Volkswagen Caddy - nabídka pro každého
Nový Caddy přichází s nově navrženou přední partií, kdy maska chladiče tvoří společně se světlomety nabízenými ve dvou provedeních (H4 a H7) stylisticky jednotný celek. Do nárazníku jsou zapuštěny mlhovky (na přání), alternativně doplněné funkcí odbočovacích světel.
Siluetu charakterizují kola z lehkých slitin ve třech provedeních s průměrem ráfku 15, 16 nebo 17“, poprvé nabízené podélné střešní nosiče (od Comfortline sériově) a boční posuvné dveře (sériově vpravo, podle výbavy také vlevo). Vzadu je buď výklopná stěna nebo dvoudílné zadní křídlové dveře a střešní prosklená záklopka pro snadnou přepravu dlouhých předmětů.
V závislosti na verzi a výbavě mohou mít vozy 2 až 7 sedadel. Ze zadní části vozu lze vyjmout nejen na přání dodávanou třetí řadu sedadel, ale i druhou řadu. Zavazadlový prostor tak zvětšíme na 3030 l (Caddy Maxi: 3880 l) s rovnou ložnou plochou o délce 1781 až 2250 mm (Caddy Maxi).
Interiér zušlechťují nové přístroje a sportovní tříramenný volant. Na středové konzole najdeme nové ovládací prvky manuální klimatizace, příp. automatické klimatizace (Climatronic).
V závislosti na výbavě mají cestující k dispozici až 24 odkládacích prostorů, přihrádek a úložných sítí ve dveřích , ve středové konzole a středové loketní opěrce, v přístrojové desce, v podlaze před druhou řadou sedadel, pod sedadlem řidiče a pod stropem.
Verze Kombi a MPV jsou sériově vybaveny třemi sedadly ve druhé řadě, dělené v poměru 2/3 : 1/3. U jednotlivých částí lze sklopit opěradlo na sedák, případně kompletní sedadlo složit a překlopit dopředu. Při složené druhé řadě sedadel vznikne v pětimístném Caddy prostor až 2850 l při využití celé výšky interiéru od podlahy až ke stropu ( Caddy Maxi 3700 l).
Druhou řadu sedadel lze vyjmout (délka 1781 mm, objem 3030 l, Caddy Maxi: 2250 mm a 3880 l). Nejmenší šířka mezi podběhy kol je ve všech verzích 1,17 metru. V neobsazeném stavu lze opěradlo sklopit na sedák. Na přání se dodává možnost složení kompletní zadní lavice dopředu. Cestující z třetí řady sedadel mají za všech okolností zajištěno pohodlné nastupování a vystupování díky vnějšímu sedadlu ve druhé řadě na pravé straně.
Caddy se vyrábí jako dvoumístný skříňový Van nebo pětimístný Kombi. Všechny verze jsou k dispozici se standardním rozvorem (2,681 m) nebo prodlouženým (3,006 m Maxi) a podle výbavy vybaveny stabilizačním systémem ESP. Jako první a jediný vůz ve své třídě nabízí Caddy jako alternativu předního pohonu trvalý pohon všech kol (4Motion).
Pro verze MPV jsou k dispozici výbavové linie Startline, Trendline a Comfortline. Základní Startline přitom nahradila Caddy Life a prostřední Comfortline zase Style. Jako nový vrcholný model byl do nabídky zařazen Comfortline Edition (dříve Style Edition), s níž VW Užitkové vozy nabízí opět mimořádně exkluzivní verzi vozů Caddy.
Prvním stupněm v ČR je Trendline s lakovanými klikami dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek, uzamykatelnou odkládací schránkou před sedadlem spolujezdce, výškově nastavitelným sedadlem řidiče, odkládacími síťkami ve stropním rámu, úložnou zásuvkou pod levým předním sedadlem a rádiem RCD 210 s CD přehrávačem. Caddy v této výbavové linii lze kombinovat se všemi motory.
Vrcholným modelem je Comfortline, který v porovnání s Trendline má navíc podélné střešní nosiče (nosnost 100 kg), lakované nárazníky, 15“ kola z lehkých slitin (Caddy Maxi: 16“ kola), paket chromovaných prvků (např. maska chladiče, rámečky mlhovek a horní lišta nad prostorem pro registrační značku), světlomety H7 a tmavě tónovaná boční okna (od sloupku B) a tmavé zadní okno. Uvnitř najdeme mj. výškově nastavitelnou středovou loketní opěrkou (vpředu), úložné zásuvky pod předními sedadly, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce vpředu a kůží obšitý volant, hlavicí řadicí páky a pákou ruční brzdy. klimatizaci a multifunkční displej (MFA, včetně palubního počítače), tempomat, a paket „Světla a výhled“ (např. samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, dešťový senzor, automatická aktivace světlometů).
Důležitou součástí zůstává kompaktní campingový vůz Tramper, který nabízí na kompaktní ploše prostor pro celou dovolenou. Na přání je provedení Maxi s prodlouženým rozvorem. Cestující mají přitom kdykoli k dispozici lůžko na spaní, které lze sestavit několika málo snadnými úkony. Lehací plocha slouží zároveň jako kryt zavazadlového prostoru.
Caddy vstupuje na trh se sedmi motory, přičemž šest z nich se objevuje poprvé. Čtyři poháněcí jednotky jsou výsledkem strategie downsizingu, která kompenzuje záměrné zmenšení objemu přeplňováním v kombinaci s nejmodernějším přímým vstřikováním. Skvělým příkladem jsou zážehové motory TSI, které díky přeplňování turbodmychadlem dosahují výkonu 63 kW/86 k, resp. 77 kW/105 k z objemu 1,2 litru. Průměrná spotřeba přitom klesla až na 6,6 l/100 km. Pozadu nezůstávají ani vznětové motory TDI common rail ve výkonových stupních 55 kW/75 k, 75 kW/102 k, 81 kW/110 k a 103 kW/140 k. Verze 75 kW/102 k s paketem BlueMotion Technology (BMT) spotřebuje 4,9 l/100 km. Na přání lze TDI o výkonu 75 kW/102 k objednat se sedmistupňovou převodovkou DSG, zatímco pro výkonnější TDI 103 kW/140 k je k dispozici speciálně upravená šestistupňová převodovka DSG.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn: výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Motor na stlačený zemní plyn (CNG) – EcoFuel
Caddy se standardním rozvorem, jehož čtyři nádrže pojmou 26 kg zemního plynu, má při průměrné spotřebě pouhých 5,7 kg zemního plynu na 100 km dojezd cca 455 km. Poté motor automaticky přejde na spalování benzinu z nádrže o objemu 13 l. Díky prodlouženému rozvoru pojme celkem 37 kg zemního plynu. A to při stejné spotřebě jako u krátké varianty umožňuje pro tento druh vozidla senzační dojezd cca 650 km v provozu na zemní plyn (rezervní nádrž na benzin má rovněž objem 13 litrů).
Pro Caddy 1.6 TDI (75 kW/102 k) a 2.0 TDI (103 kW/140 k) je rovněž nabízena dvouspojková převodovka, s ohledem na maximální točivý moment příslušných motorů používá Caddy 2.0 TDI šestistupňovou převodovku DSG, zatímco Caddy 1.6 TDI sedmistupňovou převodovku DSG.
Pohon všech kol 4Motion
Jako jediný výrobce na světě nabízí VW v segmentu dodávek na přání trvalý pohon všech kol. V systému 4Motion je hnací síla rozdělována prostřednictvím elektronicky řízené spojky Haldex nejnovější generace. Pohon 4Motion se dodává pro Caddy 2.0 TDI o výkonu 81 kW/110 k a 103 kW/140 k.
Kromě elektronicky řízené spojky Haldex čtvrté generace patří ke specifickým prvkům dvoudílný spojovací hřídel, výfuková soustava upravená podle polohy diferenciálu zadní nápravy a spojovacího hřídele, speciální palivová nádrž (uložená po obou stranách nad spojovacím hřídelem) a výztuhy podélného nosníku v zadní části karoserie.
Elektrohydraulická spojka Haldex je uložena v olejové lázni a samotný systém je připevněn pomocí příruby k diferenciálu zadní nápravy. Elektrické čerpadlo dopravuje olej do tlakového zásobníku s tlakem 30 barů. Řídicí jednotka vypočítává ideální hnací moment pro zadní nápravu a ventilem reguluje velikost tlaku oleje, který působí na pracovní píst lamelové spojky. Přítlačný tlak na lamely spojky přitom vzrůstá proporcionálně s požadovanou velikostí točivého momentu přenášeného na zadní nápravu. Velikostí tlaku působícího na lamely spojky lze přitom plynule měnit přenášený točivý moment. Nejnovější generace systému 4Motion používaná ve vozech Caddy pracuje nezávisle na prokluzu kol, protože pracovní tlak je
JL, 9.11.2010
Typ | Caddy | Caddy Maxi | Caddy 4 Mot | |
Rozvor | 2681 | 3006 | 2681 | |
Délka | 4405 | 4405/4875 | 4875 | |
Šířka | 1794 | 1794 | 1794 | |
Výška | 1833 | - | 1841 | 1862 |
V závislosti na verzi a výbavě mohou mít vozy 2 až 7 sedadel. Ze zadní části vozu lze vyjmout nejen na přání dodávanou třetí řadu sedadel, ale i druhou řadu. Zavazadlový prostor tak zvětšíme na 3030 l (Caddy Maxi: 3880 l) s rovnou ložnou plochou o délce 1781 až 2250 mm (Caddy Maxi).
Interiér zušlechťují nové přístroje a sportovní tříramenný volant. Na středové konzole najdeme nové ovládací prvky manuální klimatizace, příp. automatické klimatizace (Climatronic).
V závislosti na výbavě mají cestující k dispozici až 24 odkládacích prostorů, přihrádek a úložných sítí ve dveřích , ve středové konzole a středové loketní opěrce, v přístrojové desce, v podlaze před druhou řadou sedadel, pod sedadlem řidiče a pod stropem.
Verze Kombi a MPV jsou sériově vybaveny třemi sedadly ve druhé řadě, dělené v poměru 2/3 : 1/3. U jednotlivých částí lze sklopit opěradlo na sedák, případně kompletní sedadlo složit a překlopit dopředu. Při složené druhé řadě sedadel vznikne v pětimístném Caddy prostor až 2850 l při využití celé výšky interiéru od podlahy až ke stropu ( Caddy Maxi 3700 l).
Druhou řadu sedadel lze vyjmout (délka 1781 mm, objem 3030 l, Caddy Maxi: 2250 mm a 3880 l). Nejmenší šířka mezi podběhy kol je ve všech verzích 1,17 metru. V neobsazeném stavu lze opěradlo sklopit na sedák. Na přání se dodává možnost složení kompletní zadní lavice dopředu. Cestující z třetí řady sedadel mají za všech okolností zajištěno pohodlné nastupování a vystupování díky vnějšímu sedadlu ve druhé řadě na pravé straně.
Caddy se vyrábí jako dvoumístný skříňový Van nebo pětimístný Kombi. Všechny verze jsou k dispozici se standardním rozvorem (2,681 m) nebo prodlouženým (3,006 m Maxi) a podle výbavy vybaveny stabilizačním systémem ESP. Jako první a jediný vůz ve své třídě nabízí Caddy jako alternativu předního pohonu trvalý pohon všech kol (4Motion).
Pro verze MPV jsou k dispozici výbavové linie Startline, Trendline a Comfortline. Základní Startline přitom nahradila Caddy Life a prostřední Comfortline zase Style. Jako nový vrcholný model byl do nabídky zařazen Comfortline Edition (dříve Style Edition), s níž VW Užitkové vozy nabízí opět mimořádně exkluzivní verzi vozů Caddy.
Prvním stupněm v ČR je Trendline s lakovanými klikami dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek, uzamykatelnou odkládací schránkou před sedadlem spolujezdce, výškově nastavitelným sedadlem řidiče, odkládacími síťkami ve stropním rámu, úložnou zásuvkou pod levým předním sedadlem a rádiem RCD 210 s CD přehrávačem. Caddy v této výbavové linii lze kombinovat se všemi motory.
Vrcholným modelem je Comfortline, který v porovnání s Trendline má navíc podélné střešní nosiče (nosnost 100 kg), lakované nárazníky, 15“ kola z lehkých slitin (Caddy Maxi: 16“ kola), paket chromovaných prvků (např. maska chladiče, rámečky mlhovek a horní lišta nad prostorem pro registrační značku), světlomety H7 a tmavě tónovaná boční okna (od sloupku B) a tmavé zadní okno. Uvnitř najdeme mj. výškově nastavitelnou středovou loketní opěrkou (vpředu), úložné zásuvky pod předními sedadly, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce vpředu a kůží obšitý volant, hlavicí řadicí páky a pákou ruční brzdy. klimatizaci a multifunkční displej (MFA, včetně palubního počítače), tempomat, a paket „Světla a výhled“ (např. samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, dešťový senzor, automatická aktivace světlometů).
Důležitou součástí zůstává kompaktní campingový vůz Tramper, který nabízí na kompaktní ploše prostor pro celou dovolenou. Na přání je provedení Maxi s prodlouženým rozvorem. Cestující mají přitom kdykoli k dispozici lůžko na spaní, které lze sestavit několika málo snadnými úkony. Lehací plocha slouží zároveň jako kryt zavazadlového prostoru.
Caddy vstupuje na trh se sedmi motory, přičemž šest z nich se objevuje poprvé. Čtyři poháněcí jednotky jsou výsledkem strategie downsizingu, která kompenzuje záměrné zmenšení objemu přeplňováním v kombinaci s nejmodernějším přímým vstřikováním. Skvělým příkladem jsou zážehové motory TSI, které díky přeplňování turbodmychadlem dosahují výkonu 63 kW/86 k, resp. 77 kW/105 k z objemu 1,2 litru. Průměrná spotřeba přitom klesla až na 6,6 l/100 km. Pozadu nezůstávají ani vznětové motory TDI common rail ve výkonových stupních 55 kW/75 k, 75 kW/102 k, 81 kW/110 k a 103 kW/140 k. Verze 75 kW/102 k s paketem BlueMotion Technology (BMT) spotřebuje 4,9 l/100 km. Na přání lze TDI o výkonu 75 kW/102 k objednat se sedmistupňovou převodovkou DSG, zatímco pro výkonnější TDI 103 kW/140 k je k dispozici speciálně upravená šestistupňová převodovka DSG.
Zážehové motory
Typ | 1.2TSI/63 kW | 1.2 TSI/77 kW |
Výkon | 63(86)/4800 | 77(105)/5000 |
Toč.moment | 160/1500 | 175/1500 |
Rychlost | 155 | 169 |
Zrychlení | 13,7 | 12,4 |
Spotřeba | 8,1/6,0/6,8 | 8,1/5,9/6,7 |
Vznětové motory
Typ | 1.6TDI/55 | 1.6 TDI/75 | 2.0 TDI/81 | 2.0 TDI/103 |
Výkon | 55(75)/3000 | 75(102)/4000 | 81(110)/4200 | 103(140)/4200 |
Toč.moment | 225/1500 | 250/1500 | 280/1750 | 320/150é |
Rychlost | 151 | 170 | 170 | 186 |
Zrychlení | 16,7 | 12,2 | 12,2 | 10 |
Spotřeba | 6,6/5,2/5,7 | 6,6/5,2/5,7 | 7,8/5,7/6,5 | 7,7/5,2/6,1 |
Pozn: výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Motor na stlačený zemní plyn (CNG) – EcoFuel
Caddy se standardním rozvorem, jehož čtyři nádrže pojmou 26 kg zemního plynu, má při průměrné spotřebě pouhých 5,7 kg zemního plynu na 100 km dojezd cca 455 km. Poté motor automaticky přejde na spalování benzinu z nádrže o objemu 13 l. Díky prodlouženému rozvoru pojme celkem 37 kg zemního plynu. A to při stejné spotřebě jako u krátké varianty umožňuje pro tento druh vozidla senzační dojezd cca 650 km v provozu na zemní plyn (rezervní nádrž na benzin má rovněž objem 13 litrů).
Pro Caddy 1.6 TDI (75 kW/102 k) a 2.0 TDI (103 kW/140 k) je rovněž nabízena dvouspojková převodovka, s ohledem na maximální točivý moment příslušných motorů používá Caddy 2.0 TDI šestistupňovou převodovku DSG, zatímco Caddy 1.6 TDI sedmistupňovou převodovku DSG.
Pohon všech kol 4Motion
Jako jediný výrobce na světě nabízí VW v segmentu dodávek na přání trvalý pohon všech kol. V systému 4Motion je hnací síla rozdělována prostřednictvím elektronicky řízené spojky Haldex nejnovější generace. Pohon 4Motion se dodává pro Caddy 2.0 TDI o výkonu 81 kW/110 k a 103 kW/140 k.
Kromě elektronicky řízené spojky Haldex čtvrté generace patří ke specifickým prvkům dvoudílný spojovací hřídel, výfuková soustava upravená podle polohy diferenciálu zadní nápravy a spojovacího hřídele, speciální palivová nádrž (uložená po obou stranách nad spojovacím hřídelem) a výztuhy podélného nosníku v zadní části karoserie.
Elektrohydraulická spojka Haldex je uložena v olejové lázni a samotný systém je připevněn pomocí příruby k diferenciálu zadní nápravy. Elektrické čerpadlo dopravuje olej do tlakového zásobníku s tlakem 30 barů. Řídicí jednotka vypočítává ideální hnací moment pro zadní nápravu a ventilem reguluje velikost tlaku oleje, který působí na pracovní píst lamelové spojky. Přítlačný tlak na lamely spojky přitom vzrůstá proporcionálně s požadovanou velikostí točivého momentu přenášeného na zadní nápravu. Velikostí tlaku působícího na lamely spojky lze přitom plynule měnit přenášený točivý moment. Nejnovější generace systému 4Motion používaná ve vozech Caddy pracuje nezávisle na prokluzu kol, protože pracovní tlak je
JL, 9.11.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout