Toyota představila nový elektromobil C-HR+
Toyota odhalila nový elektrický model C-HR+. Model s elegantními křivkami kupé, autentickým charakterem a zábavnými jízdními vlastnostmi nabídne prostornost, praktičnost a všestrannou využitelnost.
Vůz vychází ze studie Compact SUV, kterou Toyota představila v roce 2022, a zároveň přináší klíčové vlastnosti, díky nimž Toyota C-HR dosáhla tak ohromného úspěchu – ve dvou generacích se v Evropě doposud prodalo přes milion kusů.
Uvedení na vybrané evropské trhy je naplánováno na konec roku 2025, na zbývající evropské trhy bude model postupně uváděn od roku 2026.
Modelová řada nabídne zákazníkům více možností výběru díky dvěma různým akumulátorům a pohonem předních nebo všech kol s odkazem na originální jízdní schopnosti SUV Toyoty C-HR+.
Zcela nový samostatný model
Přestože je Toyota C-HR+ inspirována stávajícím provedením C-HR, zastává roli samostatného modelu. Je postavena na platformě Toyota e-TNGA pro bateriové elektromobily a chlubí se jedinečným provedením karoserie i interiéru.
Design předního nárazníku, mřížky chladiče a světlometů je specifický pro tento konkrétní model. Na druhé straně markantní a elegantní silueta v duchu kupé-crossoveru přináší výhodné aerodynamické vlastnosti. Důležitý je i fakt, že křivka střechy kupé si nevynutila žádné kompromisy ohledně prostoru nad hlavou zadních pasažérů.
Markantním vzhledem zaujme i záď, opět se širokým postojem a rafinovanými zadními světlomety s full-LED technologií. Dynamický vzhled je dále zdůrazněn strmým úhlem zadního okna a úhledně začleněným spoilerem.
Prostornost interiéru „o třídu výše“
Moderní a uhlazený interiér evokuje pocity vzdušnosti a přívětivosti; ambientní osvětlení pak dodává nádech sofistikovanosti. Vůz o celkové délce 4 520 mm se chlubí rozvorem náprav 2 750 mm. Výsledkem je velkorysá kabina se spoustou místa nad hlavou a rozestupem 900 mm mezi předními a zadními sedadly.
Díky prostornosti a výhledu do všech stran je Toyota C-HR+ nejvýhodnější nabídkou z hlediska komfortu a všestrannosti, k jejíž praktičnosti a využitelnosti přispívá zavazadlový prostor o objemu 416 litrů.
Výkon a jízdní schopnosti
S vědomím různorodých potřeb a priorit zákazníků nabízí Toyota dvě různé varianty akumulárů. Jednotka o kapacitě 57,7 kWh (celková kapacita akumulátoru) bude k dispozici výhradně pro model s pohonem předních kol; akumulátor o kapacitě 77 kWh pak bude k dispozici pro vozy s pohonem předních nebo všech kol.
Maximální dojezd podle WLTP je až 600 km v závislosti na výbavě a pohonném ústrojí (předběžná hodnota, čeká se na finální homologaci).
Charakteristicky plynulý, tichý a kultivovaný výkon elektromobilu bude umocněn působivým výkonem. S výjimkou sportovních vozů řady GR se totiž bude jednat o nejvýkonnější model v rámci evropské nabídky od Toyoty.
Provedení AWD by mělo nabídnout výkon 343 k / 252 kW umožňující zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Verze s pohonem samotných předních kol a akumulátorem o kapacitě 57,7 kWh nabídne 167 k / 123 kW; v případě akumulátoru o kapacitě 77 kWh výkon narůstá na 224 k / 165 kW.
Systém pohonu zlepšuje přilnavost kol i držení stopy a pomáhá využívat zvýšený točivý moment a výkon, pro elektromobily typický.
Provozní hospodárnost je podpořena optimalizovanou aerodynamikou, kdy silueta vozu, střešní spoiler a záď byly navrženy s cílem zajistit hladké obtékání vzduchu nad karoserií a kolem ní.
Zákazníci ocení novou funkci teplotní přípravy baterie, která zlepší nabíjecí výkon za většiny podmínek. Podle potřeby lze tuto funkci ovládat automaticky nebo ručně. Další výhody přináší energeticky úsporné tepelné čerpadlo pro systém klimatizace, jakož i vyhřívání sedadel, volantu a čelního skla.
Standardně je k dispozici palubní nabíječka o výkonu 11 kW; jednotka o výkonu 22 kW bude k dispozici od výbavové linie Executive. V případě DC nabíjení činí nabíjecí výkon až 150 kW.
Vrcholný požitek z jízdy
K nejzajímavějším atributům patří neocenitelná jízdní dynamika a radost z jízdy. Kromě principiální pevnosti, tuhosti a agility speciální platformy pro bateriové elektromobily byly pro nový model precizně vyladěny komponenty systému zavěšení, včetně vlastností pružin a tlumičů, resp. tuhosti stabilizátorů. Kromě toho bylo upraveno mapování elektrického posilovače řízení na podporu lepší odezvy.
Ve srovnání s Toyotou C-HR došlo ke zlepšení stability díky vyšší tuhosti karoserie a nižšímu těžišti. Nižší moment setrvačnosti pak přispívá k ještě agilnějšímu jízdnímu chování.
Technologie pro bezpečnost a konektivitu
Všechny verze těží z širokého spektra funkcí Toyota T-Mate, včetně bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense a systémů na podporu řízení. K bezpečnosti řízení a snadnému ovládání přispívají systémy včasné detekce mnoha rizikových situací a podle potřeby i automatické aktivace brzdění, zásahů do řízení a regulace výkonu, aby se řidič mohl snáze vyhnout nehodě.
Standardně je k dispozici řada pokročilých funkcí včetně systému sledování slepého úhlu, adaptivních dálkových světel a systému podpůrného brzdění při parkování. Součástí výbavy Executive jsou funkce parkovacího asistenta a panoramatického zobrazení okolí vozu.
Standardní výbavou ve všech provedeních bude 14" multimediální displej, který bude ústředním designovým prvkem přední části kabiny. Součástí systému navigace je speciální funkce plánování tras pro EV režim, která vypočítává trasu se zastávkami pro nabíjení podle stavu nabití akumulátoru a možného dojezdu.
Prostřednictvím aplikace MyToyota je možné sledovat a spravovat klíčové parametry vozidla včetně stavu nabíjení, doby nabíjení, dojezdu a údajů o používání.
Toyota 13.3.2025
Uvedení na vybrané evropské trhy je naplánováno na konec roku 2025, na zbývající evropské trhy bude model postupně uváděn od roku 2026.
Modelová řada nabídne zákazníkům více možností výběru díky dvěma různým akumulátorům a pohonem předních nebo všech kol s odkazem na originální jízdní schopnosti SUV Toyoty C-HR+.
Zcela nový samostatný model
Přestože je Toyota C-HR+ inspirována stávajícím provedením C-HR, zastává roli samostatného modelu. Je postavena na platformě Toyota e-TNGA pro bateriové elektromobily a chlubí se jedinečným provedením karoserie i interiéru.
Design předního nárazníku, mřížky chladiče a světlometů je specifický pro tento konkrétní model. Na druhé straně markantní a elegantní silueta v duchu kupé-crossoveru přináší výhodné aerodynamické vlastnosti. Důležitý je i fakt, že křivka střechy kupé si nevynutila žádné kompromisy ohledně prostoru nad hlavou zadních pasažérů.
Markantním vzhledem zaujme i záď, opět se širokým postojem a rafinovanými zadními světlomety s full-LED technologií. Dynamický vzhled je dále zdůrazněn strmým úhlem zadního okna a úhledně začleněným spoilerem.
Prostornost interiéru „o třídu výše“
Moderní a uhlazený interiér evokuje pocity vzdušnosti a přívětivosti; ambientní osvětlení pak dodává nádech sofistikovanosti. Vůz o celkové délce 4 520 mm se chlubí rozvorem náprav 2 750 mm. Výsledkem je velkorysá kabina se spoustou místa nad hlavou a rozestupem 900 mm mezi předními a zadními sedadly.
Díky prostornosti a výhledu do všech stran je Toyota C-HR+ nejvýhodnější nabídkou z hlediska komfortu a všestrannosti, k jejíž praktičnosti a využitelnosti přispívá zavazadlový prostor o objemu 416 litrů.
Výkon a jízdní schopnosti
S vědomím různorodých potřeb a priorit zákazníků nabízí Toyota dvě různé varianty akumulárů. Jednotka o kapacitě 57,7 kWh (celková kapacita akumulátoru) bude k dispozici výhradně pro model s pohonem předních kol; akumulátor o kapacitě 77 kWh pak bude k dispozici pro vozy s pohonem předních nebo všech kol.
Maximální dojezd podle WLTP je až 600 km v závislosti na výbavě a pohonném ústrojí (předběžná hodnota, čeká se na finální homologaci).
Charakteristicky plynulý, tichý a kultivovaný výkon elektromobilu bude umocněn působivým výkonem. S výjimkou sportovních vozů řady GR se totiž bude jednat o nejvýkonnější model v rámci evropské nabídky od Toyoty.
Provedení AWD by mělo nabídnout výkon 343 k / 252 kW umožňující zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Verze s pohonem samotných předních kol a akumulátorem o kapacitě 57,7 kWh nabídne 167 k / 123 kW; v případě akumulátoru o kapacitě 77 kWh výkon narůstá na 224 k / 165 kW.
Systém pohonu zlepšuje přilnavost kol i držení stopy a pomáhá využívat zvýšený točivý moment a výkon, pro elektromobily typický.
Provozní hospodárnost je podpořena optimalizovanou aerodynamikou, kdy silueta vozu, střešní spoiler a záď byly navrženy s cílem zajistit hladké obtékání vzduchu nad karoserií a kolem ní.
Zákazníci ocení novou funkci teplotní přípravy baterie, která zlepší nabíjecí výkon za většiny podmínek. Podle potřeby lze tuto funkci ovládat automaticky nebo ručně. Další výhody přináší energeticky úsporné tepelné čerpadlo pro systém klimatizace, jakož i vyhřívání sedadel, volantu a čelního skla.
Standardně je k dispozici palubní nabíječka o výkonu 11 kW; jednotka o výkonu 22 kW bude k dispozici od výbavové linie Executive. V případě DC nabíjení činí nabíjecí výkon až 150 kW.
Vrcholný požitek z jízdy
K nejzajímavějším atributům patří neocenitelná jízdní dynamika a radost z jízdy. Kromě principiální pevnosti, tuhosti a agility speciální platformy pro bateriové elektromobily byly pro nový model precizně vyladěny komponenty systému zavěšení, včetně vlastností pružin a tlumičů, resp. tuhosti stabilizátorů. Kromě toho bylo upraveno mapování elektrického posilovače řízení na podporu lepší odezvy.
Ve srovnání s Toyotou C-HR došlo ke zlepšení stability díky vyšší tuhosti karoserie a nižšímu těžišti. Nižší moment setrvačnosti pak přispívá k ještě agilnějšímu jízdnímu chování.
Technologie pro bezpečnost a konektivitu
Všechny verze těží z širokého spektra funkcí Toyota T-Mate, včetně bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense a systémů na podporu řízení. K bezpečnosti řízení a snadnému ovládání přispívají systémy včasné detekce mnoha rizikových situací a podle potřeby i automatické aktivace brzdění, zásahů do řízení a regulace výkonu, aby se řidič mohl snáze vyhnout nehodě.
Standardně je k dispozici řada pokročilých funkcí včetně systému sledování slepého úhlu, adaptivních dálkových světel a systému podpůrného brzdění při parkování. Součástí výbavy Executive jsou funkce parkovacího asistenta a panoramatického zobrazení okolí vozu.
Standardní výbavou ve všech provedeních bude 14" multimediální displej, který bude ústředním designovým prvkem přední části kabiny. Součástí systému navigace je speciální funkce plánování tras pro EV režim, která vypočítává trasu se zastávkami pro nabíjení podle stavu nabití akumulátoru a možného dojezdu.
Prostřednictvím aplikace MyToyota je možné sledovat a spravovat klíčové parametry vozidla včetně stavu nabíjení, doby nabíjení, dojezdu a údajů o používání.
Toyota 13.3.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout