Renault Trafic nové generace
Nová řada Renaultu Trafic oslovuje profesionální klientelu, ale zároveň i početné rodiny, které touží poznat výhody jednoprostorových vozidel. Majitelé verzí Passenger nebo Generation se mohou těšit na komfortní a bezpečnostní výbavu na úrovni osobních automobilů.
Oba modely se vyznačují moderním dynamickým designem, příslušnost do světa osobních vozidel odrážejí přední a zadní nárazníky v barvě karosérie. Stylově přepracované přední části vévodí nové světlomety s integrovanými směrovkami. Vzadu vynikají svítilny typu „krystal" dynamičtějším a zvýrazněným designem. Do stupátka lze zabudovat parkovací asistent.
Pracoviště řidiče bylo předmětem speciální pozornosti s cílem zajistit skloubení pohodlnosti a funkčnosti. V zájmu ergonomie je volant výškově nastavitelný, řadicí páka integrována do palubní desky a ovládací prvky jsou snadno dosažitelné. Nové přístroje s lepší čitelností a LCD displej zobrazují teplotu chladicí kapaliny, stav paliva a informace o jízdě. Středová konzole, boční a středové výdechy jsou harmonicky sladěny ve světlém odstínu muškátového ořechu. Ke zvýšení komfortu přispívají přední i zadní sedadla se speciální pěnovou hmotou a loketními opěrkami.
Sedadlo v druhé řadě je buď dvou nebo třímístné podle typu vozidla, třetí řada je vybavena skládacím sedadlem pro 2 nebo 3 spolujezdce. Jednoduchou demontáží se zvětší objem zavazadlového prostoru podle potřeby. Trafic Passenger má pod krytem objem 677 l (Trafic Generation 500 l) u krátké verze a 1084 l u dlouhé verze. Po demontáži sedadla třetí řady se zvětší až na 3092 l (4009 l u dlouhé verze).
Trafic je k dispozici ve 13 variantách se dvěma rozvory (3098 a 3498 mm), ve dvou výškách (1,96 a 2,50 m), ve dvou užitečných zatíženích (1000 nebo 1200 kg) a se třemi typy karosérie (furgon, combi a combi van). Furgon poskytuje u verze L1H1 s plechovou nebo částečně prosklenou skříní využitelný prostor 5000 l, nákladový prostor dlouhý 2,41 m a vysoký 1,38 m. Dlouhá verze nabízí využitelný prostor o objemu 5900 l a 40 cm délky navíc. L2H2 (8000 l) má vnitřní výšku 1,91 m. Vůz se dodává v kombinované verzi, určené pro přepravu osob i zboží. Ty existují v prosklené nebo částečně prosklené verzi a s variabilním počtem sedadel ( 2, 3, 5, 6, 8 nebo 9 míst). Pro maximální variabilitu jsou sedadla vyjímatelná.
Trafic Generation, vyplňující mezeru mezi jednoprostorovým vozidlem a kombi, je určen pro volné chvíle. Proto má speciální otáčecí přední sedadla, přičemž zadní sedadlo můžeme přestavit do lůžkové polohy. Na přání je k dispozici i šestimístná verze.
Oba modely přebírají celou řadu příslušenství z osobních vozidel a mohou být vybaveny mj. systémem nouzového brzdění (AFU), automatickým stíráním předního skla se snímačem deště, doprovodným osvětlením „follow me home", omezovačem rychlosti. Podle země prodeje může být doplněn o přídavné zadní vysokovýkonné topení, parkovací asistent nebo posuvné dveře.
Pro přechod na normy Euro 4 byly původní čtyřválce 1.9 dCi nahrazeny novým motorem 2.0 dCi, zkonstruovaným ve spolupráci Renault - Nissan. Disponuje piezoelektrickými vstřikovači, systémem Common Rail 1600 barů, turbodmychadlem s fixní geometrií a spalovací komorou poslední generace. Takřka 90 procent točivého momentu je k dispozici od 1500 do 3250/min. Obě verze doplňuje čtyřválec 2.5 dCi s částicovým filtrem. Všechny jsou kombinovány se šestistupňovou mechanickou převodovkou.
2.0 dCi - 90 k (66 kW) při 3500/min, 240 N.m při 1600/min, 7,9 l/100 km
2.0 dCi - 115 k (84 kW) při 3500/min, 240 N.m při 1600/min, 7,9 l/100 km
2.5 dCi - 150 k (107 kW) při 3500/min, 320 N.m při 1500/min, 8,2 l/100 km
Trafic garantuje vysokou spolehlivost a prodlouženými servisními intervaly -
výměna oleje 30 000 km, vzduchový i palivový filtr 90 000 km, řemen pohonu příslušenství 120 000 km.
Vnější plechové díly jsou galvanicky pokoveny a dutiny vyplněny voskem, což poskytuje záruku proti prorezavění v délce 12 let.
Nový Passenger i Generation nabízejí komfort a bezpečnost na úrovni cestovních vozů. Zásluhu na tom mají jízdní vlastnosti a přesné brzdy. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy, vpředu chlazené. Účinný a brzdový systém doplňuje ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného tlaku EBV a systémem AFU (asistent nouzového brzdění). Podle dané verze a zemi prodeje je k dispozici také systém ESP.
V základní výbavě nechybí airbag řidiče, případně airbag spolujezdce či boční airbagy vpředu a okenní vpředu a vzadu.
Použití tlumičů s automatickým nastavováním podle zatížení zaručuje společně s variabilní pružností odpružení konstantní světlou výšku a stabilitu bez ohledu na zatížení.
Nový Trafic se vyrábí v závodech Luton ve Velké Británii (GM) a španělské Barceloně (Nissan). Karosérie byla navržena ve spolupráci s francouzskou firmou Gruau.
Jindřich Lasík, 27.7.200
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout