Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Fabia RS se prezentovala v Čechách

Celý minulý týden probíhala v České republice mezinárodní prezentace automobil Škoda Fabia RS a Fabia Combi RS. Do Prahy tak dorazilo na dvě stě padesát novinářů z celé Evropy a Číny. Vzhledem k tomu, že byli ubytováni jen pár kroků od Pražského hradu, tak byli nadšeni.

Trasa o celkové délce zhruba tři sta kilometrů byla opět vybrána moc pěkně a zahrnovala všechny možné druhy silnic i povrchů, kromě šotoliny. První trasa vedla z pražského letiště po dálnici směrem na Karlovy Vary, dále pak po vedlejších silnicích na Smečno, Třebíz, Velvary do Nelahozevse, kde kromě oběda byla přichystána ještě projížďka rychlým motorovým člunem po Vltavě, což dobře korespondovalo se sportovně laděnou Fabií RS.
Poté opět kousek dálnice a dále přes Roudnici nad Labem, Kravaře a Zahrádky na autodrom do Sosnové. Zady jsme přesedli do jiného vozu a vyrazili užít si několik kol po závodní dráze, abychom si vyzkoušeli, co Fabia RS opravdu dovede. Ovšem abychom dokonale poznali jízdní vlastnosti, tak nás pak ještě se stejným vozem provezl finský soutěžní jezdec Juha Hänninen. Po této zkušenosti musíme jen potvrdit, že Fabia RS je opravdu kvalitní automobil po všech stránkách. Předvedl nám jízdu takřka na hraně fyzikálních zákonů, stejně jako třeba další soutěžní jezdci Jan Kopecký nebo Brit Guy Wilks, kteří se na novinářské prezentaci podíleli celý týden.
Podrobný popis přineseme zítra. Nejsilnější Škodu Fabia RS pohání zážehový čtyřválec 1.4 TSI s dvojitým přeplňováním o výkonu 132 kW při 6200/min. Točivý moment 250 Nm dosahuje vrcholu od 2000 do 4500/min a výhradně je kombinován pouze se samočinnou dvouspojkovou převodovkou DSG s možností manuálního řazení Tipronic. Na stovku rychlí za 7,3 sekundy, jede až 224 km/h a dodává se do obou karosářských variant.
Ještě jsme využili možnost, projet se po silnicích v okolí Sosnové se Škodou 110 R Coupe z roku 1980. Její současný majitel koupil vůz před více než deseti lety za nějakých šest tisíc korun v hodně žalostném, ale původním stavu. Po více než dvouleté práci přeměnil kupátko v pěkného veterána, jak se patří a sluší, tedy žádný „divoký“ tuning.
Svezení s vozem bez posilovače, se čtyřmi rychlostmi, bez elektronických systémů byla rovněž zážitkem, zvláště pro toho, kdo má rád veterány. Výprava čínských novinářů, která se prezentace zúčastnila den před námi, byla kupátkem doslova unesena. Bylo však vidět, že o historii značky Škoda toho moc nevědí, protože jinak by se nemohli zeptat, jestli jde o první automobil, který Škoda Auto vyrobila.
Ze Sosnové jsme zvolili raději trasu přes Kokořínské údolí do Prahy a udělali jsme dobře, protože jsme si mohli přeci jen ještě lépe osahat vůz než na mladoboleslavské dálnici a v pátečním provozu na Jižní spojce.
Pak už nezbývalo nic jiného, než pěknou hračku vrátit, povečeřet v pěkném prostředí hotelu a poděkovat za příjemně strávený den.


J.Lasík, 24.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar