Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Polo BlueGT 1.4 TSI s odpojováním válců

Nové Polo BlueGT kombinuje dynamiku s hospodárností. Technickou lahůdkou je poprvé v automobilu značky Volkswagen použité odpojování válců ACT. Tento systém byl adaptován pro nový 1.4 TSI, který pohání Polo BlueGT.

Pokroková jednotka TSI jde s chutí do vysokých otáček, v nichž dosahuje výkonu 103 kW / 140 k. Přesto spotřebuje jen 4,7 l/100 km. Se sedmistupňovou převodovkou DSG dodávanou na přání je spotřeba paliva jen 4,5 l/100 km benzinu. Malý VW s rychlostí 210 km/h zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 s. Neobvyklou koexistenci hospodárnosti a dynamiky umožňuje důsledné využití předností systému ACT, downsizingu (snížení zdvihového objemu v kombinaci s přeplňováním a přímým vstřikováním) a paketu BlueMotion Technology (systém Start-Stop, rekuperace kinetické energie).


Nová generace motorů
Motor 1.4 TSI je špičkovým agregátem nové řady zážehových motorů EA211, které jsou společně s novými vznětovými motory řady EA288 technickými pilíři budoucí modulární platformy MQB, která se vyznačuje identickým uložením motorů vpředu napříč.
VW je prvním výrobcem, který používá aktivní odpojování válců u čtyřválců, přestože tato technika byla dosud doménou velkých osmiválců nebo dvanáctiválců. Odpojováním druhého a třetího válce při nízkém a středním zatížení poklesla spotřeba paliva o cca 0,4 l/100 km. Při konstantní jízdě 50 km/h na třetí nebo čtvrtý stupeň činí snížení spotřeby až jeden litr na 100 km. Dokonce i při 70 km/h na pátý převodový stupeň je spotřeba stále ještě o 0,7 l/100 km nižší.


ACT – funkce
Systém ACT je aktivní v rozpětí od 1250 do 4000/min při požadavku na velikost točivého momentu mezi 25 a cca 100 N.m. Jedná se o široké pole provozních podmínek, které v normovaném cyklu EU odpovídá téměř 70 % všech jízdních stavů. Přidá-li řidič plyn, oba válce se nepozorovatelně připojí. Vysoká hospodárnost se přitom nevylučuje s kultivovaností běhu. I na dva válce běží excelentně vyvážený motor 1.4 TSI tiše a bez vibrací jako se čtyřmi aktivními spalovacími prostory. Veškeré mechanické procesy přepínání se odehrají během poloviny otáčky vačkového hřídele a v závislosti na otáčkách motoru trvají pouhých 13 až 36 milisekund. Přechody jsou vyrovnávány příslušnými zásahy do zapalování a polohy škrticí klapky. Díky senzoru polohy pedálu plynu a sledovacímu softwaru dokáže rozpoznat nerovnoměrnou jízdu – například na kruhovém objezdu nebo při sportovním stylu řízení. V takových případech k odpojování válců nedochází. Řidiče informuje příslušný poukaz na multifunkčním displeji mezi rychloměrem a otáčkoměrem, zda jsou aktivní dva nebo čtyři válce.


ACT – natáčení vačkových hřídelů
Pro další snížení hodnot emisí a spotřeby paliva a zvýšení hnací síly v oblasti nízkých otáček pracují všechny motory řady EA211 s natáčením vačkového hřídele sání v rozsahu 50 stupňů natočení klikového hřídele. Motor 1.4 TSI je vybaven natáčením vačkového hřídele výfuku. Tím je zajištěno požadované rozpětí časování, aby byla zajištěna ještě spontánnější reakce motoru při nízkých otáčkách. Zároveň byla zvýšena i hnací síla ve vysokých otáčkách.


Exteriér Polo BlueGT
Nová varianta se vyznačuje specifickými úpravami exteriéru a interiéru. Vůz lze rozpoznat podle nových 17“ kol z lehké slitiny s paprskovým designem, nápisů GT na přídi a zádi (vzadu s označením BLUEMOTION) a nové koncovky výfukové soustavy. Kromě toho patří k sériové výbavě detaily převzaté z Polo GTI, resp. Polo BlueMotion. Od GTI pochází zadní spoiler, zadní nárazník včetně difuzoru, přední nárazník a mlhovky společně se světlomety pro denní svícení. Polo BlueGT zušlechťuje černě lakovaná ochranná mřížka masky chladiče, mřížky R-Line v otvorech pro přívod vzduchu v nárazníku a černé kryty vnějších zpětných zrcátek. Na aerodynamiku má vliv snížení podvozku o 15 mm a speciální kryty spodní části vozu.


Interiér
Zušlechtění výbavy zahrnuje rozšířené menu multifunkčního ukazatele (signalizace aktivního systému ACT a ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách), přístroje GTI, tempomat, černé čalounění stropu a černé obložení střešních sloupků ve stylu GTI, tomu přizpůsobené osvětlení kosmetických zrcátek a interiéru, kůží obšitý sportovní volant s emblémem „BlueGT“, sportovní sedadla vpředu s novým čalouněním a rozmanité chromované ozdobné prvky.

Polo BlueGT uzavírá mezeru mezi modely Polo 1.2 TSI (77 kW / 105 k) a Polo GTI (132 kW / 180 k). Novinka přijde na český trh v létě tohoto roku.


JL, 21.3.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar