Škoda Praktik = užitková verze Roomsteru
Nová Škoda Praktik navazuje na tradici užitkových vozů, které Škoda Auto vyráběla na bázi modelů Favorit/Forman, Felicia/Felicia Combi a Fabia/Fabia Combi. Tentokrát dodávka vychází z Roomsteru.
Zatímco filozofie osobního Roomsteru se nesla v duchu „living-room“, aneb vše pro posádku, v případě Praktika jde o „cargo-room“, vše pro náklad, jak ostatně dokazuje nadprůměrně prostorný ložný prostor. Když k tomu připočteme dobré ergonomické řešení prostoru řidiče, příkladné jízdní vlastnosti a jízdní komfort osobního automobilu, dostaneme praktického pomocníka pro široké řady živnostníků.
Od Roomsteru se odlišuje pochopitelně provedením nákladového prostoru. Za dvěma předními sedadly je posuvná příčná dělicí stěna tvořená v horní části mříží. Díky ní může řidič sledovat situaci za vozem, pokud však nemá celý prostor naložený bednami, v tom případě by se hodil parkovací asistent.
Dělicí stěnu lze posouvat v podélném směru v rozsahu deseti centimetrů, což přijde vhod hlavně osobám většího růstu, aby si mohli posunout sedadlo o něco dále. Vzhledem k mírnému prolisu v dělicí stěně má řidič i v základní poloze přeci jen o něco více místa než spolujezdec.
Zadní boční okna mají odolné plechové výplně, lakované v barvě karoserie. Sklo pátých dveří lze ochránit praktickou krycí mříží, dodávanou na přání. Délka ložné plochy činí 1605 mm, šířka 1434 mm (mezi podběhy 1016 mm) a výška nákladového prostoru je 990 mm. Pro náklad je tak k dispozici objem 1900 litrů. Užitečná hmotnost, závislá na použití velikosti kol, se pohybuje od 550 kg (14“) až po 640 kg při 15“ kolech, standardně dodávaných pro vznětovou verzi.
Nákladový prostor je přístupný dvěma bočními dveřmi a vzadu výklopnými pátými dveřmi. Podlaha vyrobená z trvanlivého vodovzdorného materiálu s protiskluzovou úpravou je tvořena třemi spojenými díly umožňujícími vpředu podélný posuv dělicí stěny a vzadu přístup k plnohodnotnému náhradnímu kolu a povinné výbavě. Hned za dělicí přepážkou je v podlaze úložný prostor pro tašku nebo drobnosti. Také podvozek je shodný s Roomsterem, tzn. se zadní nápravou z Octavie Tour, který plně vyhovuje užitečnému zatížení.
Zákazníci si mohou vybrat ze tří nabízených motorů, spojených s pětistupňovou manuální převodovkou.
Základní výbava nabízí mj. airbagy řidiče a spolujezdce s přitahovači předních bezpečnostních pásů, systémy ABS včetně MSR a mechanického brzdového asistenta Dual Rate, 14" ocelová kola s velkoplošnými kryty Draco, pro 1.4 TDI PD/51 kW pak 15" ocelová kola s velkoplošnými kryty Hermes, výškově i podélně nastavitelný volant,imobilizér nebo osvětlení nákladového prostoru.
Praktické jsou odkládací otevřené schránky na drobnosti před spolujezdcem.
Výbava na přání obsahuje např. boční airbagy, 15" kola z lehké slitiny Avior, přední mlhovky s funkcí „Corner“, klimatizaci Climatic s automatickou regulací, originální autorádia Beat nebo Dance atd, elektrické ovládání oken a zrcátek, vyhřívané sedadlo řidiče, tempomat atd.
Škoda Praktik se vyrábí v pěti barevných odstínech. Uni-barvy bílá Candy, červená Corrida a modrá Dynamic jsou doplněny metalickými laky stříbrná Diamant a černá Magic s perleťovým efektem.
Prodej vozu Škoda Praktik začne v květnu 2007 v následujících cenách včetně DPH:
297 381 Kč – 1.2 12V HTP
327 381 Kč – 1.4 16V
377 381 Kč – 1.4 TDI PD
Praktik je vůz určený především drobným živnostníkům, řemeslníkům nebo rozvážkovým a kurýrním službám, kteří ocení jeho kvalitu a životnost všech komponentů. Výborně se také hodné jako rozvážkový nebo servisní automobil do městských aglomerací.
Rozměry: 4205 x 1684 x 1607 mm
Rozvor: 2617 mm
Ložný prostor: 1605 x 1434/1016 x 990 mm
Pozn. Výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, spotřeba (město/mimo město/kombin.) l/100 km
Jindřich Lasík, 2.4.2007
Od Roomsteru se odlišuje pochopitelně provedením nákladového prostoru. Za dvěma předními sedadly je posuvná příčná dělicí stěna tvořená v horní části mříží. Díky ní může řidič sledovat situaci za vozem, pokud však nemá celý prostor naložený bednami, v tom případě by se hodil parkovací asistent.
Dělicí stěnu lze posouvat v podélném směru v rozsahu deseti centimetrů, což přijde vhod hlavně osobám většího růstu, aby si mohli posunout sedadlo o něco dále. Vzhledem k mírnému prolisu v dělicí stěně má řidič i v základní poloze přeci jen o něco více místa než spolujezdec.
Zadní boční okna mají odolné plechové výplně, lakované v barvě karoserie. Sklo pátých dveří lze ochránit praktickou krycí mříží, dodávanou na přání. Délka ložné plochy činí 1605 mm, šířka 1434 mm (mezi podběhy 1016 mm) a výška nákladového prostoru je 990 mm. Pro náklad je tak k dispozici objem 1900 litrů. Užitečná hmotnost, závislá na použití velikosti kol, se pohybuje od 550 kg (14“) až po 640 kg při 15“ kolech, standardně dodávaných pro vznětovou verzi.
Nákladový prostor je přístupný dvěma bočními dveřmi a vzadu výklopnými pátými dveřmi. Podlaha vyrobená z trvanlivého vodovzdorného materiálu s protiskluzovou úpravou je tvořena třemi spojenými díly umožňujícími vpředu podélný posuv dělicí stěny a vzadu přístup k plnohodnotnému náhradnímu kolu a povinné výbavě. Hned za dělicí přepážkou je v podlaze úložný prostor pro tašku nebo drobnosti. Také podvozek je shodný s Roomsterem, tzn. se zadní nápravou z Octavie Tour, který plně vyhovuje užitečnému zatížení.
Zákazníci si mohou vybrat ze tří nabízených motorů, spojených s pětistupňovou manuální převodovkou.
Základní výbava nabízí mj. airbagy řidiče a spolujezdce s přitahovači předních bezpečnostních pásů, systémy ABS včetně MSR a mechanického brzdového asistenta Dual Rate, 14" ocelová kola s velkoplošnými kryty Draco, pro 1.4 TDI PD/51 kW pak 15" ocelová kola s velkoplošnými kryty Hermes, výškově i podélně nastavitelný volant,imobilizér nebo osvětlení nákladového prostoru.
Praktické jsou odkládací otevřené schránky na drobnosti před spolujezdcem.
Výbava na přání obsahuje např. boční airbagy, 15" kola z lehké slitiny Avior, přední mlhovky s funkcí „Corner“, klimatizaci Climatic s automatickou regulací, originální autorádia Beat nebo Dance atd, elektrické ovládání oken a zrcátek, vyhřívané sedadlo řidiče, tempomat atd.
Škoda Praktik se vyrábí v pěti barevných odstínech. Uni-barvy bílá Candy, červená Corrida a modrá Dynamic jsou doplněny metalickými laky stříbrná Diamant a černá Magic s perleťovým efektem.
Prodej vozu Škoda Praktik začne v květnu 2007 v následujících cenách včetně DPH:
297 381 Kč – 1.2 12V HTP
327 381 Kč – 1.4 16V
377 381 Kč – 1.4 TDI PD
Praktik je vůz určený především drobným živnostníkům, řemeslníkům nebo rozvážkovým a kurýrním službám, kteří ocení jeho kvalitu a životnost všech komponentů. Výborně se také hodné jako rozvážkový nebo servisní automobil do městských aglomerací.
Typ | 1.2 12V | 1.4 16V | 1.4TDI |
Výkon | 51(70)/5400 | 63(85)/5000 | 51(70)/4000 |
Toč.moment | 112/3000 | 132/3800 | 155/1600-2800 |
Rychlost | 158 | 171 | 158 |
Spotřeba | 8,7/5,5/6,7 | 8,9/5,6/6,8 | 6,4/4,5/5,3 |
Rozměry: 4205 x 1684 x 1607 mm
Rozvor: 2617 mm
Ložný prostor: 1605 x 1434/1016 x 990 mm
Pozn. Výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, spotřeba (město/mimo město/kombin.) l/100 km
Jindřich Lasík, 2.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout