Škoda Kodiaq druhé generace s širší nabídkou
S druhou generací modelu Kodiaq Škoda Auto dále vylepšuje své SUV. Kodiaq nově přichází s výraznějším vzhledem a ještě větším prostorem, zejména pro cestující ve třetí řadě sedadel.
Škoda Auto zdokonalila robustní a emocionální vzhled modelu Kodiaq. Díky prodloužení délky o 61 mm a dalšímu zvětšení rozvoru nabízí druhá generace ještě více prostoru až pro sedm cestujících a více místa nad hlavou ve volitelné třetí řadě sedadel. Mezi hlavní prvky vozu patří příď s výraznými tvary, hranaté podběhy kol a Matrix-LED přední světlomety druhé generace. Zcela nový interiér definuje 12,9" centrální obrazovka, středová konzole s jednoduchým čistým vzhledem a kombinace manuálních a digitálních ovládacích prvků pro intuitivní ovládání.
Robustní vzhled a Matrix-LED světlomety
Robustní vzhled podtrhuje příď s výraznými tvary, hranaté podběhy kol a velká kola o průměru 17" až 20". S délkou 4 758 mm překonává nový Kodiaq předchozí generaci o 61 mm. V sedmimístné verzi mají nyní cestující ve třetí řadě sedadel o 15 mm více místa nad hlavou, a to 920 mm. Objem zavazadlového prostoru zůstává velkorysý - 340 až 845 l u sedmimístné verze a 910 l u pětimístné verze. Kodiaq je vybaven výraznými Matrix-LED předními světlomety, které doplňuje barevný krystalický prvek nazvaný Crystallinium. Ten evokuje barevné křišťálové sklo, zvýrazňuje kontury světlometů a dodává jim elegantní vzhled a vizuální přitažlivost.
Nový interiér a nové Simply Clever prvky
Premiéru má volič převodovky, který je nově umístěn na sloupku řízení pod volantem. Středová konzole má díky tomu jednoduchý a čistý design. Nový centrální dotykový displej měří 12,9". Kromě toho si nyní zákazníci mohou objednat head-up displej, který doplňuje 10,25" virtuální kokpit.
Kodiaq druhé generace se vyznačuje chytrou kombinací manuálních a digitálních ovládacích prvků. Poprvé se ve voze Kodiaq objevuje odkládací přihrádka v zadní části středového tunel s držákem nápojů pro cestující vzadu. K dispozici je také čistič displeje pro dotykovou obrazovku. Druhou řadu sedadel lze posouvat a pružný upevňovací prvek zajišťuje pořádek v zavazadlovém prostoru. Velké SUV je také vybaveno známými prvky, jako je ochrana hrany dveří a deštník ve dveřích řidiče.
Rozměry* (srovnání se současným modelem)
Rozměry
Délka (MM) 4 758 (+61)
Šířka [mm] 1 864
Výška [mm] 1 657
Rozvor [mm] 2 791
Efektivní prostor pro hlavu v třetí řadě sedadel [mm] 920 (+15)
Objem zavazadlového prostoru [l] 910 (+75)
Pohonné jednotky
Novinka nabízí ještě širší paletu pohonných jednotek, včetně plug-in hybridního pohonu v novém modelu Kodiaq iV. Tato verze má maximální kombinovaný výkon 150 kW (204 k) a nabízí dojezd na elektřinu více než 100 km. Kromě toho jsou k dispozici dva benzinové a dva naftové motory s výkony od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k).
Základní benzinová verze 1,5 TSI zároveň přináší mild-hybridní technologii. Dvě verze jsou dodávány s pohonem všech kol. Všechny nové modely Kodiaq jsou standardně vybaveny automatickou převodovkou DSG. Plug-in hybridní verze nabízí čistě elektrický dojezd více než 100 km
Škoda Auto poprvé u svého velkého SUV verzi s plug-in hybridním pohonem. Kombinace motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotoru zajišťuje modelu Kodiaq iV maximální systémový výkon 150 kW (204 k), který je přenášen na přední kola prostřednictvím s kapacitou 25,7 kWh zajišťuje čistě elektrický dojezd více než 100 km a podporuje dobíjení střídavým proudem o nabíjecím výkonu 11 kW z wallboxů a dobíjecích míst. Ještě rychleji lze baterii dobít stejnosměrným proudem s maximálním výkonem 50 kW na rychlonabíjecích stanicích.
Základní motor s mild-hybridní technologií
Kromě modelu Kodiaq iV nabízí Škoda Auto dva moderní a úsporné benzinové a dva naftové motory. Všechny se pojí se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Dvě varianty motoru 2,0 TDI mají výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Technickou novinkou je základní benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který představuje premiéru mild-hybridní technologie v modelu Kodiaq.
Oba hybridní motory pocházejí z nové generace motorů EA 211 evo2, pracují v úsporném Millerově cyklu a používají turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií je rovněž vybaven nejnovější generací systému automatického odpojování válců ACT+. Výkonnější benzinový motor 2,0 TSI dosahuje výkonu 150 kW (204 k). Naftový motor 2,0 TDI o výkonu 142 kW (193 k) a benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 150 kW (204 k) jsou dodávány s pohonem všech kol.
Bezpečnost a konektivita
Vylepšeny byly některé z řady asistenčních systémů, mezi které patří například nouzový asistent a asistent při jízdě v koloně. Poprvé je k dispozici nové parkování na dálku, které bude mít premiéru v příštím roce a umožní vzdáleně zaparkovat vůz pomocí aplikace v chytrém telefonu. Vysokou úroveň pasivní bezpečnosti zajišťuje až devět airbagů, které chrání cestující.
Pokročilé asistenční systémy
Cestující chrání až devět airbagů. Součástí standardní výbavy jsou airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, dva hlavové airbagy a středový airbag mezi předními sedadly. Boční airbagy vzadu jsou nabízeny na přání společně s vylepšenou proaktivní ochranou cestujících a nouzovým asistentem. Jakmile senzory zaznamenají nouzové nebo panické brzdění nebo hrozící kolizi, včetně nebezpečí nárazu zezadu, proaktivní ochrana cestujících automaticky zavře otevřená okna nebo panoramatickou střechu, spustí varovná světla a předepne bezpečnostní pásy předních sedadel. Nouzový asistent snižuje riziko nehody v případě, že řidič již není schopen ovládat vozidlo, například z důvodu zdravotní indispozice. Pokud systém takovou situaci zjistí, převezme řízení v daném jízdním pruhu, zapne varovná světla a začne brzdit až do úplného zastavení. Součástí na přání dostupné asistované jízdy 2.5 je asistent pro jízdu v koloně, který společně s prediktivním adaptivním tempomatem a adaptivním vedením v jízdním pruhu při rychlosti do 60 km/h rozjíždí, brzdí a zatáčí vůz tak, aby následoval pohyb okolních vozidel v dopravní zácpě.
Parkování na dálku mimo vozidlo
Nový systém parkování na dálku bude pro druhou generaci modelu Kodiaq k dispozici v roce 2024. Systém slouží k zaparkování a vyparkování vozu do a z úzké řady stojících vozidel, přičemž řidič ovládá vůz na dálku pomocí aplikace v chytrém telefonu. Vůz a chytrý telefon spolu komunikují prostřednictvím Bluetooth na vzdálenost až pěti metrů. Pohyb vozu Kodiaq vpřed nebo vzad v přímém směru lze na dálku ovládat pomocí chytrého telefonu. Během parkování na dálku dokáže systém rozpoznat blížící se objekty a chodce a automaticky zabránit kolizi s nimi.
Škoda Auto 26.6.2023
Robustní vzhled a Matrix-LED světlomety
Robustní vzhled podtrhuje příď s výraznými tvary, hranaté podběhy kol a velká kola o průměru 17" až 20". S délkou 4 758 mm překonává nový Kodiaq předchozí generaci o 61 mm. V sedmimístné verzi mají nyní cestující ve třetí řadě sedadel o 15 mm více místa nad hlavou, a to 920 mm. Objem zavazadlového prostoru zůstává velkorysý - 340 až 845 l u sedmimístné verze a 910 l u pětimístné verze. Kodiaq je vybaven výraznými Matrix-LED předními světlomety, které doplňuje barevný krystalický prvek nazvaný Crystallinium. Ten evokuje barevné křišťálové sklo, zvýrazňuje kontury světlometů a dodává jim elegantní vzhled a vizuální přitažlivost.
Nový interiér a nové Simply Clever prvky
Premiéru má volič převodovky, který je nově umístěn na sloupku řízení pod volantem. Středová konzole má díky tomu jednoduchý a čistý design. Nový centrální dotykový displej měří 12,9". Kromě toho si nyní zákazníci mohou objednat head-up displej, který doplňuje 10,25" virtuální kokpit.
Kodiaq druhé generace se vyznačuje chytrou kombinací manuálních a digitálních ovládacích prvků. Poprvé se ve voze Kodiaq objevuje odkládací přihrádka v zadní části středového tunel s držákem nápojů pro cestující vzadu. K dispozici je také čistič displeje pro dotykovou obrazovku. Druhou řadu sedadel lze posouvat a pružný upevňovací prvek zajišťuje pořádek v zavazadlovém prostoru. Velké SUV je také vybaveno známými prvky, jako je ochrana hrany dveří a deštník ve dveřích řidiče.
Rozměry* (srovnání se současným modelem)
Rozměry
Délka (MM) 4 758 (+61)
Šířka [mm] 1 864
Výška [mm] 1 657
Rozvor [mm] 2 791
Efektivní prostor pro hlavu v třetí řadě sedadel [mm] 920 (+15)
Objem zavazadlového prostoru [l] 910 (+75)
Pohonné jednotky
Novinka nabízí ještě širší paletu pohonných jednotek, včetně plug-in hybridního pohonu v novém modelu Kodiaq iV. Tato verze má maximální kombinovaný výkon 150 kW (204 k) a nabízí dojezd na elektřinu více než 100 km. Kromě toho jsou k dispozici dva benzinové a dva naftové motory s výkony od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k).
Základní benzinová verze 1,5 TSI zároveň přináší mild-hybridní technologii. Dvě verze jsou dodávány s pohonem všech kol. Všechny nové modely Kodiaq jsou standardně vybaveny automatickou převodovkou DSG. Plug-in hybridní verze nabízí čistě elektrický dojezd více než 100 km
Škoda Auto poprvé u svého velkého SUV verzi s plug-in hybridním pohonem. Kombinace motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotoru zajišťuje modelu Kodiaq iV maximální systémový výkon 150 kW (204 k), který je přenášen na přední kola prostřednictvím s kapacitou 25,7 kWh zajišťuje čistě elektrický dojezd více než 100 km a podporuje dobíjení střídavým proudem o nabíjecím výkonu 11 kW z wallboxů a dobíjecích míst. Ještě rychleji lze baterii dobít stejnosměrným proudem s maximálním výkonem 50 kW na rychlonabíjecích stanicích.
Základní motor s mild-hybridní technologií
Kromě modelu Kodiaq iV nabízí Škoda Auto dva moderní a úsporné benzinové a dva naftové motory. Všechny se pojí se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Dvě varianty motoru 2,0 TDI mají výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Technickou novinkou je základní benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který představuje premiéru mild-hybridní technologie v modelu Kodiaq.
Oba hybridní motory pocházejí z nové generace motorů EA 211 evo2, pracují v úsporném Millerově cyklu a používají turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií je rovněž vybaven nejnovější generací systému automatického odpojování válců ACT+. Výkonnější benzinový motor 2,0 TSI dosahuje výkonu 150 kW (204 k). Naftový motor 2,0 TDI o výkonu 142 kW (193 k) a benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 150 kW (204 k) jsou dodávány s pohonem všech kol.
Bezpečnost a konektivita
Vylepšeny byly některé z řady asistenčních systémů, mezi které patří například nouzový asistent a asistent při jízdě v koloně. Poprvé je k dispozici nové parkování na dálku, které bude mít premiéru v příštím roce a umožní vzdáleně zaparkovat vůz pomocí aplikace v chytrém telefonu. Vysokou úroveň pasivní bezpečnosti zajišťuje až devět airbagů, které chrání cestující.
Pokročilé asistenční systémy
Cestující chrání až devět airbagů. Součástí standardní výbavy jsou airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, dva hlavové airbagy a středový airbag mezi předními sedadly. Boční airbagy vzadu jsou nabízeny na přání společně s vylepšenou proaktivní ochranou cestujících a nouzovým asistentem. Jakmile senzory zaznamenají nouzové nebo panické brzdění nebo hrozící kolizi, včetně nebezpečí nárazu zezadu, proaktivní ochrana cestujících automaticky zavře otevřená okna nebo panoramatickou střechu, spustí varovná světla a předepne bezpečnostní pásy předních sedadel. Nouzový asistent snižuje riziko nehody v případě, že řidič již není schopen ovládat vozidlo, například z důvodu zdravotní indispozice. Pokud systém takovou situaci zjistí, převezme řízení v daném jízdním pruhu, zapne varovná světla a začne brzdit až do úplného zastavení. Součástí na přání dostupné asistované jízdy 2.5 je asistent pro jízdu v koloně, který společně s prediktivním adaptivním tempomatem a adaptivním vedením v jízdním pruhu při rychlosti do 60 km/h rozjíždí, brzdí a zatáčí vůz tak, aby následoval pohyb okolních vozidel v dopravní zácpě.
Parkování na dálku mimo vozidlo
Nový systém parkování na dálku bude pro druhou generaci modelu Kodiaq k dispozici v roce 2024. Systém slouží k zaparkování a vyparkování vozu do a z úzké řady stojících vozidel, přičemž řidič ovládá vůz na dálku pomocí aplikace v chytrém telefonu. Vůz a chytrý telefon spolu komunikují prostřednictvím Bluetooth na vzdálenost až pěti metrů. Pohyb vozu Kodiaq vpřed nebo vzad v přímém směru lze na dálku ovládat pomocí chytrého telefonu. Během parkování na dálku dokáže systém rozpoznat blížící se objekty a chodce a automaticky zabránit kolizi s nimi.
Škoda Auto 26.6.2023
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout