Škoda Enyaq 2024 - Vyšší výkon, kratší nabíjení a delší dojezd
Škoda Auto přichází pro modelový rok 2024 s rozsáhlou technickou modernizací rodiny vozů Enyaq. Poprvé v historii je elektrický model k dispozici také ve výbavovém stupni Laurin & Klement, který se může pochlubit bohatou standardní výbavou.
V modelovém roce 2024 nahradí předchozí výkonové verze 80 a 80x nové, efektivnější a výkonnější varianty 85 a 85x. Ty jsou, stejně jako sportovní modely RS, schopny vyvinout rychlost 180 km/h a disponují novým, výkonnějším pohonným ústrojím s vyspělým synchronním elektromotorem s permanentními magnety umístěným na zadní nápravě.
Rodina Enyaq zaznamenala výrazné zvýšení výkonu. Nový elektromotor umístěný na zadní nápravě je výkonnější a účinnější díky novému pulznímu měniči, který poskytuje vysoké fázové proudy. Nové modely Enyaq 85 a 85x mají výkon 210 kW*, tedy o 60 kW více než předchozí verze Enyaq 80 a o 15 kW více než předchozí varianta Enyaq 80x.
U modelů RS se výkon zvýšil o 30 kW na 250 kW*. Maximální točivý moment se zvýšil o 235 Nm – z 310 Nm na výsledných 545 Nm. Tato vylepšení se příznivě projevují jak na výkonu, tak na jízdní dynamice všech verzí modelu Enyaq vybavených baterií s kapacitou 82 kWh. Nový Enyaq 85 zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s, což je téměř o dvě sekundy méně než předchozí model Enyaq 80. Enyaq 85x s pohonem všech kol zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s.
Enyaq RS s pohonem všech kol nově zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,5 s, což znamená zlepšení o jednu sekundu. S maximální rychlostí 180 km/h se nyní modely Enyaq 85 a Enyaq 85x vyrovnají verzím RS.
Zvýšení dojezdu a zkrácení doby nabíjení
Díky novému účinnějšímu elektromotoru a převodovému poměru přizpůsobenému vyššímu točivému momentu se dojezd prodloužil až o 24 km. Enyaq 85 ujede na jedno nabití více než 560 km v režimu WLTP, dojezd modelu Enyaq Coupé 85 činí nyní více než 570 km v režimu WLTP. Optimalizovaná vysokonapěťová baterie o kapacitě 82 kWh s vylepšeným chemickým složením článků a správou baterie také umožňuje vyšší maximální nabíjecí výkon u verzí
s pohonem všech kol, díky čemuž jsou zastávky na nabíjení kratší. Na rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu lze nyní baterie verzí Enyaq 85x a Enyaq RS s pohonem všech kol dobít z 10 % na 80 % kapacity za pouhých 28 minut, což je o 8 minut, resp. o 22 % rychleji než dříve, a to při nabíjecím výkonu až 175 kW. Maximální nabíjecí výkon verze Enyaq 85 s pohonem zadních kol zůstává nezměněn a činí nadále 135 kW. Nová funkce předehřívání baterie je aktivní při přípravě na nabíjení stejnosměrným proudem za chladného počasí a optimalizuje tak rychlost nabíjení. Proces se spustí ručně stisknutím tlačítka
na centrálním displeji infotainmentu, nebo automaticky během cesty k nabíjecí stanici, na základě údajů získaných z navigace a aktuální teploty baterie.
Nová verze softwaru
S novou verzí softwaru vozu podporuje nyní řada Enyaq funkci předehřívání akumulátoru. Ta nahřívá baterii při přípravě na nabíjení stejnosměrným proudem i při chladném počasí a optimalizuje tak rychlost nabíjení až o 22 procent. Nové rozhraní má také intuitivnější strukturu menu v infotainmentu. Ta umožňuje řidiči nastavit si tlačítka pro rychlé spuštění nejčastěji používaných nastavení vozu a aplikací. Infotainment s navigací disponuje větší plochou a novou grafickou podobou map. Mezi další novinky softwarové verze patří nová funkce bezklíčového systému Kessy. Ta nově automaticky uzamkne dveře, když se majitel s klíčem vzdálí od vozidla.
* Maximální elektrický výkon byl zjištěn v souladu s globální technickou normou OSN (UN-GTR.21). Maximální jízdní výkon je dostupný při co nejvyšším stavu nabití a v optimálním rozsahu provozních teplot vysokonapěťového akumulátoru. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména stav nabití, teplota nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru.
Škoda 4.12.2023
Rodina Enyaq zaznamenala výrazné zvýšení výkonu. Nový elektromotor umístěný na zadní nápravě je výkonnější a účinnější díky novému pulznímu měniči, který poskytuje vysoké fázové proudy. Nové modely Enyaq 85 a 85x mají výkon 210 kW*, tedy o 60 kW více než předchozí verze Enyaq 80 a o 15 kW více než předchozí varianta Enyaq 80x.
U modelů RS se výkon zvýšil o 30 kW na 250 kW*. Maximální točivý moment se zvýšil o 235 Nm – z 310 Nm na výsledných 545 Nm. Tato vylepšení se příznivě projevují jak na výkonu, tak na jízdní dynamice všech verzí modelu Enyaq vybavených baterií s kapacitou 82 kWh. Nový Enyaq 85 zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s, což je téměř o dvě sekundy méně než předchozí model Enyaq 80. Enyaq 85x s pohonem všech kol zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s.
Enyaq RS s pohonem všech kol nově zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,5 s, což znamená zlepšení o jednu sekundu. S maximální rychlostí 180 km/h se nyní modely Enyaq 85 a Enyaq 85x vyrovnají verzím RS.
Zvýšení dojezdu a zkrácení doby nabíjení
Díky novému účinnějšímu elektromotoru a převodovému poměru přizpůsobenému vyššímu točivému momentu se dojezd prodloužil až o 24 km. Enyaq 85 ujede na jedno nabití více než 560 km v režimu WLTP, dojezd modelu Enyaq Coupé 85 činí nyní více než 570 km v režimu WLTP. Optimalizovaná vysokonapěťová baterie o kapacitě 82 kWh s vylepšeným chemickým složením článků a správou baterie také umožňuje vyšší maximální nabíjecí výkon u verzí
s pohonem všech kol, díky čemuž jsou zastávky na nabíjení kratší. Na rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu lze nyní baterie verzí Enyaq 85x a Enyaq RS s pohonem všech kol dobít z 10 % na 80 % kapacity za pouhých 28 minut, což je o 8 minut, resp. o 22 % rychleji než dříve, a to při nabíjecím výkonu až 175 kW. Maximální nabíjecí výkon verze Enyaq 85 s pohonem zadních kol zůstává nezměněn a činí nadále 135 kW. Nová funkce předehřívání baterie je aktivní při přípravě na nabíjení stejnosměrným proudem za chladného počasí a optimalizuje tak rychlost nabíjení. Proces se spustí ručně stisknutím tlačítka
na centrálním displeji infotainmentu, nebo automaticky během cesty k nabíjecí stanici, na základě údajů získaných z navigace a aktuální teploty baterie.
Nová verze softwaru
S novou verzí softwaru vozu podporuje nyní řada Enyaq funkci předehřívání akumulátoru. Ta nahřívá baterii při přípravě na nabíjení stejnosměrným proudem i při chladném počasí a optimalizuje tak rychlost nabíjení až o 22 procent. Nové rozhraní má také intuitivnější strukturu menu v infotainmentu. Ta umožňuje řidiči nastavit si tlačítka pro rychlé spuštění nejčastěji používaných nastavení vozu a aplikací. Infotainment s navigací disponuje větší plochou a novou grafickou podobou map. Mezi další novinky softwarové verze patří nová funkce bezklíčového systému Kessy. Ta nově automaticky uzamkne dveře, když se majitel s klíčem vzdálí od vozidla.
* Maximální elektrický výkon byl zjištěn v souladu s globální technickou normou OSN (UN-GTR.21). Maximální jízdní výkon je dostupný při co nejvyšším stavu nabití a v optimálním rozsahu provozních teplot vysokonapěťového akumulátoru. Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména stav nabití, teplota nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru.
Škoda 4.12.2023
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout