Škoda Superb - víc než nový design
Nástupce vlajkové lodi značky Škoda, jenž bude mít premiéru na nadcházejícím autosalonu v Ženevě, přináší kromě nového designu i zajímavá technická řešení a nové motorizace.
Pro nový Superb budou k dispozici tři benzinové a tři dieselové motory s výkony od 77 do 191 kW. Nabídka pro vybrané motorizace bude kromě manuálních převodovek obsahovat také automatické převodovky DSG a systém pohonu všech kol Haldex čtvrté generace.
Všechny benzinové motory jsou vybaveny systémem přímého vstřikování paliva, které snižuje spotřebu a zlepšuje ekologickou bilanci agregátu. Novinkou je čtyřválec TSI 1.4 litru, který dosahuje díky přeplňování výkonu 92 kW. Dalším nabízeným agregátem je motor 1.8 TSI s výkonem 118 kW a nejvyšší motorizaci bude tvořit nový motor 3.6 FSI V6 s výkonem 191 kW. Tato nejvýkonnější motorizace bude dodávána výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a s pohonem všech kol. Na trhu se objeví nedlouho po zahájení prodeje. Paletu vznětových pohonných jednotek tvoří motor 1.9 TDI PD DPF s výkonem 77 kW, dále motor 2.0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW a nový 2.0 TDI CR DPF s výkonem 125 kW pracující se vstřikováním common-rail.
Další významnou novinkou je unikátní systém variabilního otevírání pátých dveří Twindoor, vyvinuté a patentované Škoda Auto. Praktické a funkční řešení umožňuje otevřít buď pouze víko zavazadlového prostoru a naložit malá zavazadla, nebo lze zdvihnout celé víko včetně zadního skla, což značně rozšiřuje využití zavazadlového prostoru vozu. Funkční a dobře přístupný zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 565 litrů nákladu, tedy o 85 litrů více než u současného modelu.
Nový Superb má celou řadu dalších novinek a konstrukčních řešení, jako například adaptivní systém osvětlení AFS (Adaptive Frontlight Systém), který upravuje osvětlení vozovky v závislosti na konkrétních podmínkách a umožní řidiči lépe rozpoznat případné překážky na silnici. Mezi další novinky bude patřit například nový high-tech navigační systém s dotykovým displejem a pevným diskem.
Škoda Superb byl vyvinutý v technickém vývoji Škoda Auto v Mladé Boleslavi, které je dnes třetím největším vývojovým centrem koncernu VW. Vývojové centrum značky Škoda prochází stejně jako značka dynamickým rozvojem. S investicí 38 ml. eur se v současné době realizuje jeho rozšíření spojené s výstavbou nového technologického centra Škoda Auto. Při vývoji vozů Škoda jsou využívány nejnovější technologie, značka Škoda vlastní mimo jiné i středisko virtuální reality, umožňující zkrátit a optimalizovat vývojový proces, zejména ve fázi tvorby designu interiéru a exteriéru vozu, řešení jeho ergonomie, nebo zástaveb různých verzí výbav.
JL, 28.1.2008
Všechny benzinové motory jsou vybaveny systémem přímého vstřikování paliva, které snižuje spotřebu a zlepšuje ekologickou bilanci agregátu. Novinkou je čtyřválec TSI 1.4 litru, který dosahuje díky přeplňování výkonu 92 kW. Dalším nabízeným agregátem je motor 1.8 TSI s výkonem 118 kW a nejvyšší motorizaci bude tvořit nový motor 3.6 FSI V6 s výkonem 191 kW. Tato nejvýkonnější motorizace bude dodávána výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a s pohonem všech kol. Na trhu se objeví nedlouho po zahájení prodeje. Paletu vznětových pohonných jednotek tvoří motor 1.9 TDI PD DPF s výkonem 77 kW, dále motor 2.0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW a nový 2.0 TDI CR DPF s výkonem 125 kW pracující se vstřikováním common-rail.
Další významnou novinkou je unikátní systém variabilního otevírání pátých dveří Twindoor, vyvinuté a patentované Škoda Auto. Praktické a funkční řešení umožňuje otevřít buď pouze víko zavazadlového prostoru a naložit malá zavazadla, nebo lze zdvihnout celé víko včetně zadního skla, což značně rozšiřuje využití zavazadlového prostoru vozu. Funkční a dobře přístupný zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 565 litrů nákladu, tedy o 85 litrů více než u současného modelu.
Nový Superb má celou řadu dalších novinek a konstrukčních řešení, jako například adaptivní systém osvětlení AFS (Adaptive Frontlight Systém), který upravuje osvětlení vozovky v závislosti na konkrétních podmínkách a umožní řidiči lépe rozpoznat případné překážky na silnici. Mezi další novinky bude patřit například nový high-tech navigační systém s dotykovým displejem a pevným diskem.
Škoda Superb byl vyvinutý v technickém vývoji Škoda Auto v Mladé Boleslavi, které je dnes třetím největším vývojovým centrem koncernu VW. Vývojové centrum značky Škoda prochází stejně jako značka dynamickým rozvojem. S investicí 38 ml. eur se v současné době realizuje jeho rozšíření spojené s výstavbou nového technologického centra Škoda Auto. Při vývoji vozů Škoda jsou využívány nejnovější technologie, značka Škoda vlastní mimo jiné i středisko virtuální reality, umožňující zkrátit a optimalizovat vývojový proces, zejména ve fázi tvorby designu interiéru a exteriéru vozu, řešení jeho ergonomie, nebo zástaveb různých verzí výbav.
JL, 28.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout