Volkswagen Amarok Canyon - světová premiéra
Volkswagen Užitkové vozy prezentuje na Ženevském autosalonu extrémní verzi úspěšného pickupu Amarok v podobě konceptu Amarok Canyon. Pozoruhodný výstavní kousek byl upraven pro freestylové kajakáře, a ukazuje, jak všestranné konfigurace pickupu lze vytvořit.
Všechny detaily konceptu Amarok Canyon jsou promyšleny tak, aby splňovaly požadavky tohoto extrémního sportu – od podvozku pickupu až po řešení ložné plochy.
Koncepční vůz je výrazně vyšší a širší než sériový Amarok, a také jeho barva je exotičtější. Karoserie , která se třpytí efekty třívrstvého zářivého laku „Baladi Orange“, byla patřičnými úpravami na podvozku zvýšena o 40 mm. Když se započte i vliv pneumatik, je koncept o plných 85 mm vyšší než sériový model. Freestylový pickup má rovněž pomocné světlomety na střeše. Jeho vzhled umocňují také zatmavené zadní světlomety a ochranné panely na spodní straně vozidla v kontrastní barvě. Všem cestujícím usnadňují nastupování a vystupování dvě elektricky ovládaná stupátka, která neruší celkový vzhled vozu a za jízdy jsou sklopená. Pro outdoorové aktivity byla zvětšena šířka konceptu. Podběhy kol jsou na každé straně rozšířeny o 35 mm, aby se do nich vešla velká kola Durban lakovaná lesklým lakem Adamantium Dark a obutá do terénních pneumatik 275/65 R 18.
Oba kajaky z uhlíkových vláken jsou bezpečně připevněny k podlaze ložné plochy. Vpředu jsou do podlahy udělány dva výřezy s měkkým podložením, zatímco přídě kajaků jsou pevně připevněny k elegantnímu rámu. Bezpečně uložena je i veškerá další výbava – ochranné helmy, záchranné vesty a boty. Helmy jsou v sítích na přední stěně ložné plochy a ostatní výbava se nalézá v menších úložných prostorech, které lze uzavřít vodotěsnými uzamykatelnými víky.
V interiéru bylo použito speciální barevné schéma společně s mnoha detaily a mnoha novými prvky. Kožená sedadla mají dvoubarevné čalounění V horní části přístrojové desky jsou umístěny tři doplňkové přístroje ukazující úhly bočního i podélného náklonu Amaroku.
K maximální úrovni terénních schopností koncepčního vozu Amarok přispívá motor 2.0 Bi-TDI přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Tato pohonná jednotka je vyladěna na 132 kW (180 k) a poskytuje maximální točivý moment 400 N.m v širokém rozpětí otáček od 1500 do 2250/min. Účinný přenos hnací síly na vozovku i v těch nenáročnějších terénních podmínkách zajišťuje připojitelný pohon všech kol 4MOTION společně s redukční převodovkou a uzávěrkou zadního diferenciálu.
Koncepční vůz je výrazně vyšší a širší než sériový Amarok, a také jeho barva je exotičtější. Karoserie , která se třpytí efekty třívrstvého zářivého laku „Baladi Orange“, byla patřičnými úpravami na podvozku zvýšena o 40 mm. Když se započte i vliv pneumatik, je koncept o plných 85 mm vyšší než sériový model. Freestylový pickup má rovněž pomocné světlomety na střeše. Jeho vzhled umocňují také zatmavené zadní světlomety a ochranné panely na spodní straně vozidla v kontrastní barvě. Všem cestujícím usnadňují nastupování a vystupování dvě elektricky ovládaná stupátka, která neruší celkový vzhled vozu a za jízdy jsou sklopená. Pro outdoorové aktivity byla zvětšena šířka konceptu. Podběhy kol jsou na každé straně rozšířeny o 35 mm, aby se do nich vešla velká kola Durban lakovaná lesklým lakem Adamantium Dark a obutá do terénních pneumatik 275/65 R 18.
Oba kajaky z uhlíkových vláken jsou bezpečně připevněny k podlaze ložné plochy. Vpředu jsou do podlahy udělány dva výřezy s měkkým podložením, zatímco přídě kajaků jsou pevně připevněny k elegantnímu rámu. Bezpečně uložena je i veškerá další výbava – ochranné helmy, záchranné vesty a boty. Helmy jsou v sítích na přední stěně ložné plochy a ostatní výbava se nalézá v menších úložných prostorech, které lze uzavřít vodotěsnými uzamykatelnými víky.
V interiéru bylo použito speciální barevné schéma společně s mnoha detaily a mnoha novými prvky. Kožená sedadla mají dvoubarevné čalounění V horní části přístrojové desky jsou umístěny tři doplňkové přístroje ukazující úhly bočního i podélného náklonu Amaroku.
K maximální úrovni terénních schopností koncepčního vozu Amarok přispívá motor 2.0 Bi-TDI přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Tato pohonná jednotka je vyladěna na 132 kW (180 k) a poskytuje maximální točivý moment 400 N.m v širokém rozpětí otáček od 1500 do 2250/min. Účinný přenos hnací síly na vozovku i v těch nenáročnějších terénních podmínkách zajišťuje připojitelný pohon všech kol 4MOTION společně s redukční převodovkou a uzávěrkou zadního diferenciálu.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout