Subaru Impreza 2.5 WRX STI přichází na český trh
Nová Impreza WRX STI byla oficiálně představena evropským zákazníkům na boloňském autosalonu v prosinci 2007. Po necelých třech měsících vstupuje legenda také na české silnice. K dispozici bude ve dvou výbavách v ceně od 1 148 800 Kč
Sportovní Impreza WRX STI byla poprvé představena v roce 1994, kdy šlo o výkonnější modifikaci, vyvinutou společností Subaru Tecnica International (STI) a dceřinou společností FHI specializovanou na aktivity v motorsportu. V dalších letech FHI stále více participovala na vývoji konceptu WRX STI a výkon byl neustále vylepšován. Nakonec byl model zařazen do výrobního programu jako sportovní verze a představen na evropském trhu v roce 2001 pod označením Impreza WRX STI, vycházející z druhé generace.
Současná třetí generace byla precizně vyvíjena na genových základech předchozích dvou generací, nabízející absolutní kontrolu nad vozem a nejvyšší výkony stále se zvyšujícímu počtu náročných řidičů. V souladu s filozofií FHI, že „ultimativní výkon znamená důvěru v řízení“, bylo nové STI kompletně přestylizováno v designu, motoru, karoserii a výbavě. S technologií Subaru Symmetrical All-Wheel Drive a s horizontálně uloženým přeplňovaným motorem Boxer vznikl inovativní sportovní model s pohonem všech kol a výkonem, který dodává kombinaci vynikajících zážitků z jízdy a hrdosti z vlastnictví vozu.
Styl pětidvéřového hatchbacku byl použit pro nízký moment setrvačnosti vozu ke své svislé ose. Jak výkon, tak točivý moment narostly. Chování podvozku bylo zdokonaleno díky Subaru Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC3) tak, aby jízda přinášela ještě větší potěšení a důvěru v ovládání vozu. Systém zavěšení na zadní nápravě používá nově navržené zavěšení Double Wishbone pro lepší přilnutí kol k vozovce a ve prospěch komfortu posádky.
Osvědčená technologie symetrického uspořádání pohonu všech kol byla zdokonalena díky multi-módovému systému Driver’s Control Centre Differential (DCCD). Zatímco vylepšené pohonné ústrojí dává řidiči pocit progresivní kontroly nad chováním vozu, je systém ještě standardně vybaven vícemódovým VDC systémem (Vehicle Dynamics Control), který monitoruje a vylepšuje stabilitu vozidla.
Exteriér i interiér vozu vyjadřuje vytříbenou funkcionalitu. Rozšířené části karoserie zapadají do celkového neotřelého a neodolatelného výrazu vozu. Design interiéru klade důraz na vysokou kvalitu a sportovní atmosféru, s použitím převážně tmavých barev kombinovaných se sportovně podsvícenými ovladači.
Nové STI bude k dispozici v Čechách ve dvou úrovních výbavy:
Impreza 2,5 WRX STI
- 6x airbag (přední, boční, okenní)
- automatická klimatizace
- sportovní sedadla STI (barva antracit)
- hliníkové pedály
- dělená zadní sklápěná sedadla (60:40)
- elektricky sklopná zrcátka se směrovými blikači
- rádio s 6 CD měničem a ovládáním na volantu
- tempomat
- xenonové přední světlomety s ostřikovači
- proměnné časování vačkových hřídelů ACVS
- Multi-Mode DCCD Systém
- Stříbrná hliníková kola 8,5 x 18“ s 245/40 R18 pneu Dunlop
- 6 stupňová sportovní manuální převodovka
- Hill Start Assist systém
- VDC
- SI-DRIVE
Impreza 2,5 WRX STI TOP
má navíc (oproti výbavě 2,5 WRX STI)
- hliníková kola BBS 8,5 x 18“ s 245/40 R18 pneu Dunlop
- sportovní sedadla RECARO (barva antracit)
- přední mlhovky
- integrovaný DVD navigační systém s VGA monitorem
- CD audiosystem s DVD přehrávačem, Bluetooth a ovládáním na
volantu
- bezklíčkové odemykání vozu „Smart Entry“
- bezklíčkové startování pomocí tlačítka „Start/Stop“
- tónovaná zadní skla
V souvislosti s novou cenou se upravila i cena civilnější verze Impreza 2.5 WRX na 848 800 Kč, i zde je možnost odpočtu DPH (verze N1 - cena bez DPH 734 118 Kč).
Základní technické údaje
Motor:zážehový přeplňovaný čtyřválec boxer
Objem: 2457 cm³
Výkon: 221 kW(300 k) při 6000/min
Točivý moment: 407 Nm při 4000/min
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 13,8/8,2/10,3 l/100 km
Rozměry: 4415 x 1795 x 1475 mm
Rozvor:2457 mm
JL, 27.2.2008
Současná třetí generace byla precizně vyvíjena na genových základech předchozích dvou generací, nabízející absolutní kontrolu nad vozem a nejvyšší výkony stále se zvyšujícímu počtu náročných řidičů. V souladu s filozofií FHI, že „ultimativní výkon znamená důvěru v řízení“, bylo nové STI kompletně přestylizováno v designu, motoru, karoserii a výbavě. S technologií Subaru Symmetrical All-Wheel Drive a s horizontálně uloženým přeplňovaným motorem Boxer vznikl inovativní sportovní model s pohonem všech kol a výkonem, který dodává kombinaci vynikajících zážitků z jízdy a hrdosti z vlastnictví vozu.
Styl pětidvéřového hatchbacku byl použit pro nízký moment setrvačnosti vozu ke své svislé ose. Jak výkon, tak točivý moment narostly. Chování podvozku bylo zdokonaleno díky Subaru Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC3) tak, aby jízda přinášela ještě větší potěšení a důvěru v ovládání vozu. Systém zavěšení na zadní nápravě používá nově navržené zavěšení Double Wishbone pro lepší přilnutí kol k vozovce a ve prospěch komfortu posádky.
Osvědčená technologie symetrického uspořádání pohonu všech kol byla zdokonalena díky multi-módovému systému Driver’s Control Centre Differential (DCCD). Zatímco vylepšené pohonné ústrojí dává řidiči pocit progresivní kontroly nad chováním vozu, je systém ještě standardně vybaven vícemódovým VDC systémem (Vehicle Dynamics Control), který monitoruje a vylepšuje stabilitu vozidla.
Exteriér i interiér vozu vyjadřuje vytříbenou funkcionalitu. Rozšířené části karoserie zapadají do celkového neotřelého a neodolatelného výrazu vozu. Design interiéru klade důraz na vysokou kvalitu a sportovní atmosféru, s použitím převážně tmavých barev kombinovaných se sportovně podsvícenými ovladači.
Nové STI bude k dispozici v Čechách ve dvou úrovních výbavy:
Impreza 2,5 WRX STI
- 6x airbag (přední, boční, okenní)
- automatická klimatizace
- sportovní sedadla STI (barva antracit)
- hliníkové pedály
- dělená zadní sklápěná sedadla (60:40)
- elektricky sklopná zrcátka se směrovými blikači
- rádio s 6 CD měničem a ovládáním na volantu
- tempomat
- xenonové přední světlomety s ostřikovači
- proměnné časování vačkových hřídelů ACVS
- Multi-Mode DCCD Systém
- Stříbrná hliníková kola 8,5 x 18“ s 245/40 R18 pneu Dunlop
- 6 stupňová sportovní manuální převodovka
- Hill Start Assist systém
- VDC
- SI-DRIVE
Impreza 2,5 WRX STI TOP
má navíc (oproti výbavě 2,5 WRX STI)
- hliníková kola BBS 8,5 x 18“ s 245/40 R18 pneu Dunlop
- sportovní sedadla RECARO (barva antracit)
- přední mlhovky
- integrovaný DVD navigační systém s VGA monitorem
- CD audiosystem s DVD přehrávačem, Bluetooth a ovládáním na
volantu
- bezklíčkové odemykání vozu „Smart Entry“
- bezklíčkové startování pomocí tlačítka „Start/Stop“
- tónovaná zadní skla
Typ | Cena | Cena N1 bez DPH |
2.5 WRX STI | 1 148 800 Kč | 986 219 Kč |
2.5 WRX STI TOP | 1 278 800 Kč | 1 095 463 Kč |
V souvislosti s novou cenou se upravila i cena civilnější verze Impreza 2.5 WRX na 848 800 Kč, i zde je možnost odpočtu DPH (verze N1 - cena bez DPH 734 118 Kč).
Základní technické údaje
Motor:zážehový přeplňovaný čtyřválec boxer
Objem: 2457 cm³
Výkon: 221 kW(300 k) při 6000/min
Točivý moment: 407 Nm při 4000/min
Rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,2 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 13,8/8,2/10,3 l/100 km
Rozměry: 4415 x 1795 x 1475 mm
Rozvor:2457 mm
JL, 27.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout