VW CrossGolf - kombinace SUV s MPV
Vozy kategorie SUV jsou vlastně civilnější verzí offroadů. Bez pohonu 4WD. Vloni se jich v Evropě prodalo na 480 000. Zkratka MPV označuje velkoobjemový rodinný vůz, pro které se vloni rozhodlo téměř 1,4 milionu zákazníků. Nový VW CrossGolf svým prostorným interiérem a variabilitou nabízí z každého segmentu něco.
Výrazným prvkem designu jsou 17" litá kola. S jasně zářícími prvky vhodně kontrastuje tmavý ochranný obklad, který dává siluetě nového CrossGolfu nezaměnitelný výraz. Také podběhy kol jsou lemovány, podobně jako u CrossPola. Ochranné obklady souvisle pokračují od podběhů kol ke středům nárazníků a podél prahů. Horní hrana dveří je rovněž obložena a vizuálně navazuje na podběhy. Boční hrana dveří je rovněž zakryta, zejména kvůli ochraně proti poškození při neopatrném otevření dveří vedle stojících vozů.
Interiér upoutá kontrastními barvami a speciálním stylingem, který zaujme výběrem materiálů a barevností potahů sedadel, výplní dveří i příslušenství přístrojové desky.
Jedním z charakteristických znaků je kovově stříbrná přístrojová deska s osmi ventilačními výdechy ozdobených rámečky v metalickém odstínu stříbrná „Ice" . K sériovému vybavení patří tříramenný volant potažený kůží, stejně jako hlavice řadicí páky.
Řidič i přední spolujezdec uvítají zvýšenou polohu přístrojové desky a vyšší umístění sedadel než v „klasickém" Golfu (vpředu o 7,5 cm/ vzadu o 8,5 cm), což vyvolává pocit prostornosti. Tento dojem umocňuje ještě vysoký strop. V závislosti na poloze mohou být zadní sedadla vzájemně oddělena, podélně posouvána a sklápěna, čímž se objem zavazadlového prostoru může zvětšit od 395 do 505 litrů, se sklopenými zadními sedadly až na 1450 litrů.
CrossGolf se dodává se dvěma zážehovými motory (1.6 a 1.4 TSI) a dvěma turbodiesely (1.9 TDI a 2.0 TDI) s výkony od 77 kW (105 k) do 103 kW (140 k). Zvláště pozoruhodný je Twincharger 1.4 TSI, který se díky zdvojenému přeplňování může chlubit neobyčejně vysokým točivým momentem a velmi dynamickou charakteristikou, přičemž je i vysoce úsporný. Oba diesely TDI jsou opatřeny částicovými filtry a mohou být spojeny s dvojspojkovou převodovkou DSG s přímým řazením.
Stabilizační systém ESP bude podobně jako u všech Golfů vybaven systémem eliminace nedotáčivosti a ochranou proti rozkývání přívěsu spolu se systémem ABS s brzdovým asistentem.
S uvedením pro český trh se počítá začátkem roku 2007.
Jindřich Lasík, 3.10.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout