SEAT Ibiza FR a León CUPRA pro náročné
Stánek značky SEAT bude patřit k největším atrakcím na nadcházejícím autosalonu v Barceloně v době od 9. do 17. května. Ve světové premiéře se zde představí dva nejsportovnější modely – Ibiza FR a León Cupra 2009.
SEAT Ibiza FR
Nejdůležitější inovací je hospodárný motor 1.4 TSI Twincharger vyladěný na výkon 110 kW (150 k). S nejmodernější technikou nabízí větší „pružnost“, výborné výkonové parametry a střídmější spotřebu paliva doprovázenou nižší úrovní emisí, v normě EU V.
Výkonný motor se dodává ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG s možností manuálního řazení pádly pod volantem. Tato převodovka má stejně jako u verze Cupra sportovnější program řazení než u modelů Ibiza 1.6.
Ještě větší jízdní komfort a bezpečnost zajišťuje elektronický systém XDS, který spolupracuje s ESP a simuluje funkci samosvorného diferenciálu. Výhodou je vyšší stabilita vozu, neboť systém automaticky přibrzďuje kolo, které ztratí přilnavost.
Nový design zdůrazňuje sportovní vzhled exteriéru a interiéru. Agresivnější vzezření propůjčují vozu nové nárazníky s voštinovými výplněmi vstupů vzduchu a chromovaný rámeček masky chladiče. Dalšími prvky vnějšího designu, které vypovídají o mimořádných schopnostech modelu FR, jsou vnější zpětná zrcátka ve stříbrné optice, specifické 17“ ráfky z lehkých slitin nebo dvojitá koncovka výfuku.
Také interiér vyjadřuje sportovní povahu vozu novými přístroji, volantem s pádly manuálního řazení převodovky DSG a sportovními sedadly s atraktivním čalouněním.
Novinka je sériově vybavena mj. systémy EPS, TCS + EBA, ABS, asistentem rozjezdu do kopce, systémem kontroly tlaku v pneumatikách, airbagy řidiče a spolujezdce, bočními airbagy, palubním počítačem, tempomatem, automatickou klimatizací, rádiem s přehrávačem CD/MP3, šesti reproduktory a vstupem pro externí přehrávač AUX-in, sportovním podvozkem a předními mlhovkami s integrovanou funkcí odbočovacích světel.
León CUPRA
S příchodem modelové řady León pro rok 2009 dostal nejvýkonnější a nejatraktivnější vůz značky SEAT působivější vzhled díky mnoha modifikacím interiéru a exteriéru. S novou Cuprou přichází na silnice duch závodních strojů León dosahujících fenomenálních úspěchů v mistrovství světa cestovních vozů WTCC.
Nejmarkantnější je nová příď se sofistikovaným voštinovým krytem vstupu pro náporový vzduch pod maskou chladiče. Po obou stranách jsou v předním nárazníku další dvě černé plastové výplně s integrovanými mlhovkami.
Spodní části zadního nárazníku dominuje černý výlisek s oválnou koncovkou výfuku z leštěné oceli. Při pohledu z boku vyjde najevo nižší světlá výška v porovnání se základní verzí León. K dalším osobitým prvkům patří atraktivní 18“ ráfky z lehkých slitin, přitažlivě zvýrazněné blatníky a černá vnější zpětná zrcátka.
Světlé odstíny v interiéru, obvyklé u ostatních modelů, jsou nahrazeny černou barvou. Kůží obšitý volant má ve spodní části věnce a na spodním rameni ozdobné prvky v barvě hliníku, v podobném stylu je navržena řadicí páka. Mezi další sportovní prvky patří stupnice přístrojů s bílým číselníkem a hliníkové pedály.
Zvláštní zmínku si zaslouží sportovní sedadla, jejichž výrazné tvarování odkazuje na závodní skořepinová sedadla. Jsou vybavena integrovanými opěrkami hlavy a nabízejí perfektní boční vedení v zatáčkách a skvělý komfort sezení.
Vůz je opět vybaven výkonným motorem 2.0 TSI/176 kW (240 k), který umožní největší rychlost 247 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s. Kilometr s pevným startem absolvuje za pouhých 26,4 s. Kombinovaná spotřeba paliva je přitom 8,3 l/100 km.
Sériová výbava zahrnuje napří. systém XDS, ABS a TCS, ESP s brzdovým asistentem EBA, systém kontroly tlaku v pneumatikách, šest airbagů, automatickou klimatizaci, mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, palubní počítač, tempomat, sportovní podvozek a rádio s přehrávačem CD/MP3, osmi reproduktory a vstupem AUX-in pro externí přehrávače.
JL, 24.4.2009
Nejdůležitější inovací je hospodárný motor 1.4 TSI Twincharger vyladěný na výkon 110 kW (150 k). S nejmodernější technikou nabízí větší „pružnost“, výborné výkonové parametry a střídmější spotřebu paliva doprovázenou nižší úrovní emisí, v normě EU V.
Výkonný motor se dodává ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG s možností manuálního řazení pádly pod volantem. Tato převodovka má stejně jako u verze Cupra sportovnější program řazení než u modelů Ibiza 1.6.
Ještě větší jízdní komfort a bezpečnost zajišťuje elektronický systém XDS, který spolupracuje s ESP a simuluje funkci samosvorného diferenciálu. Výhodou je vyšší stabilita vozu, neboť systém automaticky přibrzďuje kolo, které ztratí přilnavost.
Nový design zdůrazňuje sportovní vzhled exteriéru a interiéru. Agresivnější vzezření propůjčují vozu nové nárazníky s voštinovými výplněmi vstupů vzduchu a chromovaný rámeček masky chladiče. Dalšími prvky vnějšího designu, které vypovídají o mimořádných schopnostech modelu FR, jsou vnější zpětná zrcátka ve stříbrné optice, specifické 17“ ráfky z lehkých slitin nebo dvojitá koncovka výfuku.
Také interiér vyjadřuje sportovní povahu vozu novými přístroji, volantem s pádly manuálního řazení převodovky DSG a sportovními sedadly s atraktivním čalouněním.
Novinka je sériově vybavena mj. systémy EPS, TCS + EBA, ABS, asistentem rozjezdu do kopce, systémem kontroly tlaku v pneumatikách, airbagy řidiče a spolujezdce, bočními airbagy, palubním počítačem, tempomatem, automatickou klimatizací, rádiem s přehrávačem CD/MP3, šesti reproduktory a vstupem pro externí přehrávač AUX-in, sportovním podvozkem a předními mlhovkami s integrovanou funkcí odbočovacích světel.
León CUPRA
S příchodem modelové řady León pro rok 2009 dostal nejvýkonnější a nejatraktivnější vůz značky SEAT působivější vzhled díky mnoha modifikacím interiéru a exteriéru. S novou Cuprou přichází na silnice duch závodních strojů León dosahujících fenomenálních úspěchů v mistrovství světa cestovních vozů WTCC.
Nejmarkantnější je nová příď se sofistikovaným voštinovým krytem vstupu pro náporový vzduch pod maskou chladiče. Po obou stranách jsou v předním nárazníku další dvě černé plastové výplně s integrovanými mlhovkami.
Spodní části zadního nárazníku dominuje černý výlisek s oválnou koncovkou výfuku z leštěné oceli. Při pohledu z boku vyjde najevo nižší světlá výška v porovnání se základní verzí León. K dalším osobitým prvkům patří atraktivní 18“ ráfky z lehkých slitin, přitažlivě zvýrazněné blatníky a černá vnější zpětná zrcátka.
Světlé odstíny v interiéru, obvyklé u ostatních modelů, jsou nahrazeny černou barvou. Kůží obšitý volant má ve spodní části věnce a na spodním rameni ozdobné prvky v barvě hliníku, v podobném stylu je navržena řadicí páka. Mezi další sportovní prvky patří stupnice přístrojů s bílým číselníkem a hliníkové pedály.
Zvláštní zmínku si zaslouží sportovní sedadla, jejichž výrazné tvarování odkazuje na závodní skořepinová sedadla. Jsou vybavena integrovanými opěrkami hlavy a nabízejí perfektní boční vedení v zatáčkách a skvělý komfort sezení.
Vůz je opět vybaven výkonným motorem 2.0 TSI/176 kW (240 k), který umožní největší rychlost 247 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s. Kilometr s pevným startem absolvuje za pouhých 26,4 s. Kombinovaná spotřeba paliva je přitom 8,3 l/100 km.
Sériová výbava zahrnuje napří. systém XDS, ABS a TCS, ESP s brzdovým asistentem EBA, systém kontroly tlaku v pneumatikách, šest airbagů, automatickou klimatizaci, mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, palubní počítač, tempomat, sportovní podvozek a rádio s přehrávačem CD/MP3, osmi reproduktory a vstupem AUX-in pro externí přehrávače.
JL, 24.4.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout