Škoda Elroq - první kilometry na Malorce
Pro dynamickou prezentaci nového model Elroq vybrala společnost Škoda-Auto ostrov Malorka. Důvodů bylo asi několik, ale jedním z hlavních bylo v tomto měsíci přijatelné podnebí, vhodné pro testovací jízdy elektrické Škody Elroq.
Na výběr bylo několik testovacích tras, od nejdelší zhruba sto dvacet kilometrů dlouhé, zahrnující dálnici, horské silničky i průjezdy malebnými vesničkami a s výhledy na moře. Pro tuto jízdu jsme vybrali silnější ze dvou nabízených verzí, a to 85 kWh s výbavou Sportline. Takřka na sto procent nabitá baterie s využitelnou kapacitou 77 kWh ukazovala dojezd ca pět set kilometrů. V průběhu jízdy nás čekala malá zastávka na kávu, ale nikoliv ovšem v restauraci, ale přímo ze Škoda Karoq Caffe Car. V zavazadlovém prostoru umístěný kávovar získával energii ze solárního panelu na střeše automobilu. Káva byla opravdu velice lahodná.
Po občerstvení zatáčka střídala zatáčku, ale jízdu nám bohužel zpomaloval výletní autobus, který nebylo možné na úzkých silničkách předjet. Za pěkného počasí, atakující dvacetistupňové teploty jsme projeli několik malebných vesniček, než jsme opět vjeli na široké silnice a vrátili se do golfového resortu nedaleko hlavního města Palma.Odhadem spotřeboval automobil při klidné jízdě zhruba 16 kWh na sto kilometrů.
Škoda Elroq 85 disponuje systémovým výkonem 210 kW, který je dostatečný v každém okamžiku. Zadní kola pohání elektromotor získávající energii z baterie s kapacitou zmíněných 77 kWh, což by mělo papírově stačit na 580 kilometrů, ale pochopitelně za ideálních podmínek.
Pro druhou jízdu jsme zvolili slabší verzi s označením 50. Trasa byla rovinatá s délkou nějakých šedesát kilometrů a zavedla nás jednak k moři a díky malé „zajížďce“ také ke klášteru Monti Sion de Porreres ve výšce 263 metrů nad mořem. I když zadní kola pohání elektromotor o výkonu 125 kW, tak si nelze stěžovat. Rozjezdy jsou stejně rychlé, snad jen při předjíždění by to chtělo o něco víc výkonu. Elektrická energie se získává z baterie s využitelnou kapacitou 52 kWh.
Více tras jsme bohužel nestihli, ale i tak jsme si udělali obrázek, jaká je nová Škoda Elroq a jakou má šance na úspěch. Řekli bychom, že velkou, a to třeba díky kompaktním rozměrům, které se blíží Karoqu. Když postavíte oba modely vedle sebe, tak můžeme konstatovat s trochou nadsázky, že jsou si rozměrově hodně podobné. Větší bratr Enyaq je o šestnáct centimetrů delší, při stávajícím rozvoru 2770 mm je podobný Kodiaqu. Konstruktéři se s tímto rozdílem popasovali skvěle a uvnitř nic nepoznáte. Na zadní sedadlo jsme se s výškou 180 centimetrů usadili pohodlně. Jen objem zavazadlového prostoru se zmenšil o 115 litrů na 470 litrů. Pro zajímavost Karoq má 520 litrů.
U všech verzí najdeme i několik novinek, jako jsou například: LED světla s funkcí Matrix, manuální i automatický předehřev baterie (tepelné čerpadlo je za příplatek), head-up displej s rozšířenou realitou, dobíjení baterie z deseti na osmdesát procent kapacity za pětadvacet minut atd. Silnější verze 85 je vybavena adaptivním podvozkem DCC se třemi přednastavenými režimy, na rozdíl od klasického podvozku u „padesátky“. V režimu Sport tlumiče ztuhnou a jízdní vlastnosti jsou ostřejší.
Konstruktérům se také podařilo snížit koeficient odporu vzduchu Cd snížit na 0,26. A to především díky uhlazenému tvary masky s aktivními žaluziemi, aerodynamickým tvarům kol o rozměru až 21 palců, zakrytované podlaze nebo plastovým dílům v předních podbězích a před zadními podběhy usměrňující proudění vzduchu kolem kol.
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu, doplňuje: „Elroq přichází na trh s velice zajímavou nabídkou poměru ceny a užitné hodnoty, protože mnoha zákazníkům, kteří si chtějí koupit nový vůz, nabízí jednodušší a cenově výhodnější způsob, jak jezdit na elektřinu. Jeho atraktivní vzhled v kombinaci s prostorným, pohodlným a vysoce funkčním interiérem a skvělými jízdními vlastnostmi z něj činí ideálního společníka pro různé skupiny zákazníků - od rodin až po firemní klientelu. Jsme přesvědčeni, že zejména ti druzí ocení jeho očekávanou vysokou zůstatkovou hodnotu.
Verze 60 a 85x budou k dispozici v 1. čtvrtletí 2025 a ve 3. čtvrtletí 2025.
Ceny
Srovnání
JL 10.12.2024
Po občerstvení zatáčka střídala zatáčku, ale jízdu nám bohužel zpomaloval výletní autobus, který nebylo možné na úzkých silničkách předjet. Za pěkného počasí, atakující dvacetistupňové teploty jsme projeli několik malebných vesniček, než jsme opět vjeli na široké silnice a vrátili se do golfového resortu nedaleko hlavního města Palma.Odhadem spotřeboval automobil při klidné jízdě zhruba 16 kWh na sto kilometrů.
Škoda Elroq 85 disponuje systémovým výkonem 210 kW, který je dostatečný v každém okamžiku. Zadní kola pohání elektromotor získávající energii z baterie s kapacitou zmíněných 77 kWh, což by mělo papírově stačit na 580 kilometrů, ale pochopitelně za ideálních podmínek.
Pro druhou jízdu jsme zvolili slabší verzi s označením 50. Trasa byla rovinatá s délkou nějakých šedesát kilometrů a zavedla nás jednak k moři a díky malé „zajížďce“ také ke klášteru Monti Sion de Porreres ve výšce 263 metrů nad mořem. I když zadní kola pohání elektromotor o výkonu 125 kW, tak si nelze stěžovat. Rozjezdy jsou stejně rychlé, snad jen při předjíždění by to chtělo o něco víc výkonu. Elektrická energie se získává z baterie s využitelnou kapacitou 52 kWh.
Více tras jsme bohužel nestihli, ale i tak jsme si udělali obrázek, jaká je nová Škoda Elroq a jakou má šance na úspěch. Řekli bychom, že velkou, a to třeba díky kompaktním rozměrům, které se blíží Karoqu. Když postavíte oba modely vedle sebe, tak můžeme konstatovat s trochou nadsázky, že jsou si rozměrově hodně podobné. Větší bratr Enyaq je o šestnáct centimetrů delší, při stávajícím rozvoru 2770 mm je podobný Kodiaqu. Konstruktéři se s tímto rozdílem popasovali skvěle a uvnitř nic nepoznáte. Na zadní sedadlo jsme se s výškou 180 centimetrů usadili pohodlně. Jen objem zavazadlového prostoru se zmenšil o 115 litrů na 470 litrů. Pro zajímavost Karoq má 520 litrů.
U všech verzí najdeme i několik novinek, jako jsou například: LED světla s funkcí Matrix, manuální i automatický předehřev baterie (tepelné čerpadlo je za příplatek), head-up displej s rozšířenou realitou, dobíjení baterie z deseti na osmdesát procent kapacity za pětadvacet minut atd. Silnější verze 85 je vybavena adaptivním podvozkem DCC se třemi přednastavenými režimy, na rozdíl od klasického podvozku u „padesátky“. V režimu Sport tlumiče ztuhnou a jízdní vlastnosti jsou ostřejší.
Konstruktérům se také podařilo snížit koeficient odporu vzduchu Cd snížit na 0,26. A to především díky uhlazenému tvary masky s aktivními žaluziemi, aerodynamickým tvarům kol o rozměru až 21 palců, zakrytované podlaze nebo plastovým dílům v předních podbězích a před zadními podběhy usměrňující proudění vzduchu kolem kol.
Verze | 50 | 85 | 60 | 85x 4x4 |
Kapacita bat. (brutto/netto) kWh | 55/52 | 82/77 | 63/59 | 82/77 |
Výkon kW | 125 | 210 | 150 | 210 |
Rychlost km/h | 160 | 180 | 160 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h | 9,0 | 6,6 | 8.0 | 6,6 |
Dojezd km | 375 | 581 | 403 | 562 |
Nabíjecí výkon kWh | 145 | 175 | - | - |
Doba dobíjení z 10 na 80 % min | 25 | 28 | 24 | 28 |
Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu, doplňuje: „Elroq přichází na trh s velice zajímavou nabídkou poměru ceny a užitné hodnoty, protože mnoha zákazníkům, kteří si chtějí koupit nový vůz, nabízí jednodušší a cenově výhodnější způsob, jak jezdit na elektřinu. Jeho atraktivní vzhled v kombinaci s prostorným, pohodlným a vysoce funkčním interiérem a skvělými jízdními vlastnostmi z něj činí ideálního společníka pro různé skupiny zákazníků - od rodin až po firemní klientelu. Jsme přesvědčeni, že zejména ti druzí ocení jeho očekávanou vysokou zůstatkovou hodnotu.
Verze 60 a 85x budou k dispozici v 1. čtvrtletí 2025 a ve 3. čtvrtletí 2025.
Ceny
Verze | Výbava | Cena |
50 | Essence | 799 000 Kč |
85 | Selection | 865 000 Kč |
85 | Selection | 1 032 000 Kč |
Srovnání
Škoda Elroq (mm) | 4488 x 1884 x 1625 | 2770 |
Škoda Karoq (mm) | 4390 x 1841 x 1603 | 2638 |
Škoda Enyaq (mm) | 4649 x 1879 x 1616 | 2770 |
Škoda Kodiaq (mm) | 4758 x 1864 x 1656 | 2791 |
JL 10.12.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout