Subaru Crosstrek e-BOXER nahrazuje model XV
Zcela nový Crosstrek kombinuje všestrannost SUV crossoveru s pohonnou jednotkou e-BOXER. Je navržen tak, aby nabídl prvotřídní jízdní vlastnosti, komfort i stabilitu, a to jak při jízdě na silnici, tak v terénu.
Crosstrek je novou interpretací modelu navazujícího na Subaru XV. Právě Crosstrek tak ponese odkaz Subaru XV, které se dlouhodobě osvědčilo jako schopný, spolehlivý a robustní crossover ve stylu SUV. Od uvedení první generace v roce 2011 se Subaru XV stalo mezi řidiči Subaru natolik oblíbenou volbou, že přispělo k podpoře evropského sloganu Subaru, znějícího Safe, Fun, Tough (bezpečnost, zábava, odolnost).
Globální platforma Subaru (SGP) přináší o 10 % vyšší torzní tuhost karoserie, což je předpokladem pro dále vylepšenou ovladatelnost a stabilitu, schopnost vyhnout se nebezpečí, přesnější odezvu řízení, snížení vibrací a další vylepšení jízdního komfortu.
SUBARU při vývoji uplatnilo nový přístup vycházející ze stavby lidského těla. Sedadla tak například omezují otřesy hlavy, zmenšený akustický tlak a snížený hluk pronikající od podvozku a motoru zejména na dlouhých cestách zvyšují komfort jízdy, omezují únavu.
Exteriér ztělesňuje robustní charakter. Na vnějším vzhledu jsou patrné ostřejší a dynamičtější linie. Design masky chladiče, obložení spodních lemů karoserie a zadní sdružené svítilny dodávají Crosstreku sebevědomý postoj. Vysoká poloha kapoty motoru, výrazně tvarované blatníky a 17 nebo 18“ kola z lehké slitiny zdůrazňují jeho nezaměnitelné tvary.
Sportovně laděný exteriér obepíná prostorný interiér. Kromě optimální pozice řidiče se díky výrazně rozšířenému prostoru pro ramena, komfortní vzdálenosti mezi středy sedadel a pohodlnému prostoru pro hlavu a nohy se podařilo dále zvětšit prostor i pro ostatní členy posádky.
Crosstrek je vybaven známým uživatelským rozhraním SUBARU, které je tvořeno displejem v hlavních přístrojích přehledně zobrazujícím mnoho praktických informací, dále pak na středovém panelu umístěným 11,6“ dotykovým informačním displejem s nejnovější verzí infotainmentu a upravenými tlačítky na multifunkčním volantu. Kromě toho jsou i nadále k dispozici hardwarové ovládače nejčastěji používaných funkcí, které jsou řidiči schopni obsluhovat bez toho, aby museli odvracet pohled ze silnice.
I přes sportovní design se zužující se zadní částí nabízízavazadlový prostor o objemu až 1314 litrů. Díky snadno přístupnému prostoru na zadních sedadlech a sklopným zadním sedadlům děleným v poměru 60:40 lze zavazadlový prostor zvětšit podle potřeby. Zásluhou menší výšky pro snadný přístup a širokého nákladového otvoru je nyní nakládání/vykládání zavazadel a přístup ke střešním ližinám snazší.
.
Sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou umožňuje nastavit podporu spodní části zad podle preferencí nebo typu postavy řidiče.
Přepracována byla konstrukce dveří, které dostaly nové aretace. Při otevření jsou nyní k dispozici tři stupně, což zvyšuje praktičnost a usnadňuje vystupování v různých situacích.
Raménko zadního stěrače bylo prodlouženo o 45 mm (na 350 mm), čímž se zvětšila stíraná plocha a zlepšil se výhled směrem vzad za nepříznivého počasí.
Charakteristika (proudy, úhly, rozprašování) třech trysek ostřikovače byla nastavena tak, aby se zajistilo účinnější čištění čelního skla, zlepšil výhled a zvýšil komfort i bezpečnost.
JÍZDNÍ PROJEV
Crosstrek se drží tradiční koncepce se stálým symetrickým pohonem všech kol Symmetrical AWD a hybridním pohonem e-BOXER. Součástí hybridního systému je čtyřválcový motor Boxer s protilehlými válci o objemu 2,0 litru a přímým vstřikováním, který je spojený s elektromotorem instalovaným v upravené bezestupňové převodovce Lineartronic.
Výsledkem jsou rychlejší reakce a jemnější chod. Samotný spalovací motor prošel úpravami, které se dotkly jeho bloku válců. Chlazení zlepšují vodní pláště válců s upraveným tvarem a rozměry, byl také zajištěn lepší přívod vzduchu k chladiči a sání motoru, což současně zlepšilo aerodynamické vlastnosti tak i plnění motoru, účinnost chlazení motoru a klimatizace.
Hybridní pohonná jednotka e-BOXER přispívá k typickému potěšení z jízdy nízko umístěným těžištěm a ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravy. Kombinace točivého momentu spalovacího motoru a elektromotoru zajišťuje dojem značné síly a přirozené reakce motoru nejen při akceleraci, ale také při sundání nohy z plynového pedálu. Vyšší jízdní dynamiku, komfort, ale také rychlejší reakce, větší stabilitu a celkově intenzivnější potěšení z jízdy zajišťuje dále zdokonalený systém stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD, který efektivně rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu.
Hybridní hnací ústrojí e-BOXER upravuje poměr rozdělení výkonu mezi spalovacím motorem a elektromotorem podle aktuálních jízdních podmínek a volí mezi jedním ze tří hlavních režimů: pohon spalovacím motorem, pohon elektromotorem a režim, kdy spalovacímu motoru pomáhá elektromotor. Díky tomu se zejména v městském provozu a v kolonách, v závislosti na jízdním stylu řidiče dosahuje nižší spotřeby paliva*4*5.
Stálý symetricky uspořádaný pohon všech kol Symmetrical AWD zajišťuje na každém typu povrchu jistotu a prvotřídní trakci, standardně dodávaná funkce vektorového řízení dynamiky zlepšuje obratnost a způsob průjezdu zatáček. Aktivní rozdělování hnací síly mezi nápravy pracující v závislosti na jízdním stylu řidiče přináší více stability v přímém směru, lepší reakce a vylepšené manévrovací schopnosti. U Crosstreku byl systém přepracován tak, aby zajistil přesnější rozdělení hnací síly, které vylepšuje jak reakce v nájezdu do zatáčky, tak chování při jízdě přímým směrem.
Dále byl vylepšen režim X-MODE určený pro jízdu v terénu, který ovládá motor, převodovku, systém pohonu všech kol a brzdy s cílem zajistit nejlepší možnou trakci na kluzkém povrchu a v prudkých stoupáních či klesáních. Nyní je aktivní také při couvání. Výsledkem je, že zapnutí režimu X-MODE dále zlepší ovladatelnost vozu v náročných podmínkách.
Standardně dodávaný systém kontrolovaného sjíždění svahů (Hill Descent Control) udržuje při zapnutém režimu X-MODE i po sejmutí nohy z pedálu konstantní rychlost sjíždění. Řidič se tak může i při jízdě z náročného kopce po nezpevněném povrchu plně soustředit na řízení. Pro lepší kontrolu rychlosti při jízdě z kopce byl současně vylepšen výkon a citlivost brzdového systému.
Standardní výbavou je systém SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive) umožňující volit mezi dvěma jízdními režimy, které se přizpůsobí aktuální situaci a chování řidiče. Režim „I“ je ideální pro jízdu s ohledem na ekonomiku provozu, zatímco sportovní režim „S“ přináší rychlejší reakce a živější akceleraci.
Minimální světlá výška činí 220 mm a spolu se zvětšenými nájezdovými úhly vpředu a vzadu omezuje riziko škrtnutí při přejezdu terénních zlomů. Nabízí větší průchodnost terénem, a tím i umožňuje širší spektrum aktivit mimo zpevněné silnice.
Crosstrek uveze brzděný přívěs o hmotnosti až 1270 kg.
BEZPEČNOST
Crosstrek je vybaven nejnovější verzí asistenčního systému EyeSight, jež má významně širší zorné pole (zorný úhel se zvětšil téměř dvojnásobně) a je schopna rozpoznávat také jednostopá vozidla a chodce napravo i nalevo od vozidla. Systém je sladěn s novým elektrickým brzdovým posilovačem, který se vyznačuje rychlejším účinkem, díky němuž má funkce předkolizního brzdění kratší odezvu a současně je jeho činnost tišší.
Nová generace asistenčního systému EyeSight disponuje 14 funkcemi (7 nových, 3 vylepšené, 4 převzaté):
Vylepšené:
Pracovní rozsah předkolizního brzdění byl rozšířen a současně došlo ke zlepšení odezvy brzdové soustavy.
Funkce zabránění nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu byla zdokonalena. Po vzoru ostatních modelů byla přidána schopnost rozpoznávání krajnice, která zabraňuje vyjetí vozu ze silnice v místech, kde není vodorovné značení jízdních pruhů.
Adaptivní tempomat pomáhá udržovat nastavenou rychlost a současně přizpůsobit rychlost jízdy vozidlu vpředu, od nějž udržuje bezpečný odstup. Zásluhou nového brzdového posilovače a širšího zorného úhlu systému EyeSight vykazuje adaptivní tempomat rychlejší reakce a přirozenější regulaci rychlosti.
Nové:
Funkce předního předkolizního brzdění v situacích, kdy rozpozná vpředu se přibližující vozidlo (v situacích, jako je vjezd do křižovatky za snížené viditelnosti nebo výjezd z parkovacího místa), řidiče upozorní varovným zvukem a v nebezpečných situacích, v nichž hrozí kolize, začne automaticky brzdit.
Autonomní řízení v nouzové situaci pomáhá předcházet kolizím automatickým zásahem do řízení.
Funkce centrování v jízdním pruhu pomáhá při zapnutém adaptivním tempomatu kromě akcelerace a brzdění také ovládat řízení.
Při změně jízdního pruhu nebo když má vůz tendenci vyjet z jízdního pruhu a současně je rozpoznáno zezadu se přibližující vozidlo ve vedlejším jízdním pruhu, nouzový asistent udržování v jízdním pruhu řidiče na tuto skutečnost upozorní varovným zvukem a symbolem na palubní desce. Současně zásahem do řízení zabrání vyjetí z jízdního pruhu.
SUBARU poprvé v Crosstreku představuje funkci rozpoznávání dopravních značek, kterou kombinuje s inteligentním omezovačem rychlosti. Spojením těchto dvou systémů je vůz schopen automaticky dodržovat rozpoznané aktuální rychlostní limity.
EyeSight Monitor je k dispozici v tomto modelu poprvé, ukazuje stav činnosti systému EyeSight a zobrazuje jeho upozornění na čelním okně. Řidič tak může rychleji porozumět aktuální situaci a učinit kroky, aby předešel nebezpečí.
Systémy převzaté
Upozornění na nechtěné vyjetí z jízdního pruhu
Upozornění na kličkování v jízdním pruhu
Upozornění na rozjezd vozu vpředu
Předkolizní regulace škrticí klapky (zabránění rozjezdu do překážky)
.
Standardní výbavou je systém automatického brzdění při couvání RAB (Reverse Automatic Breaking), který řidiče při couvání varuje před rizikem kolize a v případě potřeby aktivuje brzdy. Nyní zobrazuje svá upozornění na displeji mezi přístroji a na 11,6“ středovém informačním displeji.
Standardní výbavou je systém monitorování řidiče DMS (Driver Monitoring System), který neustále sleduje řidiče a při rozpoznání nepozornosti, únavy či spánku na informačním displeji zobrazí varování.
Crosstrek e-BOXER je vybaven připomínkou upozornění na kontrolu obsazení zadních sedadel.
Nový Crosstrek je standardně vybaven systémem Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), který detekuje a upozorňuje řidiče na objekty blížící se zezadu. Nabízí tři hlavní funkce: hlídání mrtvého úhlu BSD (Blind-Sport Detection), asistent pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist) a varování před vozidly přijíždějícími ze strany při couvání – RCTA (Rear Cross-Traffic Alert).
Crosstrek byl vyvinut tak, aby nabídl co nejlepší výhled do všech stran a zmenšil mrtvé úhly. Poprvé jsou standardně k dispozici LED odbočovací světla, která zlepšují viditelnost v noci tím, že při odbočování osvětlují prostor šikmo vedle vozu vlevo nebo vpravo nebo při parkování. Tím přispívají k včasnému zpozorování chodců a cyklistů.
•Crosstrek e-BOXER je standardně vybaven devíti airbagy včetně pro SUBARU poprvé použitého středového airbagu umístěného mezi sedadly.
23MY Subaru Crosstrek v České republice
23MY Subaru Crosstrek je v prodeji v České republice od konce prosince 2023. V konfiguraci motorizace 2.0 e-Boxer s automatickou převodovkou Lineartronic jsou tři úrovně výbavy Active, Comfort, Executive. Výbavy se lépe přizpůsobují požadavkům zákazníků s různými životními styly. Již v základní specifikaci Active je k dispozici kompletní bezpečnostní výbava s nejnovější verzí systému EyeSight v.4.
Katalogové ceny modelu odrážejí nově použitou techniku podvozkové platformy, novou verzi bezpečnostního systému EyeSight i vysoký stupeň výbavových prvků, které Crosstreka posunují mezi nejbezpečnější kompaktní SUV.
2.0i-L Active, Lineartronic – 880 000 Kč včetně DPH
2.0i-S Comfort, Lineartronic – 955 000 Kč včetně DPH
2.0i-S Executive, Lineartronic – 1 020 000 Kč včetně DPH
příplatek za barvu karoserie: 12 000 Kč
Subaru 5.1.2024
Globální platforma Subaru (SGP) přináší o 10 % vyšší torzní tuhost karoserie, což je předpokladem pro dále vylepšenou ovladatelnost a stabilitu, schopnost vyhnout se nebezpečí, přesnější odezvu řízení, snížení vibrací a další vylepšení jízdního komfortu.
SUBARU při vývoji uplatnilo nový přístup vycházející ze stavby lidského těla. Sedadla tak například omezují otřesy hlavy, zmenšený akustický tlak a snížený hluk pronikající od podvozku a motoru zejména na dlouhých cestách zvyšují komfort jízdy, omezují únavu.
Exteriér ztělesňuje robustní charakter. Na vnějším vzhledu jsou patrné ostřejší a dynamičtější linie. Design masky chladiče, obložení spodních lemů karoserie a zadní sdružené svítilny dodávají Crosstreku sebevědomý postoj. Vysoká poloha kapoty motoru, výrazně tvarované blatníky a 17 nebo 18“ kola z lehké slitiny zdůrazňují jeho nezaměnitelné tvary.
Sportovně laděný exteriér obepíná prostorný interiér. Kromě optimální pozice řidiče se díky výrazně rozšířenému prostoru pro ramena, komfortní vzdálenosti mezi středy sedadel a pohodlnému prostoru pro hlavu a nohy se podařilo dále zvětšit prostor i pro ostatní členy posádky.
Crosstrek je vybaven známým uživatelským rozhraním SUBARU, které je tvořeno displejem v hlavních přístrojích přehledně zobrazujícím mnoho praktických informací, dále pak na středovém panelu umístěným 11,6“ dotykovým informačním displejem s nejnovější verzí infotainmentu a upravenými tlačítky na multifunkčním volantu. Kromě toho jsou i nadále k dispozici hardwarové ovládače nejčastěji používaných funkcí, které jsou řidiči schopni obsluhovat bez toho, aby museli odvracet pohled ze silnice.
I přes sportovní design se zužující se zadní částí nabízízavazadlový prostor o objemu až 1314 litrů. Díky snadno přístupnému prostoru na zadních sedadlech a sklopným zadním sedadlům děleným v poměru 60:40 lze zavazadlový prostor zvětšit podle potřeby. Zásluhou menší výšky pro snadný přístup a širokého nákladového otvoru je nyní nakládání/vykládání zavazadel a přístup ke střešním ližinám snazší.
.
Sedadlo řidiče s elektricky nastavitelnou bederní opěrkou umožňuje nastavit podporu spodní části zad podle preferencí nebo typu postavy řidiče.
Přepracována byla konstrukce dveří, které dostaly nové aretace. Při otevření jsou nyní k dispozici tři stupně, což zvyšuje praktičnost a usnadňuje vystupování v různých situacích.
Raménko zadního stěrače bylo prodlouženo o 45 mm (na 350 mm), čímž se zvětšila stíraná plocha a zlepšil se výhled směrem vzad za nepříznivého počasí.
Charakteristika (proudy, úhly, rozprašování) třech trysek ostřikovače byla nastavena tak, aby se zajistilo účinnější čištění čelního skla, zlepšil výhled a zvýšil komfort i bezpečnost.
JÍZDNÍ PROJEV
Crosstrek se drží tradiční koncepce se stálým symetrickým pohonem všech kol Symmetrical AWD a hybridním pohonem e-BOXER. Součástí hybridního systému je čtyřválcový motor Boxer s protilehlými válci o objemu 2,0 litru a přímým vstřikováním, který je spojený s elektromotorem instalovaným v upravené bezestupňové převodovce Lineartronic.
Výsledkem jsou rychlejší reakce a jemnější chod. Samotný spalovací motor prošel úpravami, které se dotkly jeho bloku válců. Chlazení zlepšují vodní pláště válců s upraveným tvarem a rozměry, byl také zajištěn lepší přívod vzduchu k chladiči a sání motoru, což současně zlepšilo aerodynamické vlastnosti tak i plnění motoru, účinnost chlazení motoru a klimatizace.
Hybridní pohonná jednotka e-BOXER přispívá k typickému potěšení z jízdy nízko umístěným těžištěm a ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravy. Kombinace točivého momentu spalovacího motoru a elektromotoru zajišťuje dojem značné síly a přirozené reakce motoru nejen při akceleraci, ale také při sundání nohy z plynového pedálu. Vyšší jízdní dynamiku, komfort, ale také rychlejší reakce, větší stabilitu a celkově intenzivnější potěšení z jízdy zajišťuje dále zdokonalený systém stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD, který efektivně rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu.
Hybridní hnací ústrojí e-BOXER upravuje poměr rozdělení výkonu mezi spalovacím motorem a elektromotorem podle aktuálních jízdních podmínek a volí mezi jedním ze tří hlavních režimů: pohon spalovacím motorem, pohon elektromotorem a režim, kdy spalovacímu motoru pomáhá elektromotor. Díky tomu se zejména v městském provozu a v kolonách, v závislosti na jízdním stylu řidiče dosahuje nižší spotřeby paliva*4*5.
Stálý symetricky uspořádaný pohon všech kol Symmetrical AWD zajišťuje na každém typu povrchu jistotu a prvotřídní trakci, standardně dodávaná funkce vektorového řízení dynamiky zlepšuje obratnost a způsob průjezdu zatáček. Aktivní rozdělování hnací síly mezi nápravy pracující v závislosti na jízdním stylu řidiče přináší více stability v přímém směru, lepší reakce a vylepšené manévrovací schopnosti. U Crosstreku byl systém přepracován tak, aby zajistil přesnější rozdělení hnací síly, které vylepšuje jak reakce v nájezdu do zatáčky, tak chování při jízdě přímým směrem.
Dále byl vylepšen režim X-MODE určený pro jízdu v terénu, který ovládá motor, převodovku, systém pohonu všech kol a brzdy s cílem zajistit nejlepší možnou trakci na kluzkém povrchu a v prudkých stoupáních či klesáních. Nyní je aktivní také při couvání. Výsledkem je, že zapnutí režimu X-MODE dále zlepší ovladatelnost vozu v náročných podmínkách.
Standardně dodávaný systém kontrolovaného sjíždění svahů (Hill Descent Control) udržuje při zapnutém režimu X-MODE i po sejmutí nohy z pedálu konstantní rychlost sjíždění. Řidič se tak může i při jízdě z náročného kopce po nezpevněném povrchu plně soustředit na řízení. Pro lepší kontrolu rychlosti při jízdě z kopce byl současně vylepšen výkon a citlivost brzdového systému.
Standardní výbavou je systém SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive) umožňující volit mezi dvěma jízdními režimy, které se přizpůsobí aktuální situaci a chování řidiče. Režim „I“ je ideální pro jízdu s ohledem na ekonomiku provozu, zatímco sportovní režim „S“ přináší rychlejší reakce a živější akceleraci.
Minimální světlá výška činí 220 mm a spolu se zvětšenými nájezdovými úhly vpředu a vzadu omezuje riziko škrtnutí při přejezdu terénních zlomů. Nabízí větší průchodnost terénem, a tím i umožňuje širší spektrum aktivit mimo zpevněné silnice.
Crosstrek uveze brzděný přívěs o hmotnosti až 1270 kg.
BEZPEČNOST
Crosstrek je vybaven nejnovější verzí asistenčního systému EyeSight, jež má významně širší zorné pole (zorný úhel se zvětšil téměř dvojnásobně) a je schopna rozpoznávat také jednostopá vozidla a chodce napravo i nalevo od vozidla. Systém je sladěn s novým elektrickým brzdovým posilovačem, který se vyznačuje rychlejším účinkem, díky němuž má funkce předkolizního brzdění kratší odezvu a současně je jeho činnost tišší.
Nová generace asistenčního systému EyeSight disponuje 14 funkcemi (7 nových, 3 vylepšené, 4 převzaté):
Vylepšené:
Pracovní rozsah předkolizního brzdění byl rozšířen a současně došlo ke zlepšení odezvy brzdové soustavy.
Funkce zabránění nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu byla zdokonalena. Po vzoru ostatních modelů byla přidána schopnost rozpoznávání krajnice, která zabraňuje vyjetí vozu ze silnice v místech, kde není vodorovné značení jízdních pruhů.
Adaptivní tempomat pomáhá udržovat nastavenou rychlost a současně přizpůsobit rychlost jízdy vozidlu vpředu, od nějž udržuje bezpečný odstup. Zásluhou nového brzdového posilovače a širšího zorného úhlu systému EyeSight vykazuje adaptivní tempomat rychlejší reakce a přirozenější regulaci rychlosti.
Nové:
Funkce předního předkolizního brzdění v situacích, kdy rozpozná vpředu se přibližující vozidlo (v situacích, jako je vjezd do křižovatky za snížené viditelnosti nebo výjezd z parkovacího místa), řidiče upozorní varovným zvukem a v nebezpečných situacích, v nichž hrozí kolize, začne automaticky brzdit.
Autonomní řízení v nouzové situaci pomáhá předcházet kolizím automatickým zásahem do řízení.
Funkce centrování v jízdním pruhu pomáhá při zapnutém adaptivním tempomatu kromě akcelerace a brzdění také ovládat řízení.
Při změně jízdního pruhu nebo když má vůz tendenci vyjet z jízdního pruhu a současně je rozpoznáno zezadu se přibližující vozidlo ve vedlejším jízdním pruhu, nouzový asistent udržování v jízdním pruhu řidiče na tuto skutečnost upozorní varovným zvukem a symbolem na palubní desce. Současně zásahem do řízení zabrání vyjetí z jízdního pruhu.
SUBARU poprvé v Crosstreku představuje funkci rozpoznávání dopravních značek, kterou kombinuje s inteligentním omezovačem rychlosti. Spojením těchto dvou systémů je vůz schopen automaticky dodržovat rozpoznané aktuální rychlostní limity.
EyeSight Monitor je k dispozici v tomto modelu poprvé, ukazuje stav činnosti systému EyeSight a zobrazuje jeho upozornění na čelním okně. Řidič tak může rychleji porozumět aktuální situaci a učinit kroky, aby předešel nebezpečí.
Systémy převzaté
Upozornění na nechtěné vyjetí z jízdního pruhu
Upozornění na kličkování v jízdním pruhu
Upozornění na rozjezd vozu vpředu
Předkolizní regulace škrticí klapky (zabránění rozjezdu do překážky)
.
Standardní výbavou je systém automatického brzdění při couvání RAB (Reverse Automatic Breaking), který řidiče při couvání varuje před rizikem kolize a v případě potřeby aktivuje brzdy. Nyní zobrazuje svá upozornění na displeji mezi přístroji a na 11,6“ středovém informačním displeji.
Standardní výbavou je systém monitorování řidiče DMS (Driver Monitoring System), který neustále sleduje řidiče a při rozpoznání nepozornosti, únavy či spánku na informačním displeji zobrazí varování.
Crosstrek e-BOXER je vybaven připomínkou upozornění na kontrolu obsazení zadních sedadel.
Nový Crosstrek je standardně vybaven systémem Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), který detekuje a upozorňuje řidiče na objekty blížící se zezadu. Nabízí tři hlavní funkce: hlídání mrtvého úhlu BSD (Blind-Sport Detection), asistent pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist) a varování před vozidly přijíždějícími ze strany při couvání – RCTA (Rear Cross-Traffic Alert).
Crosstrek byl vyvinut tak, aby nabídl co nejlepší výhled do všech stran a zmenšil mrtvé úhly. Poprvé jsou standardně k dispozici LED odbočovací světla, která zlepšují viditelnost v noci tím, že při odbočování osvětlují prostor šikmo vedle vozu vlevo nebo vpravo nebo při parkování. Tím přispívají k včasnému zpozorování chodců a cyklistů.
•Crosstrek e-BOXER je standardně vybaven devíti airbagy včetně pro SUBARU poprvé použitého středového airbagu umístěného mezi sedadly.
23MY Subaru Crosstrek v České republice
23MY Subaru Crosstrek je v prodeji v České republice od konce prosince 2023. V konfiguraci motorizace 2.0 e-Boxer s automatickou převodovkou Lineartronic jsou tři úrovně výbavy Active, Comfort, Executive. Výbavy se lépe přizpůsobují požadavkům zákazníků s různými životními styly. Již v základní specifikaci Active je k dispozici kompletní bezpečnostní výbava s nejnovější verzí systému EyeSight v.4.
Katalogové ceny modelu odrážejí nově použitou techniku podvozkové platformy, novou verzi bezpečnostního systému EyeSight i vysoký stupeň výbavových prvků, které Crosstreka posunují mezi nejbezpečnější kompaktní SUV.
2.0i-L Active, Lineartronic – 880 000 Kč včetně DPH
2.0i-S Comfort, Lineartronic – 955 000 Kč včetně DPH
2.0i-S Executive, Lineartronic – 1 020 000 Kč včetně DPH
příplatek za barvu karoserie: 12 000 Kč
Subaru 5.1.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout