Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Forester e-BOXER v šestém vydání (I)

Forester je klíčovým modelem v nabídce SUBARU již od svého uvedení na trh v únoru 1997. Za uplynulých 27 let se ho celosvětově prodalo více než 5 milionů kusů. Nový Forester zachovává odkaz tohoto všestranného SUV, které si kdykoliv poradí s jakýmkoliv terénem. V současné době je třetím nejprodávanějším modelem značky SUBARU v Evropě.

Šestá generace byla přepracována tak, aby prostřednictvím jednoduššího, jemnějšího a sebevědomějšího designu vyjadřoval svoji schopnost zvládnout jakýkoli terén a jakékoli počasí.

Přední část se vyznačuje výraznou horizontální linií, která spojuje masku chladiče se světlomety, což automobil opticky rozšiřuje. Tenká světla denního svícení a zatmavené vnitřní plochy světlometů vozu dodávají ostřejší, svěžejší a modernější vzhled. Boční partie s nápadně vystouplými blatníky disponují výraznou linií, která probíhá od přední části až k zádi a svým profilem zdůrazňuje délku vozu. Vzadu vysoko umístěná horizontální linie spojuje zadní světla. Vysoké víko zavazadlového prostoru zlepšuje využití vnitřního prostoru.

K dispozici je celkem 11 barev karoserie, z nichž 2 jsou nové (včetně zcela nově vyvinuté barvy River Rock Pearl). Připravena jsou 18“ a nová 19“ kola.

Nový Forester si zachovává charakteristickou kombinaci trvalého symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD s jedinečným mild hybridním pohonným ústrojím e-BOXER. Ten upravuje rozdělení výkonu mezi spalovacím motorem a elektromotorem cíleným přepínáním mezi třemi jízdními režimy (pohon pouze na spalovací motor, pouze na elektromotor a kombinace obou zdrojů síly) tak, aby co nejlépe odpovídal konkrétním jízdním podmínkám a zároveň nabízel nižší spotřebu paliva.

Forester pohání atmosféricky plněný 2,0litrový čtyřválcový motor s protilehlými písty, spárovaný s elektromotorem umístěným v převodovce Lineartronic. Výsledkem jeplynulejší a pohotovější zrychlení s vyšším točivým momentem. Motor a převodovka byly vylepšeny s cílem zvýšit dynamické schopnosti, spolehlivost a hospodárnost.


Podvozková platforma Subaru Global Platform (SGP) byla vylepšena použitím konstrukce s uzavřeným vnitřním rámem, rozsáhlejším použitím strukturních lepených spojů*6 a zvýšením tuhosti uložení náprav, což společně vede k tužší a lehčí karoserii, jež dále zlepšuje jízdní vlastnosti. Torzní tuhost karoserie byla se ve srovnání s předchozím modelem zvýšena o 10 %.


24 vylepšení:

hlava válců, úprava krytu hlavy motoru, blok motoru, těsnění pod hlavou, přední olejové těsnění, olejová vana, pístní kroužky, vačkový hřídel, AVCS, napínací kladka a vodicí lišty rozvodového řetězu, držák kompresoru klimatizace, kryt sběrného potrubí, uložení motoru, držák uložení motoru, palivová nádrž, EGR ventil, předehřívací hadice, výfukové potrubí/tlumič, třícestný katalyzátor, filtr pevných částic, chladič, snímač hladiny oleje, řídicí jednotka motoru, hlavní relé.


5 vylepšení:
mazací trubice, přepážka výstupní spojky, snímač otáček, kabeláž včetně držáků a větší kapacita paměti ROM v řídicí jednotce převodovky (TCU).
Dvoupastorkové hřebenové řízení s elektrickým posilovačem: nastavení elektrického posilovače řízení
bylo upraveno tak, aby umožňovalo řidiči ovládat vozidlo přesně podle jeho potřeb. Výsledkem je přímý a přirozený pocit z řízení bez prodlevy.


Hlavními prvky, jako jsou přední nasávací otvory, tvar spodního krytu motoru a umístění křidélek a lišt na různých částech karoserie, byly zlepšeny aerodynamické vlastnosti, což zajišťuje lepší jízdní stabilitui ve vysokých rychlostech.

Nový Forester se vyznačuje špičkovou světlou výškou 220 mm a dostatečnými nájezdovými úhly, což snižuje riziko, že přední část karoserie škrtne o zem nebo že vozidlo uvízne „na břiše“. Max. úhly – nájezdový vpředu/přechodový/nájezdový vzadu: 20,4°/25,7°/21,0°



Standardně je vybaven volitelným systémem X-MODE se dvěma režimy a funkcí pro sjíždění svahů, který maximalizuje ovladatelnost a trakci na kluzkém povrchu nebo v prudkém stoupání. Funkce režimu X-MODE, kdy při jízdě aktivně pomáhá elektromotor, nově funguje také při couvání, což zajišťuje ještě lepší ovladatelnost vozu.


Dokončení zítra

Subaru 14.10.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej! Linkuj si !
Tisknout


TOPlist
Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar