Škoda Enyaq - nové parkovací funkce a asistenční systémy (IV)
Nová Škoda Enyaq a nová Škoda Enyaq Coupé nabízejí ještě vyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, a to zejména díky nabídce standardních asistenčních systémů, která byla dále rozšířena o hlídání mrtvého úhlu a proaktivní ochranu cestujících.
Rozsáhlý seznam prvků aktivní a pasivní bezpečnosti doplňuje hlídání mrtvého úhlu a proaktivní ochrana cestujících. Hlídání mrtvého úhlu zahrnuje asistenta vyparkování
(Rear Traffic Alert) a varování při vystupování z vozu, kteří sledují dění kolem vozu a pomáhají předcházet kolizím s ostatními účastníky silničního provozu. Proaktivní ochrana cestujících je navržena tak, aby optimálně chránila cestující v případě nevyhnutelné nehody.
Seznam standardních bezpečnostních prvků zahrnuje také prediktivní tempomat, který optimalizuje spotřebu elektrické energie automatickým přizpůsobením rychlosti trase na základě údajů ze senzorů vozidla. Hlídání rychlosti (Intelligent Speed Assist) automaticky dodržuje rychlostní limity na základě rozpoznávání dopravních značek a při vjezdu do zastavěných oblastí. Dalšími standardními prvky jsou rozpoznání únavy a pozornosti řidiče, které sleduje bdělost a pozornost řidiče, a asistent udržování jízdního pruhu, který pomáhá udržet vozidlo v jízdním pruhu.
Komplexní asistovaná jízda 2.6
Na přání dostupná komplexní asistovaná jízda 2.6 nyní v rozšířené míře využívá data získaná od vozů koncernu Volkswagen. Vůz si tak průběžně stahuje mapu svého okolí, která je zmapována vozy, které tudy dříve projely. Sesbíraná data, která jsou anonymizována ve dvou fázích, zvyšují efektivitu a adaptabilitu systému v různých jízdních situacích.
S pomocí rojových dat si vozidlo například poradí s oblastmi s chybějícím dopravním značením, jako jsou neúplné podélné čáry jízdních pruhů na obou stranách. Kromě online rojových dat pro asistenci při zatáčení a prediktivní tempomat je součástí asistované jízdy 2.6 také adaptivní vedení v jízdním pruhu, asistent jízdy v koloně a nouzový asistent. Další funkcí je asistent pro předjíždění, který je k dispozici ve spojení s funkcemi automatického parkování, jež jsou součástí volitelného paketu Maxx. Asistent pro předjíždění dokáže samostatně provádět změny jízdních pruhů na dálnicích při rychlostech nad 90 km/h.
Když řidič vjíždí na dálnici a aktivuje asistovanou jízdu 2.6, je dostupnost funkce signalizována dvěma směrovými šipkami ve virtuálním kokpitu. Pokud se šedá šipka změní na bílou, jsou podmínky pro předjížděcí manévr splněny. K jeho zahájení stačí, aby řidič klepnul na ovládací páčku levého směrového světla. Pokud řidič na ovládací páčku směrového světla neklepne, ale posune ji až do krajní polohy, vozidlo samo změnu jízdního pruhu nezahájí. Pokud dojde k porušení podmínek pro automatický manévr, například pokud řidič sundá ruce z volantu nebo do cílového pruhu vjede jiné vozidlo, manévr se přeruší a řidiči se na virtuálním kokpitu zobrazí varování.
Nové digitální funkce
Automatické parkování dodávané na přání zahrnuje nové funkce jako uložený parkovací manévr a parkování na dálku. Funkce parkování na dálku umí zaparkovat vůz Enyaq do řady podélně i kolmo stojících vozidel. Majitel tento manévr ovládá prostřednictvím aplikace MyŠkoda ve svém chytrém telefonu. Uživatel s klíčem se musí nacházet v těsné blízkosti vozu, zatímco vůz a mobilní telefon spolu komunikují prostřednictvím Bluetooth. Po zvolení požadovaného typu manévru se Enyaq samostatně postará o řízení, brzdění a samotný pohyb. Díky uloženému parkovacímu manévru si dokáže Enyaq zapamatovat příjezdy dlouhé až 50 metrů k celkem pěti různým parkovacím místům, které poté na požádání automaticky provede.
S funkcí uložený parkovací manévr na dálku může řidič tento naučený parkovací manévr ovládat zvenčí vozu pomocí aplikace MyŠkoda. Modernizovaný systém KESSY, který je součástí standardní výbavy modelu Enyaq, nabízí větší pohodlí díky funkci automatického odemykání (Open-On-Approach), která odemkne vůz, když se klíč přiblíží k vozu na vzdálenost menší než 1,5 metru. Funkce automatického zamykání (Walk-Away Locking) automaticky uzamkne vozidlo, když se klíč vzdálí od vozu na více než 2,5 metru.
Škoda Auto 6.4.2025
(Rear Traffic Alert) a varování při vystupování z vozu, kteří sledují dění kolem vozu a pomáhají předcházet kolizím s ostatními účastníky silničního provozu. Proaktivní ochrana cestujících je navržena tak, aby optimálně chránila cestující v případě nevyhnutelné nehody.
Seznam standardních bezpečnostních prvků zahrnuje také prediktivní tempomat, který optimalizuje spotřebu elektrické energie automatickým přizpůsobením rychlosti trase na základě údajů ze senzorů vozidla. Hlídání rychlosti (Intelligent Speed Assist) automaticky dodržuje rychlostní limity na základě rozpoznávání dopravních značek a při vjezdu do zastavěných oblastí. Dalšími standardními prvky jsou rozpoznání únavy a pozornosti řidiče, které sleduje bdělost a pozornost řidiče, a asistent udržování jízdního pruhu, který pomáhá udržet vozidlo v jízdním pruhu.
Komplexní asistovaná jízda 2.6
Na přání dostupná komplexní asistovaná jízda 2.6 nyní v rozšířené míře využívá data získaná od vozů koncernu Volkswagen. Vůz si tak průběžně stahuje mapu svého okolí, která je zmapována vozy, které tudy dříve projely. Sesbíraná data, která jsou anonymizována ve dvou fázích, zvyšují efektivitu a adaptabilitu systému v různých jízdních situacích.
S pomocí rojových dat si vozidlo například poradí s oblastmi s chybějícím dopravním značením, jako jsou neúplné podélné čáry jízdních pruhů na obou stranách. Kromě online rojových dat pro asistenci při zatáčení a prediktivní tempomat je součástí asistované jízdy 2.6 také adaptivní vedení v jízdním pruhu, asistent jízdy v koloně a nouzový asistent. Další funkcí je asistent pro předjíždění, který je k dispozici ve spojení s funkcemi automatického parkování, jež jsou součástí volitelného paketu Maxx. Asistent pro předjíždění dokáže samostatně provádět změny jízdních pruhů na dálnicích při rychlostech nad 90 km/h.
Když řidič vjíždí na dálnici a aktivuje asistovanou jízdu 2.6, je dostupnost funkce signalizována dvěma směrovými šipkami ve virtuálním kokpitu. Pokud se šedá šipka změní na bílou, jsou podmínky pro předjížděcí manévr splněny. K jeho zahájení stačí, aby řidič klepnul na ovládací páčku levého směrového světla. Pokud řidič na ovládací páčku směrového světla neklepne, ale posune ji až do krajní polohy, vozidlo samo změnu jízdního pruhu nezahájí. Pokud dojde k porušení podmínek pro automatický manévr, například pokud řidič sundá ruce z volantu nebo do cílového pruhu vjede jiné vozidlo, manévr se přeruší a řidiči se na virtuálním kokpitu zobrazí varování.
Nové digitální funkce
Automatické parkování dodávané na přání zahrnuje nové funkce jako uložený parkovací manévr a parkování na dálku. Funkce parkování na dálku umí zaparkovat vůz Enyaq do řady podélně i kolmo stojících vozidel. Majitel tento manévr ovládá prostřednictvím aplikace MyŠkoda ve svém chytrém telefonu. Uživatel s klíčem se musí nacházet v těsné blízkosti vozu, zatímco vůz a mobilní telefon spolu komunikují prostřednictvím Bluetooth. Po zvolení požadovaného typu manévru se Enyaq samostatně postará o řízení, brzdění a samotný pohyb. Díky uloženému parkovacímu manévru si dokáže Enyaq zapamatovat příjezdy dlouhé až 50 metrů k celkem pěti různým parkovacím místům, které poté na požádání automaticky provede.
S funkcí uložený parkovací manévr na dálku může řidič tento naučený parkovací manévr ovládat zvenčí vozu pomocí aplikace MyŠkoda. Modernizovaný systém KESSY, který je součástí standardní výbavy modelu Enyaq, nabízí větší pohodlí díky funkci automatického odemykání (Open-On-Approach), která odemkne vůz, když se klíč přiblíží k vozu na vzdálenost menší než 1,5 metru. Funkce automatického zamykání (Walk-Away Locking) automaticky uzamkne vozidlo, když se klíč vzdálí od vozu na více než 2,5 metru.
Škoda Auto 6.4.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout