Subaru Forester e-BOXER v šestém vydání (I)
Forester je klíčovým modelem v nabídce SUBARU již od svého uvedení na trh v únoru 1997. Za uplynulých 27 let se ho celosvětově prodalo více než 5 milionů kusů. Nový Forester zachovává odkaz tohoto všestranného SUV, které si kdykoliv poradí s jakýmkoliv terénem. V současné době je třetím nejprodávanějším modelem značky SUBARU v Evropě.
Šestá generace byla přepracována tak, aby prostřednictvím jednoduššího, jemnějšího a sebevědomějšího designu vyjadřoval svoji schopnost zvládnout jakýkoli terén a jakékoli počasí.
Přední část se vyznačuje výraznou horizontální linií, která spojuje masku chladiče se světlomety, což automobil opticky rozšiřuje. Tenká světla denního svícení a zatmavené vnitřní plochy světlometů vozu dodávají ostřejší, svěžejší a modernější vzhled. Boční partie s nápadně vystouplými blatníky disponují výraznou linií, která probíhá od přední části až k zádi a svým profilem zdůrazňuje délku vozu. Vzadu vysoko umístěná horizontální linie spojuje zadní světla. Vysoké víko zavazadlového prostoru zlepšuje využití vnitřního prostoru.
K dispozici je celkem 11 barev karoserie, z nichž 2 jsou nové (včetně zcela nově vyvinuté barvy River Rock Pearl). Připravena jsou 18“ a nová 19“ kola.
Nový Forester si zachovává charakteristickou kombinaci trvalého symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD s jedinečným mild hybridním pohonným ústrojím e-BOXER. Ten upravuje rozdělení výkonu mezi spalovacím motorem a elektromotorem cíleným přepínáním mezi třemi jízdními režimy (pohon pouze na spalovací motor, pouze na elektromotor a kombinace obou zdrojů síly) tak, aby co nejlépe odpovídal konkrétním jízdním podmínkám a zároveň nabízel nižší spotřebu paliva.
Forester pohání atmosféricky plněný 2,0litrový čtyřválcový motor s protilehlými písty, spárovaný s elektromotorem umístěným v převodovce Lineartronic. Výsledkem jeplynulejší a pohotovější zrychlení s vyšším točivým momentem. Motor a převodovka byly vylepšeny s cílem zvýšit dynamické schopnosti, spolehlivost a hospodárnost.
Podvozková platforma Subaru Global Platform (SGP) byla vylepšena použitím konstrukce s uzavřeným vnitřním rámem, rozsáhlejším použitím strukturních lepených spojů*6 a zvýšením tuhosti uložení náprav, což společně vede k tužší a lehčí karoserii, jež dále zlepšuje jízdní vlastnosti. Torzní tuhost karoserie byla se ve srovnání s předchozím modelem zvýšena o 10 %.
24 vylepšení:
hlava válců, úprava krytu hlavy motoru, blok motoru, těsnění pod hlavou, přední olejové těsnění, olejová vana, pístní kroužky, vačkový hřídel, AVCS, napínací kladka a vodicí lišty rozvodového řetězu, držák kompresoru klimatizace, kryt sběrného potrubí, uložení motoru, držák uložení motoru, palivová nádrž, EGR ventil, předehřívací hadice, výfukové potrubí/tlumič, třícestný katalyzátor, filtr pevných částic, chladič, snímač hladiny oleje, řídicí jednotka motoru, hlavní relé.
5 vylepšení:
mazací trubice, přepážka výstupní spojky, snímač otáček, kabeláž včetně držáků a větší kapacita paměti ROM v řídicí jednotce převodovky (TCU).
Dvoupastorkové hřebenové řízení s elektrickým posilovačem: nastavení elektrického posilovače řízení
bylo upraveno tak, aby umožňovalo řidiči ovládat vozidlo přesně podle jeho potřeb. Výsledkem je přímý a přirozený pocit z řízení bez prodlevy.
Hlavními prvky, jako jsou přední nasávací otvory, tvar spodního krytu motoru a umístění křidélek a lišt na různých částech karoserie, byly zlepšeny aerodynamické vlastnosti, což zajišťuje lepší jízdní stabilitui ve vysokých rychlostech.
Nový Forester se vyznačuje špičkovou světlou výškou 220 mm a dostatečnými nájezdovými úhly, což snižuje riziko, že přední část karoserie škrtne o zem nebo že vozidlo uvízne „na břiše“. Max. úhly – nájezdový vpředu/přechodový/nájezdový vzadu: 20,4°/25,7°/21,0°
Standardně je vybaven volitelným systémem X-MODE se dvěma režimy a funkcí pro sjíždění svahů, který maximalizuje ovladatelnost a trakci na kluzkém povrchu nebo v prudkém stoupání. Funkce režimu X-MODE, kdy při jízdě aktivně pomáhá elektromotor, nově funguje také při couvání, což zajišťuje ještě lepší ovladatelnost vozu.
Dokončení zítra
Subaru 14.10.2024
Přední část se vyznačuje výraznou horizontální linií, která spojuje masku chladiče se světlomety, což automobil opticky rozšiřuje. Tenká světla denního svícení a zatmavené vnitřní plochy světlometů vozu dodávají ostřejší, svěžejší a modernější vzhled. Boční partie s nápadně vystouplými blatníky disponují výraznou linií, která probíhá od přední části až k zádi a svým profilem zdůrazňuje délku vozu. Vzadu vysoko umístěná horizontální linie spojuje zadní světla. Vysoké víko zavazadlového prostoru zlepšuje využití vnitřního prostoru.
K dispozici je celkem 11 barev karoserie, z nichž 2 jsou nové (včetně zcela nově vyvinuté barvy River Rock Pearl). Připravena jsou 18“ a nová 19“ kola.
Nový Forester si zachovává charakteristickou kombinaci trvalého symetrického pohonu všech kol Symmetrical AWD s jedinečným mild hybridním pohonným ústrojím e-BOXER. Ten upravuje rozdělení výkonu mezi spalovacím motorem a elektromotorem cíleným přepínáním mezi třemi jízdními režimy (pohon pouze na spalovací motor, pouze na elektromotor a kombinace obou zdrojů síly) tak, aby co nejlépe odpovídal konkrétním jízdním podmínkám a zároveň nabízel nižší spotřebu paliva.
Forester pohání atmosféricky plněný 2,0litrový čtyřválcový motor s protilehlými písty, spárovaný s elektromotorem umístěným v převodovce Lineartronic. Výsledkem jeplynulejší a pohotovější zrychlení s vyšším točivým momentem. Motor a převodovka byly vylepšeny s cílem zvýšit dynamické schopnosti, spolehlivost a hospodárnost.
Podvozková platforma Subaru Global Platform (SGP) byla vylepšena použitím konstrukce s uzavřeným vnitřním rámem, rozsáhlejším použitím strukturních lepených spojů*6 a zvýšením tuhosti uložení náprav, což společně vede k tužší a lehčí karoserii, jež dále zlepšuje jízdní vlastnosti. Torzní tuhost karoserie byla se ve srovnání s předchozím modelem zvýšena o 10 %.
24 vylepšení:
hlava válců, úprava krytu hlavy motoru, blok motoru, těsnění pod hlavou, přední olejové těsnění, olejová vana, pístní kroužky, vačkový hřídel, AVCS, napínací kladka a vodicí lišty rozvodového řetězu, držák kompresoru klimatizace, kryt sběrného potrubí, uložení motoru, držák uložení motoru, palivová nádrž, EGR ventil, předehřívací hadice, výfukové potrubí/tlumič, třícestný katalyzátor, filtr pevných částic, chladič, snímač hladiny oleje, řídicí jednotka motoru, hlavní relé.
5 vylepšení:
mazací trubice, přepážka výstupní spojky, snímač otáček, kabeláž včetně držáků a větší kapacita paměti ROM v řídicí jednotce převodovky (TCU).
Dvoupastorkové hřebenové řízení s elektrickým posilovačem: nastavení elektrického posilovače řízení
bylo upraveno tak, aby umožňovalo řidiči ovládat vozidlo přesně podle jeho potřeb. Výsledkem je přímý a přirozený pocit z řízení bez prodlevy.
Hlavními prvky, jako jsou přední nasávací otvory, tvar spodního krytu motoru a umístění křidélek a lišt na různých částech karoserie, byly zlepšeny aerodynamické vlastnosti, což zajišťuje lepší jízdní stabilitui ve vysokých rychlostech.
Nový Forester se vyznačuje špičkovou světlou výškou 220 mm a dostatečnými nájezdovými úhly, což snižuje riziko, že přední část karoserie škrtne o zem nebo že vozidlo uvízne „na břiše“. Max. úhly – nájezdový vpředu/přechodový/nájezdový vzadu: 20,4°/25,7°/21,0°
Standardně je vybaven volitelným systémem X-MODE se dvěma režimy a funkcí pro sjíždění svahů, který maximalizuje ovladatelnost a trakci na kluzkém povrchu nebo v prudkém stoupání. Funkce režimu X-MODE, kdy při jízdě aktivně pomáhá elektromotor, nově funguje také při couvání, což zajišťuje ještě lepší ovladatelnost vozu.
Dokončení zítra
Subaru 14.10.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout