Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Land Cruiser V8 v osmé generaci

Na evropských trzích se již brzy představí nový Land Cruiser V8, stojící na samotném vrcholu modelové nabídky značky Toyota. Osmá generace si zachovává bezkonkurenční průchodnost terénem a zároveň přidává vyšší míru kultivovanosti, pohodlí a ještě lepší jízdní vlastnosti.

Sadayoshi Koyari, hlavní inženýr odpovědný za model Land Cruiser, vysvětluje základní myšlenky vývoje nové generace: „Již přes 50 let lze charakter každé generace Land Cruiseru shrnout do tří slov: pevnost, trvanlivost a spolehlivost. Rozhodli jsme se proto nejít cestou revolučních změn, ale raději stavět na legendární důvěryhodnosti, která je pro Land Cruiser typická. Poslední generací jsme chtěli odměnit loajalitu našich zákazníků a nabídnout jim vůz, který jejich důvěru rozhodně nezklame.“
Vůz využívá přepracovanou podvozkovou platformu s rámovou konstrukcí, přičemž délka byla prodloužena na 4950 mm při zachování rozvoru 2850 mm. Výška se pohybuje mezi 1865 mm a 1910 mm v závislosti na druhu odpružení. Šířka vozu dosahuje 1970 mm.
Nový Land Cruiser se bude dodávat s novým vznětovým vidlicovým osmiváĺcem 4.5 D-4D v kombinaci s novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Agregát vyvíjí úctyhodný točivý moment 650 N.m v rozsahu otáček 1600 až 2800/min a disponuje výkonem 286 k při 3600/min. Vůz s tímto pohonem vykazuje kombinovanou spotřebu paliva 10,2 l/100 km, což znamená 4% zlepšení oproti původnímu 4.2 TD L6.
Model se bude dodávat také s vylepšeným zážehovým motorem 4.7 VVT-i V8 ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou. Tento agregát vyvíjí točivý moment 445 N.m při 3400/min a dosahuje výkonu 288 k při 5400/min. Kombinovaná spotřeba paliva benzínového motoru činí 14,4 l/100km, což představuje zlepšení o 12 %. Oba agregáty splňují emisní předpisy Euro IV.
V nabídce je několik pokrokových technologií, díky nimž Land Cruiser V8 představuje skutečný terénní vůz pro všechny druhy cest.
Světově první aplikace systému Crawl Control (v kombinaci se zážehovým motorem), jenž automaticky reguluje chod motoru a brzdy při velmi nízkých rychlostech a zabraňuje tak protáčení i blokování kol. Při jízdě v extrémně náročném terénu ovládá řidič vůz pouze otáčením volantu.
Světově první aplikace systému aktivní regulace výšky vozu pro všechna kola a adaptivní variabilní odpružení (4W AHC & AVS) pro vybrané trhy, jenž poprvé propojuje systém odpružení všech čtyř kol a zahrnuje nový systém regulace tuhosti odpružení.
V Evropě první kinetický dynamický systém zavěšení (KDSS), který aktivně ovládá tyče stabilizátorů na přední i zadní nápravě dvojicí hydraulických řídicích válců.
Land Cruiser V8 disponuje bohatou výbavou moderních bezpečnostních prvků, jako je např. nový protiblokovací brzdový systém ABS pro různé druhy terénu, systém řízení stability vozu (VSC), elektronické rozdělování brzdné síly (EBD) a 14 airbagů.
Nový Land Cruiser V8 bude v Evropě představen 24. října 2007 na autosalónu v ruském Petrohradě, zatímco v Japonsku se již prodává, v Evropě se objeví v prosinci 2007.

JL, 20.9.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar