Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Suzuki představilo elektrickou Vitaru

Suzuki Motor Corporation představila svůj první sériově vyráběný elektrický model e VITARA. Výroba v indickém závodě Suzuki Motor Gujarat začne na jaře v roce 2025. Zahájení prodeje v mnoha částech světa včetně Evropy, Indie a Japonska, se předpokládá v létě 2025. V České republice na podzim 2025.

Model e VITARA vychází z konceptu eVX, který byl představen v lednu 2023 na výstavě Auto Expo v Indii a na Japan Mobility Show v říjnu téhož roku. Jedná se o první globálně strategický model elektromobilu od Suzuki.

V návaznosti na koncept „Emotional Versatile Cruiser“ se e VITARA vyznačuje designem, který vyjadřuje pokročilé technologie a sílu, elektrickým pohonným ústrojím, jež poskytuje dynamický zážitek z jízdy, elektrickým systémem pohonu 4x4 „ALLGRIP-e“, který zajišťuje nejen schopnosti v terénu, ale také vysoký výkon, a nově vyvinutou platformou „HEARTECT-e“ speciálně navrženou pro elektromobily.

Designové téma „High-Tech & Adventure“ ztělesňuje pokrokovost elektromobilu a odolnou povahu SUV, inspiruje k akčním zážitkům. Exteriér se vyznačuje výrazným designem s pneumatikami o velkém průměru a dlouhým rozvorem. Interiéru dominuje integrovaný displej s pokročilými funkcemi a robustně působící obložení kabiny a středovou konzolí, což odráží zmíněné téma „High-Tech & Adventure“.

Elektrický pohon

Elektrický pohon využívá vysoce efektivní jednotku eAxle, která zahrnuje elektromotor a invertor, v kombinaci s lithium-železo-fosfátovou baterií zkonstruovanou s důrazem na bezpečnost a spolehlivost. Pohonné ústrojí dosahuje charakteristické hbité akcelerace z klidu a ostré odezvy při zrychlování napříč celým spektrem rychlosti a při předjíždění.


Elektrický systém pohonu všech kol „ALLGRIP-e“

„ALLGRIP-e“ je elektrický systém pohonu všech kol, který využívá bohatých zkušeností Suzuki s technologií 4x4. Tvoří jej dvojice nezávislých jednotek eAxle, jedna pro přední a druhá pro zadní kola. Systém zajišťuje nejen přesvědčivý výkon, ale také precizní řízení trakce a excelentní odezvu. Navíc je doplněn o režim Trail mode, který přibrzďováním protáčejících se kol a přesunem točivého momentu na protilehlé kolo (simulace uzávěrky diferenciálu) pomáhá při průjezdu náročným terénem.


Nová platforma

Nově zkonstruovaná platforma „HEARTECT-e“ je navržena specificky pro použití v elektromobilech. Vyznačuje se lehkou konstrukcí, ochranou vysokonapěťového vedení a díky krátkým převisům karoserie také prostorným interiérem. Prostřední část podlahy se obejde bez výztuh, a tak pojme baterii o větší kapacitě, než by bylo možné u konvenční konstrukce.



Kapacita baterie kWh486161
Systém pohonu4x24x24x4
Elektromotor celk.výkon kW106128135
E.motor vpředu kW106128128
El.motor vzadu kW--48
Toč.moment Nm189189300
Poh.hmotnost kg17021760-17991860-1899
Rozměry: 4275 x 1800 x 1635 mm
Rozvor kol: 2700 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1540/1545 m
Světlá výška: 180 mm



Suzuki 6.11.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar