VW Caddy i Caddy Cargo nyní i jako eHybrid
Volkswagen Užitkové vozy uvádí na trh nové varianty modelu Caddy. Kromě modernizovaných verzí, jejichž přední kola pohání zážehové motory TSI nebo vznětové jednotky TDI, jsou nyní naprostou novinkou v nabídce také modely Caddy a Caddy Cargo s plug-in hybridním pohonem
Portfolio modelové řady Caddy, zahrnující jednotky 2.0 TDI a 1.5 TSI, rozšiřuje nová plug-in hybridní varianta na základě motoru 1.5 TSI vyladěného v tomto případě na nejvyšší výkon 85 kW. Společně s elektrickou poháněcí jednotkou dosahuje Caddy eHybrid jako PHEV,neboli „Plug-in-Hybrid Electric Vehicle“, celkového nejvyššího výkonu 110 kW a točivého momentu až 350 N.m. Využitelná kapacita sady akumulátorů 19,7 kWh umožňuje dojezd čistě na elektřinu až 122 kilometrů.
Velmi praktická je pro uživatele možnost rozhodnout o tom, kdy chtějí elektrický dojezd využít – kliknutím na displeji si určí, zda chtějí jet čistě elektricky například hned na začátku jízdy, v průběhu trasy, nebo až v cílové obci. Přenos hnací síly zajišťuje automatická převodovka s elektronickým voličem provozních režimů.
Sadu akumulátorů plug-in hybridního pohonu lze na veřejných rychlonabíjecích stanicích nabíjet stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem až 50 kW. Alternativou je doplňování elektrické energie z domácí nástěnné nabíječky střídavým proudem s nabíjecím výkonem 11 kW.
Caddy eHybrid dosahuje v osobní verzi nejvyšší rychlosti 183 km/h, verze Cargo eHybrid může jet až 181 km/h.
Caddy eHybrid s normálním rozvorem náprav nabízí v osobní verzi pětimístný interiér, ve skříňové verzi Caddy Cargo je dvoumístný. Osobní Caddy Maxi eHybrid s dlouhým rozvorem náprav přepraví až sedm osob. Všechny plug-in hybridní varianty jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Kombinace agilního elektrického pohonu a výkonného zážehového motoru TSI umožňuje maximálně hospodárný provoz a v případě potřeby i jízdu s nulovými emisemi, například ve městech a jejich centrech, do nichž může být v budoucnosti vjezd pro vozidla poháněná spalovacími motory omezen.
Všechny varianty modelu Caddy eHybrid s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG lze již objednávat i na českém trhu.
Nový model Caddy poháněný klasickými spalovacími motory, například TDI s výkonem 75 kW a pohonem předních kol, disponuje v sériové výbavě šestistupňovou manuální převodovkou, varianty s výkonem 90 kW mají sedmistupňovou převodovku DSG a Caddy s čistě benzinovým pohonem TSI o výkonu 85 kW je k dispozici ve spojení buď s manuálním řazením, nebo DSG. Všechny tyto varianty jsou v nabídce pro Českou republiku již delší dobu za zvýhodněné ceny.
Četné asistenční systémy již v sériové výbavě
Do sériové výbavy byl nyní zařazen například také digitální panel sdružených přístrojů. Výbava na přání nově zahrnuje hlasového asistenta IDA s funkcí Chat GPT.
Všechny verze jsou sériově vybaveny rozpoznáváním dopravních značek, tempomatem, parkovacími senzory a systémem pro rozpoznávání únavy a pozornosti řidiče. Sériová výbava verzí Cargo byla rozšířena například o multifunkční volant, dodatečné boční a hlavové airbagy, multifunkční kameru, ukazatel pro kontrolu tlaku pneumatik, asistenta pro jízdu v pruzích Lane Assist a Front Assist s rozpoznáváním chodců a cyklistů.
Ceny modelu Caddy eHybrid:
Ceny modelu Caddy Cargo s pohonem eHybrid začínají v České republice od 785 463 Kč bez DPH za verzi s normálním rozvorem.
Dlouhá verze modelu Caddy Cargo s označením Maxi je k dispozici od 820 433 Kč bez DPH. Caddy eHybrid v osobní variantě s normálním rozvorem je možné pořídit již za 977 067 Kč včetně DPH, resp. od 1 071 593 Kč včetně DPH ve variantě Maxi.
VW 4.9.2024
Velmi praktická je pro uživatele možnost rozhodnout o tom, kdy chtějí elektrický dojezd využít – kliknutím na displeji si určí, zda chtějí jet čistě elektricky například hned na začátku jízdy, v průběhu trasy, nebo až v cílové obci. Přenos hnací síly zajišťuje automatická převodovka s elektronickým voličem provozních režimů.
Sadu akumulátorů plug-in hybridního pohonu lze na veřejných rychlonabíjecích stanicích nabíjet stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem až 50 kW. Alternativou je doplňování elektrické energie z domácí nástěnné nabíječky střídavým proudem s nabíjecím výkonem 11 kW.
Caddy eHybrid dosahuje v osobní verzi nejvyšší rychlosti 183 km/h, verze Cargo eHybrid může jet až 181 km/h.
Caddy eHybrid s normálním rozvorem náprav nabízí v osobní verzi pětimístný interiér, ve skříňové verzi Caddy Cargo je dvoumístný. Osobní Caddy Maxi eHybrid s dlouhým rozvorem náprav přepraví až sedm osob. Všechny plug-in hybridní varianty jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Kombinace agilního elektrického pohonu a výkonného zážehového motoru TSI umožňuje maximálně hospodárný provoz a v případě potřeby i jízdu s nulovými emisemi, například ve městech a jejich centrech, do nichž může být v budoucnosti vjezd pro vozidla poháněná spalovacími motory omezen.
Všechny varianty modelu Caddy eHybrid s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG lze již objednávat i na českém trhu.
Nový model Caddy poháněný klasickými spalovacími motory, například TDI s výkonem 75 kW a pohonem předních kol, disponuje v sériové výbavě šestistupňovou manuální převodovkou, varianty s výkonem 90 kW mají sedmistupňovou převodovku DSG a Caddy s čistě benzinovým pohonem TSI o výkonu 85 kW je k dispozici ve spojení buď s manuálním řazením, nebo DSG. Všechny tyto varianty jsou v nabídce pro Českou republiku již delší dobu za zvýhodněné ceny.
Četné asistenční systémy již v sériové výbavě
Do sériové výbavy byl nyní zařazen například také digitální panel sdružených přístrojů. Výbava na přání nově zahrnuje hlasového asistenta IDA s funkcí Chat GPT.
Všechny verze jsou sériově vybaveny rozpoznáváním dopravních značek, tempomatem, parkovacími senzory a systémem pro rozpoznávání únavy a pozornosti řidiče. Sériová výbava verzí Cargo byla rozšířena například o multifunkční volant, dodatečné boční a hlavové airbagy, multifunkční kameru, ukazatel pro kontrolu tlaku pneumatik, asistenta pro jízdu v pruzích Lane Assist a Front Assist s rozpoznáváním chodců a cyklistů.
Ceny modelu Caddy eHybrid:
Ceny modelu Caddy Cargo s pohonem eHybrid začínají v České republice od 785 463 Kč bez DPH za verzi s normálním rozvorem.
Dlouhá verze modelu Caddy Cargo s označením Maxi je k dispozici od 820 433 Kč bez DPH. Caddy eHybrid v osobní variantě s normálním rozvorem je možné pořídit již za 977 067 Kč včetně DPH, resp. od 1 071 593 Kč včetně DPH ve variantě Maxi.
VW 4.9.2024
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout