rekuperaci, kontrolu stability a trajektorie a posilovač řízení.

odborná podpora pro spojení hnacího ústrojí s podvozkem a sportovních pneumatik Continental



Aktivní odpružení poprvé u modelu Renault

Rafale E-Tech 4x4 300 k ve výbavovém stupni atelier Alpine se může pochlubit také inovativním inteligentním systémem odpružení využívající prediktivní kameru umístěnou v horní části čelního skla. Tento systém, nazvaný aktivní odpružení s prediktivní kamerou, bere v úvahu rychlost (od 3 do 180 km/h) a činnost řidiče a neustále přizpůsobuje tlumení blížícím se překážkám, jako jsou rychlostní retardéry nebo špatný povrch vozovky.


Inovativní systém Agility Control

Nabídka "Chassis Control" v multimediálním systému, která je k dispozici pouze u vozů Rafale atelier Alpine, umožňuje řidiči nastavit parametry systému 4Control advanced, režimy tlumičů a ESP, a to ve třech možnostech:

Comfort ideální pro každodenní cesty, zejména ve městě.

Dynamic pro kompromis mezi agilitou a dobrou úrovní filtrace nerovností.


Sport pro vynikající jízdní vlastnosti a potěšení z jízdy.


Tato nastavení systému Agility Control jsou dostupná ve všech jízdních režimech systému Multi-Sense (Eco, Comfort, Sport a Perso) s výjimkou režimu Snow. Jsou nadřazeny manuálnímu nastavení systému 4Control advanced.

Vzhledem k množství nastavitelných technologií, které jsou u výbavového stupně atelier Alpine k dispozici (4 motory, pohon všech kol, řízení všech kol, rekuperační brzdění a nastavitelné odpružení), měli konstruktéři divize Alpine za úkol shrnout veškeré zkušenosti značky do předprogramovaných režimů, aby se řidič mohl soustředit na potěšení z jízdyV režimu Sport se Renault Rafale chová mimořádně dynamicky, s velmi malými náklony karoserie - vůbec nejlepší v segmentu SUV, včetně prémiového segmentu.


KAŽDODENNÍ JÍZDA NA ELEKTŘINU

Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k je vybaven akumulátorem o kapacitě 22 kWh, který pracuje při napětí 400 V. Po plném nabití nabízí dojezd až 105 km (dle WLTP) čistě na elektřinu. Dojezd, který vybízí k pravidelnému nabíjení z externího zdroje energie.

Pokud to úroveň nabití akumulátoru umožňuje, je v režimech Comfort a Eco standardně aktivována 100% elektrická jízda, která je udržována podle požadavků řidiče.


Inovativní funkce EV Mode

Ve výchozím nastavení pracuje v hybridním režimu, přičemž systém E-Tech sám řídí kombinace jednotlivých motorů. Řidič si však může 100% elektrický pohon "vynutit" manuálně pomocí režimu "Electric" prostřednictvím tlačítka EV Mode na středové loketní opěrce. Tato volba pohonu nabízí výkon až 160 k a maximální rychlost 135 km/h.

Tlačítko režimu EV rovněž aktivuje funkci "E-Save". Díky tomu, že spalovací motor pracuje jako generátor, zachovává tato funkce stav nabití baterie více než 25 %. Aktivace tohoto režimu je ideální, pokud se chystáte vjet do městské oblasti a chcete tam jet ve 100% elektrickém režimu. Rezerva elektrické energie, kterou tato funkce uchovává, také znamená, že je zapotřebí méně výkonu spalovacího motoru, což omezuje spotřebu paliva při potřebě prudkého zrychlení nebo dlouhých stoupání.

V rozmezí 25-90 % baterie udržuje aktivace režimu E-Save aktuální úroveň nabití pomocí spalovacího motoru. Pokud je kapacita baterie pod touto úrovní, zvýší se nabití na 25 % a pokud je nad touto úrovní, sníží se na 90 %.

Na rozdíl od motorizace E-Tech full hybrid s výkonem 200 k je Renault Rafale E-Tech 4x4 s výkonem 300 k vybaven plug-in hybridním pohonem. Akumulátor o kapacitě 22 kWh, pracující při napětí 400 V, lze nabíjet třemi způsoby: za jízdy prostřednictvím spalovacího motoru, který funguje jako generátor, při brzdění a zpomalování (díky rekuperačnímu brzdění nastavitelnému ve 4 úrovních) a připojením do domácí zásuvky nebo wallboxu (kabel je dodáván standardně). Časy do plného nabytí jsou následovné:

9h05 s domácí zásuvkou 2,3 kW/10A

5h35 se zásuvkou green-up 3,7 kW/16 A

2h55 s wallboxem 7,4 kW/32A


Maximální bezpečnost

Baterie modelu Rafale E-Tech 4x4 300 k, stejně jako baterie všech elektromobilů značky Renault, se vyznačuje vysokou úrovní bezpečnosti. Je vybavena zejména systémem Fireman Access, vyvinutým ve spolupráci s hasiči, který usnadňuje její zaplavení v případě požáru.V nabídce modelu Renault Rafale je až 32 pokročilých asistenčních systémů řidiče, včetně systému active driver assist.



Renault 12.11.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar