Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Elroq - 3 baterie a 4 výkonové verze (III)

Zcela nová Škoda Elroq nabízí systémový výkon od 125 kW do 210 kW* a tři verze trakčních baterií s kapacitou od 55 kWh do 82 kWh. Model Elroq 85 nabízí dojezd až 581 km v režimu WLTP a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h.

Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje, říká: „Škoda Elroq přináší moderní a účinné elektrické pohony naší úspěšné modelové řady Enyaq do dalšího segmentu vozidel. Díky široké škále výkonů, různým výkonovým verzím a třem velikostem baterií poskytujeme našim zákazníkům od samého počátku širokou možnost volby.

I díky vynikající aerodynamice dosahuje Elroq dojezdu až 581 km, což je ideální pro cesty na dlouhé vzdálenosti. Rychlost nabíjení až 175 kW a optimalizovaný předehřev zajišťují krátké nabíjecí zastávky v délce 28 minut pro dobití z 10 % na 80 % kapacity pro varianty 85. Elroq poskytuje vynikající každodenní použitelnost a nabízí našim zákazníkům přesně to, co očekávají od vozů značky Škoda.“


Škoda Elroq postavená na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen vstupuje do segmentu kompaktních SUV s efektivními výkonovými verzemi 50, 60, 85 a 85x. Jejich vysokonapěťové lithium-iontové baterie se dodávají ve třech velikostech. Základní model 50 s pohonem zadních kol je vybaven baterií s brutto kapacitou 55 kWh, resp. netto kapacitou 52 kWh, a nabízí dojezd až 375 km. Elektromotor umístěný na zadní nápravě vyvíjí maximální výkon 125 kW a maximální točivý moment 310 Nm. Elroq 60 s pohonem zadních kol má baterii s brutto kapacitou 63 kWh, resp. netto kapacitou 59 kWh, a nabízí dojezd více než 400 km. Jeho elektromotor disponuje výkonem 150 kW a točivým momentem 310 Nm. Oba tyto modely dosahují maximální rychlosti 160 km/h.


Škoda Elroq 85 jako 2WD nebo 4WD

Dvě nejvýkonnější varianty modelu Elroq mají největší baterii s brutto kapacitou 82 kWh, resp. netto kapacitou 77 kWh. Model Elroq 85 má elektromotor umístěný na zadní nápravě, který vyvíjí výkon 210 kW* a na zadní kola přenáší maximální točivý moment 545 Nm. Elroq 85x má druhý elektromotor umístěný na přední nápravě a má standardně pohon všech kol. Obě verze dosahují maximální rychlosti 180 km/h. Elroq 85 dosahuje jednoho z nejdelších maximálních dojezdů v segmentu, který činí až 581 km v režimu WLTP. To z něj činí ideálního společníka na delší cesty.


Krátká doba nabíjení

Vysoký nabíjecí výkon a optimalizovaný předehřev zajišťují krátkou dobu nabíjení u všech variant modelu Škoda Elroq. Díky nabíjecímu výkonu až 175 kW lze akumulátor u varianty 85 s kapacitou 82 kWh dobít z 10 % na 80 % kapacity za 28 minut na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem. U modelů Elroq 50 a Elroq 60, které podporují nabíjecí výkony až 145 kW, resp. až 165 kW, trvá stejný proces 25 minut. Všechny modely Elroq podporují rychlost nabíjení až 11 kW na nabíjecích stanicích střídavého proudu.


Vysokonapěťové akumulátory

Lithium-iontové akumulátory nového modelu Škoda Elroq mají modulární konstrukci. Baterie modelu Elroq 50 se skládá z osmi modulů, baterie modelu Elroq 60 má modulů devět a kapacita 82kWh akumulátorů vozů Elroq 85 a Elroq 85x je rozložena do dvanácti modulů. Baterie je umístěna v podlaze vozu pod předními a zadními sedadly a pod středovou konzolou, čímž je zajištěno nízké těžiště. Konstrukce baterie včetně kapalinového chlazení a ohřevu je shodná s rodinou Enyaq. Optimalizovaná funkce předehřevu baterie zvyšuje účinnost na rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu. Aktivuje se buď automaticky cestou k nabíjecí stanici na základě údajů z navigace, nebo ji lze aktivovat ručně v menu nabíjení infotainmentu. Aktuální teplotu baterie a okamžitý stav nabití neustále sleduje systém tepelného řízení baterie, který v případě potřeby aktivuje regulaci teploty.


Nápravy, brzdy a adaptivní podvozek DCC

Přední náprava je osazena kotoučovými brzdami s ventilovanými kotouči. Brzdy modelů Elroq 50 a Elroq 60 jsou vybaveny jednopístkovými třmeny. Modely Elroq 85 a Elroq 85x mají dvoupístkové třmeny. Zadní náprava je osazena bubnovými brzdami, které jsou ideální pro elektromobily, protože je při brzdění primárně využívána rekuperace.

Vynikající jízdní vlastnosti zajišťuje přední náprava s řešením typu MacPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem. Víceprvkové zavěšení kol zadní nápravy je tvořeno pěti příčnými rameny a zkrutným stabilizátorem.

Jízdní komfort lze dále zvýšit pomocí adaptivního podvozku DCC nebo progresivního řízení s proměnným převodem. Adaptivní podvozek DCC umožňuje nastavení charakteristiky odpružení podvozku v závislosti na kvalitě vozovky nebo požadavku řidiče. K dispozici jsou celkem tři předdefinovaná nastavení adaptivního podvozku DCC: Normal, Comfort a Sport. Indivduální režim pak umožňuje výběr z patnácti charakteristik podvozku.


Pohotovostní hmotnost nového modelu Elroq činí 1 949–2 119 kg v závislosti na dané verzi. Celková hmotnost činí 2 427–2 650 kg v závislosti na dané verzi. Nový Elroq může táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1 200 kg při 8% stoupání nebo 1 000 kg při 12% stoupání.


Škoda Auto 18.12.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar