SEAT Exeo míří do střední třídy
Nejnovějším přírůstkem českého trhu je sedan SEAT Exeo, který rozšiřuje nabídku o novou modelovou řadu. Poprvé je tak značka zastoupena v prémiovém segmentu střední třídy. Vůz vyniká elegantním designem, vysokou úrovní bezpečnosti, komfortem, prostorností a vyspělými motory.
Osobnost Exea definuje jeho příď ztvárněná v duchu šípového designu, stylistického jazyka, který měl premiéru na vozech Ibiza. Sebevědomý výraz propůjčuje sedanu rozměrná maska chladiče a do blatníků protažené světlomety s dvojitou optikou. Sportovní dojem završuje spoiler v předním nárazníku se zapuštěnými vstupy vzduchu a mlhovkami. Dělené zadní svítilny zasahují do víka zavazadlového prostoru.
Interiér kombinuje komfort, prostor a sportovní charakter. Pečlivé tvarování a různá tuhost jednotlivých ploch sedadel je zárukou nejvyšší úrovně komfortu a dobrého bočního vedení. Sériově jsou přední sedadla vybavena bezpečnostními opěrkami hlavy WOKS, které snižují riziko poranění krční páteře. Sedadlo řidiče je ve všech verzích výškově nastavitelné a tuto funkci mají rovněž sedadla spolujezdce ve verzích Style a Sport. Na přání se dodávají elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí pro polohu sedadla řidiče a seřizováním sklonu sedáku (pro Style a Sport).
Přístrojová deska je vyrobena pomocí technologie slush (povrchové pěnění plastů). Výsledkem je měkký povrch příjemný na dotyk. Snadno čitelné stupnice přístrojů verzí Style a Sport zdobí chromovanými rámečky a mezi nimi se nachází displej palubního počítače, rádia, navigačního systému a klimatizace.
Prostorný zavazadlový prostor má objem 460 litrů, vyznačuje se kvalitním čalouněním a několika dalšími úložnými prostory.
Všechny modely jsou sériově vybaveny sedmi airbagy a dalšími bezpečnostními systémy, jejichž cílem je dosáhnout maximální ochrany dospělých cestujících, dětí a chodců. Exeo je prvním modelem SEAT s dvoustupňovými čelními airbagy a kolenním airbagem pro řidiče. Další ochranu zajišťují průběžné hlavové airbagy a boční airbagy, které mohou být na přání i na vnějších zadních sedadlech.
Poprvé je vůz této značky vybaven dvěma předními senzory, snímající také teplotu. Snímače tlaku detekující boční náraz jsou umístěny na předních dveřích a čidla zrychlení při bočním nárazu jsou na blatnících zadních kol vedle zadních dveří. Celý systém senzorů je pod dohledem řídicí jednotky uložené v chráněném prostoru za motorem.
Bezpečnostní prvky kompletují protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS, stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem EBA nebo bezpečný podvozek.
Při vývoji se konstruktéři drželi konceptu podvozku Agile Chassis, který zaručuje živé a bezprostřední reakce známé z ostatních typů značky SEAT. Exeo je temperamentnější díky úpravám pneumatik, vinutých pružin, stabilizátorů a charakteristiky tlumičů. Vůz je vybaven víceprvkovým zavěšením předních kol se dvěma páry příčných ramen. Zadní náprava využívá pokrokové víceprvkové zavěšení, u něhož plní robustní spodní lichoběžníkové rameno z hliníku funkci tradičních spodních ramen. Speciální přední a zadní tlumiče modelů Reference a Style omezují třecí ztráty odpružení na minimum, takže je bylo možné ještě lépe nastavit z hlediska komfortu. Tlumiče verzí Sport jsou vybaveny technologií ventilů DSI, která umožňuje optimalizovat nastavení ve větším rozsahu. Díky tomu se mohou tyto sportovní verze pochlubit dostatečně velkým komfortem pérování navzdory tužšímu tlumení.
Verze Reference jsou vybaveny 16“ ocelovými koly, modely Style jezdí na 16“ kolech z lehké slitiny, která jsou u motorů s výkonem 125 kW a vyšším nahrazena 17“ koly z lehké slitiny. V závislosti na stupni výbavy jsou na přání k dispozici další 16“, 17“ nebo 18“ kola z lehké slitiny.
Při uvedení budou k dispozici tři zážehové a dva vznětové motory, z nichž čtyři jsou přeplňované turbodmychadlem. Všechny vyhovují emisní normě EU V. Všechny modely jsou vybaveny šestistupňovou mechanickou převodovkou; v budoucnosti bude možné objednat motor 2.0 TSI s bezestupňovou převodovkou Multitronic s možností manuálního sekvenčního řazení.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min. rychlost – km/h, zrychlené 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Nový sedan přichází s bohatou sériovou výbavou. Základní model Reference má mj. ABS, TCS, ESP s brzdovým asistentem EBA, čelní a boční airbagy, průběžné hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče, 16“ ocelová kola, dvouzónovou klimatizaci Climatronic, palubní počítač, elektricky ovládaná okna, mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio s přehrávačem CD/MP3, vstupem AUX-in, a systém ISOfix na předním sedadle spolujezdce a na vnějších zadních sedadlech.
Z výbavy na přání vybíráme např. pakety Reference plus (pro Reference), Style plus (pro Style) a Sport plus (pro Sport). Prvně jmenovaný paket má multifunkční volant, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a loketní opěrku vpředu, druhý paket zahrnuje 17“ kola z lehkých slitin, dekorace dřeva v interiéru, adaptivní bi-xenonové světlomety a Bluetooth handsfree. Pro Reference a Sport lze objednat paket Elektro, jehož součástí jsou parkovací senzory vzadu, dešťový senzor, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko se systémem proti oslnění, determální boční okna a funkce Coming Home.
Příklady cen
JL, 4.5.2009
Interiér kombinuje komfort, prostor a sportovní charakter. Pečlivé tvarování a různá tuhost jednotlivých ploch sedadel je zárukou nejvyšší úrovně komfortu a dobrého bočního vedení. Sériově jsou přední sedadla vybavena bezpečnostními opěrkami hlavy WOKS, které snižují riziko poranění krční páteře. Sedadlo řidiče je ve všech verzích výškově nastavitelné a tuto funkci mají rovněž sedadla spolujezdce ve verzích Style a Sport. Na přání se dodávají elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí pro polohu sedadla řidiče a seřizováním sklonu sedáku (pro Style a Sport).
Přístrojová deska je vyrobena pomocí technologie slush (povrchové pěnění plastů). Výsledkem je měkký povrch příjemný na dotyk. Snadno čitelné stupnice přístrojů verzí Style a Sport zdobí chromovanými rámečky a mezi nimi se nachází displej palubního počítače, rádia, navigačního systému a klimatizace.
Prostorný zavazadlový prostor má objem 460 litrů, vyznačuje se kvalitním čalouněním a několika dalšími úložnými prostory.
Všechny modely jsou sériově vybaveny sedmi airbagy a dalšími bezpečnostními systémy, jejichž cílem je dosáhnout maximální ochrany dospělých cestujících, dětí a chodců. Exeo je prvním modelem SEAT s dvoustupňovými čelními airbagy a kolenním airbagem pro řidiče. Další ochranu zajišťují průběžné hlavové airbagy a boční airbagy, které mohou být na přání i na vnějších zadních sedadlech.
Poprvé je vůz této značky vybaven dvěma předními senzory, snímající také teplotu. Snímače tlaku detekující boční náraz jsou umístěny na předních dveřích a čidla zrychlení při bočním nárazu jsou na blatnících zadních kol vedle zadních dveří. Celý systém senzorů je pod dohledem řídicí jednotky uložené v chráněném prostoru za motorem.
Bezpečnostní prvky kompletují protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém TCS, stabilizační systém ESP s brzdovým asistentem EBA nebo bezpečný podvozek.
Při vývoji se konstruktéři drželi konceptu podvozku Agile Chassis, který zaručuje živé a bezprostřední reakce známé z ostatních typů značky SEAT. Exeo je temperamentnější díky úpravám pneumatik, vinutých pružin, stabilizátorů a charakteristiky tlumičů. Vůz je vybaven víceprvkovým zavěšením předních kol se dvěma páry příčných ramen. Zadní náprava využívá pokrokové víceprvkové zavěšení, u něhož plní robustní spodní lichoběžníkové rameno z hliníku funkci tradičních spodních ramen. Speciální přední a zadní tlumiče modelů Reference a Style omezují třecí ztráty odpružení na minimum, takže je bylo možné ještě lépe nastavit z hlediska komfortu. Tlumiče verzí Sport jsou vybaveny technologií ventilů DSI, která umožňuje optimalizovat nastavení ve větším rozsahu. Díky tomu se mohou tyto sportovní verze pochlubit dostatečně velkým komfortem pérování navzdory tužšímu tlumení.
Verze Reference jsou vybaveny 16“ ocelovými koly, modely Style jezdí na 16“ kolech z lehké slitiny, která jsou u motorů s výkonem 125 kW a vyšším nahrazena 17“ koly z lehké slitiny. V závislosti na stupni výbavy jsou na přání k dispozici další 16“, 17“ nebo 18“ kola z lehké slitiny.
Při uvedení budou k dispozici tři zážehové a dva vznětové motory, z nichž čtyři jsou přeplňované turbodmychadlem. Všechny vyhovují emisní normě EU V. Všechny modely jsou vybaveny šestistupňovou mechanickou převodovkou; v budoucnosti bude možné objednat motor 2.0 TSI s bezestupňovou převodovkou Multitronic s možností manuálního sekvenčního řazení.
Zážehové motory
Typ | 1.6 | 1.8 T | 2.0TSI |
Objem | 1595 | 1781 | 1984 |
Výkon | 75(102)/5600 | 110(150)/5700 | 147(200)/5100 |
Toč.moment | 148/3800 | 220/1800 | 280/1800 |
Rychlost | 190 | 217 | 241 |
Zrychlení | 12,6 | 9,3 | 7,3 |
Spotřeba | 10,6/5,7/7,5 | 10,9/6,1/7,9 | 10,9/5,8/7,7 |
Vznětové motory
Typ | 2.0 TDI/143 | 2.0 TDI/170 |
Objem | 1968 | 1968 |
Výkon | 195(140) | 125(170) |
Toč.moment | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Rychlost | 214 | 229 |
Zrychlení9,2 | 8,4 | |
Spotřeba | 7,6/4,3/5,5 | 8,1/4,6/5,9 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min. rychlost – km/h, zrychlené 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Nový sedan přichází s bohatou sériovou výbavou. Základní model Reference má mj. ABS, TCS, ESP s brzdovým asistentem EBA, čelní a boční airbagy, průběžné hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče, 16“ ocelová kola, dvouzónovou klimatizaci Climatronic, palubní počítač, elektricky ovládaná okna, mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio s přehrávačem CD/MP3, vstupem AUX-in, a systém ISOfix na předním sedadle spolujezdce a na vnějších zadních sedadlech.
Z výbavy na přání vybíráme např. pakety Reference plus (pro Reference), Style plus (pro Style) a Sport plus (pro Sport). Prvně jmenovaný paket má multifunkční volant, tempomat, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce a loketní opěrku vpředu, druhý paket zahrnuje 17“ kola z lehkých slitin, dekorace dřeva v interiéru, adaptivní bi-xenonové světlomety a Bluetooth handsfree. Pro Reference a Sport lze objednat paket Elektro, jehož součástí jsou parkovací senzory vzadu, dešťový senzor, automaticky zatmavitelné vnitřní zpětné zrcátko se systémem proti oslnění, determální boční okna a funkce Coming Home.
Příklady cen
1.6 Reference | 499 900 Kč |
2.0 TSI Style | 654 900 Kč |
2.0 TDI/143 Reference | 589 900 Kč |
2.0 TDI/170 Sport | 684 900 Kč |
JL, 4.5.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout