VW EcoFuel - rostoucí zájem
Ekologický přínos zemního plynu jako paliva pro automobily je nesporný a s rostoucími cenami benzinu i nafty nelze přehlížet ani jeho ekonomické výhody. VW je jednou z mála automobilek, která na českém trhu nabízí osobní a užitkové vozy s pohonem na CNG, označené EcoFuel.
V Evropě je v provozu přes 1500 čerpacích stanic CNG a také v ČR se jejich počet zvyšuje (ca 24). Motory vozů VW EcoFuel jsou připravené na nejhorší díky schopnosti spalovat kromě zemního plynu také benzin. Mobilita a využitelnost je srovnatelná s vozy na konvenčními pohon. V současnosti jsou v ČR k dispozici modely Touran EcoFuel a Caddy EcoFuel, které doplní Caddy Maxi EcoFuel. Počátkem roku 2009 pak VW přijde s modelem Passat TSI EcoFuel, který bude prvním dynamicky zaměřeným vozem na zemní plyn.
Pro všechny vozy Volkswagen EcoFuel platí, že díky prostorově nenáročnému uložení palivových nádrží na stlačený zemní plyn pod podlahou zůstal zachován počet nabízených sedadel, variabilita interiéru a objem zavazadlového, resp. nákladového prostoru. Např. Caddy Maxi EcoFuel může převážet až sedm cestujících, kteří mají k dispozici zavazadlový prostor o objemu minimálně 530 l, přičemž maximální objem je 3700 litrů. Konstruktéři navíc využili délku 4,88 m k montáži větších nádrží na CNG, které pojmou až 37 kg zemního plynu, takže dojezd se prodlouží na 570 km, resp. až na 700 km se započtením třináctilitrové rezervy benzinu.
Všechny modely Touran a Caddy EcoFuel, jejichž ceny začínají na částce 639 400 Kč (Touran EcoFuel; včetně DPH), resp. 431 439 Kč (Caddy EcoFuel; bez DPH), pohání dvoulitrový čtyřválec s výkonem 109 k a točivým momentem 160 N.m při 3500/min. V rodinném Touranu EcoFuel to stačí k největší rychlostí 180 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 13,5 s. To vše při kombinované spotřebě plynu jen 5,8 kg/100 km. Uživatelé se tedy mohou těšit na zhruba poloviční provozní náklady v porovnání s modely na klasická paliva. K tomu je nutné přičíst menší zatížení životního prostředí vypouštěnými škodlivinami.
Například Touran EcoFuel vykazuje o 80 % nižší emise NOx a CO, o 73 % nižší emise nespálených uhlovodíků a o 23 % menší obsah CO2 ve výfukových plynech. Bezpečnost speciálních plynových nádrží byla prověřena v bezpočtu nárazových zkoušek.
Ekologické vlastnosti a sportovně dynamická jízda se vylučují? Tento předsudek padne začátkem příštího roku, kdy bude na trh uveden Volkswagen Passat TSI EcoFuel, pod jehož kapotou se ukrývá přeplňovaný motor 1.4 TSI s přímým vstřikováním. Největší výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 220 N.m od 1500 do 4800/min jsou zárukou sportovních jízdních vlastností. Passat TSI EcoFuel zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 s a dosahuje rychlosti 210 km/h. Kombinovaná spotřeba zemního plynu je však jen 5,2 kg/100 km.
JL, 19.9.2008
Pro všechny vozy Volkswagen EcoFuel platí, že díky prostorově nenáročnému uložení palivových nádrží na stlačený zemní plyn pod podlahou zůstal zachován počet nabízených sedadel, variabilita interiéru a objem zavazadlového, resp. nákladového prostoru. Např. Caddy Maxi EcoFuel může převážet až sedm cestujících, kteří mají k dispozici zavazadlový prostor o objemu minimálně 530 l, přičemž maximální objem je 3700 litrů. Konstruktéři navíc využili délku 4,88 m k montáži větších nádrží na CNG, které pojmou až 37 kg zemního plynu, takže dojezd se prodlouží na 570 km, resp. až na 700 km se započtením třináctilitrové rezervy benzinu.
Všechny modely Touran a Caddy EcoFuel, jejichž ceny začínají na částce 639 400 Kč (Touran EcoFuel; včetně DPH), resp. 431 439 Kč (Caddy EcoFuel; bez DPH), pohání dvoulitrový čtyřválec s výkonem 109 k a točivým momentem 160 N.m při 3500/min. V rodinném Touranu EcoFuel to stačí k největší rychlostí 180 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 13,5 s. To vše při kombinované spotřebě plynu jen 5,8 kg/100 km. Uživatelé se tedy mohou těšit na zhruba poloviční provozní náklady v porovnání s modely na klasická paliva. K tomu je nutné přičíst menší zatížení životního prostředí vypouštěnými škodlivinami.
Například Touran EcoFuel vykazuje o 80 % nižší emise NOx a CO, o 73 % nižší emise nespálených uhlovodíků a o 23 % menší obsah CO2 ve výfukových plynech. Bezpečnost speciálních plynových nádrží byla prověřena v bezpočtu nárazových zkoušek.
Ekologické vlastnosti a sportovně dynamická jízda se vylučují? Tento předsudek padne začátkem příštího roku, kdy bude na trh uveden Volkswagen Passat TSI EcoFuel, pod jehož kapotou se ukrývá přeplňovaný motor 1.4 TSI s přímým vstřikováním. Největší výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 220 N.m od 1500 do 4800/min jsou zárukou sportovních jízdních vlastností. Passat TSI EcoFuel zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,7 s a dosahuje rychlosti 210 km/h. Kombinovaná spotřeba zemního plynu je však jen 5,2 kg/100 km.
JL, 19.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout