VW Polo Gti - legenda pokračuje
Nové Polo GTI sází ve všech oblastech na špičkovou techniku. Jako příklad může posloužit motor 1.4 TSI s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním kombinací turbodmychadla a kompresoru, jenž je učebnicovým příkladem úspěšné strategie downsizingu.
Tradice sportovních modelů Polo sahá téměř čtvrt století nazpět a začíná u Polo Coupé G40 z roku 1986, který byl vybaven mechanickým spirálovým dmychadlem (tzv. G-dmychadlo). Jeho motor, jenž patří dlouho mezi vyhledávané sběratelské kousky, dosahoval výkonu 83 kW (113 k) a rychlosti téměř 200 km/h. Naopak přímý předchůdce nového modelu Polo GTI vsadil v roce 2006 na přeplňování klasickým výfukovým turbodmychadlem, díky němuž se pyšnil výkonem 110 kW (150 k), zatímco Cup Edition mělo 180 k.
Polo GTI ve třídveřové i pětidveřové verzi se může díky vyspělé technice poháněcího ústrojí pochlubit extrémní dynamikou a vynikající hospodárností. Sportovní hatchback o hmotnosti 1184 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosáhne rychlosti 229 km/h. Zároveň je to nejúspornější a nejčistější GTI všech dob, průměrná spotřeba je 6,0 l/100 km. Kombinace přímého vstřikování, kompresoru a výfukového turbodmychadla pod jednou kapotou zajišťuje pozoruhodné parametry: Čtyřválec se čtyřventilovým rozvodem dosahuje výkonu 132 kW (180 k) při 6200/ min1 a točivého momentu 250 N.m v rozpětí 2000 – 4500/min.
Převodovka DSG
Pozitivním přínosem z hlediska dynamiky je sériově dodávaná sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, která kombinuje sportovní charakter a hospodárnost mechanické převodovky s manuálním řazením a vysoký komfort samočinné převodovky. Alternativou režimu je možnost manuálního řazení převodovky DSG, a to buď prostřednictvím páky voliče, nebo tlačítky pod volantem.
Sportovní podvozek
Základem podvozku je přední náprava typu McPherson a zavěšení zadních kol na vlečených ramenech spojených torzně poddajnou příčkou v kombinaci s mimořádně dynamickým vyladěním, které kromě tlumičů s tužší charakteristikou zahrnuje také odpovídajícím způsobem přizpůsobené pružiny snižující podvozek oproti „normálním verzím“ o 15 milimetrů. Výsledkem je menší naklánění karoserie a nižší těžiště. Stejnému účelu slouží nízkoprofilové pneumatiky (215/40 R17) na kolech Denver (7Jx17) z lehké slitiny v designu GTI s pěti otvory.
Dokonalá regulace: ESP a XDS
Také v oblasti bezpečnosti se může Polo GTI pochlubit velkoryse dimenzovanou brzdovou soustavou a stabilizačním systémem ESP, jehož součástí jsou četné elektronické moduly v podobě ABS, asistenta rozjezdu do kopce, protiprokluzového systému ASR, regulace brzdného momentu motoru MSR a elektronické uzávěrky diferenciálu EDS.
Známé funkce systému ESP nově doplnila elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, kterou VW poprvé představil pro Golf GTI. Systém XDS zlepšuje ovladatelnost při rychlém průjezdu zatáčkou a díky této funkci, jež aktivními brzdnými zásahy znemožňuje protáčení odlehčeného vnitřního kola a zlepšuje tak trakci, se vůz chová v mezních situacích neutrálněji. Systém XDS využívá data ze senzorů, zejména úhel natočení volantu, míru stáčení vozu kolem svislé osy a otáčky kol.
Výbava GTI
Co se vnějšího designu týče, nevyčnívá z davu pouze dvěma klasickými červenými ozdobnými lištami na masce chladiče, ale také originálně tvarovaným nárazníkem s voštinovou strukturou vsazenou do vstupů vzduchu ve stylu Golfu GTI. Specifickými prvky GTI jsou také rozšířené prahy a zadní spoiler v barvě vozu. Mezi další přitažlivé detaily patří již 17 kola Denver, která umožňují pohled na červeně lakované brzdové třmeny, a originální zadní nárazník s náznakem difuzoru ve spodní části.
Polo GTI se mj. může pochlubit elektricky ovládaným panoramatickým posuvným střešním oknem sahajícím až ke střešnímu sloupku B a kompletně novými bi-xenonovými světlomety s denními a obrysovými světlomety LED, jakož i adaptivní funkci natáčení do zatáček.
V interiéru styl vozu nezapřou např. sportovní sedadla s klasickými kostkovanými textilními potahy, jako vzpomínka na první GTI ze 70. let. Čalounění stropu, obložení střešních sloupků, madel a slunečních clon je černé a také povrch panelů ve středové konzole se leskne ušlechtilou úpravou v černém odstínu,.
Kromě toho najdeme v sériové výbavě také hliníkové pedály, elektrické ovládání bočních oken vpředu a vzadu (pětidveřová varianta), elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a mlhovky. K tomu se samozřejmě řadí paket bezpečnostní výbavy s čelními airbagy, bočními airbagy Thorax chránící hlavu.
Volkswagen Polo GTI bude v ČR možné objednat od května tohoto roku. Cena zatím nebyla stanovena.
JL, 24.2.2010
Polo GTI ve třídveřové i pětidveřové verzi se může díky vyspělé technice poháněcího ústrojí pochlubit extrémní dynamikou a vynikající hospodárností. Sportovní hatchback o hmotnosti 1184 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosáhne rychlosti 229 km/h. Zároveň je to nejúspornější a nejčistější GTI všech dob, průměrná spotřeba je 6,0 l/100 km. Kombinace přímého vstřikování, kompresoru a výfukového turbodmychadla pod jednou kapotou zajišťuje pozoruhodné parametry: Čtyřválec se čtyřventilovým rozvodem dosahuje výkonu 132 kW (180 k) při 6200/ min1 a točivého momentu 250 N.m v rozpětí 2000 – 4500/min.
Převodovka DSG
Pozitivním přínosem z hlediska dynamiky je sériově dodávaná sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, která kombinuje sportovní charakter a hospodárnost mechanické převodovky s manuálním řazením a vysoký komfort samočinné převodovky. Alternativou režimu je možnost manuálního řazení převodovky DSG, a to buď prostřednictvím páky voliče, nebo tlačítky pod volantem.
Sportovní podvozek
Základem podvozku je přední náprava typu McPherson a zavěšení zadních kol na vlečených ramenech spojených torzně poddajnou příčkou v kombinaci s mimořádně dynamickým vyladěním, které kromě tlumičů s tužší charakteristikou zahrnuje také odpovídajícím způsobem přizpůsobené pružiny snižující podvozek oproti „normálním verzím“ o 15 milimetrů. Výsledkem je menší naklánění karoserie a nižší těžiště. Stejnému účelu slouží nízkoprofilové pneumatiky (215/40 R17) na kolech Denver (7Jx17) z lehké slitiny v designu GTI s pěti otvory.
Dokonalá regulace: ESP a XDS
Také v oblasti bezpečnosti se může Polo GTI pochlubit velkoryse dimenzovanou brzdovou soustavou a stabilizačním systémem ESP, jehož součástí jsou četné elektronické moduly v podobě ABS, asistenta rozjezdu do kopce, protiprokluzového systému ASR, regulace brzdného momentu motoru MSR a elektronické uzávěrky diferenciálu EDS.
Známé funkce systému ESP nově doplnila elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, kterou VW poprvé představil pro Golf GTI. Systém XDS zlepšuje ovladatelnost při rychlém průjezdu zatáčkou a díky této funkci, jež aktivními brzdnými zásahy znemožňuje protáčení odlehčeného vnitřního kola a zlepšuje tak trakci, se vůz chová v mezních situacích neutrálněji. Systém XDS využívá data ze senzorů, zejména úhel natočení volantu, míru stáčení vozu kolem svislé osy a otáčky kol.
Výbava GTI
Co se vnějšího designu týče, nevyčnívá z davu pouze dvěma klasickými červenými ozdobnými lištami na masce chladiče, ale také originálně tvarovaným nárazníkem s voštinovou strukturou vsazenou do vstupů vzduchu ve stylu Golfu GTI. Specifickými prvky GTI jsou také rozšířené prahy a zadní spoiler v barvě vozu. Mezi další přitažlivé detaily patří již 17 kola Denver, která umožňují pohled na červeně lakované brzdové třmeny, a originální zadní nárazník s náznakem difuzoru ve spodní části.
Polo GTI se mj. může pochlubit elektricky ovládaným panoramatickým posuvným střešním oknem sahajícím až ke střešnímu sloupku B a kompletně novými bi-xenonovými světlomety s denními a obrysovými světlomety LED, jakož i adaptivní funkci natáčení do zatáček.
V interiéru styl vozu nezapřou např. sportovní sedadla s klasickými kostkovanými textilními potahy, jako vzpomínka na první GTI ze 70. let. Čalounění stropu, obložení střešních sloupků, madel a slunečních clon je černé a také povrch panelů ve středové konzole se leskne ušlechtilou úpravou v černém odstínu,.
Kromě toho najdeme v sériové výbavě také hliníkové pedály, elektrické ovládání bočních oken vpředu a vzadu (pětidveřová varianta), elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a mlhovky. K tomu se samozřejmě řadí paket bezpečnostní výbavy s čelními airbagy, bočními airbagy Thorax chránící hlavu.
Volkswagen Polo GTI bude v ČR možné objednat od května tohoto roku. Cena zatím nebyla stanovena.
JL, 24.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout