Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Scenic E-TECH - novinka jen s elektromotorem

Nový Scenic E-Tech jde s dobou a ztělesňuje novou podobu rodinného vozidla. Některé jeho designové prvky a atributy si vypůjčuje z SUV, zatímco jeho snížené boky a plynulé linie připomínají hatchbacky, čímž vzniká ideální kompromis mezi moderním stylem přizpůsobeným době, nekompromisním komfortem interiéru a optimalizovanou aerodynamikou.

Zatímco předchozí generace byly řazeny mezi MPV s jednoprostorovou karoserií, kde kapota a čelní sklo plynule splývaly, nový Scenic E-Tech představuje průlom v oblasti architektury. Díky ploché podlaze, velkým 19 a 20palcovým kolům, prodlouženému rozvoru a panoramatické střeše Solarbay se jedná o inovativní rodinné vozidlo, které splňuje všechny potřeby a očekávání.
S délkou 4,47 m, šířkou 1,86 m a výškou 1,57 m nabízí dostatek vnitřního prostoru a pohodlí pro všechny cestující. Řidič má k dispozici sedadlo, které kombinuje vysoký, jistý a bezpečný posaz, typickým pro sedany, což podporuje dynamiku a potěšení z jízdy.

Vpředu zlepšuje obtékání vzduchu kolem vozidla vzduchová clona pod světly pro denní svícení. V zadní části je vůz tvarován tak, aby se zlepšil odpor vzduchu, s výraznou charakteristickou linií po obou stranách nárazníku.

Specifický je také design 20palcových kol, který posiluje efektivitu vozidla. Tato lehká kola "Oracle" jsou vybavena dodatečnými kryty, které dále snižují aerodynamický odpor a zajišťují ještě lepší aerodynamické vlastnosti

Díky dlouhému rozvoru 2,78 m (+10 cm oproti Mégane E-Tech), velmi krátkým předním a zadním převisům a kolům posunutým do rohu karoserie vyjadřuje robustnost. Boční linie zasahuje až do zadního blatníku, aby zdůraznila dynamické tvary vozidla. Ochranné lišty prahů, lemy blatníků, přední a zadní kryty nárazníků umocňují výrazný charakter vozidla.

Nový Scenic E-Tech se vyznačuje novým světelným podpisem vozidel Renault. Světla pro denní svícení jsou umístěna svisle na obou okrajích přední části vozu a umožňují ostatním účastníkům silničního provozu dobře rozpoznat šířku vozidla, což zvyšuje bezpečnost
Stejně jako světla pro denní svícení vpředu byla i zadní světla na okrajích široce oddělena

Recyklované sklo na palubě

Aby se Nový Scenic E-Tech používá recyklované sklo a. Vůz je zatmavitelnou panoramatickou skleněnou střechou Solarbay vyvinutou ve spolupráci se společností Saint-Gobain. Solarbay se vyrábí pouze z 50 % ze skla z primárních zdrojů, zbytek pochází z plochého skla a zbytků z výroby automobilového skla jako celku.

Druhý život pro baterie

Renault je první automobilkou, která se zabývá celým životním cyklem baterií. Modulární konstrukce baterie umožňuje snadnou opravu a recyklaci, která je možná ve více než 20 střediscích údržby v Evropě. Když baterie přestane poskytovat požadovanou úroveň výkonu, je znovu použita pro stacionární skladování energie v obytných nebo kancelářských budovách nebo pro mobilní řešení (lodě, chladicí systémy, vozidla, letištní logistika atd.).

DLOUHÝ DOJEZD NA ELEKTŘINU

Díky 100% elektrickému pohonu, který nabízí dojezd až 620 km podle WLTP*, zůstává rodinným vozem pro každodenní použití i dlouhé cesty.

Nový Scenic E-Tech má čtyři úrovně rekuperačního brzdění. Rekuperační brzdění, které je aktivní v jízdním režimu (D), se spustí po uvolnění pedálu akcelerátoru a přemění kinetickou energii na elektrickou energii, která se uloží do baterie. Elektromotor funguje jako generátor, když se k rekuperaci energie používá brzdění.

Řidič si může pomocí dvou pádel umístěných pod volantem zvolit jeden ze čtyř stupňů rekuperačního brzdění v závislosti na svých preferencích a typu jízdy: od stupně 0 (bez rekuperace, vůz si zachovává rychlost po zvednutí nohy z plynového pedálu - například jízda po dálnici) až po stupeň 3 (maximální rekuperace pro jízdu ve městě, kdy není nutné sešlápnout brzdový pedál - většina zpomalení se provádí pomocí brzdění motorem, pouhým uvolněním plynového pedálu


Dvě možnosti pohonu

Scenic E-Tech je vybaven synchronním motorem s vinutým rotorem a 8 magnetickými póly. Tato technologie je účinnější než technologie s permanentními magnety, což snižuje hmotnost i velikost.

Je k dispozici ve dvou verzích :


- 125 kW (170 k) a 280 Nm
- 160 kW (220 k) a 300 Nm


Nový Scenic E-Tech se dodává se dvěma kapacitami baterií:


- 60 kWh pro dojezd přes 420 km*.
- 87 kWh pro dojezd přes 620 km*.
* Údaje WLTP se v současné době schvalují


Tato baterie byla optimalizována do nejmenších detailů, aby se dokonale integrovala do platformy CMF-EV (moduly rozložené ve dvou vrstvách) a nabídla nejlepší výkon. Moduly těchto baterií lze snadno vyměňovat a opravovat jednotlivě.


Plná kompatibilita pro nabíjení

. Všechny verze vozu jsou vybaveny palubní nabíječkou, kompatibilní s nabíjením stejnosměrným proudem z rychlonabíjecích stanic na dálnicích a v jejich blízkosti, stejně jako se střídavým proudem z domácích jednofázových nabíjecích stanic. Kompatibilita s třífázovým střídavým dobíjením o výkonu až 22 kW umožňuje poměrně rychlé dobíjení za často rozumnou cenu, je v závislosti na zemi buď standardní, nebo volitelná ( v ČR bude standardem).

V praxi mohou uživatelé elektrických vozů Nový Scenic E-Tech cestovat s klidem a nabíjet, když zastaví. Nemusí "zastavovat kvůli nabíjení", takže mohou pokračovat v jízdě jako obvykle. Například na cestě Paříž-Bordeaux si po dlouhém prvním úseku (až 370 km dálnice) mohou vybrat pouze jednu hodinovou zastávku (například na oběd) nebo dvě krátké zastávky kratší než 30 minut. Stejným způsobem lze uskutečnit cestu Paříž-Marseille se dvěma nebo třemi zastávkami a cestu Hamburk-Mnichov se dvěma zastávkami.


Optimalizovaná doba dobíjení

Předehřev baterie je jedním z klíčových prvků pro dosažení nejlepší účinnosti nabíjení. Díky navigačnímu systému Google Maps se úprava teploty automaticky aktivuje, jakmile se přiblížíte k vybraným nabíjecím bodům. To znamená, že baterie má při přiblížení k plánovanému místu nabíjení ideální teplotu, takže může být nabita rychleji a/nebo nebo do vyšší kapacity.
Snížení této optimální teploty předúpravy na 25 °C v kombinaci s novým chemickým složením baterie znamená, že se Nový Scenic E-Tech může pochlubit výkonem nabíjení, který se vyznačuje vylepšenou výkonovou křivkou a stabilitou nabíjecí rychlosti, která se udržuje vysoká po delší dobu. Díky tomu lze za pouhých 30 minut nabíjení získat až dvouhodinový dojezd na dálnici (ekvivalent přibližně 50 kWh při nabíjení až 150 kW).


Pro řidiče a cestující jsou k dispozici čtyři polohy : zcela průhledná střecha, zcela neprůhledná střecha, průhledná přední část střechy a neprůhledná zadní část střechy a naopak. Tento systém je praktičtější než běžná clona.

Prostorná kabina


Na palubě se nachází mnoho chytrých odkládacích prostor, díky nimž je Nový Scenic E-Tech s celkovým objemem 38,7 litru nejlepší ve své kategorii. Cestující na zadních sedadlech mohou využít zadní loketní opěrku, Má dvě odnímatelná ramena směřující ke každému cestujícímu, úložný prostor pro smartphony a tablety a výklopné podpěry pro pohodlné sledování obrazovek těchto zařízení

Nový Scenic E-Tech je kompaktnější než běžné vozy segmentu C a díky elektrické platformě CMF-EV a ploché podlaze stále nabízí vynikající vnitřní prostor. Díky dlouhému rozvoru (2,78 m) se může pochlubit prostorem pro kolena ve 2. řadě 278 mm zajišťujícím pohodlí cestujícím na zadních sedadlech. Cestující vzadu mají k dispozici velkorysý prostor nad hlavou 884 mm, který zůstává zachován i u verzí vybavených zatmavitelným střešním oknem Solarbay. Abyste si mohli co nejlépe užít rodinnou dovolenou, nabízí zavazadlový prostor o objemu 545 litrů, resp 1670 l po sklopení opěradel.


MULTI-SENSE na míru

. K dispozici jsou čtyři různé režimy: Comfort, Sport, Eco a Perso. Každý režim kombinuje různá nastavení palubní atmosféry (ambientní osvětlení, komfort sedadla řidiče, tepelný komfort, volba barvy obrazovky) a prvky související s řízením, jako je intenzita posilovače řízení, kalibrace hnacího ústrojí a odezva pedálů.


Komfortní atmosféra na palubě při čekání

Při zastavení si řidič může dopřát velmi pohodlnou polohu a také řadu palubních služeb, které mu pomohou dobít energii. Aktivací možnosti "relax" se elektrické sedadlo automaticky nastaví pro větší pohodlí podle nastavení, které si řidič předtím uložil. Řidič se může také rozhodnout pro masáž a zvolit si intenzitu pro úplnou relaxaci. Další služby, jako jsou multimédia, USB nabíječky, ambientní osvětlení, tepelný komfort a zatmavitelná skleněná střecha Solarbay, zůstávají pro pohodu řidiče aktivní po dobu 45 minut.


BEZPEČNOST

Nový Scenic E-Tech je vybaven více než 30 jízdními asistenty a bezpečnostními funkcemi a zahrnuje inovativní technologie, které řidiče podporují na cestách.

Pro podporu řidičů a snížení rizika nehod je vybaven bezpečnostním nástrojem "Safety Coach". Ten pomáhá řidičům objektivně si uvědomit jejich chování a návyky při řízení a poskytuje jim individuální rady, a to jak z hlediska řízení, tak i používání systému ADAS, a navrhuje způsoby, jak se mohou zlepšit. Tato doporučení jsou založena na zpětné vazbě z nástroje Safety Score analysis, který využívá data ze senzorů a přední kamery vozidla ke zkoumání tří klíčových faktorů řízení: vzdálenost (bezpečná vzdálenost od vozidla jedoucího před vámi), dodržování zákonného rychlostního limitu a chování v jízdním pruhu (ukazatele a boční rychlost).



Scenic E-Tech je vybaven inovativními technologiemi, které usnadňují první pomoc v případě nehody a pomáhají šetřit čas v případě nouze.Za prvé, systém automatického brzdění po nehodě automaticky zablokuje brzdy vozidla v případě kolize. Tím se zmírňují následky případné sekundární kolize a nového nárazu, který by mohl vzniknout.


Renault QRescue, SD Switch a Fireman Access jsou tři zařízení, kterými jsou již vybaveny jiné elektrické modely Renault. Renault QRescue je QR kód umístěný na čelním a zadním skle, který umožňuje přístup ke všem technickým a elektrickým informacím vozidla pro rychlejší a bezpečnější reakci v případě nouze. SD Switch je mechanický spínač umístěný na trakční baterii, který umožňuje její odpojení od elektrické sítě a umožňuje hasičům pracovat v naprostém bezpečí při práci s elektrickým nebo nabíjecím hybridním


vozidlem. A konečně, v případě požáru vozidla umožňuje funkce Fireman Access hasičům snadný přístup k srdci trakční baterie, aby ji mohli zaplavit. Jen tak lze požár rychle a trvale uhasit, čímž se obvyklá doba zásahu zkrátí z několika hodin na deset minut.


Standardní dojezd

• Motor 125 kW
• Baterie 60 kWh
• Točivý moment 280 Nm
• Maximální rychlost nabíjení DC až 130 kW
• Dojezd > 420 km WLTP
• 0-100 km/h 9,3 s
• Maximální rychlost 150 km/h

Prodloužený dojezd

• Motor 160 kW
• Baterie 87 kWh
• Točivý moment 300 Nm
• Maximální rychlost nabíjení DC až 150 kW
• Dojezd > 620 km WLTP
• 0-100 km/h 8,4 s
• Maximální rychlost 170 km/h


Rozměry a hmotnost

Délka: 4 470 mm
Šířka: 1 864 mm
Výška: 1 571 mm
Rozvor: 2 785 mm
Přední převis: 842 mm
Zadní převis: 842 mm
Objem zavazadlového prostoru: 545 litrů


Renault 24.11.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar