Suzuki představilo elektrickou Vitaru
Suzuki Motor Corporation představila svůj první sériově vyráběný elektrický model e VITARA. Výroba v indickém závodě Suzuki Motor Gujarat začne na jaře v roce 2025. Zahájení prodeje v mnoha částech světa včetně Evropy, Indie a Japonska, se předpokládá v létě 2025. V České republice na podzim 2025.
Model e VITARA vychází z konceptu eVX, který byl představen v lednu 2023 na výstavě Auto Expo v Indii a na Japan Mobility Show v říjnu téhož roku. Jedná se o první globálně strategický model elektromobilu od Suzuki.
V návaznosti na koncept „Emotional Versatile Cruiser“ se e VITARA vyznačuje designem, který vyjadřuje pokročilé technologie a sílu, elektrickým pohonným ústrojím, jež poskytuje dynamický zážitek z jízdy, elektrickým systémem pohonu 4x4 „ALLGRIP-e“, který zajišťuje nejen schopnosti v terénu, ale také vysoký výkon, a nově vyvinutou platformou „HEARTECT-e“ speciálně navrženou pro elektromobily.
Designové téma „High-Tech & Adventure“ ztělesňuje pokrokovost elektromobilu a odolnou povahu SUV, inspiruje k akčním zážitkům. Exteriér se vyznačuje výrazným designem s pneumatikami o velkém průměru a dlouhým rozvorem. Interiéru dominuje integrovaný displej s pokročilými funkcemi a robustně působící obložení kabiny a středovou konzolí, což odráží zmíněné téma „High-Tech & Adventure“.
Elektrický pohon
Elektrický pohon využívá vysoce efektivní jednotku eAxle, která zahrnuje elektromotor a invertor, v kombinaci s lithium-železo-fosfátovou baterií zkonstruovanou s důrazem na bezpečnost a spolehlivost. Pohonné ústrojí dosahuje charakteristické hbité akcelerace z klidu a ostré odezvy při zrychlování napříč celým spektrem rychlosti a při předjíždění.
Elektrický systém pohonu všech kol „ALLGRIP-e“
„ALLGRIP-e“ je elektrický systém pohonu všech kol, který využívá bohatých zkušeností Suzuki s technologií 4x4. Tvoří jej dvojice nezávislých jednotek eAxle, jedna pro přední a druhá pro zadní kola. Systém zajišťuje nejen přesvědčivý výkon, ale také precizní řízení trakce a excelentní odezvu. Navíc je doplněn o režim Trail mode, který přibrzďováním protáčejících se kol a přesunem točivého momentu na protilehlé kolo (simulace uzávěrky diferenciálu) pomáhá při průjezdu náročným terénem.
Nová platforma
Nově zkonstruovaná platforma „HEARTECT-e“ je navržena specificky pro použití v elektromobilech. Vyznačuje se lehkou konstrukcí, ochranou vysokonapěťového vedení a díky krátkým převisům karoserie také prostorným interiérem. Prostřední část podlahy se obejde bez výztuh, a tak pojme baterii o větší kapacitě, než by bylo možné u konvenční konstrukce.
Suzuki 6.11.2024
V návaznosti na koncept „Emotional Versatile Cruiser“ se e VITARA vyznačuje designem, který vyjadřuje pokročilé technologie a sílu, elektrickým pohonným ústrojím, jež poskytuje dynamický zážitek z jízdy, elektrickým systémem pohonu 4x4 „ALLGRIP-e“, který zajišťuje nejen schopnosti v terénu, ale také vysoký výkon, a nově vyvinutou platformou „HEARTECT-e“ speciálně navrženou pro elektromobily.
Designové téma „High-Tech & Adventure“ ztělesňuje pokrokovost elektromobilu a odolnou povahu SUV, inspiruje k akčním zážitkům. Exteriér se vyznačuje výrazným designem s pneumatikami o velkém průměru a dlouhým rozvorem. Interiéru dominuje integrovaný displej s pokročilými funkcemi a robustně působící obložení kabiny a středovou konzolí, což odráží zmíněné téma „High-Tech & Adventure“.
Elektrický pohon
Elektrický pohon využívá vysoce efektivní jednotku eAxle, která zahrnuje elektromotor a invertor, v kombinaci s lithium-železo-fosfátovou baterií zkonstruovanou s důrazem na bezpečnost a spolehlivost. Pohonné ústrojí dosahuje charakteristické hbité akcelerace z klidu a ostré odezvy při zrychlování napříč celým spektrem rychlosti a při předjíždění.
Elektrický systém pohonu všech kol „ALLGRIP-e“
„ALLGRIP-e“ je elektrický systém pohonu všech kol, který využívá bohatých zkušeností Suzuki s technologií 4x4. Tvoří jej dvojice nezávislých jednotek eAxle, jedna pro přední a druhá pro zadní kola. Systém zajišťuje nejen přesvědčivý výkon, ale také precizní řízení trakce a excelentní odezvu. Navíc je doplněn o režim Trail mode, který přibrzďováním protáčejících se kol a přesunem točivého momentu na protilehlé kolo (simulace uzávěrky diferenciálu) pomáhá při průjezdu náročným terénem.
Nová platforma
Nově zkonstruovaná platforma „HEARTECT-e“ je navržena specificky pro použití v elektromobilech. Vyznačuje se lehkou konstrukcí, ochranou vysokonapěťového vedení a díky krátkým převisům karoserie také prostorným interiérem. Prostřední část podlahy se obejde bez výztuh, a tak pojme baterii o větší kapacitě, než by bylo možné u konvenční konstrukce.
Kapacita baterie kWh | 48 | 61 | 61 |
Systém pohonu | 4x2 | 4x2 | 4x4 |
Elektromotor celk.výkon kW | 106 | 128 | 135 |
E.motor vpředu kW | 106 | 128 | 128 |
El.motor vzadu kW | - | - | 48 |
Toč.moment Nm | 189 | 189 | 300 |
Poh.hmotnost kg | 1702 | 1760-1799 | 1860-1899 |
Rozměry: 4275 x 1800 x 1635 mm | |||
Rozvor kol: 2700 mm | |||
Rozchod vpředu/vzadu: 1540/1545 m | |||
Světlá výška: 180 mm |
Suzuki 6.11.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout