Toyota na českém trhu uvede GR Supra A90 Final Edition
Kultovní modelovou řadu Toyota GR Supra nyní vylepšuje nová limitovaná edice, představující vrcholnou specifikaci nejnovější generace. GR Supra A90 Final Edition je na českém trhu k dispozici za 3 300 000 korun, a to ve velmi limitovaném počtu. Objednávat je možné pouze do konce roku.
GR Supra je čistokrevný sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol a v kompaktním dvoumístném provedení s rozměry, díky nimž vůz dosahuje zlatého poměru na podporu optimálního ovládání.
TGR se rozhodla potěšit fanoušky současné generace modelu Supra a připomenout jeho účast v motoristických soutěžích celého světa vytvořením limitované edice, která má být vyvrcholením současné generace GR Supra „A90 Final Edition“.
Tato speciální edice přináší řadu vylepšených vlastností spojených s jízdními parametry, ať již navýšení výkonu o 95 k (70 kW) a točivého momentu o 70 Nm, markantní vylepšení aerodynamiky, systém zavěšení KW (inspirovaný závodními vozy) nebo větší pneumatiky.
Přestože má výroba současné Toyoty GR Supra uvedením verze A90 Final Edition skončit, TGR bude model GR Supra i nadále vylepšovat v rámci motoristických soutěží.
Toyota Supra již od první generace představené v roce 1978 jako Celica Supra dělá radost motoristickým nadšencům svým klasickým uspořádáním s motorem vpředu a pohonem zadních kol v kombinaci s řadovým šestiválcem.
Supra se v roce 2019 po 17leté odmlce vřítila na scénu za silné podpory předsedy Akia Toyody, známého coby jezdecký mistr Morizo. Při uvedení tohoto modelu Akio Toyoda uvedl: „V minulosti jsem strávil bezpočet hodin za volantem staré Supry na okruhu Nürburgring, kde jsem usiloval o udělení titulu jezdeckého mistra. Supra je jako starý kamarád, který v mém srdci zaujímá zvláštní postavení. Zatímco jiní výrobci nasazovali k rychlé jízdě své krásné nové prototypy určené k uvedení na trh, já jsem seděl za volantem staré Supry, která již ani nebyla ve výrobě. Takže ačkoli Toyota neměla v plánu novou Supru vyrábět, stejně jako řada dalších pravověrných fanoušků Supry z celého světa jsem si tajně přál, aby se tomu tak stalo. Nová Supra GR se zrodila testováním na okruhu Nürburgring a já mohu bez váhání prohlásit, že tento vůz je radost řídit a je lepší než kdy dříve.“
Současná Supra od uvedení v roce 2019 prochází postupným vývojem. Po roce od novodobé premiéry se představil nový přeplňovaný motor 2,0 litru, nabízený vedle zavedeného řadového šestiválce 3,0 litru s přeplňováním.
V roce 2022 uvedla Toyota šestistupňovou inteligentní manuální převodovku (iMT), navrženou pro pravověrné milovníky řízení, schopné ocenit přesné načasování při ručním řazení. Nová převodovka v duchu čistokrevných konstrukčních kvalit modelu GR Supra byla i s novou spojkou vyvinuta speciálně tak, aby odpovídala parametrům výkonu a točivého momentu jednotky 3,0 litru. Současně byl odladěn systém řízení brzd a systém zavěšení kol Toyoty GR Supra na podporu ještě lepších jízdních schopností.
GR Supra A90 Final Edition
TOYOTA GAZOO Racing prostřednictvím modelu GR Supra A90 Final Edition představuje vlastní technologie a know-how z motoristického sportu.
Provedení GR Supra A90 Final Edition s třílitrovým motorem a manuální převodovkou nabízí opojné spojení výkonu, agility a preciznosti, ještě znásobené nejrůznějšími úpravami pro ještě více radosti za volantem. Celosvětově bude k prodeji pouze 300 vozů.
Úpravami pohonné jednotky se podařilo posílit výkon ze 340 k (250 kW) na 435 k (320 kW) – resp. točivý moment z 500 Nm na 570 Nm – ve prospěch akcelerace a agilnější odezvy; zároveň se zvýšila maximální rychlost o 20 km/h na 270 km/h. Z provedených úprav jmenujme přepracování systému sání včetně katalyzátoru pro systém s nízkým protitlakem (ke snížení tlakových ztrát) a optimalizace systému řízení motoru.
Díky řadě vylepšení v oblasti handlingu mohou zákazníci podrobit vůz testování v zatáčkách na limitu. Systém zavěšení KW – stejné značky jako v závodních vozech GR Supra GT4 – s nastavitelnou sílou tlumení nabízí 16 úrovní nastavení odskoku a 12 úrovní nastavení komprese pro agilní jízdní stabilitu za nejrůznějších podmínek. Z dalších vylepšení vlastností souvisejících s jízdou v zatáčkách jmenujme úpravy úhlů odklonu u předních i zadních kol, kterými se zároveň zlepšila přilnavost, resp. optimalizaci řízení aktivních diferenciálů k potlačení nedotáčivosti.
K přímějšímu řízení přispělo optimalizované nastavení elektrického posilovače řízení, zatímco požitek za volantem Toyoty GR Supra je ještě znásoben úpravami pro těsnější spojení řidiče s vozovkou na podporu precizní a sebejisté jízdní dynamiky. Na té se příznivě podepisují výztuhy karoserie včetně silnějšího příčníku v zadním zavazadlovém prostoru, robustního hliníkového upevnění zadní nápravnice, stejného jako ve vozech GR Supra GT4, a robustnějších stabilizátorů přední i zadní nápravy.
Lepší přilnavost a vyšší stabilitu v zatáčkách zajišťují pneumatiky širší o 10 mm, zatímco proslulý handling Toyoty GR Supra akcentují lehká 19" kola vpředu, resp. 20" kola vzadu – s gravírovanými emblémy TGR. K posouvání limitů vozu lákají i lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.
O účinné zpomalování se starají 19" přední brzdy Brembo včetně brzdového obložením s vyšším koeficientem tření; vrtané kotouče s plovoucími třmeny na obou nápravách zaručují skvělé brzdné schopnosti i při sportovní jízdě. Pancéřové nerezové brzdové hadice dále snižují tlakové ztráty vlivem rozpínavosti hadic při brzdění, čímž ještě zvyšují účinnost posílené brzdové soustavy.
S ohledem na špičkové jízdní schopnosti ruku v ruce s lepšími vlastnostmi v zatáčkách a vyšším výkonem motoru byla olejová vana doplněna o speciální clonu zamezující nežádoucímu přetékání oleje vlivem velkých sil příčného zrychlení; k účinnějšímu chlazení přispívá ventilátor chladiče, přídavný chladič a chladicí lamely na krytu diferenciálu.
A90 Final Edition kromě jedinečného matně černého laku přináší markantní úpravy aerodynamiky, které jsou výsledkem pečlivého testování v aerodynamickém tunelu v režii společnosti TOYOTA GAZOO Racing Europe (TGR-E) s využitím zkušeností získaných v motoristickém sportu a při vývoji modelu GR Supra GT4. Přední spoiler z uhlíkových vláken, podobný spoilerům na závodních speciálech, žebra na přídi a klapka uprostřed přídě společně se zadním křídlem z uhlíkových vláken s horním uchycením ve stylu vozů GR Supra GT4 pomáhají optimálně vyvažovat aerodynamiku přídě a zádě, přítlak a odpor vzduchu na podporu kontaktu s vozovkou a jízdní dynamiky. Součástí nového kanálu z uhlíkových vláken na kapotě je vnitřní vložka, jejímž vyjmutím lze ještě zvýšit účinnost chlazení. Inspiraci modelem GR Supra GT4 prozrazuje A90 Final Edition i titanovým tlumičem výfuku Akrapovič, produkujícím ještě hutnější zvuk motoru.
V řidičsky zaměřeném kokpitu najdeme sportovní skořepinová sedadla RECARO Podium CF v závodním červeném provedení s čalouněním materiálem Alcantara pro optimální polohu za volantem a pohodlí i za působení vyšších sil příčného zrychlení. Výlučnost limitované edice potvrzují červené bezpečnostní pásy, exkluzivní prahové lišty z uhlíkových vláken a čalounění materiálem Alcantara v různých místech kabiny včetně sportovního volantu.
Toyota 17.12.2024
TGR se rozhodla potěšit fanoušky současné generace modelu Supra a připomenout jeho účast v motoristických soutěžích celého světa vytvořením limitované edice, která má být vyvrcholením současné generace GR Supra „A90 Final Edition“.
Tato speciální edice přináší řadu vylepšených vlastností spojených s jízdními parametry, ať již navýšení výkonu o 95 k (70 kW) a točivého momentu o 70 Nm, markantní vylepšení aerodynamiky, systém zavěšení KW (inspirovaný závodními vozy) nebo větší pneumatiky.
Přestože má výroba současné Toyoty GR Supra uvedením verze A90 Final Edition skončit, TGR bude model GR Supra i nadále vylepšovat v rámci motoristických soutěží.
Toyota Supra již od první generace představené v roce 1978 jako Celica Supra dělá radost motoristickým nadšencům svým klasickým uspořádáním s motorem vpředu a pohonem zadních kol v kombinaci s řadovým šestiválcem.
Supra se v roce 2019 po 17leté odmlce vřítila na scénu za silné podpory předsedy Akia Toyody, známého coby jezdecký mistr Morizo. Při uvedení tohoto modelu Akio Toyoda uvedl: „V minulosti jsem strávil bezpočet hodin za volantem staré Supry na okruhu Nürburgring, kde jsem usiloval o udělení titulu jezdeckého mistra. Supra je jako starý kamarád, který v mém srdci zaujímá zvláštní postavení. Zatímco jiní výrobci nasazovali k rychlé jízdě své krásné nové prototypy určené k uvedení na trh, já jsem seděl za volantem staré Supry, která již ani nebyla ve výrobě. Takže ačkoli Toyota neměla v plánu novou Supru vyrábět, stejně jako řada dalších pravověrných fanoušků Supry z celého světa jsem si tajně přál, aby se tomu tak stalo. Nová Supra GR se zrodila testováním na okruhu Nürburgring a já mohu bez váhání prohlásit, že tento vůz je radost řídit a je lepší než kdy dříve.“
Současná Supra od uvedení v roce 2019 prochází postupným vývojem. Po roce od novodobé premiéry se představil nový přeplňovaný motor 2,0 litru, nabízený vedle zavedeného řadového šestiválce 3,0 litru s přeplňováním.
V roce 2022 uvedla Toyota šestistupňovou inteligentní manuální převodovku (iMT), navrženou pro pravověrné milovníky řízení, schopné ocenit přesné načasování při ručním řazení. Nová převodovka v duchu čistokrevných konstrukčních kvalit modelu GR Supra byla i s novou spojkou vyvinuta speciálně tak, aby odpovídala parametrům výkonu a točivého momentu jednotky 3,0 litru. Současně byl odladěn systém řízení brzd a systém zavěšení kol Toyoty GR Supra na podporu ještě lepších jízdních schopností.
GR Supra A90 Final Edition
TOYOTA GAZOO Racing prostřednictvím modelu GR Supra A90 Final Edition představuje vlastní technologie a know-how z motoristického sportu.
Provedení GR Supra A90 Final Edition s třílitrovým motorem a manuální převodovkou nabízí opojné spojení výkonu, agility a preciznosti, ještě znásobené nejrůznějšími úpravami pro ještě více radosti za volantem. Celosvětově bude k prodeji pouze 300 vozů.
Úpravami pohonné jednotky se podařilo posílit výkon ze 340 k (250 kW) na 435 k (320 kW) – resp. točivý moment z 500 Nm na 570 Nm – ve prospěch akcelerace a agilnější odezvy; zároveň se zvýšila maximální rychlost o 20 km/h na 270 km/h. Z provedených úprav jmenujme přepracování systému sání včetně katalyzátoru pro systém s nízkým protitlakem (ke snížení tlakových ztrát) a optimalizace systému řízení motoru.
Díky řadě vylepšení v oblasti handlingu mohou zákazníci podrobit vůz testování v zatáčkách na limitu. Systém zavěšení KW – stejné značky jako v závodních vozech GR Supra GT4 – s nastavitelnou sílou tlumení nabízí 16 úrovní nastavení odskoku a 12 úrovní nastavení komprese pro agilní jízdní stabilitu za nejrůznějších podmínek. Z dalších vylepšení vlastností souvisejících s jízdou v zatáčkách jmenujme úpravy úhlů odklonu u předních i zadních kol, kterými se zároveň zlepšila přilnavost, resp. optimalizaci řízení aktivních diferenciálů k potlačení nedotáčivosti.
K přímějšímu řízení přispělo optimalizované nastavení elektrického posilovače řízení, zatímco požitek za volantem Toyoty GR Supra je ještě znásoben úpravami pro těsnější spojení řidiče s vozovkou na podporu precizní a sebejisté jízdní dynamiky. Na té se příznivě podepisují výztuhy karoserie včetně silnějšího příčníku v zadním zavazadlovém prostoru, robustního hliníkového upevnění zadní nápravnice, stejného jako ve vozech GR Supra GT4, a robustnějších stabilizátorů přední i zadní nápravy.
Lepší přilnavost a vyšší stabilitu v zatáčkách zajišťují pneumatiky širší o 10 mm, zatímco proslulý handling Toyoty GR Supra akcentují lehká 19" kola vpředu, resp. 20" kola vzadu – s gravírovanými emblémy TGR. K posouvání limitů vozu lákají i lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2.
O účinné zpomalování se starají 19" přední brzdy Brembo včetně brzdového obložením s vyšším koeficientem tření; vrtané kotouče s plovoucími třmeny na obou nápravách zaručují skvělé brzdné schopnosti i při sportovní jízdě. Pancéřové nerezové brzdové hadice dále snižují tlakové ztráty vlivem rozpínavosti hadic při brzdění, čímž ještě zvyšují účinnost posílené brzdové soustavy.
S ohledem na špičkové jízdní schopnosti ruku v ruce s lepšími vlastnostmi v zatáčkách a vyšším výkonem motoru byla olejová vana doplněna o speciální clonu zamezující nežádoucímu přetékání oleje vlivem velkých sil příčného zrychlení; k účinnějšímu chlazení přispívá ventilátor chladiče, přídavný chladič a chladicí lamely na krytu diferenciálu.
A90 Final Edition kromě jedinečného matně černého laku přináší markantní úpravy aerodynamiky, které jsou výsledkem pečlivého testování v aerodynamickém tunelu v režii společnosti TOYOTA GAZOO Racing Europe (TGR-E) s využitím zkušeností získaných v motoristickém sportu a při vývoji modelu GR Supra GT4. Přední spoiler z uhlíkových vláken, podobný spoilerům na závodních speciálech, žebra na přídi a klapka uprostřed přídě společně se zadním křídlem z uhlíkových vláken s horním uchycením ve stylu vozů GR Supra GT4 pomáhají optimálně vyvažovat aerodynamiku přídě a zádě, přítlak a odpor vzduchu na podporu kontaktu s vozovkou a jízdní dynamiky. Součástí nového kanálu z uhlíkových vláken na kapotě je vnitřní vložka, jejímž vyjmutím lze ještě zvýšit účinnost chlazení. Inspiraci modelem GR Supra GT4 prozrazuje A90 Final Edition i titanovým tlumičem výfuku Akrapovič, produkujícím ještě hutnější zvuk motoru.
V řidičsky zaměřeném kokpitu najdeme sportovní skořepinová sedadla RECARO Podium CF v závodním červeném provedení s čalouněním materiálem Alcantara pro optimální polohu za volantem a pohodlí i za působení vyšších sil příčného zrychlení. Výlučnost limitované edice potvrzují červené bezpečnostní pásy, exkluzivní prahové lišty z uhlíkových vláken a čalounění materiálem Alcantara v různých místech kabiny včetně sportovního volantu.
Toyota 17.12.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout